Merudi Menu
Cosmic Rays
Laatste reacties
6 juni 2012: The Planets are lining up
by MoonFlowertje
Dagtekst
by MoonFlowertje
12:05
wie kan het aan mij vertellen?
by Gesina
10:01
Kaartlegging mbt de liefde
by Pablo
23:45
Van harte gefeliciteerd jarige!
by MoonFlowertje
21:59
Shout Box

Fotolezingen
Fotolezen
FOTO VAN MIJ
Share your light
Facebook Activity Feed
Today's Birthdays
No Birthdays
Who's Online
9 registered (Erix, MoonFlowertje, Suraly, rottilover, Marije22, Enigma, Serenity, Marjanne, Cialara), 34 Guests and 25 Spiders online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
(Views)Popular Topics
Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic 6505711
Mini raadsels 1018502
Dagtekst 987127
Spirituele woordenrijger 689732
Karin - Engelenkaarten van Angela McGerr online 322225
Van harte gefeliciteerd jarige! 300689
Naar welk muziek luister jij nu naar ? 262043
Edelstenen orakel door Jorine 148198
De spirituele groei van mijn zoon S. 135963
Lichamelijke klachten na stressvolle gebeurtenis 124289
Page 1 of 4 1 2 3 4 >
Topic Options
Rate This Topic
Hop to:
#108543 - 05-01-2011 15:47 Consult kaartlegster - Waarheid of fake?
Vari Offline
Regelmatige bezoeker
Hallo,
Ik ben op consult geweest bij een professionele kaartlegster. Het is iemand die veel klanten over de vloer krijgt en wel 'naam' gemaakt heeft.
Ik wou gewoon even polsen wie er nog regelmatig op consult gaat? Ik twijfel over bepaalde zaken die me gezegd geweest zijn. Ik hoop voor mezelf dat ze uitkomen want dan zou ik in de zevende hemel zijn maar ik hou er terdege rekening mee dat het misschien niet zo zal zijn.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Benieuwd om jullie reacties te lezen
Liefs
x

Registered: 05-01-2011 | Posts: 155
#108601 - 05-01-2011 21:02 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]
Groene heks
Unregistered
Ik ga regelmatig, maar dat is eigenlijk meer oefenen.
Ik heb les gehad maar heb te weinig mensen waar ik mee kan oefenen.
Mijn lerares legt regelmatig ook voor ons en ze zit er never naast.
Ook met een nieuwe baan voor 2011 waarschijnlijk zoals het er nu voor staat ...

Gut dat kwartje valt ook nu pas...

En ik zei nog je bent gek..

|
#108609 - 05-01-2011 21:12 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: ]
Vari Offline
Regelmatige bezoeker
Origineel bericht van: Groene heks
Ik ga regelmatig, maar dat is eigenlijk meer oefenen.
Ik heb les gehad maar heb te weinig mensen waar ik mee kan oefenen.
Mijn lerares legt regelmatig ook voor ons en ze zit er never naast.
Ook met een nieuwe baan voor 2011 waarschijnlijk zoals het er nu voor staat ...

Gut dat kwartje valt ook nu pas...

En ik zei nog je bent gek..

Amai, als het uitkomt dan zal ik me een gelukkige vrouw mogen noemen. Afwachten en de vingers kruisen.
En als je wil oefenen, ... feel free, ik ben je perfecte oefencase smile
Ik heb me nu ingeschreven voor een cursus Lenormand bij haar.
Ik ben supergemotiveerd. Ik ben eens benieuwd.

Knuffie
x

#108637 - 05-01-2011 22:44 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Serenity]
Vari Offline
Regelmatige bezoeker
Origineel bericht van: Lily Beau
Ik denk dat het ook een natuurlijke vorm van mentalistme is opTopic communicatie onder de mensen kan je lezen hoe je patronen kan ontdekken onder de mensen.

Uit die patronen kan je via je innerlijke gevoel aanvoelen 'wel raden' wat het volgende is wat diegene zou overwegen/doen omdat het in zijn aard is.

Daaruit kan je met je 'gezonde' verstand een meest logische antwoordt op geven maar ook in combinatie met je hart kan je een verstandig advies meegeven.
Omdat dat antwoord of advies gewoon goed aanvoelt.

Dan luister je naar je innerlijke stem denk ik...

Yep, kan ik inderdaad volgen. Je kan heel wat leren door goed naar de mensen te kijken en tussen de lijnen te lezen. Maar bij m'n kaartlegster moet ik heel weinig zeggen. Zij zegt het allemaal zelf. En ik zie de kaarten ook zelf liggen. Ik ken er al een beetje van dus ik kan het wel een beetje volgen.
Toen ik een paar weken terug ging moest ik een gewoon kaartspel in 3 stapeltjes leggen. Weet je welke kaarten er te voorschijn kwamen? Harten heer, harten vrouw, harten boer. M'n man, ikzelf, m'n (ex-)vriend. Bizar he. We waren pas begonnen. En het probleem lag al direct op tafel. M'n emoties.

#108649 - 06-01-2011 00:57 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]
NiMS Offline

Merudiaan
Kijk uit dat je niet gaat wensdenken bij het krijgen van een legging en dat je net zo vaak laat leggen totdat je iets krijgt "wat je aanstaat". Ik kan niet beoordelen of je een goede legging hebt gehad of niet, en ik weet ook niet of dat mogelijk is om voor ons te bepalen. Ik denk dat het belangrijker is, om bij jezelf te blijven en je altijd af te vragen, "wat ik nu hoor, raakt mij dat?". Als dat zo is, dan mag je er zeker iets mee doen. Of het nu positief, of negatief is, dat maakt dan volgens mij niet zoveel meer uit.

Registered: 24-08-2003 | Posts: 11504 | Loc: Utrecht
#108731 - 06-01-2011 13:23 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: NiMS]
Vari Offline
Regelmatige bezoeker
Ik ben 3 keer geweest met iedere keer hetzelfde resultaat. Dus ik vermoed dat het wel goed zit. Ik trek de kaarten; zij interpreteert ze.
Maar het werkt voor me wel verslavend. Ik zou wel iedere week willen gaan en haar voorspelling iedere keer opnieuw horen. Het kalmeert me. Maar de volgende week ben ik het effect van haar reading al terug vergeten en zit ik weer met twijfels.

#108825 - 06-01-2011 22:20 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]
corrine Offline
Bezig lid te worden
hay

nou bij mij kwam er telkens iets uit dat snel zal gebeuren en we zijn nu een jaar verder en nog niks terwijl ze toen zei binnen een korte tijd. en dat heb ik een aantal keer gehoort en niet alleen van dezelfde maar van nog een ander
dus ik weet het niet

Registered: 27-12-2010 | Posts: 38 | Loc: rijnsburg
#108850 - 07-01-2011 12:53 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: corrine]
Vari Offline
Regelmatige bezoeker
Origineel bericht van: corrine
hay

nou bij mij kwam er telkens iets uit dat snel zal gebeuren en we zijn nu een jaar verder en nog niks terwijl ze toen zei binnen een korte tijd. en dat heb ik een aantal keer gehoort en niet alleen van dezelfde maar van nog een ander
dus ik weet het niet

De mijne is vrij concreet. De eerste keer (september) zei ze "Het zal nog een eindje duren en er zullen eerst veel problemen zijn tegen dat alles terug uitgeklaard is". De 2e keer (december) zei ze "Binnen de winterperiode"; laatst (eind december) zei ze "Vermoedelijk nog cadeauperiode - eind januari/februari"
Maar ze zei ook dat het heel moeilijk is om juiste data te plaatsen op iets.
Soms maakt een mens keuzes in z'n leven waardoor hetgeen oorspronkelijk voorzien was niet kan gerealiseerd worden. Door de keuzes die je maakt bewandel je soms andere paden dan hetgeen je x aantal maand ervoor dacht. Die keuzes duwen je een andere richting uit met alle gevolgen vandien.

#108851 - 07-01-2011 13:03 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Serenity]
Vari Offline
Regelmatige bezoeker
Origineel bericht van: Lily Beau
@ corrine misschien kijk je erover heen en is het je ontgaan sommige dingen kunnen klein en subtiel zijn ipv groot en aanwezig.

@ vari als je elke week wil gaan kan je het beste hier op dit forum leren om kaarten te leggen en oefenen op het foto lezen, als je dat echt wilt.
Met foto lezen train je-binnen in je lichaam- te voelen.
En misschien heeft dat een positief effect op het kaart leggen.
En om echt contact met je innerlijke ik -het stukje God in jezelf- is mediteren misschien wel een goed idee.
Bij mezelf werkte het om eerst kennis op te doen en te affirmeren.(voor mezelf te overtuigen van mijn eigen kunnen. info affimaties )

Die kennis heb ik verzameld en op mijn site Solaas gezet zodat ik het terug kan lezen voor mij was dat onderdeel van mijn proces.
En daarna alles los te laten......en dan ook alles echt los laten.

Er niet mee bezig te zijn is ontspannend en dan kan al dat wat getraind is zich herstelen en ontwikkelen, net zoals bij sport je spieren moeten ook rusten om een beter resultaat te krijgen.

Tja voorspellingen kunnen leuk zijn, maar helaas kan je er naar toe gaan leven en mis je alle verrassingen die je op je pad kan tegen komen.
Ik bedoel je houd je eraan vast, vast klammen aan die voorspelling.
Terwijl het leven een mysterie is want niets is zeker.

Misschien is het beter om er achter te komen waarom je zo vertrouwd op die voorspellingen misschien ergens in je zit dat antwoord wel?!?!?!

Wauw check de dagtekst van vandaag eens!!
dagtekst vr. 7jan 20111

Lily Beau,

Ik heb je site eens bekeken smile Er is wel een heleboel informatie terug te vinden. Heel tof.
Ik ben al met de kaarten aan het oefenen. Maar het is moeilijk om voor jezelf de kaarten op een correcte manier te interpreteren. Een buitenstaander doet dit soms beter.
Ik leef niet echt naar de voorspelling toe. Daarvoor is de voorspelling te onzeker; ik ben bang om ze te geloven want als het niet uitkomt dan zit ik nog dieper dan ik nu zit.
Maar als ik me slecht voel, dan denk ik er wel aan. En dan denk ik bij mezelf "Vertrouw"; ze zal het toch geen 3 keer bij het verkeerde eind hebben. "Leer geduld hebben" en "Laat de dingen op je afkomen" Soms heb ik de indruk dat ik er teveel mee bezig ben. Ik doe het onbewust. Alles echt loslaten zou inderdaad een oplossing zijn. Maar dat is echt veel gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Mocht deze voorspelling uitkomen lieve Lily Beau, dan ben ik de gelukkigste vrouw van de wereld. Dat betekent niet dat al m'n problemen opgelost zijn; integendeel. Ik zou een boel problemen bijkrijgen; dingen moeten regelen maar gevoelsmatig zou dit me in de 7e hemel brengen.

Ik heb de dagtekst gelezen. Mooi, heel mooi. Soms vraag ik me af waar iedereen z'n inspiratie haalt. Fenomenaal he smile

#108855 - 07-01-2011 19:52 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]
corrine Offline
Bezig lid te worden
hay

nou bij mij had ze gezegt dat ik binnen een korte periode zwanger zou zijn. dat was in juni,
de andere keer was in septemver en toen zei een andere vrouw percies hetzelfde.
en ik zei van nee daar zijn we helemaal niet mee bezig pas over 2 jaar toen zij ze nou dan gebeurd het per ongeluk.
dus ja ik weet het niet
en net als wat je zegt het is niet tijd gebonden maar als ik zeg pas over 2 jaar zegt ze nee binnen een paar maanden/
dus vandaar

groetjes

#108864 - 07-01-2011 21:46 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: corrine]
PureLove Offline
Frequente bezoeker
mss ook wel 'zwanger' in de trant van ideeen/creativiteit of dergelijke? smile

Registered: 23-12-2010 | Posts: 398
#108866 - 07-01-2011 21:49 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: PureLove]
corrine Offline
Bezig lid te worden
nou ze bedoelde echt een kindje want daarna zat ze aan me buik:S

#108869 - 07-01-2011 22:13 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: corrine]
PureLove Offline
Frequente bezoeker
dan ben ik benieuwd. smile

Registered: 23-12-2010 | Posts: 398
#108902 - 08-01-2011 21:46 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: PureLove]
Vari Offline
Regelmatige bezoeker
Mijn kaartlegster heeft me geen zwangerschap voorspelt.
Ik heb een vriendin die ook naar haar geweest is en ze stond er nogal ongelovig tegenover. Deze morgen ontving ik een mail waarin ze zei "Heb vertrouwen. Hetgeen ze mij verteld heeft is stelselmatig aan het uitkomen"; een 2e vriend heeft me juist hetzelfde gezegd.
Misschien val ik juist uit de boot en komt het bij mij niet uit. Zou ik even pech hebben frown
Ik denk ook dat er veel charlatans rondlopen op dat vlak.

#108964 - 09-01-2011 18:36 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]
Groene heks
Unregistered
Ja natuurlijk zijn die er ook, je hebt goeie en slechte bakkers, goeie en slechte slagers, dus ook integere en goede kaartlegsters en mindere.

|
#108984 - 10-01-2011 00:29 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]
L'arbe de vie Offline
Frequente bezoeker
Hoi Vari,

heb je berichtjes even gelezen en wil graag even reageren op wat je hier zegt:

Origineel bericht van: Vari
Ik ben 3 keer geweest met iedere keer hetzelfde resultaat. Dus ik vermoed dat het wel goed zit. Ik trek de kaarten; zij interpreteert ze.
Maar het werkt voor me wel verslavend. Ik zou wel iedere week willen gaan en haar voorspelling iedere keer opnieuw horen. Het kalmeert me. Maar de volgende week ben ik het effect van haar reading al terug vergeten en zit ik weer met twijfels.

Ben je je ervan bewust dat je eigenlijk hier praat over 'verslaving'? Je zegt zelf: 'ik zou iedere week willen gaan'. Wat schiet je met zo'n verslaving op als je uiteindelijk 'de reading toch al weer vergeten bent'. Ik ben van mening dat een reading je inzichten geeft, waar je op basis daarvan iets kan uitwerken in jezelf. Ik begrijp uit je woorden dat je er eigenlijk helemaal niets mee doet. Wat is dan the point?? Mijn vraag is ook, waarom heb je 'die verslaving' nodig? Wat geeft het jou? Wat druk je ermee weg?

Daarnaast vind ik dat je eigenlijk wel heel gemakkelijk steeds naar de bekende weg reikt als het gaat om dingen in jezelf op te lossen of aan te gaan. Af en toe leg ik zelf ook kaarten, maar ik ben me er wel van bewust dat dit soms ook een makkelijke weg is om inzicht te krijgen. Je hebt niet kaarten nodig om in jezelf te kunnen gaan.

Het valt me ook op dat je wat onzeker bent, je spreekt over 'twijfels'. Wat ik je mee wil geven is dat je het vertrouwen mag hebben dat ook jijzelf dingen kan uitwerken. Jj weet als geen ander vanuit je gevoel wat waar is voor jou en wat niet bij jou hoort;-

Lfs,
L'arbe de vie

Edited by L'arbe de vie (10-01-2011 00:33)

Registered: 10-01-2010 | Posts: 475
#109072 - 10-01-2011 23:31 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: L'arbe de vie]
Vari Offline
Regelmatige bezoeker
Origineel bericht van: L'arbe de vie
Hoi Vari,

heb je berichtjes even gelezen en wil graag even reageren op wat je hier zegt:

Ben je je ervan bewust dat je eigenlijk hier praat over 'verslaving'? Je zegt zelf: 'ik zou iedere week willen gaan'. Wat schiet je met zo'n verslaving op als je uiteindelijk 'de reading toch al weer vergeten bent'. Ik ben van mening dat een reading je inzichten geeft, waar je op basis daarvan iets kan uitwerken in jezelf. Ik begrijp uit je woorden dat je er eigenlijk helemaal niets mee doet. Wat is dan the point?? Mijn vraag is ook, waarom heb je 'die verslaving' nodig? Wat geeft het jou? Wat druk je ermee weg?

Daarnaast vind ik dat je eigenlijk wel heel gemakkelijk steeds naar de bekende weg reikt als het gaat om dingen in jezelf op te lossen of aan te gaan. Af en toe leg ik zelf ook kaarten, maar ik ben me er wel van bewust dat dit soms ook een makkelijke weg is om inzicht te krijgen. Je hebt niet kaarten nodig om in jezelf te kunnen gaan.

Het valt me ook op dat je wat onzeker bent, je spreekt over 'twijfels'. Wat ik je mee wil geven is dat je het vertrouwen mag hebben dat ook jijzelf dingen kan uitwerken. Jj weet als geen ander vanuit je gevoel wat waar is voor jou en wat niet bij jou hoort;-

Lfs,
L'arbe de vie

Wel het is niet zo dat ik de reading vergeten ben. Ik weet nog heel goed wat ze gezegd heeft en wat eraan komt maar ik ben het geruststellend effect terug kwijt. En daarom wil terug gaan om terug die bevestiging terug te horen. Er is 1 punt in m'n leven waar ik momenteel absoluut niet mee overweg kan. Het doet me slecht voelen, het geeft me twijfels, ... En het consult stelt me op dat vlak gerust. Maar aangezien ik echt geduld moet hebben, het blijft aanslepen, ... wel dan komen de twijfels terug en vandaar dat ik steeds op zoek ga naar die bevestiging. Daarom spreek ik over een verslaving. Ik weet het, het klinkt stom.
Zoals je zelf aangeeft heb ik geen kaarten nodig om te weten hoe ik in elkaar steek en om in mezelf te gaan. Dat weet ik vrij goed.
De bevestiging waarvan ik spreek heeft niet enkel en alleen met mezelf te maken maar ook met iemand anders. Het inzicht ivm de kwestie heb ik al en ik zou heel snel een oplossing willen.

#109073 - 10-01-2011 23:32 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: ]
Vari Offline
Regelmatige bezoeker
Origineel bericht van: Groene heks
Ja natuurlijk zijn die er ook, je hebt goeie en slechte bakkers, goeie en slechte slagers, dus ook integere en goede kaartlegsters en mindere.

Inderdaad, goed opgemerkt smile

#109074 - 10-01-2011 23:46 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]
L'arbe de vie Offline
Frequente bezoeker
Hoi Vari,

Waarom heb je iemand anders nodig op je gerust te stellen. Waarom kan je jezelf niet gerustellen van binnen? Miss ligt hier jouw uitdaging..

Waarom laat je jezelf slecht voelen? Wanneer ga je ervoor kiezen om jezelf Goed te voelen? Dat is best een goede oefening: alles wat je negatief ervaart omzetten in positieve insteek, dat verandert jou en daarmee ook je omgeving;-)

Je hoeft jezelf niet ‘stom’ te vinden. Je zit in je eigen proces, en daarin is niets stom of goed, maar het is zoals het is.

Aan de ene kant spreek je over ‘geduld’ en aan de andere kant spreek je over ‘ik wil snel een oplossing’. Dat wil iedereen wel, maar snelle oplossingen zijn er niet in het leven, je moet het zelf doen en al duurt dat 10jaar, maar kom je er over 10jaar uit, dan is dat hoe jij dat proces overwonnen hebt. Snapje, gun jezelf ook de tijd die je nodig hebt;-) Neem die ruimte voor jezelf.

Ik snap niet helemaal wat je zegt over het stukje ‘bevestiging en dat dat gaat over iemand anders’…

Als je het inzicht al hebt, wanneer ga je er dan ook iest mee doen? Vragen naar de zelfde weg, keer op keer, levert je niets op. Het kost je alleen maar energie die je beter kunt besteden denk ik..
LFS

Edited by L'arbe de vie (10-01-2011 23:47)

#109096 - 11-01-2011 12:55 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: L'arbe de vie]
Vari Offline
Regelmatige bezoeker
Hoi Vari,

Waarom heb je iemand anders nodig op je gerust te stellen. Waarom kan je jezelf niet gerustellen van binnen? Miss ligt hier jouw uitdaging..

Waarom laat je jezelf slecht voelen? Wanneer ga je ervoor kiezen om jezelf Goed te voelen? Dat is best een goede oefening: alles wat je negatief ervaart omzetten in positieve insteek, dat verandert jou en daarmee ook je omgeving;-)

Je hoeft jezelf niet ‘stom’ te vinden. Je zit in je eigen proces, en daarin is niets stom of goed, maar het is zoals het is.

Aan de ene kant spreek je over ‘geduld’ en aan de andere kant spreek je over ‘ik wil snel een oplossing’. Dat wil iedereen wel, maar snelle oplossingen zijn er niet in het leven, je moet het zelf doen en al duurt dat 10jaar, maar kom je er over 10jaar uit, dan is dat hoe jij dat proces overwonnen hebt. Snapje, gun jezelf ook de tijd die je nodig hebt;-) Neem die ruimte voor jezelf.

Ik snap niet helemaal wat je zegt over het stukje ‘bevestiging en dat dat gaat over iemand anders’…

Als je het inzicht al hebt, wanneer ga je er dan ook iest mee doen? Vragen naar de zelfde weg, keer op keer, levert je niets op. Het kost je alleen maar energie die je beter kunt besteden denk ik..
LFS

Hey,

Je kent de situatie niet helemaal he smile
Het is iets dat ik zelf niet in de hand heb. De situatie waar ik het zo moeilijk mee heb en waarover de bevestiging gaat, gaat over een verbroken relatie. Het hangt dus voor een stuk van iemand anders af. Ik wacht op die iemand. De kaarten zeggen dat het allemaal goed komt en ik heb dat gevoel ook. Dus als ik van de kaartlegster kom dan voel ik me even gerustgesteld want ik heb 'goed' nieuws gekregen. Na enkele dagen begin ik dan terug te twijfelen en dan zou ik het consult opnieuw willen meemaken om het 'goede' nieuws terug te horen. M'n gevoel zegt "Heb vertrouwen, het komt goed" maar doordat het zolang duurt begin ik dan te twijfelen en denk ik "Komt het wel allemaal terug goed? Moet is niet zus of zo doen? Moet ik iets doen of moet ik afwachten?". Ik ben inderdaad onzeker op dat vlak gewoon omdat ik niet weet of ik de situatie op een correcte manier aanpak. Voor mij is het koffiedik kijken.
Liefs

#109108 - 11-01-2011 15:21 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]
L'arbe de vie Offline
Frequente bezoeker
Hoi Vari,

LFS

Hey,

Je kent de situatie niet helemaal he smile
Het is iets dat ik zelf niet in de hand heb. De situatie waar ik het zo moeilijk mee heb en waarover de bevestiging gaat, gaat over een verbroken relatie. Het hangt dus voor een stuk van iemand anders af. Ik wacht op die iemand. De kaarten zeggen dat het allemaal goed komt en ik heb dat gevoel ook. Dus als ik van de kaartlegster kom dan voel ik me even gerustgesteld want ik heb 'goed' nieuws gekregen. Na enkele dagen begin ik dan terug te twijfelen en dan zou ik het consult opnieuw willen meemaken om het 'goede' nieuws terug te horen. M'n gevoel zegt "Heb vertrouwen, het komt goed" maar doordat het zolang duurt begin ik dan te twijfelen en denk ik "Komt het wel allemaal terug goed? Moet is niet zus of zo doen? Moet ik iets doen of moet ik afwachten?". Ik ben inderdaad onzeker op dat vlak gewoon omdat ik niet weet of ik de situatie op een correcte manier aanpak. Voor mij is het koffiedik kijken.
Liefs

Vari,
Je mag me iets uitleggen, of misschien dat iemand anders het mij kan uitleggen: maar dit is wat ik niet begrijp: het gaat me niet om de details van de situatie, maar meer om een principe:

Waarom laat je jouw proces/situatie van iemand anders afhangen? Ik bedoel, je relatie is voorbij, die persoon is er niet meer (ik bedoel niet letterlijk natuurlijk). Hoe kan je dan nog verwachtingen hebben naar diegene. In jouw proces dat je doormaakt, heb je die andere persoon niet nodig. Dingen zijn er voor jouzelf om uit te werken, daarmee verander je je eigen omgeving uiteindelijk, door daar anders in te gaan staan.

Op dit moment heb ik het gevoel dat je je ‘afhankelijk’ maakt en niet geheel voor jezelf staat. En keuzes laat afhangen van wat een ‘consult’ jouw verteld. Waarom moet iemand anders dat jou vertellen? Wanneer kies je ervoor om dat lost te laten, en in je eigen macht/kracht te gaan staan? En jezelf te vertrouwen dat wat in jou omgaat belangrijk is? Dat vertouwen mag je echt wel hebben in jezelf hoor;-)

Daar wil ik het graag bij laten.

Edited by L'arbe de vie (11-01-2011 15:22)

#118924 - 28-05-2011 19:43 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]
Moon_adamanta Offline
Regelmatige bezoeker
Je hebt 2 groepen kaarteleggers

De groep die het eerlijk en zuiver doet en anderen vooruit helpt

En de groep die het doet voor het geld

en kaarten zijn een indicatie de rest vul je zelf in

Moontje

Registered: 17-05-2011 | Posts: 163
#118932 - 28-05-2011 20:46 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]
Standswithafist Offline
Dagelijkse bezoeker
Mag ik dat corrigeren zonder belerend te doen?

Je hebt mensen die helpen vanuit een zuivere intentie maar daar ook centjes voor vragen.
Ik denk niet dat het feit dat iemand een betaling vraagt aangeeft dat deze persoon geen zuivere intenties heeft.
Ik vraag geen geld, ik heb een baan en een salaris waar ik van kan leven, maar er zijn ook hele goede kaartlegsters die wat vragen om toch ook de schoorsteen te kunnen laten roken smile

Registered: 08-03-2011 | Posts: 1342
#118934 - 28-05-2011 20:49 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]
Moon_adamanta Offline
Regelmatige bezoeker
@groene heks

tuurlijk maar het gaat erom met welke intentie je de kaartjes legt...... wink

Registered: 17-05-2011 | Posts: 163
#119412 - 05-06-2011 17:46 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]
landa Offline
Lid
Leuk om dit te lezen....leren ka altyd idd naar je intuitie te luisteren...en er zijn altyd zuivere en onzuivere....het eerste punt waarbij mn basis begint van vertrouwen voor een consult is toch echter de prijs van een consult....wanneer je gezegend bent met een gave is dat een gift wat je mag delen door andren te hel-pen vanuit een zuiver geweten een zuivere channeling en zuivere energie.
wat ik echter zelf ervaar is wanneer iemand mij nodig heeft om iets te leren of te helen deze mijn pad kruist en wanneer deze persoon niet langer mijn hulp nodig heeft of geleert heeft wat op diens pad ligt zijn eigen pad verder volgt zonder de mijne te hoeven kruisen.

Het is een geschenk een gave te hebben gekregen en laat ik de allerhoogste positie van liefde licht en kracht wat we god noemen ook god noemen ...dat je daar geen misbruik van mag maken maar je gave met liefde geeft en hier zeker zelf never nooit beter van mag worden en never nooit eraan mag beginnen als je ervan leven gaat bv door kosten te vragen ...wel begrijplijk is dat men dan een vergoeding zou mogen vragen voor bv als je reiskosten moet maken.
Alleen dan is t het allerzuiverst maar dat is mijn mening....en mijn excuses voor de mensen die misschien een praktyk hebben ik wil niemand echter kwetsen of vernederen of iemand zeggen niet zuiver te zijn in de gave....maar als mensen een consult vragen ...vragen ze om hulp aan diegene die een geschenk heeft ontvangen de vragen te mogen verlichtten zodat t dragen niet zo zwaar hoeft te zijn....en hoeveel mensen willen zo graag geholpen worden en zo graag een consult willen maar het gewoon weg echt niet kunnen betalen of missen omdat ze geen werk hebben of alleen de zorg voor kinderen hebben ook deze mensen hebben recht op de hulp van een gezegende gave om t moeilijke draagbaar te maken....
Veel liefs Lanneke

Registered: 11-11-2010 | Posts: 89 | Loc: Eten-leur
#119426 - 05-06-2011 19:51 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]
Standswithafist Offline
Dagelijkse bezoeker
Heel veel van die zuivere mensen houden echt wel rekening met de mensen die wat minder hebben, ze zijn lastig te vinden maar ze zijn er wel hoor smile
Ik denk dat als mensen het doen om ervan te leven het iets anders is als ze zich eraan willen verrijken, daarin ben ik het wel met je eens Landa.

#119434 - 05-06-2011 21:34 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Standswithafist]
landa Offline
Lid
Ben ik helemaal met je eens smile....daarom schreef ik ook ik kijk naar het prijskaartje!
wink

Liefs Lanneke

Registered: 11-11-2010 | Posts: 89 | Loc: Eten-leur
#124365 - 22-09-2011 15:54 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]
Diamant^tje Offline
Lid
Ik ga regelmatig naar consults. Bij de ene ben ik tevredener dan bij de ander. Ik ben bij een vrouwtje geweest die en het vielt me op dat alleen slechte dingen die ze mij vertelde uitkwamen, echt freaky. Wel exact wat ze vertelde kwam uit. Het hangt vaak af, hoe mensen werken met dit soort praktijken. Meestal doe ik kaarten en koffiedik kijken. Een vrouw wist precies mij situatie uit te leggen, echt knap! Ik werk zelf vanuit mijn eigen intuitie en gevoel, op die manier kan ik ook bepaalde dingen voorspellen.

Registered: 20-09-2011 | Posts: 59 | Loc: Nederland
#124366 - 22-09-2011 15:58 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]
Standswithafist Offline
Dagelijkse bezoeker
Ik ga alleen als ik echt even de weg kwijt ben, ben nu in totaal drie keer geweest in vijf jaar tijd of zo.
Het valt mij op dat veel mensen behoorlijk *verslaafd* raken aan de kaarten, waardoor men alle beslissingen zowat van de kaarten laat afhangen.Jammer dat mensen de bedoeling van tarot niet snappen.
Kaarten zijn hulplijnen/richtlijnen, je moet zelf aan de slag al leg je elke dag een kaart, werken moet je echt zelf doen.

Voor je het weet ga je naar de zogenaamde *voorspelling* toeleven, das foute boel zoals ik dat heb geleerd en nog steeds leer.

#124371 - 22-09-2011 17:12 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]
MoonFlowertje Online   content

Merudiaan
Inderdaad, Groene heks!

jou leven ligt in jou handen, en zit niet in een pakje kaarten...
Soms kun je je eigen aan iets vasthouden, en blind worden voor de rest wat om je heen gebeurt... zo'n kaartlegging is eigenlijk gewoon een andere kijken op je leven, vanuit een ander standpunt bekeken!

ik weet uit ervaring, dat het je leven kan gaan bepalen!
(mijn moeder heeft best een tijdje kaarten gelegt)
ze schijnt er nog goed in geweest te zijn ook!
alleen op een gegeven moment (ik was een meisje van een jaar of 7)
zag ik uit school vandaan mijn moeder daar staan, helemaal van de wereld om het zo maar te zeggen...
ze had hele rare starende grote ogen, mijn maag keerde om op dat moment... ze schreeuwde oooh neee, de hele tijd, was helemaal wanhopig...
op dat moment rende ik naar mijn moeder toe en pakte haar beide handen, wow... nu ik eraan terug denk krijg ik weer dat verschrikkelijke gevoel!
ze keek me aan, het liefst was ik weggerent natuurlijk... maar dat kon niet! Mijn gevoel werd steeds sterker... en voelde langzaam hoe mijn moeder weer terug kwam...
Later heeft mijn moeder verteld wat er gebeurt was...
ze had samen met een vriendin van toen, hun kroonchakra geopend... om nog beter alles te kunnen zien, voelen enzo
als een soort rechtstreeks contact met het hiernamaals...
daardoor konden er geesten en entiteiten haar overnemen...
want ze hadden een opening gemaakt in hun aura...
ik hoop dat ik het goed zeg, want dit is het gene ik ervan begrepen heb... mijn moeder heeft de kaarten nooit meer aangeraakt en wil er niet eens meer over praten!
misschien een beetje eng allemaal... maarja...
beetje dom allemaal, om chakras te openen zonder dat je weet wat er kan gebeuren...
nu, 27 jaar later komt ze wel eens bij mij, of ik een kaartje wil leggen voor der wink
dus dat is wel grappig!
het zijn maar richtlijnen zeg ik altijd maar!
je leven ligt in jou handen wink
groetjes moonflowertje
...En bereikt het onmogelijke.

Registered: 21-02-2011 | Posts: 2098 | Loc: Tiel,Betuwe
#124386 - 23-09-2011 07:28 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]
Standswithafist Offline
Dagelijkse bezoeker
smile

#124579 - 28-09-2011 20:29 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: MoonFlowertje]
Vari Offline
Regelmatige bezoeker
Hey hoe raar MoonFlowertje. Best een beetje creapy. Maar hoe kon je ma die opening maken. Dit lijkt me toch niet zo eenvoudig. Heeft ze er dan nooit last van gehad (op andere vlakken dan)?
Het lijkt me raar dat ze nu bij je komt om haar kaartjes te leggen. Heeft ze het geheel kunnen plaatsen dan?
Groetjes
Vari

#124581 - 28-09-2011 20:50 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]
ButterFly78 Offline
Lid
Wist even niet wat de kroonchakra was, maar is dus de kruinchakra.
Welk chakra zit er op je achterhoofd? Want ben eens bij een reiki behandeling geweest en die man had iets achter open gemaakt. Werd overspoeld door spiritele/paranormale dingen. Verloor helemaal mezelf, was op een gegeveld moment de weg kwijt en zwaar vermoeid. Gelukkig heeft iemand anders hem weer dicht gedaan, voelde letterlijk 't deurtje weer dichtgaan. Met haar had ik ook geen volledig goed gevoel, maar ben net op tijd weg gegaan.
Je komt wat tegen op deze weg....

Groetjes Butterfly

Edited by ButterFly78 (28-09-2011 20:51)

Registered: 22-09-2011 | Posts: 83 | Loc: Breda
#124585 - 28-09-2011 21:06 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]
ButterFly78 Offline
Lid
Was ff verder gaan kijken welk chakra er op het achterhoofd kan zijn. Is dus ook het derde oog, alleen het gevoel van je binnen wereld. Dus wellicht zal zij hem juist weer open hebben gedaan om mezelf weer te hervinden?

#124589 - 29-09-2011 06:36 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]

Merudiaan
De kroon chakra is de chakra die hoort bij de pijnappelklier
en bevind zich bovenop de schedel...
deze chakra word altijd uitgebeeld in het violet boven het hoofd (een klein stukje zit maar vast aan de schedel zegmaar)

Door deze chakra te openen, creëer je eigenlijk een soort open deur (poort) en sta je direct in verbinding met de bron, (noem het maar helderziend) waardoor er een spirituele dimentie creëerd, die ons de oorzaak of oorsprong van een conflict laten zien... het heeft de vermogen om een perspectief beeld te vormen! Mijn moeder wilde zo graag mensen helpen, en had zich in laten praten, dat je het best een conflict kunt verhelpen, door het vanaf de oorzaak te kunnen aanpakken...Kijk het klopt wel hoor, alleen mag je dit nooit en ten immer doen als je wortelchakra niet open is! (je moet geaard zijn)
Mijn moeder wilde dit, omdat ze dacht dat ze de mensen die bij haar kwamen beter kon helpen

Mijn moeder der vriendin kende iemand die dat kon...
Zeer waarschijnlijk iemand die alleen maar aan het geld dacht!
Degene die dit bij mijn moeder heeft gedaan, had dit nooit mogen doen! (ik weet ook niet wat voor iemand dat het was?)
tja, mijn moeder wil het er niet meer over hebben...
dus ja,
Mijn moeder is 7 jaar geleden opgenomen geweest, in een of andere godsdienst-waanzin... ze zat in een psychose, en dacht dat ze Jezus was, enzo! Allerlei teksten die rechtstreeks uit het boek; meesters van het verre oosten kwamen, kregen wij de hele dag te voorduren...
Als je er tegenin ging, zei ze: wie niet met mij is, is tegen mij...
maar goed, uiteindelijk na allerlei gesprekken met de psychiater, kwam uit de diagnose dat mijn moeder schizofreen is en ook een borderline- syndroom.
voor ons ( de familie) vielen alle puzzelstukjes op zijn plaats!
Mijn moeder is altijd al "anders" geweest...
altijd voelde ze zich het 5de wiel aan de wagen, terwijl ze alle aandacht trok, en jaloers was op de aandacht die haar zusjes en broertje kregen...
dit is duidelijk een teken dat ze toen al een Borderline (syndroom) had!
alleen toen wisten ze nog niet wat ze vandaag de dag weten zegmaar!

groetjes moonflowertje

#124608 - 29-09-2011 13:15 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: MoonFlowertje]
ButterFly78 Offline
Lid
Dank je wel voor je uitleg Moonflowertje!
Wel ellendig om dat zo allemaal mee te maken op jonge leeftijd. Ik ken ook een paar mensen met borderline en dat is erg moeilijk om met deze mensen om te gaan. Ze wantrouwen iedereen en ze praten negatief over een ander om er zelf 'beter' van te worden/voelen. Door hun eigen leugens verstrikt. Mensen die er mee samenwonen worden letterlijk opgevreten. Heb mijn broertje zo zien aftakelen, hebben hem daar weg moeten trekken. Hij is er klaar mee, zegt hij. Maar praat nog volop over haar. En zij kleineert hem nog steeds via telefoon. En trapt hem nog steeds op zijn ziel. Terwijl hij alles voor haar gedaan heeft en nog veel meer mensen. Erg moeilijk te begrijpen wat er in het hoofd van deze mensen omgaat. Het beste is om optijd jezelf op afstand te zetten en te beschermen.

Groetjes ButterFly

#124645 - 30-09-2011 19:55 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: ButterFly78]
Vari Offline
Regelmatige bezoeker
Je uitleg is heel leerzaam.
Het zal best wel een moeilijke periode voor jullie geweest zijn. Gelukkig dat het allemaal nog een beetje op z'n pootjes terecht gekomen is.
Veel liefs
Vari

#124655 - 01-10-2011 15:52 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]

Merudiaan
klopt helemaal, Butterfly en Vari!, bedankt wink
Mijn zusje heeft ook Borderline...
en ik zat altijd tussen 2 vuren in...
best moeilijk, ook omdat ik een indigo ben, en dus
hypergevoelig voor sfeer...
Toch heb ik er een weg in gevonden...
Juist door mijn sfeer-gevoeligheid, wist ik precies wat er speelde...
ik was vaak de boeman, zegmaar
Het was op een gegeven moment zelfs mijn schuld! laugh
Borderliners zullen niet snel toegeven, en geven altijd een ander de schuld! Maar als daarmee de sfeer weer goed was?
Prima... laugh
soms als ik ze hoorde bekvechten beneden...
vooral het verleden wat mijn zusje oprakelde tegen mijn moeder was vaste prik! ik ging dan naar beneden en riep: Ik heb het gedaan!!!! haha laugh
vaak moesten ze lachen, maar soms ook niet...
ach ja...
ik heb er ontzettend veel van geleerd!
borderline hebben is geen pretje! maar er mee te leven als buitenstaander ook niet!
continue op je tellen passen...
want nu leven we wel niet meer in 1 huis, toch word er soms wel geroddeld... en ik zorg vaak weer dat het goed komt!
mijn moeder komt zo af en toe eens een weekendje logeren...
met mijn zusje ga ik wel eens shoppen, of ze komt een dagje hierheen... en blijft eten dan...
toch zijn ze beide best wel bij de tijd!
vooral mijn zusje, is erg slim...
ze heeft een gave, net als ik...
ze ziet, ze weet, alleen haar gevoel is verstoord (borderline)
dat is jammer...
maar goed, door schade en schande word je wijs wink

groetjes moonflowertje

Edited by MoonFlowertje (01-10-2011 15:53)

#124656 - 01-10-2011 16:03 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]

Merudiaan
Maar om @topic te blijven..,
kijk een kaarten consult faken?
ik weet niet of dat wel kan?
het zijn gewoon kaarten, die je een bepaalde richtlijn
geven!
zoals ik vaker zeg: het is hoe je het opvat!
jou gedachten die meteen aanslaan bij een bepaald woord, of kaart...
in de tarot heb je nou eenmaal kaarten die meerdere betekenissen hebben, of meerdere opvattingen...
een mensenleven heeft dat elke dag!
als je dan bijvoorbeeld vandaag een kaart krijgt als: de dood
dan kun je het opvatten als iets wat je afsluit en weer een nieuwe fase van het leven begint, eigenlijk doet iedereen dat elke dag! je sluit de dag af, en begint een nieuwe!
als je dan toevallig net een sollicitatie gehad hebt, en volgende week mag beginnen, dan geef jij automatisch deze uitleg bij de kaart!
het is maar net, hoe je het zelf opvat!

groetjes moonflowertje

#127002 - 22-12-2011 20:12 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]
Morgana Offline
Regelmatige bezoeker
Ikzelf ben ook Kaartlegster en het feit is dat er veel "kaartlegsters" zijn. Iedereen kan leren de kaarten te leggen maar een goede onderscheid zich door intuitief de kaarten te leggen en niet "volgens" het boekje. Bij ons zit het in de familie en ik heb eens een boek gelezen van de lenormand kaarten. Daar kwam niet veel van overeen zoals ik de kaarten heb leren lezen van mijn grootmoeder. Verder krijg ik bij een bepaalde kaart en persoon een gevoel en dat spreek ik dan ook uit. Staat vaak los van hoe de kaart beschreven staat. Verder zijn de kaarten een hulpmiddel. iedereen heeft zijn eigen lot in handen en bepaald wat er gebeurd.

Registered: 22-12-2011 | Posts: 107 | Loc: Maasmechelen
#127011 - 23-12-2011 00:11 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]
Petra Offline
Zeer frequente bezoeker
In wezen maakt het toch niet uit van wie je feedback krijgt? wat de ander je ook aanreikt hoe goed of niet goed die persoon daar in is, is altijd moeilijk te bepalen. Is de ander wel goed, maar zijn het confronterende dingen? Is de ander niet goed en zijn het dingen die je gemakkelijker kunt aanvaarden? Daar zit van alles tussenin. Bij alles wat een ander aanreikt, wie het ook is, is het belangrijk dat je nagaat of het goed voelt bij jouw eigen waarheid. De toekomst weet je als het zover is, ik geloof zelf dat het beter is de toekomst met een de onbevangenheid van een kind tegemoet te treden en dus open te laten, je keuzes te maken als het zover is wink

Registered: 01-04-2010 | Posts: 525
#127069 - 25-12-2011 19:30 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]

Merudiaan
Volgens mij gaat het om wat jij hoort...
Jij stelt een vraag...
De kaartenlegger, legt gewoon kaarten en begint oppervlakkig
te vertellen wat de kaart ( kan ) betekenen...
Hij of zij zal iets vertellen waar jij je in herkent...
Het roept iig bij jou een gevoel en gedachten op...
Vaak wordt daar op door gepraat...
Kijk de kaarten zijn niet nep, en jou gevoel en gedachten ook niet...
Het verschil is wel, moet ik er bij zeggen: de ervaring die degene heeft, die de kaarten (uit) legt...
Zo heb ik wel eens een vrouwtje gehad die achter elkaar door praatte, ik kreeg gewoon geen tijd om iets te kunnen vragen...
En daarna zei ze ook nog : ik ben paranormaal begaaft, dus...
^^ Nou, dit vind ik niet kunnen eigenlijk...

Als je kaarten legt,(voor geld) moet je ze ook kunnen lezen... en niet alle standaard dingen opnoemen die bij zo'n kaart horen!
Je moet ook niet het gevoel krijgen dat ze haast heeft, ofzo
Dat gevoel had ik wel toen...
Vandaar dat ik dacht: Hmmmz dat kan ik ook wel! daarvoor heb ik niet eens kaarten nodig! haha
Ik heb ontdekt dat dat wel klopt, dat het zonder kaarten kan...
Alleen het is beter met...
De kaarten zijn eigenlijk een soort van hou-vast...
( een rede om dingen te kunnen zeggen, zonder dat mensen gaan zeggen: waar bemoei je je mee?)
Ook is het een soort van andere kijk op jou vraag wink
De moeilijk (ook makkelijke) dingen in het leven moet je nu eenmaal uit verschillende hoeken kunnen bekijken...
Om er een oordeel over te kunnen uiten, vind ik!
Als je een meningsverschil hebt met iemand, zal je het ook vanuit diegene moeten kunnen zien...
Het willen begrijpen vanuit zijn/haar standpunt...
Maarja... tongue
ik dwaal af, haha (Indigo)
goed excuus toch? ^^ tongue
groetjes moonflowertje smile

#127075 - 25-12-2011 22:28 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: MoonFlowertje]
Petra Offline
Zeer frequente bezoeker
Origineel bericht van: MoonFlowertje

Ook is het een soort van andere kijk op jou vraag wink

Zo ervaar ik het ook Moonflower. Het is een reflectie vanuit het referentiekader van de kaartlegger, medium, (psycho)therapeut etc.. De ene responder op je vraag kan dieper, breder, passender op je verzoek reageren dan de ander, die feedback op jezelf of datgene waar je mee zit kan erg waardevol zijn. Maar het is en blijft een (weliswaar waardevolle) reflectie en het is erg belangrijk voor de zelfredzaamheid dat mensen dat zo kunnen zien. Te veel mensen stellen zich afhankelijk op van het antwoord, of merken niet dat het middel een doel is geworden. Maar ook omgekeerd kan bevestiging een rol spelen aan de kant van de hulpgever (keertlegger, therapeut etc.) Beiden kunnen daardoor vastlopen in elkaar's patroon. Zolang je het als een waardevolle reflectie ziet, een andere invalshoek op jouw dilemma's, keuzes of anderzijds is het meestal wel opbouwend en verhelderend.

#127082 - 25-12-2011 23:40 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]
Morgana Offline
Regelmatige bezoeker
Kaarten mogen nooit de toekomst van iemand bepalen. Helaas leven heel veel mensen naar wat ze horen van een kaartlegster. Ik zeg altijd als ik een consult geef. het blijven maar kaarten. Jij hebt je eigen lot in handen en de kaarten zijn maar een leidraad en soms een houvast.

Registered: 22-12-2011 | Posts: 107 | Loc: Maasmechelen
#127105 - 27-12-2011 13:27 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]
gil Offline
Bijna Lid
Ik heb vorig jaar eens mijn kaarten laten leggen. Ik geloofde (en nog steeds niet) in toekomstvoorspellingen. Maar wat daar uitgekomen is verbaast me nog steeds.
Vb Er 'lag' een man heel dichtbij waaruit er besloten werd dat ik niet lang alleen zou blijven. Ik heb kort daarna een leuke vriendschap gekend en die man wou inderdaad wel 'meer' maar ik haakte af.
Ook de ex kwam tersprake en hij en zijn vriendin zouden 'woorden' hebben over een kind. Daaruit werd besloten dat zij er nog eentje wou maar hij niet. Een paar maand geleden is er tussen ex en vriendin een serieuse ruzie geweest omtrent mijn kinderen ....
Ook zou ex problemen kennen op het werk ... vorige maand zijn er bij hem 80 mensen ontslagen maar hij was er net niet bij.
Ik zou ruzie hebben met hem ivm ons huis. Ik dacht dus dat hij het eerder zou willen verkopen dan afgesproken maar onlangs hadden we dus woorden ... omdat hij het niet wilt verkopen.
Ook mijn oudste kwam ter sprake ... een paar maand geleden heeft ze letterlijk gezegd wat die vrouw mij verteld had. Ik kon mijn oren niet geloven.
Ik heb daaruit geleerd dat die kaarten heel wat te vertellen hebben en dat je de informatie heel ruim moet bekijken maar de interpretatie wordt door mensen gedaan en daar dat is niet steeds correct. Helaas is het vooral op die interpretatie dat er verder gebouwd wordt. Ik vond dus die kaartlezing niet 'fake' maar je moet ze met wat gezond verstand kunnen bekijken. Helaas kan ik het niet meer door de dame in kwestie laten uitvoeren omdat ze ondertussen een heel goed vriendin geworden is en ik dus denk dat dit de lezing sterk kan beinvloeden (zeker de interpretatie). Wel jammer dat de 'voorspelling' ivm een nieuwe relatie wat tegengevallen is maar ja ... dat had ik zelf in de hand.

Registered: 26-12-2011 | Posts: 44
#127106 - 27-12-2011 14:22 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Morgana]
NiMS Offline

Merudiaan
Origineel bericht van: Morgana
Kaarten mogen nooit de toekomst van iemand bepalen. Helaas leven heel veel mensen naar wat ze horen van een kaartlegster. Ik zeg altijd als ik een consult geef. het blijven maar kaarten. Jij hebt je eigen lot in handen en de kaarten zijn maar een leidraad en soms een houvast.
Helemaal mee eens. Het is uitkijken dat de kaarten geen "self-fulfilling-prophecy" worden. De kaarten mogen nooit de leiding over je leven krijgen, want dan heeft het zijn doel voorbij geschoten.

Registered: 24-08-2003 | Posts: 11504 | Loc: Utrecht
#127112 - 27-12-2011 21:37 Re: Consult kaartlegster - Waarheid of fake? [Re: Vari]
Petra Offline
Zeer frequente bezoeker
In feite gaat dat zelfs op voor alle goede raad die je aan anderen over je eigen leven vraagt. Het kan heel verhelderend zijn om feedback of inzichten te vragen aan deskundigen of de mensen om je heen. Maar de verantwoordelijkheid voor je eigen leven ligt uiteindelijk altijd bij je zelf. Keuzes zetten altijd een gevolg in beweging, die zijn en blijven voor jezelf, zelfs al betrof het een advies van een ander dat je goed voelde om te volgen.

Page 1 of 4 1 2 3 4 >