Merudi Menu
Cosmic Rays
Laatste reacties
6 juni 2012: The Planets are lining up
by MoonFlowertje
1 minuut 13 seconden geleden
Dagtekst
by MoonFlowertje
Vandaag om 12:05
wie kan het aan mij vertellen?
by Gesina
Vandaag om 10:01
Kaartlegging mbt de liefde
by Pablo
Gisteren om 23:45
Van harte gefeliciteerd jarige!
by MoonFlowertje
Gisteren om 21:59
Shout Box

Fotolezingen
Fotolezen
FOTO VAN MIJ
Share your light
Facebook Activity Feed
Today's Birthdays
No Birthdays
Who's Online
7 registered (Erix, MoonFlowertje, Suraly, rottilover, Marije22, Enigma, Serenity), 36 Guests and 28 Spiders online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
(Views)Popular Topics
Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic 6506336
Mini raadsels 1018561
Dagtekst 987195
Spirituele woordenrijger 689745
Karin - Engelenkaarten van Angela McGerr online 322239
Van harte gefeliciteerd jarige! 300725
Naar welk muziek luister jij nu naar ? 262061
Edelstenen orakel door Jorine 148202
De spirituele groei van mijn zoon S. 135970
Lichamelijke klachten na stressvolle gebeurtenis 124300
Page 2 of 4 < 1 2 3 4 >
Topic Options
Rate This Topic
Hop to:
#117059 - 06-05-2011 14:52 Re: De glazen Maya schedels & Het collectieve geheugen [Re: NiMS]
AdraAin Offline
Zeer frequente bezoeker
Origineel bericht van: NiMS
Ik denk ook overigens dat het logisch is dat de schedels in de zielenwereld naar buiten staan, omdat de fysieke naar binnen gericht zullen zijn. Het energieveld kan dan in balans komen, omdat ze tegengesteld gericht zijn en elkaar zullen aantrekken.

oei dat is een goeie..
vat hem wel nog niet helemaal, maar zal vast kloppen.
ofschoon 't bewijs niet daar is.

Registered: 31-05-2009 | Posts: 746
#117061 - 06-05-2011 14:53 Re: De glazen Maya schedels & Het collectieve geheugen [Re: NiMS]
AdraAin Offline
Zeer frequente bezoeker
Ik weet niet hoe het met jullie is, maar voor mijn gevoel ben ik op iets heel erg belangrijks gestuit voor de komende tijd. Als ik de energie van dit topic op mij laat binnenkomen, krijg ik een enorm actief hart. Hebben jullie dit ook?

ja dat heb ik ook !

#117062 - 06-05-2011 14:58 Re: De glazen Maya schedels & Het collectieve geheugen [Re: AdraAin]
NiMS Offline

Merudiaan
Origineel bericht van: Zilveren Spin
Ik denk ook overigens dat het logisch is dat de schedels in de zielenwereld naar buiten staan, omdat de fysieke naar binnen gericht zullen zijn. Het energieveld kan dan in balans komen, omdat ze tegengesteld gericht zijn en elkaar zullen aantrekken.

oei dat is een goeie..
vat hem wel nog niet helemaal, maar zal vast kloppen.

Het heeft te maken met Zenden en ontvangen. Iets dat uitzend, straalt naar buiten. Iets dat ontvangt is gericht naar binnen.

Wat ik nu voor me zie, is dat er een poort vanuit de hogere dimensie, geopend wordt naar deze dimensie. Deze poort loopt van de hogere dimensie (zenden), naar deze dimensie (ontvangen). De schedels zijn de pilaren / buizen die aan elkaar gekoppeld worden. Hier wordt ontvangen en van boven wordt gezonden.

Registered: 24-08-2003 | Posts: 11504 | Loc: Utrecht
#117063 - 06-05-2011 15:00 Re: De glazen Maya schedels & Het collectieve geheugen [Re: AdraAin]
Serenity Online   content
Merudiaan en medemens
Het zicht zijn afzonderlijke zicht straaltjes die 1beeld vormen zoals een spin 6ogen heeft om een goed beeld te kunnen vormen, toch?

En mijn glitters glinsteren op, en de Merkaba blijft in mijn hoofd spoken en ik wacht gespannen op een eureka moment nu af, althans zo voelt het aan bij mij nu…hummzz

Oh kegeltjes en kubussen die in je oog zitten (heeft een naam) die vangen het licht op en maken het er een kleur van die maken met elkaar dus één ge-heel van.hummzz even onderzoeken…

Waarnemen van beelden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Menselijk_oog
De cornea, waarvan het bolronde oppervlak het voornaamste lichtbrekende element van het oog is, projecteert samen met de ooglens waarvan de verstelbare brekende functie voor de scherpstelling wordt gebruikt, een scherp, ondersteboven staand beeld op het netvlies. De lichtsterkte ervan wordt, net als bij een camera, geregeld door een diafragma. Bij de mens heeft het regenboogvlies de functie van diafragma. Kringspiertjes trekken dit afhankelijk van de lichtsterkte in meer of mindere mate dicht.

Op het netvlies bevinden zich lichtgevoelige zenuwcellen, die een signaal naar de hersenen afgeven dat afhankelijk is van de hoeveelheid licht op de plaats van de cel op het netvlies. Alle prikkels tezamen worden door de oogzenuw naar de hersenen getransporteerd, die er een beeld van maken.

Het signaal van het linker gezichtsveld van beide ogen gaat via het chiasma opticum naar de rechter occipitale hersenkwab, informatie van het rechter gezichtsveld gaat naar de linker hersenkwab. Beschadiging van het chiasma opticum kan leiden tot het uitvallen van de linkergezichtshelft van het linkeroog en de rechtergezichtshelft van het rechteroog. Aldus verkrijgt men het 'oogflap-effect': zoals waar een paard - om niet te schrikken van de bewegingen opzij - een lederen 'lasbril' opgezet krijgt waardoor enkel recht vooruit kan gekeken worden.

Het aantal cellen per oppervlakte-eenheid is niet overal op ons netvlies gelijk: in het midden bevinden zich per vierkante mm meer cellen dan aan de rand van ons netvlies. De plaats waar de concentratie cellen het grootst is, heet de gele vlek. Daar waar de oogzenuw zich bevindt, is geen plaats voor staafjes en kegeltjes. Die plaats heet de blinde vlek.

Edited by Lily Beau (06-05-2011 15:12)

Registered: 09-09-2010 | Posts: 3603
#117064 - 06-05-2011 15:11 Re: De glazen Maya schedels & Het collectieve geheugen [Re: Serenity]
Merudiaan en medemens
wauw ik vat gewoon waar nu over gediscussieer word..

#117069 - 06-05-2011 17:06 Re: De glazen Maya schedels & Het collectieve geheugen [Re: Serenity]
Cialara Offline
Kind van de zon
op zich klinkt het wel logisch wat je zegt Nims, dat de schedels boven zenden, zo voelde het ook toen we ze plaatsten er kwam echt een enorme energie van ze af en het was een werkelijk heel liefdevolle energie. Vandaar ook dat het best moeite kostte om de schedel los te laten daar in die tempel en er vandaan te gaan. Mogelijk dat dat ook de reden is dat we er ieder maar eentje mochten doen. Dat is althans het beeld wat mijn gids me erover doorgaf.

Van alles wat er beneden is is er boven ook een kopie. Hermes heeft dat eens uitgelegd, dat is het zo boven zo beneden principe.

Registered: 08-03-2009 | Posts: 3818 | Loc: Voorhout
#117130 - 07-05-2011 17:28 Re: De glazen Maya schedels & Het collectieve geheugen [Re: Cialara]
NiMS Offline

Merudiaan
Mooi Cialara, hoe jullie dit voorwerk hebben mogen doen. Heel bijzonder!

#117139 - 07-05-2011 18:17 Re: De glazen Maya schedels & Het collectieve geheugen [Re: NiMS]
Standswithafist Offline
Dagelijkse bezoeker
Cialara en Zilveren Spin doen heel veel goed werk smile

Registered: 08-03-2011 | Posts: 1342
#117144 - 07-05-2011 19:00 Re: De glazen Maya schedels & Het collectieve geheugen [Re: NiMS]
Merudiaan en medemens
- http://nl.wikipedia.org/wiki/Hermes_(mythologie)
- http://dehermetischecirkel.nl -->Contemplaties van de Ziel
Rica de Ruiter--> De Hermetische filosofie van Hermes Trismegistus

Ik ben benieuwd wat de connectie met Hermes nu eigenlijk is….
En Haniël… ja .
Die overziet één van de paden van de levensboom en als ik zo naar die Merkaba kijk is dat ook een levensboom net zoals de stamboom en hersenstam allemaal vertakkingen maar dan in 3d/4d/5d enz.
Wie zegt dat een levenspad plat moet zijn of een horizontaal streepje het kan ook andere vormen aan nemen ik bedoel de levenslessen op onze paden zijn ook erg divers en in flexibele vormen en mate te beschrijven, toch?
Een collectief geheugen kan door 1 simpel woordje leiden naar 2 of meerdere andere woorden en die woorden leiden ieder naar 1 of meerdere woorden en ga zo maar door.
Omdat we de zelfde emoties en gevoelens hebben kunnen we ook via lichaamstaal en hersentrilling dat doorgeven wat bij de ander een waarneming van dat signaal op constantere wat wel of niet bewust is toe gestuurd maar wel aangekomen is. laugh
Hoe meer inzicht doormiddel ervaringen en kennis op te doen hoe meer we ook allemaal gaan inzien welke patroon het volgt en daarmee iets kan worden gegokt maar door dat collectieve geheugen word de gok kleiner en de voorspelling meer werkelijker.
Door de vele ervaringen in verschillende situaties en omstandigheden door verschillende tijden/decennium heen met hun eigen mogelijkheden en beperkingen die iedere tijd/decennia wel heeft gehad en waar weer ervaring uit geput is en aanpassingen ter bevordering voor het nageslacht. ^^
Maar word je dan niet star en kortzichtig ik bedoel met alle logica van de wereld, laat je dan wel een reële mogelijk open voor enige flexibiliteit in de vooruitzichten die eventueel komen gaan?
Word je dan niet een beetje afgevlakt, en maakt dat flexibele juist het leven levendig en het onbekende wat wellicht komen gaat, spannend?
Waardoor we voor onszelf op onderzoek gaan en er op uit om dingen zelf te ervaring want een ieder ervaart hun leven anders en heel erg uniek geen leven ziet er grotendeels identiek uit als dat van een elkander, toch?
Dat houd de boel ook in beweging kijk maar naar crisis na de crisis is er weder opbouwing en de weg vervalen dingen worden ge-uptodate mensen worden uitgedaagd om dingen te verbeteren om maar vooruitgang te boeken dus die levensboom, het levenspad of Merkaba word groter en groter wellicht split dat pad zichzelf waneer het eraan toe is wellicht kan dat een andere dimensie zijn die dan andere universum op zichzelf gaan vormen, enzovoort.
Een positief hart maakt ideeën voor vooruitgang dit stimuleert de groei, zowel op technologisch vlak als op het organisch vlak als op spiritueel vlak evolutie is overal aanwezig en dat wij zoekende naar onze eigen weg is alleen maar een natuurlijk proces, dus 'go white the flow.'
Maar goed deze schedels daarin een rol spelen vind ik wel heel bijzonder eigenlijk dat maakt de boel weer een beetje mystiek en spannend zeker omdat mensen dit al hebben ervaren en hebben beleeft .
Zo heeft iedere tijd/decennia wel zo zijn eigen charmes maar alles wat terug komt kan weer ge-uptodate worden, een nieuw (geavanceerde) jasje aan, hihi nou snap ik ook dat mensen gek zijn op retro dingen en dat de mode steeds maar weer terug komt men wilt ervaren wat ander mensen in het verleden hebben ervaren dat komt door de positieve verhalen die veelal spannend ook nog zijn maar omdat men het einde al weet vanwege het feit dat het feit verledentijd is maakt het verlangen naar 'Weten wat komen gaat' weer een beetje dichterbij….althans dit is maar een theorie van mij hahaha.

#117146 - 07-05-2011 19:28 Re: De glazen Maya schedels & Het collectieve geheugen [Re: NiMS]
AdraAin Offline
Zeer frequente bezoeker
Het heeft te maken met Zenden en ontvangen. Iets dat uitzend, straalt naar buiten. Iets dat ontvangt is gericht naar binnen.

Wat ik nu voor me zie, is dat er een poort vanuit de hogere dimensie, geopend wordt naar deze dimensie. Deze poort loopt van de hogere dimensie (zenden), naar deze dimensie (ontvangen). De schedels zijn de pilaren / buizen die aan elkaar gekoppeld worden. Hier wordt ontvangen en van boven wordt gezonden.

Ja dat is helemaal duidelijk ! Het zendde inderdaad veel energie uit daarna, wil niet weten hoeveel dat wordt als ze alle 13 bij mekaar zijn.

@ groene heks: dankjewel !

#117281 - 09-05-2011 17:24 Re: De glazen Maya schedels & Het collectieve geheugen [Re: AdraAin]
NiMS Offline

Merudiaan
Ja dank je voor het delen!

#117301 - 09-05-2011 18:27 Re: De glazen Maya schedels & Het collectieve geheugen [Re: NiMS]
Merudiaan en medemens
ja heel erg bedankt wat bijzonder ook dat je het wílt delen met ons!

#121419 - 08-07-2011 13:11 Re: De glazen Maya schedels & Het collectieve geheugen [Re: NiMS]
NiMS Offline

Merudiaan
Weet iemand eigenlijk al hoe het staat met de kristallen schedels in de zielenwereld en de fysieke wereld?

#121423 - 08-07-2011 13:18 Re: De glazen Maya schedels & Het collectieve geheugen [Re: NiMS]
Emuca Offline
Regenboog
Volgens mij zien Cialara en Zilveren Spin wel vaker de schedels in de zielenwereld... Heb er zelf niks mee eigenlijk, dus heb daar ook niet meer naar gekeken.

I danced in the morning when the world was begun
I danced in the Moon & the Stars & the Sun
I came down from Heaven & I danced on Earth

Registered: 03-03-2009 | Posts: 4294 | Loc: In mijn eigen wereldje
#121426 - 08-07-2011 13:25 Re: De glazen Maya schedels & Het collectieve geheugen [Re: NiMS]
Cialara Offline
Kind van de zon
Ik heb de kristallen schedels in de zielenwereld mogen zien ja, en ik vond het intrigerend. De energie van deze schedels in de zielenwereld was bijzonder krachtig en het samenbrengen ervan, leek dat nog eens te vergroten. Zo groot dat mij duidelijk werd gemaakt dat ik niet meer naar die plek terug dien te keren. Ik kan dus zelf het proces van de samenkomst van de kristallen schedels niet meer tot in de tempel zelf volgen. De aantrekkingskracht ervan was zo sterk dat ik me met moeite daar los van kon maken.

De tempel met deze schedels is ook op een soort uitsteeksel gebouwd boven een diepe kloof en alleen via een soort van stijle hangbrug kun je die bereiken. Ze hebben me moeten helpen om terug te komen, zo kwam het op mij over. Aan de overzijde van de kloof is het best druk met zielen, die alles daar volgen, bijna als een soort van toneel... Ik zal als ik er de kans toe krijg eens vragen aan mijn gids wat de ontwikkelingen zijn, maar eigenlijk kan ik het je al wel zeggen, aangezien daar geen tijd is, enkel in onze beleving. Dus ik neem eigenlijk aan dat de schedels daar allemaal zijn en dat ze reeds hun werk doen, zoals ze altijd hebben gedaan en altijd zullen doen...

Liefs Jorine

Registered: 08-03-2009 | Posts: 3818 | Loc: Voorhout
Page 2 of 4 < 1 2 3 4 >