|
0 registered (),
7
Guests and
23
Spiders online. |
|
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#122638 - 13-08-2011 21:47
Vorige levens...
|
Merudiaan
|
Soms vraag ik me wel eens af... wat of wie was ik in een vorig leven? Soms denk ik wel eens dat ik piraat of struikrover was... Omdat, als er iets gebeurt, een ramp, ofzo... het eerste wat in mij op komt is dan  enteren... ik vind die gedachten helemaal niet prettig, en kan me ook geen dingen herinneren in dit leven waar ik het aan kan linken... zodoende denk ik dat het uit een ander leven komt... Eigenlijk lijkt het wel ofhet niet mijn eigen gedachten zijn... wel mijn gedachten, maar niet uit deze tijd Bestaat er echt een soort van hypnose therapie, waar je terug kan gaan, naar een vorig leven? Hoe noem je zo iemand dan? Ik ben benieuwd, of er mensen zijn hier, die wel herinneringen hebben die terug gaan in een vorig leven, en met ons willen delen?? groetjes Moonflowertje
|
Registered: 21-02-2011
| Posts: 2111
| Loc: Tiel,Betuwe
|
|
|
#122639 - 13-08-2011 21:52
Re: Vorige levens...
[Re: MoonFlowertje]
|
Merudiaan en medemens
|
Is dat terug gaan in je leven en helpen herinneren ook onderdeel van regressie therapie?
|
Registered: 09-09-2010
| Posts: 3603
|
|
|
#122641 - 13-08-2011 22:01
|
Merudiaan
|
Miri, ik heb ff gegoogled, en ja... volgens mij wel! Ook zou ik dingen uit mijn jeugd uit willen zoeken onder hypnose...  groetjes moonflowertje
|
|
|
|
#122642 - 13-08-2011 22:27
|
Merudiaan en medemens
|
Ja op zich lijkt mij dat ook wel wat, maar ja hoe kom je eraan he?
|
|
|
|
#122660 - 14-08-2011 16:57
|
Regelmatige bezoeker
|
Er is inderdaad de regressiehypnose die je terugbrengt naar je kindertijd en/of naar vorige levens. Maar ik heb zelf ervaring met een heel goed medium die mij kon vertellen waarom ik zo geobsedeerd was op eten. Heel gedetailleerd wist ze te vertellen en omdat ik erg emotioneel werd wist ik dat het echt zo was. Zij kon vervolgens ook die oude herinneringen die in het geheugen van je ziel zit, verwijderen. Wat een opluchting! Zij zag beelden uit mijn kindertijd die ik zelf had verdrongen, maar ook uit een vorig leven. Zo zijn er ook wel goede trancemediums die contact kunnen maken met de Akasha, of die geholpen worden door bijv. je eigen Gids die al veel levens bij je is. Niet alle Gidsen zijn uiteraard al vele levens bij je, maar die zijn er wel. Hopelijk kun je wat met deze informatie.
Groetjes, Marjanne
|
|
|
Registered: 18-10-2010
| Posts: 155
| Loc: Deventer
|
|
|
#122661 - 14-08-2011 17:30
|
Merudiaan en medemens
|
wauw!!! ik wil dit denk ik ook wel.
|
|
|
|
#122838 - 17-08-2011 19:48
|
Merudiaan
|
dank je wel Marjanne, zoiets bedoelde ik ...
ik zou zo graag willen weten wie de oude man ( Geest) op de trap was... waarschijnlijk mijn overgrootopa... want toe ik zijn foto zag, raakte ik een beetje in de war! en een keer werd ik overgenomen... ik was er zelf wel bij, hoor maar de controle was ik kwijt... zou ik deze dingen weer kunnen beleven, bij zo'n medium... om te kijken wat er nu precies gebeurde?
groetjes moonflowertje
|
|
|
|
#122844 - 17-08-2011 20:23
|
Kind van de zon
|
Ik heb tijdens het zogenaamde zielenreizen wat wij met een groepje van het forum hier geregeld doen, al vaak delen en stukjes van vorige levens van mezelf en de anderen terug gezien. Vaak gebeurt dit op momenten dat je met een probleempje zit wat op een van die levens is terug te voeren. Inderdaad, dit is een stukje uit je akasha, waar je als medium iemand mee kan helpen ook. Ik kan het wel, maar niet zonder die persoon mee te nemen als het ware. En het is vrij intensief wel om te doen. De mensen met wie ik het tot nu toe gedaan heb, zijn zelf allemaal begaaft om het zo maar te zeggen, maar ik denk dat veel meer mensen het kunnen zonder het zelf te beseffen. Het is alsof je aan het dagdromen bent, je krijgt dan een soort van filmpje te zien, waar je eventueel op in kunt tunen. Bij de een gaat dat makkelijker dan bij de ander. Als je het doet als medium voor een ander, dan vergt dat wat meer van de "ziener", maar het is wel degelijk mogelijk 
|
|
|
Registered: 08-03-2009
| Posts: 3818
| Loc: Voorhout
|
|
|
#124259 - 18-09-2011 22:05
|
Merudiaan
|
Dat filmpje hè? is net als een droom met je ogen open... als je je ogen dicht doet is het net een droom, met je volle verstand erbij? tenminste... zo zie ik soms dingen meestal denk ik ook in beelden, duurt soms ff voor ik het in woorden kan uitdrukken... als iemand wat verteld dan zie ik ook het beeld voor me... ik ben niet goed in mediteren, maar ga dit wel trainen... want ik weet dat ik veel verder kan komen dan dat ik nu ben... ik heb contact met mijn gids, zonder mediteren! als ik me er op af zou kunnen stemmen.... misschien kan ik het me herinneren, vanuit mijn ziel! maarja^^ ik weet het niet.... dat "enteren" kan ook aangeleerd zijn! dus was ik geen piraat! misschien heb ik wel geen vorig leven... (indigo) ik kan me veel dingen herinneren, zelfs uit de tijd dat ik niet eens kon praten, of denken in woorden...
|
|
|
|
#124343 - 21-09-2011 10:33
|
Regelmatige bezoeker
|
Ik heb dat ook een keer meegemaakt. Telkens als ik mediteerde zag ik vuur om me heen. Ook rook ik smeulend hout. Later heb ik begrepen -door een soort "uittreding"- dat ik in een vorig leven waarschijnlijk verbrand ben als zijnde "Heks". Komische noot: ik verzamel al járen heksjes! En als kind vond ik Eucalypta (uit Paulus de Boskabouter)geweldig, ik lag in een deuk met haar, dit in tegenstelling tot de andere kinderen. En ja, ook ik dit leven ben ik een beetje "vreemd" t.o.v. anderen.
|
Registered: 05-09-2011
| Posts: 221
| Loc: mijn eigen hutje op de hei
|
|
|
#124348 - 21-09-2011 15:05
|
Regenboog
|
Weet je wat me opvalt? Dat zo veel mensen denken verbrand te zijn als heks in een vorig leven... Vind ik apart.. want zo heeeeel erg veel mensen zijn er niet eens verbrand.... 
|
Registered: 03-03-2009
| Posts: 4294
| Loc: In mijn eigen wereldje
|
|
|
#124349 - 21-09-2011 15:56
|
Dagelijkse bezoeker
|
|
Registered: 08-03-2011
| Posts: 1342
|
|
|
#124350 - 21-09-2011 16:04
|
Regenboog
|
250 in Nederland en 206 in Vlaanderen.. okee... Laten we zeggen om en nabij 500. Ik vind het dus altijd zo apart dat er zo vaak gezegd werd dat men als heks is verbrand.. Ben ik de enige die zo denkt? Als men vlammen ziet en hekserij aan zichzelf linken, hoeft dat nog niet te betekenen dat jij zo bent gestorven. Het kan een teken zijn dat je gewoon een heks bent, of zoiets hebt zien gebeuren. Dat je je kan plaatsen met het leed dat er toen werd gegeven aan mensen die anders zijn... Iets wat nu, zij het in een andere context, nog steeds speelt.
|
|
|
|
#124351 - 21-09-2011 16:13
|
Dagelijkse bezoeker
|
Tienduizenden slachtoffers Emmy, je kan toch vanuit elk land reincarneren? Niet alleen vanuit het land waar je toen bent gestorven? Ik ben doodsbang voor vuur, altijd al geweest, er is mij verteld (heb er geen herinnering aan) dat ik ooit in die tijden door iemand ben gered van de brandstapel  Het zou zo maar kunnen denk ik 
|
|
|
|
#124352 - 21-09-2011 16:24
|
Regenboog
|
Tienduizende slachtoffers, waarvan maar weinig uiteindelijk op de brandstapel zijn beland.. Meestal werden ze gewoon opgehangen namelijk.. Kijk maar naar Salem, het bekendste heksenverhaal. Geen van de 19 'heksen' zijn daar verbrand.
Met die getallen wilde ik alleen even aangeven dat het er relatief gezien weinig zijn van het totaal aantal executies hier in deze landen, waarbij men echt daadwerkelijk is gestorven met het vuur. En dan ook bewust, want ja er werd wel vaker verbrand, maar meestal was je daarvoor al gewurgd. Daarnaast, hoeveel van de mensen die verbrand zijn, waren daadwerkelijk een heks?
Natuurlijk zullen er mensen zijn die het wel echt is overkomen.. tuurlijk kan dat. Maar persoonlijk vind ik het opvallend dat heel veel mensen zichzelf linken aan een brandstapel. Komt op mij een beetje over alsof dat pas echt aangeeft dat je een heks bent. Wat mij waarschijnlijker lijkt is dat men, als heks zijnde in deze tijd, een afkeer of sterke gevoelens of beelden bij de brandstapel heeft omdat deze een beetje symbool staat voor het heks-zijn. Niet alle heksen zal het overkomen zijn, maar hen die het wel overkomen is, delen hun gevoel met alle anderen. Kracht van groepen. Groepsgevoel en het delen van emoties.
Is het dan niet dat als men het branden op de brandstapel voor zich ziet, dat men dat groepsgevoel meteen voelt en daarmee de pijn die erbij hoort. Ik weet niet zo goed hoe ik de zin mooi kan typen. Dus als het een beetje warrig is komt het daardoor.
Gered zijn van de brandstapel, vind ik daarintegen veel logischer.. Want 'gered' zijn kan heeeeel breed zijn. Het kan namelijk zo zijn dat jij als weet ik veel wat.. noem het boerin, heel veel met kruiden werkte en dat dat in de tijden van de heksenvervolging bij sommige begon op te vallen. Als iemand in die tijd al tegen jou gezegd heeft: 'pas op, ze praten over je!' ben je in principe al gered.
Edit: collectieve herinnering... dat komt er misschien het meest bij in de buurt met wat ik bedoel.
Edited by Emuca (21-09-2011 16:25)
|
|
|
|
#124355 - 21-09-2011 23:23
|
Dagelijkse bezoeker
|
Ja ik snap je helemaal 
|
|
|
|
#124356 - 22-09-2011 02:39
|
Merudiaan in hart en ziel
|
Er is ooit tegen mij gezegt "oh ben je zo bang voor vuur, dan ben je zeker Jeane D'Arc geweest". Nou ben ik daar niet zo van overtuigd maar dat is ook iemand die op de brandstapel is gezet. En ik durfde tot mijn 12de niet eens een lucifer aan te steken, maar ik was er wel altijd bij als er een vuurtje gestookt werd in de buurt. Het fascineerd en beangstigd.
Zou ook wel willen weten wat er in mijn vorige levens allemaal is gebeurd. Zal me niets verbazen als er paarden en honden in voor komen.
|
Registered: 18-10-2007
| Posts: 6293
| Loc: waar het schijnt
|
|
|
#124361 - 22-09-2011 09:11
|
Zeer frequente bezoeker
|
Soms vraag ik me wel eens af... wat of wie was ik in een vorig leven? Soms denk ik wel eens dat ik piraat of struikrover was... Omdat, als er iets gebeurt, een ramp, ofzo... het eerste wat in mij op komt is dan  enteren... ik vind die gedachten helemaal niet prettig, en kan me ook geen dingen herinneren in dit leven waar ik het aan kan linken... zodoende denk ik dat het uit een ander leven komt... Eigenlijk lijkt het wel ofhet niet mijn eigen gedachten zijn... wel mijn gedachten, maar niet uit deze tijd Bestaat er echt een soort van hypnose therapie, waar je terug kan gaan, naar een vorig leven? Hoe noem je zo iemand dan? Ik ben benieuwd, of er mensen zijn hier, die wel herinneringen hebben die terug gaan in een vorig leven, en met ons willen delen?? groetjes Moonflowertje Misschien was je wel een alleenstaande moeder/vader die al jaren niet rond kon komen en zag dat dit een mogelijkheid was haar/zijn kinderen te voeden? Dat zou in één keer veel sense maken en gefet een totaal andere invalshoek (die een beroep doet op jouw eigen innerlijk oordeel)! Een invulling is zo gemaakt, waar het misschien wel om gaat is dat je in dit innerlijke oordeel, nu ook iets moois van jezelf tegen komt, namelijk dat je dit onder normale omstandigheden niet zou doen en je dan die impuls onder controle hebt. Vergeet niet dat we onze eigen innerlijke psycholoog altijd bij ons hebben en die innerlijke psycholoog laat ons steeds zien waar we staan in onze ontwikkeling. Regressie kan ook helpen, maar het kan ook helpen door in het nu te kijken wat je hiermee kunt?
|
Registered: 01-04-2010
| Posts: 525
|
|
|
#124449 - 24-09-2011 21:54
|
Lid
|
Nou, dacht dat ik ook omgekomen ben door verbranding uit een vorig leven en idd heel snel gooi je de link dat je vroeger dan een heks was. Ik kan aboluut niet tegen openhaard vuur, die lucht verstikt me. Tegen sommige wierook kan ik ook niet tegen, moet dan echt de betere hebben. Ben echt ook van mening dat ik een brand heb meegemaakt vroeger, maar dat is in dit leven helemaal niet waar. Ik zat altijd als kind te bedenken hoe ik kan ontsnappen als er brand uitbreekt. Zocht van te voren al de noodweg/gang. Als er een brandalarm of veiligheidsalarm afgaat, sta ik met tranen in mijn ogen. Ook maar regressie-therapie doen dan!
|
|
|
Registered: 22-09-2011
| Posts: 83
| Loc: Breda
|
|
|
#124452 - 25-09-2011 10:09
|
Merudiaan
|
Ja daar kun je zeker een sessie op doen. Ik ben tijdens het geven van een sessie redelijk wat dingen tegengekomen zoals levend begraven, auto ongelukken, ophangingen en ook verbrandingen.
|
Registered: 24-08-2003
| Posts: 11506
| Loc: Utrecht
|
|
|
#124453 - 25-09-2011 12:17
|
Merudiaan en medemens
|
niet alleen heksen zijn verbrand, mensen moeten zich niet blind staren daarop want er zijn door de eeuwen heen vele verbrandingen gedaan. - nl.wikipedia.org-> Brandstapel - commons.wikimedia.org-> Execution_by_burning (engelstalig) Inhoud: 1 The stake 2 Fiery furnace (Book of Daniel) 3 Christian martyrs 4 Burning of Jews by Christians 5 Church executions 5.1 Execution of alleged witches 5.1.1 Joan of Arc 5.2 Execution of accused in herecy 5.2.1 Execution of templar knights 5.2.2 Inquisition 5.2.3 Execution of reformers 5.3 Execution of homosexuals 6 Protestant executions 7 Execution of American natives 8 Execution of Colonel Crawford En als je zin heb om een verhaal uit Briele te lezen: rens.vanadrighem.com-> brandstapel.
|
|
|
|
#124458 - 25-09-2011 16:26
|
Regenboog
|
En wat dacht je van gewoon een afgebrand huis? 
|
|
|
|
#124459 - 25-09-2011 19:26
|
Lid
|
Ja, misschien denken we wel te heftig en te ver?? Ik krijg steeds het getal 1106 en 1942 voor geschoteld. Het jaar 1106 weet ik even geen link, maar 1942 was in de oorlog. Wellicht door een bomaanslag of iets degelijks om het leven gekomen? Maar kom ik vast nog wel achter, wat je vraagt krijgt je vanzelf antwoord op.
|
|
|
|
|
|
#124479 - 26-09-2011 18:38
|
Frequente bezoeker
|
Eigenlijk wel grappig dat als je over vorige levens begint te praten bijna iedereen denkt aan een zeer tragisch einde terwijl dat niet altijd zo hoeft te zijn. Zelf denk ik dat ik ooit een soort Keltische priesteres was die er enorm veel nood aan had om in de natuur te zijn. Omdat ik zelf ook heel graag in de natuur ben en in alles wel iets wonderlijks zie  Heel veel liefs Niels
|
Registered: 05-06-2011
| Posts: 402
| Loc: Hasselt
|
|
|
#124481 - 26-09-2011 19:19
|
Merudiaan en medemens
|
Tragische dood kan lijden naar verwarring van de geest en de ziel sleurt dit wellicht mee....denk ik.
|
|
|
|
#124488 - 27-09-2011 00:32
|
Merudiaan
|
tja...
ik heb pasgeleden een boek gelezen waarin werd verteld, dat iedere ziel een aantal levens moet doorstaan... in elk leven maak je weer andere dingen mee! misschien wel 100 verschillende levens waarin je in het ene leven maar 2 word, en het volgende 110! soms ben je blind, de andere keer doof, de ene keer ben je mooi, het andere iets minder mooi... de ene keer ben je zwaar gelovig, het andere leven ongelovig kortom, we moeten al deze dingen meemaken, om er van te kunnen leren! te leren om de dingen te accepteren, hoe ze zijn! groetjes moonflowertje
|
|
|
|
#124498 - 27-09-2011 09:31
|
Zeer frequente bezoeker
|
Ik heb zelf ook wel beelden gezien van meerdere vorige levens. Meestal komen die dingen bij mij niet op "afroep", maar komen ze spontaan op momenten dat ik daar blijkbaar aan toe ben, of dat ik ze "nodig" heb (om wat voor reden dan ook). Soms ook stukjes gezien tijdens het zielenreizen, maar ook wel tijdens een "droom" waarvan je weet als je wakker wordt dat het nou niet echt een droom was. Mooi als dan bepaalde puzzelstukjes in mekaar vallen. Zeker als het dingen zijn die verklaren wat ik al in mijn kindertijd in mijn dromen / visioenen heb gezien. Sommige dingen blijven wazig, omdat het meer "een concept" lijkt, een "idee", misschien door de hersenen bij mekaar gefabriceerd. Maar gelukkig soms.., dan ervaar je in beelden, en ook gevoelens dingen waarvan je naderhand gewoon WEET dat ze waar zijn (waren), dat dat stukje echt een vorig leven was, ongeacht wat een ander ervan zou zeggen. En dan komt er innerlijk ook een stuk rust, omdat je het een plekje hebt kunnen geven.
Meestal zie ik overigens het einde van een vorig leven. Of dat wellicht de meeste indruk achterlaat voor de ziel ? Voor zover ik weet 2 keer op een gruwelijke manier vermoord (geen brandstapel, wel 1939 wat echt afschuwelijk was.), maar voor rest van wat ik heb gezien viel het wel mee eigenlijk. Sommige levens erg spiritueel, andere totaal niet. Tja zo blijf je in balans, lijkt me.
Ik zelf "denk" dat ik honderden vorige levens heb gehad, en dan te beseffen dat ik er maar een stuk of 9 hooguit heb teruggezien..Tja, voor mij prima op het moment. Het is onmogelijk en ook niet echt de bedoeling om alles terug te halen natuurlijk.
|
Registered: 31-05-2009
| Posts: 746
|
|
|
#124588 - 29-09-2011 04:44
|
Merudiaan
|
Inderdaad... en... ook dat zal wel een bedoeling hebben, neem ik aan  persoonlijk heb ik helemaal nog geen vorige levens terug gezien... Maar wat niet is kan altijd nog komen! misschien omdat ik een "indigo" ben? toch kan ik me een hoop dingen wel voorstellen, inleven,, en invoelen... en als ik een oud gebouw zie, zoals zo'n oud huis in Schotland, of Ierland dan weet ik dat het van vroeger is... met vroeger bedoel ik dat ik het eerder heb gezien, lang geleden! maar toch ben ik nooit in Schotland of Ierland geweest ik heb er helaas ook niet echt een beeld bij verder (of herinnering) Misschien mijn gids? dat hij het herkent? groetjes moonflowertje
|
|
|
|
#124630 - 30-09-2011 08:59
|
Lid
|
Goedemorgen Allen, Gisterenavond kwam ik tot de ontdekking dat waarschijnlijk mijn tweelingziel(is het dan wel mijn tweelingziel) in een vorig leven heb gekend en dat we toen een relatie hadden. Dat we daarom een soort band voelen naar elkaar? Kan dat? Groetjes Butterfly78(zag dat er nog een butterfly actief is)
|
|
|
|
|
|
#124631 - 30-09-2011 09:02
|
Lid
|
Leuke tijd is je bericht geplaatst Moonflowertje. =Je hebt net een belangrijke fase voltooid.
|
|
|
|
|
|
#124634 - 30-09-2011 10:03
[Re: ButterFly78]
|
Regelmatige bezoeker
|
butterfly78,
misshien word er bedoelt met 1106 jou verjaardag..je bent toch jarig op 1106? ik zeg ook maar wat probeer mee te denken! xxx
|
|
|
Registered: 11-05-2011
| Posts: 140
|
|
|
#124640 - 30-09-2011 16:00
|
Lid
|
Ja, klopt. Maar waarom moet ik die steeds zien dan?
|
|
|
|
|
|
#124641 - 30-09-2011 16:03
[Re: ButterFly78]
|
Regelmatige bezoeker
|
misschien gaar er ooit op die datum wel iets gebeuren ofzo ik weet het echt niet..vanaf welke leeftijd zie je die getallen al?
xxx
|
|
|
Registered: 11-05-2011
| Posts: 140
|
|
|
#124643 - 30-09-2011 16:44
[Re: goudsbloem]
|
Lid
|
Sinds dit jaar dat ik 33 ben. Volgens mij wel na mijn verjaardag, maar daar kan ik om liegen....
Edited by ButterFly78 (30-09-2011 16:45)
|
|
|
|
|
|
#124759 - 05-10-2011 18:20
|
Lid
|
Hmm, denk 11=2 en 6 op 6 februari slaat? En 19=10 en 42=6 dus 6 oktober? Eens kijken wat er morgen gebeurt?
|
|
|
|
|
|
#128332 - 12-01-2012 19:28
|
Regelmatige bezoeker
|
Heej moonflower,
Heb je wel eens herbelevingstherapie of regressie behandeling gedaan? dan kan je namelijk terug naar vorige levens. en je bent bij bewustzijn. en je kan je gids vragen om naar de levens te gaan die nog invloed hebben op dit leven?
Groetjes,
Solaria
|
|
|
Registered: 04-01-2012
| Posts: 169
|
|
|
#128341 - 12-01-2012 21:15
|
Merudiaan
|
Hey Solaria... ...Nee, ik heb dit nog nooit gedaan, eerlijk gezegt... Maar ik zou het wel graag willen... Als ik de kans krijg om het hier in de buurt bij iemand te kunnen doen, dan zou ik dit zeker doen... Maarja... waar vind je die? Ik zal eens gaan kijken op google, mijn gids is meer een soort leraar voor mij... Het waarschuwd me soms van te voren... toch is het achteraf veel actiever om me in te laten zien, waarvoor of waarom het zo moest gaan... Hij stuurt me soms als het ware, naar het juiste inzicht... Die ik vanuit mijn bewuste ik, zal moeten inzien... Ook ben ik me langzaam aan het beseffen dat ik niet 1 gids, maar waarschijnlijk 2, misschien wel 3 heb... 1 hoofdgids... en 2 hulpgidsen? in ieder geval is er meer bij me... Kan ik daar ook achter komen bj zo'n regressie behandeling? En hoeveel sessies zal er nodig zijn? Ik neem aan dat het niet zo is dat je binnenkomt bij iemand, die zonder communiseren weet waar ik naar toe moet (in vorige levens) Om dingen uit het heden, helder te krijgen... groetjes moonflowertje 
|
|
|
|
#128342 - 12-01-2012 21:16
|
Merudiaan
|
ik bedoel in 1 uurtje dan, hè?
|
|
|
|
#128431 - 13-01-2012 20:01
|
Regelmatige bezoeker
|
Hey Solaria... ...Nee, ik heb dit nog nooit gedaan, eerlijk gezegt... Maar ik zou het wel graag willen... Als ik de kans krijg om het hier in de buurt bij iemand te kunnen doen, dan zou ik dit zeker doen... Maarja... waar vind je die? Ik zal eens gaan kijken op google, mijn gids is meer een soort leraar voor mij... Het waarschuwd me soms van te voren... toch is het achteraf veel actiever om me in te laten zien, waarvoor of waarom het zo moest gaan... Hij stuurt me soms als het ware, naar het juiste inzicht... Die ik vanuit mijn bewuste ik, zal moeten inzien... Ook ben ik me langzaam aan het beseffen dat ik niet 1 gids, maar waarschijnlijk 2, misschien wel 3 heb... 1 hoofdgids... en 2 hulpgidsen? in ieder geval is er meer bij me... Kan ik daar ook achter komen bj zo'n regressie behandeling? En hoeveel sessies zal er nodig zijn? Ik neem aan dat het niet zo is dat je binnenkomt bij iemand, die zonder communiseren weet waar ik naar toe moet (in vorige levens) Om dingen uit het heden, helder te krijgen... groetjes moonflowertje hi, Hier Thasso instituut een site met erkende therapeuten . maar weet niet of dat in de buurt is van waar jij woont. Ik heb zelf geen regressie gedaan maar herbeleving. Dan kom je ookal een eind. Maar jouwn gids kan je wel daarbij helpen als jij het vraagt. jij kan met je gids communiceren en niet elke regressietherapeut kan dat. Als je in Utrecht woonde had ik je wel iemand kunnen aanraden. Maar dat is nu wat lastiger. weet wel, dat je met behulp van je engelen ook terug kan gaan naar vorige levens. en daarvoor heb je alleen je beschermengelen voor nodig. Bij regressie of hefbelevingstherapie(lichtere trance) heb je afhankelijk van je doelen 1 tot 6 sessies nodig. bij de mijne, duurde een sessie 1.5 tot 2 uur. En het is best intensief. Ik zou zelf ook nog wel eens een regressiesessietherapie omdat ik nu wat verder ben in mn spirituele ontwikkeling, denk ik nu meer zou kunnen/ervaren. Ik heb begrepen dat je 1 hoofdgids hebt en minstens 5 anderen gidsen. en sowieso 2 beschermengelen en daarnaast kunnen dierbare zielen uit dit of vorige levens kunnen ook bij je zijn en je huisdieren. en opgestegen meesters. afhankelijk van wat je nodig hebt wisselt het team. Groetjes,
|
|
|
|
|
|
#128432 - 13-01-2012 20:08
|
Regelmatige bezoeker
|
btw, wat een therapeut wel of niet kan zeggen hangt ook af van in hoeverre hij/zij samenwerkt met zijn gids of spirituele begeleiders. in het eerste boek van loes van loon, beschrijft ze wat er gebeurde tijdens de regressie therapie.
|
|
|
|
|
|
#128435 - 13-01-2012 21:53
|
Regelmatige bezoeker
|
Hoe vaak zou je zon sessie moeten doen voor iemand door krijgt wat je in eerder levens hebt meegemaakt? En ik heb weleens gelezen dat sommige mensen lessen uit vorige levens daarna kunnen toepassen in hun huidige, maar wat kan iemand eraan hebben als je zou weten dat je bijv, een piraat of een willekeurig iemand tijdens de 1ste wereld oorlog was? Word je dan in een soort van trance gebracht zodat je momenten doorkrijgt?
|
Registered: 06-01-2012
| Posts: 196
|
|
|
#128487 - 14-01-2012 17:21
|
Regelmatige bezoeker
|
hoeveel sessies je nodig hebt is afhankelijk wat je wilt weten en waarvoor. Het kan te maken met fysieke of mentale problemen, die je ondervind in dit leven die je niet kan verklaren en de artsen ook niet. Of om lessen die je steeds tegenkomt, maar niet begrijpt waarom. Meestal tussen 1 en 5 sessie en per sessie behandel je een bepaald gebied/probleem. het gaat er niet zozeer om wie of wat je was, maar om welke lessen je hebt gemeesterd of een stuk karma wat ineens verklaarbaar is of wat je hierdoor als nog in dit leven kan meesteren.
En in de reguliere praktijken, word het o.a. gebruikt om angsten en fobieën, relatieproblemen, psychische klachten, lichamelijke klachten te overkomen. Maar ben je bezig met je spirituele groei dan kan het je ook op weg helpen met je zielendoel,innerlijke groei en zingeving. tijdens zo'n sessie zou je ook naar je persoonlijke akasha kunnen gaan en of je gidsen ontmoeten. maar dat hangt wel af of die therapeut dat ook doet. en daarnaast kan iedereen ten alle tijden. naar de(persoonlijke) akasha gaan.
|
|
|
|
|
|
#128494 - 14-01-2012 23:56
|
Merudiaan
|
Hey Solaria... ...Nee, ik heb dit nog nooit gedaan, eerlijk gezegt... Maar ik zou het wel graag willen... Als ik de kans krijg om het hier in de buurt bij iemand te kunnen doen, dan zou ik dit zeker doen... Maarja... waar vind je die? Ik zal eens gaan kijken op google, mijn gids is meer een soort leraar voor mij... Het waarschuwd me soms van te voren... toch is het achteraf veel actiever om me in te laten zien, waarvoor of waarom het zo moest gaan... Hij stuurt me soms als het ware, naar het juiste inzicht... Die ik vanuit mijn bewuste ik, zal moeten inzien... Ook ben ik me langzaam aan het beseffen dat ik niet 1 gids, maar waarschijnlijk 2, misschien wel 3 heb... 1 hoofdgids... en 2 hulpgidsen? in ieder geval is er meer bij me... Kan ik daar ook achter komen bj zo\'n regressie behandeling? En hoeveel sessies zal er nodig zijn? Ik neem aan dat het niet zo is dat je binnenkomt bij iemand, die zonder communiseren weet waar ik naar toe moet (in vorige levens) Om dingen uit het heden, helder te krijgen... groetjes moonflowertje Ik geef in mijn praktijk regressie therapie en zit in utrecht. Voor de meeste dingen zijn een paar sessies al voldoende. Iets voor jou misschien?
|
|
|
|
#128497 - 15-01-2012 03:41
|
Zeer frequente bezoeker
|
moonflowertje : ja, je hebt gidsen die een bepaalde periode bij je blijven, daarna, komen er andere gidsen bij, enzovoort.. en je hebt 1 hoofdgids.
|
Registered: 11-10-2010
| Posts: 658
| Loc: geel
|
|
|
#128498 - 15-01-2012 03:46
|
Zeer frequente bezoeker
|
op moeilijke momenten in mijn leven maak ik contact met mijn gidsen of mijn broer
|
|
|
|
#128499 - 15-01-2012 03:47
|
Zeer frequente bezoeker
|
en in mijn vorig leven was ik een bakker ;-)
|
|
|
|
#128511 - 15-01-2012 13:43
[Re: Archolm]
|
Merudiaan
|
Hoe vaak zou je zon sessie moeten doen voor iemand door krijgt wat je in eerder levens hebt meegemaakt? En ik heb weleens gelezen dat sommige mensen lessen uit vorige levens daarna kunnen toepassen in hun huidige, maar wat kan iemand eraan hebben als je zou weten dat je bijv, een piraat of een willekeurig iemand tijdens de 1ste wereld oorlog was? Word je dan in een soort van trance gebracht zodat je momenten doorkrijgt? Als je in regressie gaat, dan ben je zelf nog bij bewustzijn. Je gaat dus terug naar je eigen vorige leven. De therapeut doet dat niet voor jou, maar begeleidt jou in het proces. Het klopt dat je de lessen uit je vorige leven gaat integreren in het huidige, zodat je de zogenaamde "angel" eruit haalt. Je hebt er op zich niet zoveel aan als je weet dat je een piraat was, maar het gaat om de situatie waarin deze piraat zich bevond. Als je daar bijvoorbeeld een trauma hebt opgelopen, kan dit nog steeds wel invloed hebben op je dagelijks leven. Door hier inzicht in te krijgen en bewustzijn op, kun je dit gaan helen en daarmee ook de pijn in dit leven ervan, op lossen.
|
|
|
|
#128514 - 15-01-2012 14:37
|
Regelmatige bezoeker
|
Ik doe nog fftjes een paar weekjes tot rust komen NiMS en dan zou het zo maar eens kunnen dat ik een keer een afspraak bij je wil komen maken. Ik heb al heel lang het idee dat er iets is of niet klopt en ik kan daar niet goed mijn vinger opleggen. Misschien dat dit een mooie gelegenheid zou zijn om zoiets te proberen en misschien daar door tot verdere inzagen te komen. Tot die tijd blijf ik lekker lurken en op mijn eigen manier met dingen bezig 
|
Registered: 06-01-2012
| Posts: 196
|
|
|
#128518 - 15-01-2012 16:19
[Re: Archolm]
|
Merudiaan
|
Ik doe nog fftjes een paar weekjes tot rust komen NiMS en dan zou het zo maar eens kunnen dat ik een keer een afspraak bij je wil komen maken. Ik heb al heel lang het idee dat er iets is of niet klopt en ik kan daar niet goed mijn vinger opleggen. Misschien dat dit een mooie gelegenheid zou zijn om zoiets te proberen en misschien daar door tot verdere inzagen te komen. Tot die tijd blijf ik lekker lurken en op mijn eigen manier met dingen bezig Helemaal goed! Je weet me te vinden mocht je een sessie willen dus neem je tijd die je nodig hebt.
|
|
|
|
|