-
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hermes_(mythologie) -
http://dehermetischecirkel.nl -->Contemplaties van de Ziel
Rica de Ruiter--> De Hermetische filosofie van Hermes Trismegistus
Ik ben benieuwd wat de connectie met Hermes nu eigenlijk is….
En Haniël… ja .
Die overziet één van de paden van de levensboom en als ik zo naar die Merkaba kijk is dat ook een levensboom net zoals de stamboom en hersenstam allemaal vertakkingen maar dan in 3d/4d/5d enz.
Wie zegt dat een levenspad plat moet zijn of een horizontaal streepje het kan ook andere vormen aan nemen ik bedoel de levenslessen op onze paden zijn ook erg divers en in flexibele vormen en mate te beschrijven, toch?
Een collectief geheugen kan door 1 simpel woordje leiden naar 2 of meerdere andere woorden en die woorden leiden ieder naar 1 of meerdere woorden en ga zo maar door.
Omdat we de zelfde emoties en gevoelens hebben kunnen we ook via lichaamstaal en hersentrilling dat doorgeven wat bij de ander een waarneming van dat signaal op constantere wat wel of niet bewust is toe gestuurd maar wel aangekomen is.

Hoe meer inzicht doormiddel ervaringen en kennis op te doen hoe meer we ook allemaal gaan inzien welke patroon het volgt en daarmee iets kan worden gegokt maar door dat collectieve geheugen word de gok kleiner en de voorspelling meer werkelijker.
Door de vele ervaringen in verschillende situaties en omstandigheden door verschillende tijden/decennium heen met hun eigen mogelijkheden en beperkingen die iedere tijd/decennia wel heeft gehad en waar weer ervaring uit geput is en aanpassingen ter bevordering voor het nageslacht. ^^
Maar word je dan niet star en kortzichtig ik bedoel met alle logica van de wereld, laat je dan wel een reële mogelijk open voor enige flexibiliteit in de vooruitzichten die eventueel komen gaan?
Word je dan niet een beetje afgevlakt, en maakt dat flexibele juist het leven levendig en het onbekende wat wellicht komen gaat, spannend?
Waardoor we voor onszelf op onderzoek gaan en er op uit om dingen zelf te ervaring want een ieder ervaart hun leven anders en heel erg uniek geen leven ziet er grotendeels identiek uit als dat van een elkander, toch?
Dat houd de boel ook in beweging kijk maar naar crisis na de crisis is er weder opbouwing en de weg vervalen dingen worden ge-uptodate mensen worden uitgedaagd om dingen te verbeteren om maar vooruitgang te boeken dus die levensboom, het levenspad of Merkaba word groter en groter wellicht split dat pad zichzelf waneer het eraan toe is wellicht kan dat een andere dimensie zijn die dan andere universum op zichzelf gaan vormen, enzovoort.
Een positief hart maakt ideeën voor vooruitgang dit stimuleert de groei, zowel op technologisch vlak als op het organisch vlak als op spiritueel vlak evolutie is overal aanwezig en dat wij zoekende naar onze eigen weg is alleen maar een natuurlijk proces, dus 'go white the flow.'
Maar goed deze schedels daarin een rol spelen vind ik wel heel bijzonder eigenlijk dat maakt de boel weer een beetje mystiek en spannend zeker omdat mensen dit al hebben ervaren en hebben beleeft .
Zo heeft iedere tijd/decennia wel zo zijn eigen charmes maar alles wat terug komt kan weer ge-uptodate worden, een nieuw (geavanceerde) jasje aan, hihi nou snap ik ook dat mensen gek zijn op retro dingen en dat de mode steeds maar weer terug komt men wilt ervaren wat ander mensen in het verleden hebben ervaren dat komt door de positieve verhalen die veelal spannend ook nog zijn maar omdat men het einde al weet vanwege het feit dat het feit verledentijd is maakt het verlangen naar 'Weten wat komen gaat' weer een beetje dichterbij….althans dit is maar een theorie van mij hahaha.