Merudi Menu
Cosmic Rays
Laatste reacties
organic baby carriers
by nlsun
Vandaag om 02:57
Hoe de levensbloem ons leven heeft ingevuld
by MoonFlowertje
Gisteren om 21:45
Van harte gefeliciteerd jarige!
by MoonFlowertje
Gisteren om 21:07
Grappige filmpjes
by MoonFlowertje
Gisteren om 21:04
Tranen van het LACHEN
by MoonFlowertje
Gisteren om 20:48
Shout Box

Fotolezingen
Fotolezen
FOTO VAN MIJ
Share your light
Facebook Activity Feed
Today's Birthdays
No Birthdays
Who's Online
4 registered (JustLove, Serenity, Marije22, sarah81), 24 Guests and 20 Spiders online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
(Views)Popular Topics
Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic 6538871
Mini raadsels 1023553
Dagtekst 991372
Spirituele woordenrijger 691147
Karin - Engelenkaarten van Angela McGerr online 322975
Van harte gefeliciteerd jarige! 302224
Naar welk muziek luister jij nu naar ? 263012
Edelstenen orakel door Jorine 148736
De spirituele groei van mijn zoon S. 136433
Lichamelijke klachten na stressvolle gebeurtenis 124758
Page 1 of 2 1 2 >
Topic Options
Rate This Topic
Hop to:
#127680 - 06-01-2012 13:51 gaat de wereld nu vergaan of niet?
Lovlywoman Offline
Bijna Lid
hey iedereen,

Kan iemand mij nu eens int kort vertellen wat die voorspelling van de maya's en jehova's inhoudt.
Volgens hen zou de aarde/wereld vergaan maar ik hoor dan van andere mensen dat ik het op spiritueel vlak moet zien dat de er veranderingen gaan gebeuren maar ja ik weet niet goed wat ik nu moet geloven en wat niet?
Kan iemand mij helpen?

Met vriendelijke groeten
Lovlywoman

Registered: 03-12-2011 | Posts: 46 | Loc: België Oost Vlaanderen tegen E...
#127685 - 06-01-2012 14:23 Re: gaat de wereld nu vergaan of niet? [Re: Lovlywoman]
Petra Offline
Zeer frequente bezoeker
Ik denk dat het niet kort uit te leggen is, er zijn inmiddels zoveel interpretaties van die kalenders verspreid dat veel dingen een eigen leven zijn gaan leiden.

Volgens de oorspronkelijke maya visie komt het er op neer dat we een nieuw tijdperk ingaan, maar dat betekend niet automatisch ook dat de wereld zal vergaan.

De aarde is aan verandering onderhevig, wanneer je het van een afstandje bekijkt zijn er opvallende gebeurtenissen. Dictators worden afgezet, het westen krijgt een financiële waarschuwing crisis), de natuurrampen laten ons zien dat de natuur (aarde) onze volle aandacht verdient, oneerlijkheid, dubbele agenda's komen massaal aan het licht, gestimuleerd door opstanden en protesten (occupy). Alles is NU al gaande.

En wij, mensheid, mogen leren, leren een nieuwe fase in te gaan en anders met bepaalde dingen om te gaan. Bijvoorbeeld onze alleenstaande buurvrouw helpen door eens een boodschapje te doen of eens te koken, haar uit te nodigen (ik noem maar iets). het zijn de kleine dingen die een groot verschil maken, zeker als we onszelf allemaal daartoe zetten, gewoon doen, al is het nog zo klein. Zo groeien we vanuit individuele belangen naar gezamenlijke belangen, delen in alle liefde, eerlijkheid en respect. En daar stromen we langzaam heen (denk ik), welkom 2012-2013.

In Mexico wordt deze overgang heel groots gevierd trouwens, kijk maar eens op internet. Overal zijn feesten in de tempels in december 2012.

Registered: 01-04-2010 | Posts: 525
#127686 - 06-01-2012 14:51 Re: gaat de wereld nu vergaan of niet? [Re: Lovlywoman]
amor Offline
Regelmatige bezoeker
de Maya's hebben in hun kalender gezet dat in 2012 een god op aarde komt. Wij westerse wereld zijn overal bang voor en hebben dit geïnterpreteerd als dat de wereld vergaat. Maar de wereld vergaat dus niet, er komt een god op aarde en de wereld gaat veranderen. Wat ik denk is dat de wereld van de 3e naar de 5e dimensie gaat, oftewel, macht en geld wordt ingeruild voor liefde. We zullen zien wat 2012 te bieden heeft smile Groetjes, Amor

Registered: 14-12-2011 | Posts: 166 | Loc: zuid holland
#127687 - 06-01-2012 14:54 Re: gaat de wereld nu vergaan of niet? [Re: Lovlywoman]
Papillon-Blanc Offline
Regelmatige bezoeker
Ik sluit me aan bij Petra!
Ik geloof zeker niet dat de wereld zal vergaan, wel dat we een nieuw (hopelijk beter) tijdperk zullen ingaan!

Registered: 05-09-2011 | Posts: 221 | Loc: mijn eigen hutje op de hei
#127690 - 06-01-2012 15:26 Re: gaat de wereld nu vergaan of niet? [Re: Lovlywoman]
amor Offline
Regelmatige bezoeker

Registered: 14-12-2011 | Posts: 166 | Loc: zuid holland
#127697 - 06-01-2012 17:18 Re: gaat de wereld nu vergaan of niet? [Re: Lovlywoman]
NiMS Offline

Merudiaan
Naar mijn mening komt op 21-12-2012 de nieuwe kosmische straal (10) op aarde. Er zal dan een ander ras kunnen incarneren die deze aarde wezenlijk zal veranderen. Ik weet echter nog niet welke straal, maar de verwachtingen zijn hooggespannen.

Registered: 24-08-2003 | Posts: 11506 | Loc: Utrecht
#127702 - 06-01-2012 19:19 Re: gaat de wereld nu vergaan of niet? [Re: Lovlywoman]
Emuca Offline
Regenboog
Vergaan kan je ook zien als in 'maakt plaats voor iets nieuws'. De wereld zoals wij die nu kennen zal dus in principe wel 'vergaan' maar dan meer in de zin dat we een wereld krijgen die er voorheen nog niet was.

I danced in the morning when the world was begun
I danced in the Moon & the Stars & the Sun
I came down from Heaven & I danced on Earth

Registered: 03-03-2009 | Posts: 4294 | Loc: In mijn eigen wereldje
#127709 - 06-01-2012 20:51 Re: gaat de wereld nu vergaan of niet? [Re: Lovlywoman]
niels Offline
Frequente bezoeker
Ik sluit mij voor 100 procent aan bij Emuca

Registered: 05-06-2011 | Posts: 402 | Loc: Hasselt
#127712 - 06-01-2012 21:23 Re: gaat de wereld nu vergaan of niet? [Re: Lovlywoman]
MoonFlowertje Offline

Merudiaan
Aan het einde is alles oke, aangezien alles nog lang niet okay is op de aarde, (in de mensheid) is het ook nog niet het einde...

Toch is er een hoop aan het veranderen om ons heen...
maar de aarde draait gewoon door wink

groetjes moonflowertje wink
...En bereikt het onmogelijke.

Registered: 21-02-2011 | Posts: 2111 | Loc: Tiel,Betuwe
#127777 - 07-01-2012 13:10 Re: gaat de wereld nu vergaan of niet? [Re: Lovlywoman]
Lovlywoman Offline
Bijna Lid
Oké bedankt voor jullie uitleg.
Nu snap ik het al veel beter wink.

Groetjes lovlywoman

#127787 - 07-01-2012 18:53 Re: gaat de wereld nu vergaan of niet? [Re: Lovlywoman]
Petra Offline
Zeer frequente bezoeker
Lovlywoman, heb je zelf een indruk of visie hierover? Het viel me op dat je Jehova's noemde, nu ben ik daar niet zo heel erg bekend mee, maar wat is de visie van de Jehova's, weet je dat?

#127948 - 09-01-2012 13:35 Re: gaat de wereld nu vergaan of niet? [Re: Lovlywoman]
Lovlywoman Offline
Bijna Lid
normaal ben ik niet zo dol op de jehova's en hun overtuigingen.
Ik vernoemde hen enkel omdat zij naast de maya's en andere spirituelen deze voorspelling deelden, zo heb ik tijdje terug gehoord. Maar de visie van de jehovas's ken ik inderdaad niet.

Groetjes Lovlywoman

#127952 - 09-01-2012 14:05 Re: gaat de wereld nu vergaan of niet? [Re: Lovlywoman]
Petra Offline
Zeer frequente bezoeker
Kan het zijn dat jij de 'doomsday' berichten bedoeld? Voor de Jehova's is dat 'de dag des oordeels' (Gods). Afgelopen zomer is dit nog behoorlijk in het nieuws geweest nadat (even zijn naam opzoeken :)) Harold Camping dat wereldkundig had gemaakt. Deze groepering heeft/had de overtuiging dat je tot jehova/christen bekeerd moest zijn om niet ten onder te gaan op deze data. De eerste datum was ergens in mei en de twee in oktober 2011, als ik me niet vergis. Er zijn zelfs mensen geweest die zó angstig waren voor het oordeel van God, dat zij zelfmoord hebben gepleegd. Eén moeder beroofde zelfs haar kinderen.

#127953 - 09-01-2012 14:36 Re: gaat de wereld nu vergaan of niet? [Re: Lovlywoman]
bloempje Offline
Frequente bezoeker
nou voor die doomsday zijn we hier dan allemaal behoed gebleven:) lopen nog vrolijk rond iig. of ik moet stiekem met gezin naar een andere dimensie gekropen zijn zonder het te weten:)

Liefs Bloepje

Registered: 06-05-2010 | Posts: 307 | Loc: flevoland
#127956 - 09-01-2012 14:47 Re: gaat de wereld nu vergaan of niet? [Re: Lovlywoman]
Lovlywoman Offline
Bijna Lid
hehe ik zou het niet weten. maar er ging allesins een voorspelling de ronde dat in het jaar 2012 de wereld ging vergaan maar ik heb al op verschillende andere bronnen ook gelezen en hier hebben ze het ook al vermeld dat het geen letterlijke betekenis zou hebben. Het zou betekenen dat er een nieuw tijdperk zou aanbreken.

Met vriendelijke groeten
Lovlywoman

Page 1 of 2 1 2 >