Merudi Menu
Cosmic Rays
Laatste reacties
organic baby carriers
by nlsun
Vandaag om 02:57
Hoe de levensbloem ons leven heeft ingevuld
by MoonFlowertje
Gisteren om 21:45
Van harte gefeliciteerd jarige!
by MoonFlowertje
Gisteren om 21:07
Grappige filmpjes
by MoonFlowertje
Gisteren om 21:04
Tranen van het LACHEN
by MoonFlowertje
Gisteren om 20:48
Shout Box

Fotolezingen
Fotolezen
FOTO VAN MIJ
Share your light
Facebook Activity Feed
Today's Birthdays
No Birthdays
Who's Online
4 registered (Serenity, JustLove, Marije22, sarah81), 26 Guests and 20 Spiders online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
(Views)Popular Topics
Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic 6538871
Mini raadsels 1023553
Dagtekst 991372
Spirituele woordenrijger 691147
Karin - Engelenkaarten van Angela McGerr online 322975
Van harte gefeliciteerd jarige! 302224
Naar welk muziek luister jij nu naar ? 263012
Edelstenen orakel door Jorine 148736
De spirituele groei van mijn zoon S. 136433
Lichamelijke klachten na stressvolle gebeurtenis 124758
Page 2 of 2 < 1 2
Topic Options
Rate This Topic
Hop to:
#127959 - 09-01-2012 15:07 Re: gaat de wereld nu vergaan of niet? [Re: Lovlywoman]
bloempje Offline
Frequente bezoeker
uiteindelijk zal niemand het met zekerheid kunnen zeggen, het is altijd een kijk en ervaar kwestie:) maar voor mij bestaat de dood niet, onze ziel gaat verder en ik ben dus niet echt bang. heb ook niet echt het vermoeden dat er echte reden is om bang te zijn. voelt gewoon zo.

Liefs Bloempje

Registered: 06-05-2010 | Posts: 307 | Loc: flevoland
#127961 - 09-01-2012 15:15 Re: gaat de wereld nu vergaan of niet? [Re: Lovlywoman]
Archolm Offline
Regelmatige bezoeker
Zo beleef ik dat ook Bloempje, de dood is toch eigenlijk het ergst vind ik voor diegene die je achter laat.

Registered: 06-01-2012 | Posts: 196
#128031 - 10-01-2012 18:42 Re: gaat de wereld nu vergaan of niet? [Re: Lovlywoman]
Petra Offline
Zeer frequente bezoeker
Origineel bericht van: Lovlywoman
hehe ik zou het niet weten. maar er ging allesins een voorspelling de ronde dat in het jaar 2012 de wereld ging vergaan maar ik heb al op verschillende andere bronnen ook gelezen en hier hebben ze het ook al vermeld dat het geen letterlijke betekenis zou hebben. Het zou betekenen dat er een nieuw tijdperk zou aanbreken.

Met vriendelijke groeten
Lovlywoman

De mayas en de jehova's hebben heel verschillende inzichten. dat de wereld zou vergaan is omdat de werkelijk boodschap een eigen leven is gaan leiden. Als je interviews met de mayas zelf beluisterd, leggen zij uit wat er precies met de profetie bedoeld wordt. Als je er meer van wilt weten, dan heeft Drunvaldo Melchizedek een paar interessante docu's gemaakt. Hij reisde over de hele wereld en heeft zich in allerlei soorten geloof en overtuigingen verdiept door op onderzoek uit te gaan bij de oorspronkelijke stammen en leefgemeenschappen. Hij heeft onvoorstelbaar veel mensen ontmoet en kennis vergaard.

(engels)

En zo is er ook nog een leuke serie die ons aller soms onhandige, maar zeer vriendelijke Erica Terpstra maakte. Erica op reis. Zo was ze ook in Guatemala, in gesprek met een aantal priesters, vooral ook erg leuk (lees ontspannend) om te kijken smile

http://tvblik.nl/erica-op-reis/guatemala

Registered: 01-04-2010 | Posts: 525
#128035 - 10-01-2012 20:02 Re: gaat de wereld nu vergaan of niet? [Re: Lovlywoman]
Lovlywoman Offline
Bijna Lid
euhm heb k het goed begrepen als hij op het laatste zei dat wij nu in het laatst stuk van een mini-ijs-periode zitten? Want vond beke moeilijk om te volgen. confused
Ik heb altijd al angsten gehad voor de natuurlijke grillen van de aardbol. Zo had ik vroeger dikwijls dromen over de vloer die openbarste en dat er lava tussen de barsten vloeide. Dan zat ik altijd van streek en bang dat er iets met de huisdieren ging gebeuren maar ik ben er nooit achtergekomen wat de achterliggende boodschap was van die droom.
Daarom heb ik mijzelf paar jaar terug voorgenomen dat ik liever als beschermengel of gids ofzo fungeer als ik dit leven volbracht . Omdat ik het liever niet als mens wil meemaken als de aarde ooit vergaat binnen 100 jaar of meer. blush

Registered: 03-12-2011 | Posts: 46 | Loc: België Oost Vlaanderen tegen E...
#128045 - 10-01-2012 21:35 Re: gaat de wereld nu vergaan of niet? [Re: Lovlywoman]
Petra Offline
Zeer frequente bezoeker
Ik zag dat ik niet het filmpje had geplaatst wat ik bedoelde. In bovenstaande legt hij het natuurlijk proces van de aarde uit. Ik weet natuurlijk niet hoe jij het ervaart maar ik zie de aarde als een levend wezen (al klinkt dat miss raar). Een levend wezen groeit continue, de aarde groeit net als ons en is dus ook aan verandering onderhevig. Als ik hem goed begrepen heb zou er tussen nu en 10.000 jaar een mini-ijstijd kunnen plaatsvinden. Hij wil vooral de kritische vraag stellen of global warming etc. wel de oorzaak van onze veranderende aarde is en dat de aarde áltijd een veranderend uiterlijk heeft gehad. Het punt is, wij zijn zo geciviliseerd geraakt en zo druk met bijzaken dat we het contact met moeder aarde zijn verloren. Als we dat contact weer ervaren weten we ook wat ons te doen staat en kunnen we ook gemakkelijker meebewegen met de natuur. En niet de natuur willen overwinnen door ónder de zeespiegel te gaan wonen of als we dat al doen, begrijpen dat de natuur haar gang gaat, zoals ze altijd doet en dat onze middelen daar soms invloed op uit kunnen oefenen en soms ook niet. Mensen leefden in andere tijden vaak als nomaden en ook zijn er al veel beschavingen geweest, net zo geciviliseerd, zo niet geciviliseerder dan wij nu zijn en steeds lijken we de wijsheid van de ouden der aarde die ons proberen te herinneren aan dat contact te vergeten. Dat lijkt allemaal heel moeilijk maar het is heel eenvoudig, leven vanuit je hart en dat geaft je vanzelf de inzichten die je nodig hebt. Hoe je daar mee om gaat is een vrije keuze.

Terug naar 2012 (een hele serie maar zeer de moeite waard):
http://www.youtube.com/watch?v=D4RLMUw8-GI

Er is niets om je zorgen over te maken, waar we ons wel zorgen over mogen maken is: Hoe gaan we om met elkaar, kunnen we de weg vinden van ons hart, vergeving, mededogen, creëeren, het beste in onszelf en anderen naar boven halen, naar elkaar luisteren en die kwaliteiten in elkaar naar boven brengen?

Registered: 01-04-2010 | Posts: 525
#128410 - 13-01-2012 13:36 Re: gaat de wereld nu vergaan of niet? [Re: Lovlywoman]
Lovlywoman Offline
Bijna Lid
Oké, bedankt voor je uitleg en om mij gerust te stellen. wink

groetjes lovlywoman

Registered: 03-12-2011 | Posts: 46 | Loc: België Oost Vlaanderen tegen E...
Page 2 of 2 < 1 2