Merudi Menu
Cosmic Rays
Laatste reacties
organic baby carriers
by nlsun
02:57
Hoe de levensbloem ons leven heeft ingevuld
by MoonFlowertje
21:45
Van harte gefeliciteerd jarige!
by MoonFlowertje
21:07
Grappige filmpjes
by MoonFlowertje
21:04
Tranen van het LACHEN
by MoonFlowertje
20:48
Shout Box

Fotolezingen
Fotolezen
FOTO VAN MIJ
Share your light
Facebook Activity Feed
Today's Birthdays
No Birthdays
Who's Online
0 registered (), 7 Guests and 23 Spiders online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
(Views)Popular Topics
Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic 6538871
Mini raadsels 1023553
Dagtekst 991372
Spirituele woordenrijger 691147
Karin - Engelenkaarten van Angela McGerr online 322975
Van harte gefeliciteerd jarige! 302224
Naar welk muziek luister jij nu naar ? 263012
Edelstenen orakel door Jorine 148736
De spirituele groei van mijn zoon S. 136433
Lichamelijke klachten na stressvolle gebeurtenis 124758
Page 2 of 2 < 1 2
Topic Options
Rate This Topic
Hop to:
#124241 - 18-09-2011 08:12 Re: echte liefde [Re: angel-star]
Standswithafist Offline
Dagelijkse bezoeker
De kunst is ook om tegen ego in te gaan, die maakt je wijs dat je bang/boos of wat dan ook moet worden.
Schop ego van je schouder en ga naar jezelf luisteren, dan wordt het makkelijker echt, been there, done that smile

Let bij je ademhaling erop dat je goed diep onderin je buik ademt, sluit je ogen en voel je adem gaan, vier tot drie tellen in en heel rustig drie tot vier tellen uit. Zet beide benen steving op de grond en probeer zoveel mogelijk te ontspannen, maar wees je vooral heel bewust van het ademen, probeer het eens.
Ken je die situaties dat je je soms lijkt af te sluiten voor de rest van de wereld? Bij veel lawaai, hele drukke mensen om je heen, gebruik dat gevoel er ook bij, dan is het nog makkelijker om je op die ademhaling te focussen.

Registered: 08-03-2011 | Posts: 1342
#124251 - 18-09-2011 15:27 Re: echte liefde [Re: angel-star]
Serenity Offline
Merudiaan en medemens
Je omschrijf precies wat ik had opgemerkt en wat van wat ik dacht wellicht een juiste manier van aanpak was! ^^

I.p.v. boos of angstig te zijn probeer ik mezelf te realiseren dat daar geen aanleiding voor was.
En dan bedenk ik me wat ik zelf wil of wat mij goed lijkt, maar ik twijfelde heel erg of ik het op deze manier goed deed en jij bevestig met je lieve bericht gewoon dat ik bij het juiste end had laugh haha!! ECHT GOED!!

Ja dat ademen is echt een goede manier, maar soms in een situatie lijk ik dat te vergeten of streef ik zo hard dat het juist niet lukt!! ^^
Weet je wat mij dan helpt... zingen!!
Neuriën, slissen en fluiten werken ook erg goed, het leid ook erg lekker af vind ik!

Dank je wel lieve Karin!
laugh

Registered: 09-09-2010 | Posts: 3603
#124257 - 18-09-2011 21:10 Re: echte liefde [Re: angel-star]
Standswithafist Offline
Dagelijkse bezoeker
Volgens mij vertel ik je niets wat je al niet wist wink

#124266 - 19-09-2011 07:39 Re: echte liefde [Re: angel-star]
Serenity Offline
Merudiaan en medemens
hihi dat klopt alleen jij verwoorden het voor me, en ik kan nog steeds soms slecht een gevoel omschrijven of de kennis dat het überhaupt te omschrijven was.

Dank je!!
wink

Registered: 09-09-2010 | Posts: 3603
#124448 - 24-09-2011 21:24 Re: echte liefde [Re: angel-star]
byakuya Offline
Beginner
In zeer veel relaties is het zo dat de één houdt en de andere van zich laat houden, het is pas als het wederzijds is dat echte liefde kan ontstaan.

Dit is heel simpel uitgelegd en menselijke gevoelens zijn natuurlijk veel dieper en ingewikkelder dan dit, maar je moet ergens beginnen tongue

En dan heb je natuurlijk het feit dat het leven niet altijd eerlijk is.
vb. Ik heb al een tijd gevoelens voor een meisje, en zij heeft gevoelens gekregen voor mijn beste vriend...

Registered: 09-01-2011 | Posts: 19 | Loc: Aalst
#124490 - 27-09-2011 00:46 Re: echte liefde [Re: angel-star]
MoonFlowertje Offline

Merudiaan
Liefde is een emotie! net als angst
Liefde is ook iets ongrijpbaars
Liefde is elkaar niet proberen te veranderen...
Liefde is ook elkaar vrij kunnen laten
elkaar proberen te begrijpen...
Als je echt van iemand houd, wil je dat diegene gelukkig is,
ook al is het niet met jou!
groetjes moonflowertje
...En bereikt het onmogelijke.

Registered: 21-02-2011 | Posts: 2111 | Loc: Tiel,Betuwe
#124493 - 27-09-2011 07:27 Re: echte liefde [Re: angel-star]
Standswithafist Offline
Dagelijkse bezoeker
Amen to tthat Moonflowertje!
Vooral die laatste twee zinnen zeggen het smile

#127371 - 02-01-2012 14:30 Re: echte liefde [Re: byakuya]
BrownWizard
Unregistered
Origineel bericht van: byakuya
In zeer veel relaties is het zo dat de één houdt en de andere van zich laat houden, het is pas als het wederzijds is dat echte liefde kan ontstaan.

Dit is erg waar in mijn mening. Ik mag me graag in een relatie storten, ik hou van je is ook zeker iets wat ik zeg mocht ik de eerste keer met iemand naar bed gaan, dit zeg ik niet omdat ik daad werkelijk van diegene hou, of zal houden, nee ik vind het fijn om te zeggen.
Het liefst zou ik iemand leren kennen en dan langzaam het uitbouwen maar de meeste vrouwen in mijn geval, hebben best wel een hypocriet visie daarop. Allerlei vooroordelen over mannen, willen met iedere vrouw naar bed! Maar dan kennen ze jou een week en dan wel zonder hoe of iets bij je in bed smile. En eerder werd ik daar best verdrietig van maar ik heb gelukkig eelt opgebouwd daar tegen en bepaal zelf wat ik uit zoiets wil halen.

En wat er jammer aan is, die vrouwen beleven dat dan ook echt op die manier, zij hebben het gevoel dat ik al echt helemaal voor hun onder de indruk ben en meestal is dat meer... meh...

Niemand laat zijn eigen ik toch meteen zien of wel? Meestal leer ik later dan weer dan ze iemand krijgen wie dat totaal niet interesseert. Das dan weer karma.

edit: imo kan echte liefde alleen maar zijn als je allebei zegt wij willen echte liefde. En daarna ook aan toegeven. Maar zoals gezegd is eerlijkheid + liefde voor een hoop mensen exclusief.

Edited by BrownWizard (02-01-2012 14:36)

|
Page 2 of 2 < 1 2