#125897 - 06-11-2011 22:57
De weg naar 2012, laatste fase. Stap uit het nu!
|
Merudiaan
|
Zoals jullie misschien weten is op 28 oktober 2011, de laatste van 13 maya schedels geplaatst in de heilige toren in de 5e dimensie. Ik heb deze taak met succes uitgevoerd zodat de laatste fase van de reis naar het Waterman tijdperk uitgevoerd kan worden. Graag wil ik in dit onderwerp jullie uitleg geven over het aankomende jaar, dat loopt van 28 oktober 2011 tot 21 december 2012. Dit is namelijk het jaar waarin de transformatie en afsluiting van een periode van 13.500 jaar is afgerond. Toen de 12 schedels in de toren geplaatst werden in een cirkel zoals een klok, met op ieder uur een schedel, is er een verbinding gemaakt met een fysieke schedel op aarde. Zoek op google even op "krystallen maya schedels", en je vind de schedels waarmee verbonden is. Doordat de schedels naar buiten waren geplaatst (ze keken naar buiten, op de klok), kon iedere schedel zich verbinden met de aardse schedel. De 13 schedel werd in het midden geplaatst, en ik heb de schedels één voor één naar het midden gedraaid. Er ontstond een lichtpatroon volgens het volgende plaatje:  Hierna heb ik de tempel verzegeld en is het een energetische lichtbol geworden. Het is het eikpunt geworden voor de 3e dimensie om naar toe te bewegen. Wat houdt dit precies in? Nu de fysieke schedels een verbinding hebben met de schedels in de 5e dimensie, ontstaat er een trekkende kracht tussen de 3e en 5e dimensie. Ze komen dichter naar elkaar toe waardoor er geen plaats meer is voor de 4e dimensie. De dimensie die wij ervaren als tijd. Wat gebeurd er nu in dit jaar?Nu de 4e dimensie langzaam aan het verdwijnen is, ontstaan er gaten in de tijd. We merken op sommige momenten dat heden, verleden en toekomst opeens direct samenvallen, of zelfs tegelijkertijd te gebeuren. Spontane regressies, en misschien zelfs groeps-regressies, zijn opeens niet raar meer. De ervaring van tijd kan nog sneller en vluchtiger gaan dan we al gewend zijn, en dat komt door het oplossen van de 4e dimensie. Er is gewoon minder tijd aanwezig, waardoor we er ook minder van kunnen ervaren. Leven in het nuLeven in het nu, is iets wat de meeste van ons kennen, leven en ervaren. Een term die veel wordt gebruikt om te ervaren hoe het is om zonder tijd te zijn, wordt vaak het "Nu" genoemd. Daar waar heden en verleden in samenkomen, is het nu. Echter met het wegvallen van de tijd, valt ook het "Nu", weg. Het nu is namelijk enkel punt waarop de tijd wordt vastgezet. Het is een oude behoefte die wij gebruiken om het laatste restje van de 4e dimensie vast te pinnen op een plek die we nog kunnen bevatten. Het wordt tijd om het nu, te verlaten en hiermee ons te gaan bewegen naar het "Alles". In het Alles is namelijk geen 4e dimensie meer nodig en kunnen wij de laatste sluier op deze wereld loslaten. De laatste fase van de reis is aangebroken: Vergeet het "nu" en omarm het "alles"! Julien Moorrees - Merudi.net
|
Registered: 24-08-2003
| Posts: 11282
| Loc: Utrecht
|
|
|
|
#125898 - 07-11-2011 01:05
Re: De weg naar 2012, laatste fase. Stap uit het nu!
[Re: NiMS]
|
Merudiaan in hart en ziel
|
Ik heb bijna zoiets van "hè hè, gaat iedereen er dan eindelijk komen" Kunnen we eindelijk echt gaan leven i.p.v. overleven. Ik heb er zin in 
|
Registered: 18-10-2007
| Posts: 6293
| Loc: waar het schijnt
|
|
|
|
#125899 - 07-11-2011 06:33
|
Bezig lid te worden
|
Zoals jullie misschien weten is op 28 oktober 2011, de laatste van 13 maya schedels geplaatst in de heilige toren in de 5e dimensie. Ik heb deze taak met succes uitgevoerd zodat de laatste fase van de reis naar het Waterman tijdperk uitgevoerd kan worden. Graag wil ik in dit onderwerp jullie uitleg geven over het aankomende jaar, dat loopt van 28 oktober 2011 tot 21 december 2012. Dit is namelijk het jaar waarin de transformatie en afsluiting van een periode van 13.500 jaar is afgerond. Toen de 12 schedels in de toren geplaatst werden in een cirkel zoals een klok, met op ieder uur een schedel, is er een verbinding gemaakt met een fysieke schedel op aarde. Zoek op google even op "krystallen maya schedels", en je vind de schedels waarmee verbonden is. Doordat de schedels naar buiten waren geplaatst (ze keken naar buiten, op de klok), kon iedere schedel zich verbinden met de aardse schedel. De 13 schedel werd in het midden geplaatst, en ik heb de schedels één voor één naar het midden gedraaid. Er ontstond een lichtpatroon volgens het volgende plaatje:  Hierna heb ik de tempel verzegeld en is het een energetische lichtbol geworden. Het is het eikpunt geworden voor de 3e dimensie om naar toe te bewegen. Wat houdt dit precies in? Nu de fysieke schedels een verbinding hebben met de schedels in de 5e dimensie, ontstaat er een trekkende kracht tussen de 3e en 5e dimensie. Ze komen dichter naar elkaar toe waardoor er geen plaats meer is voor de 4e dimensie. De dimensie die wij ervaren als tijd. Wat gebeurd er nu in dit jaar?Nu de 4e dimensie langzaam aan het verdwijnen is, ontstaan er gaten in de tijd. We merken op sommige momenten dat heden, verleden en toekomst opeens direct samenvallen, of zelfs tegelijkertijd te gebeuren. Spontane regressies, en misschien zelfs groeps-regressies, zijn opeens niet raar meer. De ervaring van tijd kan nog sneller en vluchtiger gaan dan we al gewend zijn, en dat komt door het oplossen van de 4e dimensie. Er is gewoon minder tijd aanwezig, waardoor we er ook minder van kunnen ervaren. Leven in het nuLeven in het nu, is iets wat de meeste van ons kennen, leven en ervaren. Een term die veel wordt gebruikt om te ervaren hoe het is om zonder tijd te zijn, wordt vaak het "Nu" genoemd. Daar waar heden en verleden in samenkomen, is het nu. Echter met het wegvallen van de tijd, valt ook het "Nu", weg. Het nu is namelijk enkel punt waarop de tijd wordt vastgezet. Het is een oude behoefte die wij gebruiken om het laatste restje van de 4e dimensie vast te pinnen op een plek die we nog kunnen bevatten. Het wordt tijd om het nu, te verlaten en hiermee ons te gaan bewegen naar het "Alles". In het Alles is namelijk geen 4e dimensie meer nodig en kunnen wij de laatste sluier op deze wereld loslaten. De laatste fase van de reis is aangebroken: Vergeet het "nu" en omarm het "alles"! Julien Moorrees - Merudi.net Het is altijd al alles geweest, alleen herkenden wij het nog niet zo met ons dualiteits denken en voelen en handelen...
|
|
|
Registered: 02-11-2011
| Posts: 34
|
|
|
|
#125904 - 07-11-2011 10:10
|
Regenboog
|
Het is altijd al alles geweest, alleen herkenden wij het nog niet zo met ons dualiteits denken en voelen en handelen...
Ik denk niet dat je het dualiteitsdenken de schuld kan geven.. Ik denk juist eerder dat wij het 'alles' niet konden (om)/(be)vatten omdat wij de neiging hebben alles in een tijdperspectief te plaatsen. Hieruit voort komen handelingen en dualiteitsdenken, niet andersom.. Denk ik dan. Als voor ons mensen het begrip tijd wegvalt, moeten wij ons denken helemaal opgooien, omdat wij ons nu vasthouden aan wat we nog moeten doen en wanneer dat dan moet. Als we de tijd loslaten, laten we ook het moeten los, waardoor we alleen, zoals gast mooi zegt, echt gaan leven in plaats van overleven. Overleven is namelijk eigenlijk gevangen zijn in een bepaalde situatie. In dit geval dus het vastzitten in en aan de tijd.
|
Registered: 03-03-2009
| Posts: 4248
| Loc: In mijn eigen wereldje
|
|
|
|
#125905 - 07-11-2011 10:10
[Re: Ajada]
|
Regenboog
|
Het is altijd al alles geweest, alleen herkenden wij het nog niet zo met ons dualiteits denken en voelen en handelen...
Ik denk niet dat je het dualiteitsdenken de schuld kan geven.. Ik denk juist eerder dat wij het 'alles' niet konden (om)/(be)vatten omdat wij de neiging hebben alles in een tijdperspectief te plaatsen. Hieruit voort komen handelingen en dualiteitsdenken, niet andersom.. Denk ik dan. Als voor ons mensen het begrip tijd wegvalt, moeten wij ons denken helemaal opgooien, omdat wij ons nu vasthouden aan wat we nog moeten doen en wanneer dat dan moet. Als we de tijd loslaten, laten we ook het moeten los, waardoor we alleen, zoals gast mooi zegt, echt gaan leven in plaats van overleven. Overleven is namelijk eigenlijk gevangen zijn in een bepaalde situatie. In dit geval dus het vastzitten in en aan de tijd.
|
Registered: 03-03-2009
| Posts: 4248
| Loc: In mijn eigen wereldje
|
|
|
|
#125907 - 07-11-2011 11:26
[Re: Emuca]
|
Bezig lid te worden
|
Ik denk niet dat je het dualiteitsdenken de schuld kan geven.. Ik denk juist eerder dat wij het 'alles' niet konden (om)/(be)vatten omdat wij de neiging hebben alles in een tijdperspectief te plaatsen. Hieruit voort komen handelingen en dualiteitsdenken, niet andersom.. Denk ik dan. Als voor ons mensen het begrip tijd wegvalt, moeten wij ons denken helemaal opgooien, omdat wij ons nu vasthouden aan wat we nog moeten doen en wanneer dat dan moet. Als we de tijd loslaten, laten we ook het moeten los, waardoor we alleen, zoals gast mooi zegt, echt gaan leven in plaats van overleven. Overleven is namelijk eigenlijk gevangen zijn in een bepaalde situatie. In dit geval dus het vastzitten in en aan de tijd. Om te ervaren en onderscheid te kunnen maken, kun je dit doen d.m.v. dualiteit, dit is inherent aan het mens zijn in 3d zo ook het tijdsbesef in ons, ik voel zelf veel voor het alles in alles, zo ook het besef dat alles eigenlijk gelijktijdig is. Dus ervaar ik alles in de vorm van tijd, (illusie) dus alles achter elkaar maar in wezen gebeurd alles tegelijk vanuit geestelijk oogpunt gezien. Ik durf nog een stapje verder te gaan en bedoel dan de paralelle werkelijkheid... Zoals we nu denken dat reincarnaties van ons zelf in een stukje tijd achter elkaar lijken te gebeuren, maar in werkelijkheid geen tijdslijn hebben. Onze dualiteits ervaring beleeft het zo (illusie) maar de werkelijkheid is alles in alles zonder de tijdsaanduiding. Zelf denk ik eraan dat we dus ook op een ander level aanwezig kunnen zijn in energie vormen, hetzij aards dan wel kosmisch. Maar ja dat is mijn idee erover, als jij er anders over voelt en ervaart is dat ook prima, werkelijkheden zijn ook persoonsafhankelijk en ervaringen iedereen schept altijd zijn eigen werkelijkheid hoe dan ook. liefs Ajada
|
|
|
|
|
|
|
#125910 - 07-11-2011 13:00
|
|
Is het een andere werkelijkheid die men schept (lijkt mij meer een illusie)of is het een eigen interpretatie die men aan één werkelijkheid geeft. Ik ga voor het laatste en in de éénwording gaan we beseffen dat het maar één werkelijkheid is die alles omvat en dat we daar via onze geest een eigen beleving van kunnen hebben. Maar ieder zijn/haar eigen gelijk natuurlijk tot we in kunnen zien dat het alles voor iedereen precies hetzelfde alles is.
|
|
|
|
|
#125914 - 07-11-2011 15:50
[Re: gast]
|
Bezig lid te worden
|
Is het een andere werkelijkheid die men schept (lijkt mij meer een illusie)of is het een eigen interpretatie die men aan één werkelijkheid geeft. Ik ga voor het laatste en in de éénwording gaan we beseffen dat het maar één werkelijkheid is die alles omvat en dat we daar via onze geest een eigen beleving van kunnen hebben. Maar ieder zijn/haar eigen gelijk natuurlijk tot we in kunnen zien dat het alles voor iedereen precies hetzelfde alles is. Het is altijd een eigen werkelijkheid ook in andere dimensies, het hangt nauw samen met je voelen, afstemming en ontwikkeling, daarin ben je wel 1 omdat je uit dezelfde bron komt maar je bent 1 in verscheidenheid, zo is het ook in de kosmos alles bestaat uit lagen dimensies of sferen net hoe je het wilt noemen. Ook is iedereen uniek in zijn eigen energie blauwdruk voor dit leven, dus ook in voelen en beleven ervaren enz enz in de diepste basis is alles uit deze energie en is alles in deze ruimte verbonden door deze energie we zijn allen gemaakt uit deze energie en opgebouwd, maar het ervaren doen we allemaal verschillend. Eenheid in verscheidenheid, wanneer je in hogere dimensies komt dan is er al geen vorm meer de energie versmelt weer terug met de bron vanwaar hij uit kwam, het ego wat we hier beleven is nodig om te kunnen ervaren, dit geeft een gevoel van gescheidenheid. Is nodig om te kunnen ervaren anders was zwart en wit hetzelfde uiterlijk gezien, dit is nu eenmaal een illusie van de 3d in feite zijn er helemaal geen kleuren en is er alleen energie zonder kleur. Maar wij maken het in onze hersenen zichtbaar tot een kleur, anders kunnen we het niet waarnemen, uiteindelijk is dit een illusie die wel zeer echt lijkt. Het geeft de mens nu eenmaal zijn wereld weer zoals hij zich aan hem voordoet. Dus in feite is de hele wereld met alles erop een droom die we als echt beleven, terecht omdat we nu eenmaal mens zijn. Hoe hoger je komt in dimensie hoe meer dit gaat vervagen net zoals de tijd daar niet meer is. Wanneer je het ego niet meer zou hebben dan voel je je met alles en iedereen verbonden, het filter is er tussen uit zogezegd. In de mens is altijd het ego aanwezig, soms word het stilgezet in onze hersenen. Deze mens ervaart dan ook de welbekende verlichting, ook dit is dus achterhaalt het is alleen een uitschakeling van een bepaalt gebied in de hersenen. Maar dit is mijn denken dus kan het best voor jou anders zijn ieder heeft zijn eigen werkelijkheid. Wie weet denk ik er over een half jaar wel weer anders over, alles is in beweging en aan verandering onderhevig zo ook mijn inzichten. Wens je nog een fantastische ontdekkingtocht van jouw werkelijkheid en beleving 
|
|
|
|
|
|
|
#125916 - 07-11-2011 16:15
|
|
Ajada, het is niet mijn werkelijkheid, het is de werkelijkheid van alles wat ik middels dit lichaam (in alle vormen en niveaus die er zijn) kan ervaren/beleven. Al is het maar een klein stukje van die werkelijkheid. Daarmee verbind ik me juist met alles om me heen omdat ik weet dat al het andere om mij heen in die zelfde werkelijkheid zijn. Van het kleinste deeltje tot de grootste onmetelijkheid, het is allemaal één.
Het is niet het ego dat hoeft te verdwijnen, het is alleen maar het besef dat dit deel van de mens alleen maar kan ontvangen van wat hem wordt gegeven door het leven. Nu, in de 3de en 4de dimensie, is het ego verworden tot iets dat alleen maar voor zichzelf wil nemen. Dat alles gebruikt om in zijn eigen behoeftes te voorzien. Maar dat zal veranderen in ontvangen om zo het leven te geven.
Voor jouw ook een mooie ontdekkingsreis en dat je open mag staan voor al dat is.
|
|
|
|
|
#125926 - 08-11-2011 09:49
|
Merudiaan
|
Ik ben ook van mening dat we gaan van een eigen werkelijkheid, naar DE werkelijkheid. Daar waar de tijd veranderd in de Al-tijd. Of geen tijd.
Daar zal het ego echter wel verdwijnen, want het heeft geen functie meer.
|
Registered: 24-08-2003
| Posts: 11282
| Loc: Utrecht
|
|
|
|
#125932 - 08-11-2011 14:24
|
Merudiaan
|
Mooi! We komen er wel. Vanuit dualiteit naar non-dualiteit enzovoort. Ben iemand tegengekomen die haar halve leven hier al mee bezig is. Ben haar boek en andere artikelen aan het vertalen voor haar en zodra het naar buiten mag zal ik het zeker hier plaatsen.
|
Registered: 13-05-2009
| Posts: 1584
| Loc: De Wereld.
|
|
|
|
#125988 - 10-11-2011 15:40
|
|
Ben benieuwd.
|
|
|
|
|
#125989 - 10-11-2011 20:10
|
Merudiaan en medemens
|
Ego zijn toch je oergevoelens dus de basis gevoelens, een deel van je 'zijn' die je 'ik' vormen zonder ego overleef je niet want de basis gevoelens hebben met overleven te maken al vanaf de geboorte. Ego is toch niet bijvoorbaat slecht? Het zorgde ervoor dat we overleefde. Maar omdat wij in ons astraal lichaam zitten verbonden met Al wat is hebben we dan geen basisgevoelens meer nodig? Maakt dat dan eigenlijk niet onze 'zijn' kapot? En offeren we onze 'ik' op om dan maar toegevoegd te worden aan het hele geheel? Een soort cycles wat zichzelf herhaald. Wij moesten hoogwaardige energieën worden als up-date voor Al wat is en ondertussen zijn wij tegelijk ook Al wat is, of zie ik het nou verkeerd?! Om de boel levendig te houden moesten we onszelf voortzetten en algauw evolueren we en veranderde terug in stof, gas en licht en trilling misschien worden we gedachtes die zich gaat manifesteren; maar goed dit word algauw een misschien verhaal. ^^ 
|
Registered: 09-09-2010
| Posts: 3579
|
|
|
|
#125990 - 10-11-2011 20:21
|
Frequente bezoeker
|
De weg er naar toe is nog zeer lang enkel is de eerste stap gezet maar dur niet te denken dat het op een nacht ijs zal veranderen dat kunnen mensen niet an , dat is veel te snel onthoud dat er nog moeilijke tijden zullen komen enkel alleen wij bepalen of het moeilijk wordt voor onszelf of niet vergeet nooit je eigen ik, wie je bent , waarvoor je staat en zker niet vanwaar je komt het werk is nog niet af sterren nog niet geroepen nacht nog niet verstreken maan nog niet vergaan en wederopgestaan
slaap zacht, droom zoet lief, leed , geluk
Keriana , Cerridwhen, Niels
|
Registered: 05-06-2011
| Posts: 396
| Loc: Hasselt
|
|
|
|
#125994 - 10-11-2011 21:05
|
Merudiaan en medemens
|
Dank je wel Niels voor je woorden, fijne avond en slaap zacht.
|
Registered: 09-09-2010
| Posts: 3579
|
|
|
|
|
|
8 registered (NiMS, lichtenliefde, Tatora, kim maria, Isebell, Pablo, Diamant^tje, Pats),
29
Guests and
18
Spiders online. |
|
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|