Merudi Menu
Cosmic Rays
Laatste reacties
organic baby carriers
by nlsun
Vandaag om 02:57
Hoe de levensbloem ons leven heeft ingevuld
by MoonFlowertje
Gisteren om 21:45
Van harte gefeliciteerd jarige!
by MoonFlowertje
Gisteren om 21:07
Grappige filmpjes
by MoonFlowertje
Gisteren om 21:04
Tranen van het LACHEN
by MoonFlowertje
Gisteren om 20:48
Shout Box

Fotolezingen
Fotolezen
FOTO VAN MIJ
Share your light
Facebook Activity Feed
Today's Birthdays
No Birthdays
Who's Online
3 registered (Serenity, sarah81, JustLove), 25 Guests and 19 Spiders online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
(Views)Popular Topics
Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic 6538871
Mini raadsels 1023553
Dagtekst 991372
Spirituele woordenrijger 691147
Karin - Engelenkaarten van Angela McGerr online 322975
Van harte gefeliciteerd jarige! 302224
Naar welk muziek luister jij nu naar ? 263012
Edelstenen orakel door Jorine 148736
De spirituele groei van mijn zoon S. 136433
Lichamelijke klachten na stressvolle gebeurtenis 124758
Page 1 of 4 1 2 3 4 >
Topic Options
Rate This Topic
Hop to:
#127605 - 05-01-2012 17:55 Hoe herken ik een slechte ziel?
Monique888 Offline
Bezig lid te worden
Weet iemand dat? Ik ben 11 jaar geleden helemaal verliefd geworden op een man, om een lang verhaal kort te maken, hij loopt me tot op heden nog lastig te vallen. Hij is verslaafd aan de cocaine, ik heb toen laten weten dat hij maar moest stoppen en kiezen, geen zin in een relatie met een drugsverslaafde, toen had ik het gedaan..
Het is echt een slechte ziel heb ik het idee, ik ben zelfs 6 weken opgenomen geweest in een psychiatrische inrichting door hem, maar hij heeft nog nooit enige spijt getoond, hij heeft totaal geen geweten heb ik het idee.
Ik ben zelf iemand van God, ik hou van God, hoe is het mogelijk dat ik daar ooit verliefd op ben geworden? Ik snap het niet!
Ik voelde me heel erg tot hem aangetrokken, ik voelde ook echt veel warmte bij hem, en dan bedoel ik echt, er kwam een warmte van hem af.
Ik weet niet hoe ik van hem af kan komen ook, waarom trekt zo'n slecht iemand mij aan? Want dat is hij echt.

Monique888

Edited by Monique888 (05-01-2012 17:59)

Registered: 25-10-2011 | Posts: 27 | Loc: Arnhem
#127607 - 05-01-2012 18:48 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
MoonFlowertje Offline

Merudiaan
Hoi Monique...

Ik persoonlijk geloof niet dat er "slechte zielen" bestaan...
Mensen kunnen inderdaad zich abnormaal gedragen...
Dit is in jou geval te wijten aan de Cocaïne die die gebruikt...
Cocaïne is een drugs waardoor je verdoofd wordt...
Zeer waarschijnlijk doe hij dit roken?
Coke-rokers zijn heel erg egoïstisch, die zijn continue bezich met de drugs die ze gebruiken...
Zelfs in staat om de fiets van hun eigen moeder te stelen en te verkopen om een klein beetje coke te kunnen halen...

Tuurlijk is hij in eerste instantie gewoon mens, met een ziel...
Jou ziel heeft een zwak voor hem, omdat jou ziel hem herkend heeft...
Dit zit natuurlijk veel dieper dan je denkt!
Toch denk ik dat je hem zal moeten negeren...
Dit is waarschijnlijk de levensles die er voor jou inzit...
Loslaten, ook al doet het pijn!
Het leven gaat door, ook zonder hem!
Als jullie soulmates zijn, komen jullie toch weer bij elkaar!
is het niet in dit leven, dan misschien een volgend leven...
Hij zal het moeten inzien...
Jij ziet het al...
En als hij het niet inziet, gewoon laten gaan...
Anders ga jij er aan onderdoor!
Hij verdoofd zijn gevoel, dus heeft nergens last van...
Hij voelt geen verdriet!
Elke keer als hij je lastig valt, gewoon hard zijn!
gewoon de politie bellen, ook al is dit tegen je princippes in...
Je zal je moeten beschermen tegen hem...
En het is ontzettend moeilijk, omdat je met je hart en ziel open staat voor hem...
Ik weet zeker dat als je je erover heen kan zetten, en je afsluit voor zijn charmes, je bewust wordt van welke les erin zit, en het daarmee ook kan afsluiten...
Dat je sterker bent geworden, en wijzer...
Op zo'n moment zal je weer open staan, voor een nieuwe relatie...
En ben je in staat om deze relatie een eerlijke kans te geven...
Maar zo ver is het nog niet!

De eerste stap heb je in ieder geval al genomen...
door je probleem te (h)erkennen...
En door te weten dat het zo niet kan...
de volgende stap is negeren...
Niet meer binnen laten... in je huis, maar ook niet in je gevoel!
Het is hard gezegt, maar je bent zo beter af, zonder hem...
Het is aan hem, wat hij er mee doet!
Als je hem zou vragen wat belangrijker is, zal hij misschien zeggen, dat jij belangrijker bent, omdat hij zijn portie cocaïne al gehad heeft...
zodra dat hij weer nieuwe nodig heeft, zul je zien dat hij toch
de coke belangrijker vindt!
En als je niet uitkijkt, gaat ie jou nog inpalmen om geld te kunnen lospeuteren voor deze drugs...
Op zo'n moment zal je toch echt hard moeten zijn en hem de deur wijzen!

heel veel succes, Monique!
groetjes moonflowertje smile
...En bereikt het onmogelijke.

Registered: 21-02-2011 | Posts: 2111 | Loc: Tiel,Betuwe
#127608 - 05-01-2012 19:04 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
amor Offline
Regelmatige bezoeker
Slechte zielen bestaan niet, want we worden allemaal vol van liefde geboren. Sommige zielen betreden totaal verkeerde paden, als hun aanwezigheid slecht voor je is, dan kan je dat voelen. Bijvoorbeeld door een ongegronde angst voor iemand, of een heel kil gevoel en kippenvel door iemand krijgen. Of je merkt het door andere negativiteit die je voelt. Deze persoon was duidelijk niet schadelijk voor jou, zo kan het nu wel voelen, door de dingen gebeurt zijn, maar zijn aanwezigheid was nodig om jou belangrijke levenslessen te leren. Dus het enige wat ik hierover kan zeggen is: Je hebt hiervan geleerd en het leven loopt zoals het moet lopen, dus geef je er aan over en geniet van het mooie dat deze levensles je te bieden heeft smile.

Registered: 14-12-2011 | Posts: 166 | Loc: zuid holland
#127613 - 05-01-2012 19:27 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
Emuca Offline
Regenboog
Juist die warmte moet je toch beseffen dat het geen slechte ziel is? Slechte zielen zijn er niet...

I danced in the morning when the world was begun
I danced in the Moon & the Stars & the Sun
I came down from Heaven & I danced on Earth

Registered: 03-03-2009 | Posts: 4294 | Loc: In mijn eigen wereldje
#127620 - 05-01-2012 20:33 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
Petra Offline
Zeer frequente bezoeker
Origineel bericht van: Monique888
Weet iemand dat? Ik ben 11 jaar geleden helemaal verliefd geworden op een man, om een lang verhaal kort te maken, hij loopt me tot op heden nog lastig te vallen. Hij is verslaafd aan de cocaine, ik heb toen laten weten dat hij maar moest stoppen en kiezen, geen zin in een relatie met een drugsverslaafde, toen had ik het gedaan..
Het is echt een slechte ziel heb ik het idee, ik ben zelfs 6 weken opgenomen geweest in een psychiatrische inrichting door hem, maar hij heeft nog nooit enige spijt getoond, hij heeft totaal geen geweten heb ik het idee.
Ik ben zelf iemand van God, ik hou van God, hoe is het mogelijk dat ik daar ooit verliefd op ben geworden? Ik snap het niet!
Ik voelde me heel erg tot hem aangetrokken, ik voelde ook echt veel warmte bij hem, en dan bedoel ik echt, er kwam een warmte van hem af.
Ik weet niet hoe ik van hem af kan komen ook, waarom trekt zo'n slecht iemand mij aan? Want dat is hij echt.

Monique888

Dat moet een heftige periode voor je geweest zijn Monique.

Ik heb ook wel eens keuzes in mijn leven gemaakt waardoor ik achteraf dacht, hoe kon ik daar nu toch toe beslissen? Nu weet ik dat ik drama's uit mijn jeugd voortzette in mijn hedendaagse leven. Ik zocht mensen die pasten in mijn oude patroon (onbewust voed je elkaar op een niet constructieve manier) en zolang ik dat voor mezelf niet doorhad bleef ik die mensen ook tegen komen. Die patronen doorzien en er definitief afscheid van nemen is gemakkelijk gezegd, maar niet gemakkelijk gedaan.

Als ik je zo lees ben je beïnvloedbaar (geweest), zoek je steeds naar het goede in mensen? Daar kan ook aardig misbruik van gemaakt worden. Ik denk als je van hem vrij wilt zijn, niet meer aangetrokken wilt zijn, je daar van het uiterste puntje in je kruin, tot het uiterste puntje in je tenen toe moet besluiten, en belangrijker nog jezelf daar aan te houden.

Ieder mens is waardevol, maar niet ieder mens draagt bij aan jouw welzijn, niet ieder mens hoort bij jouw keuzes. In je leven kom je dus mensen tegen die bij je passen en mensen die niet bij je passen. Maar hoe herken je dat? Dat is lastig. Maar als je bv. merkt dan dat het contact veel te vol (dagelijkse) strubbelingen en moeilijkheden zit, veel meer dan normaal, je moe wordt en onzeker, aantrekken en afstoten, veel verdriet, dan klopt er echt iets niet. Ook al probeer je tot het uiterste te gaan en overtuig je jezelf dat het wel beter wordt, richt je je op de positieve dingen. Kijk goed naar het geheel, of de balans tussen gelukkige momenten en ongelukkige momenten in evenwicht is. Soms is het beter iemand helemaal los te laten, maar dan ook echt helemaal. Het is veilig voor jezelf te kiezen, afscheid nemen, het geeft alleen maar aan dat je probeert mensen om je heen te verzamelen die bij je passen en de anderen in vrede hun eigen pad te laten bewandelen. Dat is houden van jezelf en anderen, hoe meer je voor jezelf voelt dat het juist is, hoe rustiger en beheerster dat lukt en hoe minder je het gevoel hebt iemand af te wijzen, want de kans is groot dat daar oude pijn zit, waardoor jij in het contact blijft.

Kiezen voor jezelf is niet hetzelfde als iemand afwijzen, maar bewust kiezen waar jij je waardevolle aandacht aan geeft. Stop je dat in negatieve patronen of in contacten die jou helpen jezelf verder te ontwikkelen en een positief en opbouwend leven te hebben?

Natuurlijk is dit mijn levenservaring, mijn beleving, mijn innerlijke waarde, en dat is voor iedereen anders, maar misschien heb je er toch iets aan?

Veel sterkte.

Registered: 01-04-2010 | Posts: 525
#127713 - 06-01-2012 21:26 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
Monique888 Offline
Bezig lid te worden
Bedankt voor jullie reacties allemaal, heel lief.
Maar ik heb in een boek gelezen, ik dacht van Char, anders was het van Rosemary Altea, ik weet het niet meer, dat er toch echt zoiets als slechte zielen bestaan, mensen die gewoon geen geweten hebben.
En ik heb nog nooit wat met hem gehad! Ik heb geen verkering met hem gehad, hij is mij gewoon gaan stalken, telefoon afluisteren, inbreken op mijn pc, virussen sturen, inbreken in mijn huis (niks stelen maar spullen kapot maken enz enz
Het is een heel raar verhaal, moeilijk uit te leggen.
En ik ken meerdere coke gebruikers, die zijn toch echt niet zoals hem, er is ook een tijd dat hij nuchter is toch, het grootste gedeelte zal wel aan de coke liggen, maar het is ook karakter.
Ik heb naar astro tv gebeld, die zeiden dat het een sadist is.
Zulke mensen bestaan gewoon, hij vindt het leuk om anderen te pesten en te treiteren, kijk naar Adolf Hitler en Osama binladen, Saddam Hoessein enz hele volksstammen uitmoorden, Joran van der Sloot, die totaal geen geweten heeft blijkbaar.
Naar mijn mening bestaan er wel echt slechte zielen, mensen van de duivel, de duivel bestaat ook.
Aan de andere kant heb je ook het goed en het kwaad, nooit van gehoord? Geen glaasje draaien! Want je kant de verkeerde geesten treffen.
Wat vinden jullie hiervan?

Liefs Monique888

#127715 - 06-01-2012 21:38 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
Emuca Offline
Regenboog
Kwaad is door mensen bedacht. Wat wij onder kwaad verstaan is een algemeen beeld van wat slecht is.. Maar een mens moet slechte en nare dingen meemaken wil men er van leren. Niet om goed te praten wat oa. hitler heeft aangericht.. Maar jij weet niet wat die mensen precies dachten.. Zo zijn die mensen natuurlijk ook een soort van gedwongen bepaalde dingen te doen en zijn ze omhoog gepraat door hun volgers... Hitler was bijv. heel gekrenkt omdat hij niet werd toegelaten op de kunstacademie.. Zijn die mensen van die academie dan ook slecht, omdat ze, als ze hem hadden aangenomen, de 2 WO hadden kunnen verkomen? Nee. Dat is niet eerlijk.

Wij ervaren slecht omdat wij duaal denken. Wij zoeken een vijand, een zondebok, een kwaad om nare dingen aan te hangen. Hen dingen te verwijten. Dingen waar we misschien zelf ook wel een steentje aan bijgedragen hebben.

Een ziel is niet slecht, een mens kan slechte dingen DOEN. Dat maakt hem nog geen slechte ziel.. slecht een verwarde ziel die niet in liefde kan handelen.

#127717 - 06-01-2012 21:48 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
Monique888 Offline
Bezig lid te worden
Ja ik vind het toch wat naief om te denken dat iedere ziel goed is, maar ieder zijn eigen mening.
Er bestaat zoiets als het goeie en het kwade, wie daar geen rekening mee houdt, zal nog vaak vallen.
Dit is niet bedacht door de mens, het staat zelfs in de bijbel.

#127718 - 06-01-2012 21:51 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
Emuca Offline
Regenboog
Ik suggereer ook niet dat iedereen ziel goed is.. ik ben wel van mening dat elke ziel goeds in zich heeft.. ofwel het vermogen om goed te doen.

Volgens de bijbel is elk mens gods kind, en in principe dus ook goed... al ben ik zelf van mening dat elk mens in een grijs gebied leeft.

En ik zie de bijbel ook als geschreven door de mens.

#127719 - 06-01-2012 21:52 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
amor Offline
Regelmatige bezoeker
uhh de bijbel is ook geschreven door mensen, dus verzonnen door mensen.

#127720 - 06-01-2012 21:57 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
MoonFlowertje Offline

Merudiaan
Klopt het dat die andere die coke gebruiken het snuiven ipv roken?

dit is namelijk een wereld van verschil...

Coke verdoofd de ziel, en roken is zo verslavend, dat er niets belangrijker is dan dat!

Adolf Hitler gebruikte ook drugs! Hij spoot amphetamine...
Joran gebruikte ook Coke...
^^ maar dat is misschien een roddelpraatje, maar het zou mij niet verbazen als het waar is...

Sommige mensen zijn gewoon ontzettend afgedwaald...
Ook voor hun is er een moment van inzicht...
Drugs is hetgene wat ik wel kan vergelijken met de duivel...
Omdat het de mens 180 graden kan omdraaien in zijn karakter shocked
De mens is totaal niet meer zichzelf
geen princippes meer, geen disciplines, geen dromen meer
Als je geen droom meer hebt... tja dan ben je gewoon het spoor bijster (ontspoord) de draad kwijt...
Er zal toch echt iets moeten gebeuren bij zulke mensen om ze weer een leven te geven...
Alleen tja... die inzicht kun je ze niet geven...
Ze zullen het zelf moeten inzien...

Vaak zijn het de mensen die worden opgepakt door de politie, en voor langere tijd "vast" komen te zitten, die uiteindelijk wel weer het leven kunnen oppakken, zonder drugs...

groetjes moonflowertje wink

#127721 - 06-01-2012 21:57 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
amor Offline
Regelmatige bezoeker
Slechte mensen bestaan zeker, maar slechten zielen zijn er echt niet. Slechte mensen zijn goede zielen die een verkeerd pad zijn gaan bewandelen. Maar geloof erin, het universum geeft niet meer uitdaging dan je aankan. Als jij je slecht voelt bij iemand vermijd dan dat contact, voel je goed bij iemand vermijd het niet. Het is het pad dat jij moet bewandelen, om de juiste lessen te leren smile

#127722 - 06-01-2012 22:00 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
Monique888 Offline
Bezig lid te worden
Nee de bijbel is geschreven in opdracht van Jezus Christus. Die is zeker niet verzonnen.
Dat ik dit meemaak op deze site, mensen die geloven dat iedereen in feite goed en aardig is.

#127723 - 06-01-2012 22:02 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Emuca]
MoonFlowertje Offline

Merudiaan
Origineel bericht van: Emuca
Ik suggereer ook niet dat iedereen ziel goed is.. ik ben wel van mening dat elke ziel goeds in zich heeft.. ofwel het vermogen om goed te doen.

Volgens de bijbel is elk mens gods kind, en in principe dus ook goed... al ben ik zelf van mening dat elk mens in een grijs gebied leeft.

En ik zie de bijbel ook als geschreven door de mens.

Dat denk ik dus ook...
De bijbel is niet iets waar je je aan vast kunt houden...
Het is 2012, het tijdperk waar de mens wel beter zou moeten (kunnen) weten...

Nog steeds geloof ik niet in slechte zielen...
Meer een soort van "onbereikbare" zielen...
en ja, dat maakt die persoon wel slecht, inderdaad wink

groetjes

#127724 - 06-01-2012 22:03 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
Emuca Offline
Regenboog
Dan nog geschreven door de mens, in opdracht of niet... Zelfs al heeft god de schrijvers persoonlijk geinspireerd.. het is geschreven door de mens.

Monique, mag ik vragen waar je leest dat wij zeggen dat iedereen goed en aardig is? Volgens mij is er al een paar keer gezegd dat men dat niet geloofd?

#127727 - 06-01-2012 22:09 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
amor Offline
Regelmatige bezoeker
Jezus Christus is bijzonder, maar nog wel een mens. De schrijvers van de bijbel zijn geïnspireerd door God, maar het is net als met roddelen je verteld het door volgens jouw eigen interpretatie. Als er slechte zielen zouden bestaan, dan kan die ziel nooit verder komen in level. Dan blijven ze altijd steken, maar verdwijnen niet, dat zou toch niet kunnen.

#127729 - 06-01-2012 22:14 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
Emuca Offline
Regenboog
Dat klopt ja, amor, tot ze tot inzicht komen en het licht gaan zien. Men is niet voor altijd gedoomd... smile

Tevens, de bijbel is ook zo vaak vertaald uit zo veel talen.. heel letterlijk kan je het dus ook niet meer nemen.. zeker ook niet tijdsgebonden, want de orignele stukken komen natuurlijk uit een heel ander millenium... En ook is het niet volledig van wat er is opgeschreven.

#127730 - 06-01-2012 22:15 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
Monique888 Offline
Bezig lid te worden
Jezus Christus was niet echt een normaal mens, de zoon van God.
Je hebt het goeie en het kwade, zo is het nu eenmaal, God en de duivel, God is veel sterker dan de Duivel, die is bang voor hem.
Het goeie zal uiteindelijk ook altijd winnen van het kwade, maar daarom bestaat de duivel nog wel.

#127732 - 06-01-2012 22:19 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
amor Offline
Regelmatige bezoeker
ik geloof dat ik mezelf niet meer gelovig vind nu tongue. Angst in het geloof? 1 is beter dan de ander? Er werd toch steeds vrede gebracht, mensen moeten toch verenigd worden. Ik heb de bijbel blijkbaar ander geïnterpreteerd. Maar dit is denk ik toch niet de juiste plek voor een discussie over het geloof tongue

#127736 - 06-01-2012 22:23 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
Emuca Offline
Regenboog
In principe is elk mens een kind van god.. Alleen Jezus was zich bewust van zijn rol.

De duivel kan best wel eens bestaan, geen idee... Maar voor mij is alles in evenwicht.. donker en licht..

Lieve foto trouwens, Amor, om even af te dwalen.

#127738 - 06-01-2012 22:26 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
Monique888 Offline
Bezig lid te worden
Dit is niet de juiste plek voor een discussie over het geloof? Waar zijn we mee bezig dan hier? Ik dacht dat dit een paranormale site was.

#127739 - 06-01-2012 22:28 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
Emuca Offline
Regenboog
Er mag hier over vanalles gediscussieerd worden, maar Amor bedoeld dat dit topic vooral bedoeld was over slechte zielen, en niet over hoe iemand het geloof interpreteert.

#127740 - 06-01-2012 22:28 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
MoonFlowertje Offline

Merudiaan

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/115459/Geloven_jullie_in_God.html

Klopt Monique...
Maar dit topic is over het herkennen van een slechte ziel?

#127742 - 06-01-2012 22:30 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
amor Offline
Regelmatige bezoeker
sorry monique het was niet slecht bedoeld. Bedankt Emuca, is me lieve cavia vivo smile

#127743 - 06-01-2012 22:34 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
Monique888 Offline
Bezig lid te worden
Aha oke, we zijn van het onderwerp afgedwaald dus.
Hoe herken ik een slechte ziel? Niemand heeft daar een antwoord op dus.
Einde discussie maar.

Groetjes!

#127744 - 06-01-2012 22:37 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
Emuca Offline
Regenboog
Waarom einde discussie? Iedereen heeft daar een andere mening over... Zo vind ik dus dat er niet echt slechte zielen bestaan. Omdat een ziel en een mens niet perse hetzelfde zijn.

Je hebt wel kwaadwillende zielen, maar ikzelf ben dan nog van mening dat zij het ook in zich hebben om goed te doen, evenals dat 'goede' zielen het in zich hebben om ook kwaad te kunnen doen.

Zoals de zwarte en witte stip bij yin en yang.

Edited by Emuca (06-01-2012 22:37)

#127745 - 06-01-2012 22:37 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
amor Offline
Regelmatige bezoeker
nouhh ik had wel al eerder in dit topic gezegd hoe je een ziel kan herkennen die slecht voor je is. Dat voel je door kou die je tegemoet komt en een naar gevoel bij iemand. Vaak ongegronde angst of iets dergelijks bij iemand. Als je goed je gevoel gebruikt zal God je langs de juiste route leiden smile.

#127750 - 06-01-2012 22:45 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
MoonFlowertje Offline

Merudiaan
Ik heb een paar keer in mijn leven iemand aangekeken waarvan ik een enorme schok voelde in mijn maag...
En een soort van déjà vu gevoel, wat niet echt een goed overkwam bij mij...
Ik was destijds te jong om te kunnen beseffen wat dit betekende?
Als er echt slechte zielen zijn, dan zou ik die mensen als voorbeeld nemen... waarom weet ik niet?
ook weet ik niet waarom ik het voelde destijds?

@Amor Je doet me een beetje denken aan laugh
Alice in Wonderland wink
En dat is goed bedoeld hoor smile

#127751 - 06-01-2012 22:50 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
Emuca Offline
Regenboog
Ik zie een minder prettige ziel als een donkere wolk smile

#127755 - 06-01-2012 23:29 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
Petra Offline
Zeer frequente bezoeker
Origineel bericht van: Monique888

Maar ik heb in een boek gelezen, ik dacht van Char, anders was het van Rosemary Altea, ik weet het niet meer, dat er toch echt zoiets als slechte zielen bestaan, mensen die gewoon geen geweten hebben.

Ook die zielen dragen bij een bepaalde fase in onze eigen ontwikkeling. Met kennis over die (zielloze) ziel zelf kun je verder niet zo veel denk ik?

#127759 - 07-01-2012 00:33 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
Enigma Offline
Regelmatige bezoeker
Ik zie het op dezelfde manier als Amor.

Ik ben verder niet religie gebonden. Ik voel het intuitief ook als iemand niet goed is.

Je kunt keuzes maken.

En je hoeft een Topic ook niet te zien als een discussie maar als een dialoog.

Zodat je kunt filosoferen, leren, toevoegen of weglaten wat bij jou past.

Je bent niet een beter of een slechter mens als je een beetje anders in iets gelooft als je maar integer en rechtvaardig bent.

Enigma

Registered: 03-01-2012 | Posts: 200 | Loc: Nederland
#127760 - 07-01-2012 00:55 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Enigma]
Archolm Offline
Regelmatige bezoeker
Origineel bericht van: Enigma
integer en rechtvaardig

Twee hele mooie woorden om over te discussiëren. En uiteindelijk totaal open voor wie dan ook zijn interpretatie van die twee.

Maar ik geloof niet in slechte zielen. Sommige vibraties voelen soms gewoon niet goed aan, tussen 2 zielen en dan is het beste afstand te nemen.

Edited by AnotherChance (07-01-2012 01:52)

Registered: 06-01-2012 | Posts: 196
#127764 - 07-01-2012 02:00 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
MoonFlowertje Offline

Merudiaan
Je zou hiervoor een nieuw topic kunnen maken, AnotherChance?
bij levensvragen of informatie en kennis

#128191 - 12-01-2012 06:29 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
aquarel Offline
Zeer frequente bezoeker
het gebruik van coke maakt dat mensen onverschillig worden.
superieur en onverslaanbaar, tenminste dat denken ze toch.
coke mensen zijn gevaarlijke mensen die je niet kunt vertrouwen, ik spreek uit eigen ervaring.

hoe herken je een slechte ziel ?

als hij je manipuleerd voor zijn eigen belang, en zeker als hij je gedachten beinvloed, dan moet je weten, dat je er een zekere afstand van bewaard, want dat loopt het de spuigaten uit en ga je je neerslachtig voelen, depri, en ga je willen helpen, maar je kan coke mensen niet helpen, die zitten te ver weg van de realiteit, als er 1 drugs is die enorm gevaarlijk is voor een mens dan is het zeker coke !, snuift hij het, spuiten, of free basen ?

snuifen is alles wat ik tot nu toe heb gezegd, spuiten is erger, en free basen, maakt een wrak van hem.

Registered: 11-10-2010 | Posts: 658 | Loc: geel
#128192 - 12-01-2012 06:38 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
aquarel Offline
Zeer frequente bezoeker
hij vraagt geld aan jou, niet ?

coke is een dure drugs, voor een grammetje betaal je 50 euro, en zo'n grammetje daar vullen ze niet hun dag mee, zeker niet de verslaafden die hebben meer nodig, en hebben altijd geld problemen.. ze zoeken dan vaak naar oplossingen om hun coke- verslaving te bekostigen, en komen dan uiteindelijk vaak in de criminaliteit terecht... om het snelle geld te verdienen voor hun snelle rush te bekostigen...
het coke gevoel duurt maar zo'n half uurtje tot driekwartier... een grammetje is op op een paar uur... en dan is de dag nog lang niet voorbij... denk daaraan,..

de reden waarom ik deze drugs zo perfect beschrijf is voor de mensen te laten weten hoe gevaarlijk deze drugs is en dat je er beter niet mee experimenteerd omdat de psychische afhankelijk heel groot is en je zéér snel verslaafd bent aan het spul.

het is beter dat ik het op deze manier uitleg zodat mensen die dit meemaken, beter bewapend zijn tegen deze slechte invloeden.

Edited by aquarel (12-01-2012 06:40)

#128193 - 12-01-2012 06:46 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
aquarel Offline
Zeer frequente bezoeker
logica : zelfs als je denkt dat 1 grammetje om eens te proberen geen kwaad kan, omdat je eens wilt weten hoe het voelt, mmm,... nee het is te gevaarlijk en je krijgt door je eerste ervaring een serieuze afkick, die niet prettig aanvoelt.

#128194 - 12-01-2012 06:48 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
aquarel Offline
Zeer frequente bezoeker
coke snuifen is gevaarlijker dan herione roken

#128195 - 12-01-2012 06:49 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
aquarel Offline
Zeer frequente bezoeker
en zoals jullie wellicht weten, is herione spuiten het gevaarlijkste

#128196 - 12-01-2012 06:51 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
aquarel Offline
Zeer frequente bezoeker
heroine, mmm, schrijf vaak met spelling fouten, maar dat weten jullie al, ach als dat mijn fout is, so be it

#128234 - 12-01-2012 11:43 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
Emuca Offline
Regenboog
Beste aquearel, probeer voortaan je bericht te bewerken als je dingen toe wil voegen. Dat leest wat prettiger voor iedereen.

#128238 - 12-01-2012 11:55 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
aquarel Offline
Zeer frequente bezoeker
maar het is wel de volledige waarheid, en het is toch niet de bedoeling dat we plots allemaal kaboutertjes worden die lief zijn en nooit mensen kwaad doen.

neeje, ik verander mijn woorden niet omdat ik vind dat de waarheid van coke mag gehoort worden, zodat je in het vervolg wel eens 2 keer nadenkt vooraleer je met een drugsgebruiker omgaat die vaak te egoistisch zijn om jou het licht in jouw ogen te doen schijnen.

#128241 - 12-01-2012 11:57 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
aquarel Offline
Zeer frequente bezoeker
sorry dat ik zo brutaal uithaal emuca, maar wat leest prettiger voor iedereen ?

dat ik het verbloem ?!

#128242 - 12-01-2012 11:57 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
amor Offline
Regelmatige bezoeker
ze zegt niet dat je dat moet veranderen, ze vraagt of je 1 bericht wil posten en niet 100, zodat het overzichtelijk blijft. Ik wil niet vervelend zijn of onaardig, maar ik vind je best een beetje vervelend bezig. Groetjes, Amor

#128243 - 12-01-2012 11:57 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
Emuca Offline
Regenboog
Dat bedoel ik helemaal niet. Ik bedoel dat je geen 5 berichten hoeft te plaatsen, maar je ene bericht ook steeds kan uitbreiden smile Probeer mijn woorden niet te zien als een aanval, en alsof je ongelijk hebt, want als je even de tijd neemt om rustig te lezen, zal je zien dat ik het nergens heb over jou woorden, alleen over de hoeveelheid berichten.

#128247 - 12-01-2012 12:03 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
wolfke Offline
Regelmatige bezoeker
Om op de topicvraag te antwoorden, ik denk dat je dat aanvoelt, soms duurt het wel even voor je het door hebt met wie je te maken hebt, maar het is een soort aanvoelen wie/wat goed of slecht voor je is op een bepaald moment op een bepaalde plaats in een bepaalde situatie.

Registered: 14-12-2011 | Posts: 160
#128248 - 12-01-2012 12:05 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
aquarel Offline
Zeer frequente bezoeker
juist

#128286 - 12-01-2012 13:27 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
Cialara Offline
Kind van de zon
Eigenlijk wel apart dat veel mensen nog echt in goed en slecht geloven, het is een nogal zwart wit blik. Een blik die door de kerk nogal eens wordt versterkt.

Jezus is zeker speciaal, hij is de zoon van God, zoals ieder mens een kind van God is. Hij is niet beter en niet slechter dan jij of ik. We moeten allemaal eens stoppen met omhoog te kijken naar onze voorgangers, hij heeft ons een weg laten zien en ons een stukje bewustzijn willen brengen. Maar wees maar gerust dat hij in de levens daarvoor net zo slecht is geweest als menig ander! Neemt niet weg dat hij door zijn manier van leven heel veel mensen heeft geinspireerd tot anders te gaan leven en denken. En daarmee heeft hij wel heel veel bereikt.

Er bestaan geen echt slechte zielen en er bestaan ook geen zielen die veel beter of lichter zijn dan anderen. Alles wat wij zien is een verschil in het moment waar we nu zijn, aangesloten op het licht of aangesloten op het duister, of ergens daartussen. We hebben het allemaal in ons, licht en duister, goed en kwaad. Niet omdat wij zo zijn, maar omdat wij dat als ziel willen leren! Wij willen ervaren hoe het is om zo te zijn, en dat is het doel van het leven. De aarde is een van de weinige plekken in het al, waar we dit kunnen beleven, waar we slechte dingen kunnen doen, voelen en waarnemen enz.

Sommige zielen hebben ervoor gekozen om in dit leven die rol of taak op zich te nemen. Anderen hebben dit al eerder gedaan en ervaren nu hoe het is om met zo'n ervaring geconfronteerd te worden. Je kunt je afvragen waarom, simpel om het te ervaren en er van te leren. Want als je alleen maar goed kent, dan ken je de waarde daarvan niet! Dan zie je niet meer hoe goed het goede wel is wink

Natuurlijk kun je hier dan zeggen dat er ook slechte zielen bestaan. En dat die jou lastig vallen en dat je er last van hebt, dat je je niet veilig voelt, dat je je belaagd voelt. Maar als je bedenkt dat er geen toeval bestaat, dat God alles begeleidt en heeft bedacht vanuit liefde, dan zul je zien dat je er anders mee om kunt gaan. Door te beseffen dat hij/zij die rol lheeft gekozen. Misschien zelfs wel om jou direct ermee te belasten of te irriteren. En waarom zou een ziel dat doen? Dat is vrijwel altijd een afspraak tussen jou en die ziel. Een afspraak vanuit karma, of vanuit de wens om te ervaren. Een afspraak die voor dit leven is gedaan en is opgenomen in jouw levensplan. Wat leer je van deze ervaring? Je kunt er uit leren hoe er mee om te gaan, hoe je je zelf er van los kunt maken, maar ook kun je leren om toch met liefde de rol te zien voor wat die is.

Een verslaafde heeft totaal geen spiritueel contact meer, heeft alles afgesloten. Deze mensen hebben het inderdaad niet makkelijk en storten zich totaal in het diepe. Ook dit is voor hen een gekozen ervaring, eentje die er toe leidt dat ze totaal tot de bodem gaan in hun eigen duisternis. Zie het als een moedige beslissing als ziel om dit te ondergaan, maar trek het je niet aan, laat het los voor jou zelf. Jij hebt andere plannen gemaakt en andere manieren om jezelf de dingen te laten ervaren die jij nodig hebt, zoals ieder ander.

Als je nare gevoelens bij mensen krijgt, is dat omdat jou duidelijk wordt gemaakt, dat dit niet de juiste personen voor jou zijn. Of dat je op je hoede moet zijn. Daarmee is niet gezegd dat die persoon in zichzelf een slechte ziel heeft, maar dat hij niet past in jouw levensplan of dat je er juist iets van mag leren. Het is gewoon een signaal, een herinnering.

Registered: 08-03-2009 | Posts: 3818 | Loc: Voorhout
#128289 - 12-01-2012 13:37 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
Emuca Offline
Regenboog
Daar ben ik het mee eens.

#128294 - 12-01-2012 14:54 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Emuca]
Enigma Offline
Regelmatige bezoeker
Dat heb je goed verwoord Cialara smile.
Ik ben het er ook mee eens.

En met: "als ik voel dat iemand niet goed is".
Bedoel ik ook dat het niet goed voor mij is smile.

Ik vind internet een mooi medium.
Maar soms is het voor mij moeilijk om een gevoel of intonatie bij een berichtje over te brengen confused smile.
Ik blijf in ieder geval mijn best daarvoor doen tongue grin

Ik geloof ook niet dat een ziel goed of slecht is.

Registered: 03-01-2012 | Posts: 200 | Loc: Nederland
#128300 - 12-01-2012 15:15 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
amor Offline
Regelmatige bezoeker
Heel mooi verwoord Cialara, ik sluit mij erbij aan laugh

#128306 - 12-01-2012 15:46 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
aquarel Offline
Zeer frequente bezoeker
zelf geloof ik in evenwicht, nooit in goed of kwaad.
als je goed naar de natuur kijkt zie je ook evenwicht.

#128320 - 12-01-2012 17:25 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: aquarel]
Petra Offline
Zeer frequente bezoeker
Ieder mens is waardevol, maar niet ieder mens gedraagt zich waardevol, mens en gedrag zijn twee verschillende dingen.
Iedere ontmoeting draagt bij aan onze eigen ontwikkeling, welke ontwikkeling kies je op da moment, onder die omstandigheden met die betrokkenen?

Je kunt kiezen voor de ontwikkeling vasthouden en voor de ontwikkeling loslaten, het is beide goed, het is beide leerzaam. maar van welke wordt je het gelukkigst? In die zin is geluk geen keuze, maar je bent wel vrij dat naar beste kunnen te creëren door zorgvuldig te zijn in je keuzes.

Als het om relatie(s) gaat is het heel eenvoudig, iemand die zichzelf verwaarloosd, zichzelf negeert (door bv. drugs te gebruiken), niet van zichzelf houdt, zal zijn partner precies dat geven. Ben je in relatie met iemand die zichzelf in de problemen brengt, wees dan niet verbaasd dat het dan ook jouw problemen worden.

Iemand die drugs gebruikt kan je leven aardig verwoesten als je niet oppast, helemaal met je eens aquarel. Drugs is geen goed nieuws, drugs gaat alles uit de weg, zelfs geluk.

#128321 - 12-01-2012 17:31 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
MoonFlowertje Offline

Merudiaan
Ik geloof dat we het zelf een beetje naar ons toetrekken allemaal...
Zoals Ciarala eigenlijk ook al zegt...
Je hebt een doel, die je wil halen, om dat doel te halen komen er bepaalde dingen en mensen op je pad...
Dit zul je moeten inzien
inzien dat je sommige "zielen" zal moeten laten gaan...
Als zo'n ziel jou alleen maar verdriet doet... en in een negatieve sfeer zet... komen er alleen maar meer van zulke zielen op je pad...
Je moet er overheen stappen...
Want het kan nooit de bedoeling zijn dat de liefde die je voor iemand voelt, alleen maar pijn doet!
Het zet je in een kwaad daglicht, of in ieder geval op een negatief niveau, waar een hoop negatieve entiteiten zijn...
Een "slechte" ziel, is niet per definitie slecht...
Maar jou gevoel geeft aan dat het niet goed is voor jou om er mee verder te gaan...
Waarom zou je dit gevoel niet volgen?

groetjes moonflowertje

#128322 - 12-01-2012 17:40 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
MoonFlowertje Offline

Merudiaan
Mijn moeder zei vorige keer tegen me:
Elke ziel is het zelfde, we verschillen enkel van inzicht!

dat vond ik wel wijs gezegt van haar wink

#128323 - 12-01-2012 17:42 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
Petra Offline
Zeer frequente bezoeker
Nou zo is het, kort maar krachtig gezegd! laugh

#128324 - 12-01-2012 17:45 Re: Hoe herken ik een slechte ziel? [Re: Monique888]
amor Offline
Regelmatige bezoeker
wauw dat is wijs, maar precies raak laugh