Merudi Menu
Cosmic Rays
Laatste reacties
Dagtekst
by Beschermengel
1 minuut 30 seconden geleden
organic baby carriers
by nlsun
Vandaag om 02:57
Hoe de levensbloem ons leven heeft ingevuld
by MoonFlowertje
Gisteren om 21:45
Van harte gefeliciteerd jarige!
by MoonFlowertje
Gisteren om 21:07
Grappige filmpjes
by MoonFlowertje
Gisteren om 21:04
Shout Box

Fotolezingen
Fotolezen
FOTO VAN MIJ
Share your light
Facebook Activity Feed
Today's Birthdays
No Birthdays
Who's Online
4 registered (Beschermengel, Serenity, Marije22, JustLove), 18 Guests and 22 Spiders online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
(Views)Popular Topics
Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic 6539705
Mini raadsels 1023594
Dagtekst 991481
Spirituele woordenrijger 691222
Karin - Engelenkaarten van Angela McGerr online 322998
Van harte gefeliciteerd jarige! 302259
Naar welk muziek luister jij nu naar ? 263045
Edelstenen orakel door Jorine 148748
De spirituele groei van mijn zoon S. 136452
Lichamelijke klachten na stressvolle gebeurtenis 124782
Page 8 of 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8
Topic Options
Rate This Topic
Hop to:
#129183 - 21-01-2012 11:52 Re: Inzicht? [Re: Archolm]
Emuca Offline
Regenboog
In het geval van bedreiging, zoals Sundance al aangeeft, vind ik dit niet het geval. En daar kunnen we nog uren over doorpraten Petra, maar daar gaat dit topic niet over. Maak een nieuw topic over dat 'alles kunnen vertellen' als je er graag over door wilt praten. Ik heb als moderator ingegrepen en verder gaan we nu weer terug naar de vragen van AC, want dit dwaalt alleen maar af en daar gaat dit topic niet over.

I danced in the morning when the world was begun
I danced in the Moon & the Stars & the Sun
I came down from Heaven & I danced on Earth

Registered: 03-03-2009 | Posts: 4294 | Loc: In mijn eigen wereldje
#129195 - 21-01-2012 12:26 Re: Inzicht? [Re: Archolm]
Archolm Offline
Regelmatige bezoeker
Weet je, nu ik zo kijk. Zie ik ook dat er een iemand hier was die mij daar heel goed in begrijpten. En ik had dat al vaker gehoord. En ik vind dat die jongen eigenlijk net zo logisch denkt als ik. We zullen mening verschillen over hoever we daar allebei slim in zijn maar ik heb altijd die vorm van respect voor jou gehad. Ik kwam niet met je praten... wat achteraf misschien jammer is. En weet je wat het grappige is aquarel, jij en ik vinden dat ene meisje net zo mooi.

En ik hoop, dat jij kunt voorstellen dat als je heel hecht met iemand bent, en je gunt haar nog meer dan je van haar man verwacht dat dan moeilijk te verkroppen is als je het gevoel hebt, en ook wel een beetje bevestigend krijgt dat die wereld zo anders is dan ik in me stoutste dromen zou kunnen voorstellen.

Ik hierbij dan ook afstand van wat dan ook doen. Ben ik zelf weer rustig dan gaat het wel weer. Ik ben niet altijd zo. Maar kun je je ook voorstellen hoe erg het gevoel van vijandig ik hier heb? Niemand erkend het hier voor mij, en dat hoeft ook niet, dat is ieder zijn waarde maar maakt het voor mij heel erg moeilijk wie wie is, tegen wie ik praat, hoeveel er hier zijn.
En ik ben iemand als ik het niet snap, ga ik er met een moker tegen aan slaan.
Ik denk dat ik nu in zie waar zelfs jij me voor waarschuwde, en vind ik mooi.

Misschien is het het beste als ik dat woord gewoon los laat. Ieder daarin in zijn waarde. En nee niets is dood of niets is voor altijd kapot, althans niet bij mij.

Maar snappen gaat nog wel even duren.

Registered: 06-01-2012 | Posts: 196
#129198 - 21-01-2012 12:32 Re: Inzicht? [Re: Emuca]
Petra Offline
Zeer frequente bezoeker
Origineel bericht van: Emuca
In het geval van bedreiging, zoals Sundance al aangeeft, vind ik dit niet het geval. En daar kunnen we nog uren over doorpraten Petra, maar daar gaat dit topic niet over. Maak een nieuw topic over dat 'alles kunnen vertellen' als je er graag over door wilt praten. Ik heb als moderator ingegrepen en verder gaan we nu weer terug naar de vragen van AC, want dit dwaalt alleen maar af en daar gaat dit topic niet over.

Ook dreigementen zijn uitlatingen van iemands pijn, zolang een dreigement geen voedingsbodem van angst maar in liefde wordt ontvangen, lost de pijn die het bij de ontvanger kan veroorzaken op als water in de atmosfeer. Sterker nog je geeft daarmee ook iets waardevols terug.

Veel mensen blijven nu hangen in oordeel, schrik, afwijzing en orde handhaven. Persoonlijk vind ik dat jammer, want volgens mij is iemand iets aan het verwerken en zoekt diegene op zijn/haar eigen manier reflectie om dat helder te krijgen. Als de reacties die dat oproept pijn veroorzaken bij de ander is dat een mooie gelegenheid daar ook eens naar te kijken. Waarom die pijn wegstoppen en ons alleen maar richten op al dan niet wenselijk gedrag. Kijk gewoon eens naar die pijn, die is er niet voor niets..

Wanneer je je bedreigt voelt, waarom die gevoelens niet gewoon uiten? Dan bedoel ik niet veroordelen, maar uiten. Zoals je het nu zegt tegen mij voel ik me bedreigt. Meestal blijkt dat helemaal niet de opzet te zijn (!) en zo te lezen heeft AC al veel meegemaakt en kan misschien wel als geen ander die gevoelens begrijpen. En is dat niet het geval, laat het dan gewoon, dat bepaald toch verder niet jouw leven?

Ik weet niet of mijn conclusie juist is, maar volgens mij is AC dit topic met zichzelf begonnen om inzicht te krijgen (topic titel) en is dus nog steeds gaande. Het leven loopt zelden langs georganiseerde paadjes..

Registered: 01-04-2010 | Posts: 525
#129200 - 21-01-2012 12:39 Re: Inzicht? [Re: Archolm]
Petra Offline
Zeer frequente bezoeker
Origineel bericht van: AnotherChance
Weet je, nu ik zo kijk. Zie ik ook dat er een iemand hier was die mij daar heel goed in begrijpten. En ik had dat al vaker gehoord. En ik vind dat die jongen eigenlijk net zo logisch denkt als ik. We zullen mening verschillen over hoever we daar allebei slim in zijn maar ik heb altijd die vorm van respect voor jou gehad. Ik kwam niet met je praten... wat achteraf misschien jammer is. En weet je wat het grappige is aquarel, jij en ik vinden dat ene meisje net zo mooi.

En ik hoop, dat jij kunt voorstellen dat als je heel hecht met iemand bent, en je gunt haar nog meer dan je van haar man verwacht dat dan moeilijk te verkroppen is als je het gevoel hebt, en ook wel een beetje bevestigend krijgt dat die wereld zo anders is dan ik in me stoutste dromen zou kunnen voorstellen.

Ik hierbij dan ook afstand van wat dan ook doen. Ben ik zelf weer rustig dan gaat het wel weer. Ik ben niet altijd zo. Maar kun je je ook voorstellen hoe erg het gevoel van vijandig ik hier heb? Niemand erkend het hier voor mij, en dat hoeft ook niet, dat is ieder zijn waarde maar maakt het voor mij heel erg moeilijk wie wie is, tegen wie ik praat, hoeveel er hier zijn.
En ik ben iemand als ik het niet snap, ga ik er met een moker tegen aan slaan.
Ik denk dat ik nu in zie waar zelfs jij me voor waarschuwde, en vind ik mooi.

Misschien is het het beste als ik dat woord gewoon los laat. Ieder daarin in zijn waarde. En nee niets is dood of niets is voor altijd kapot, althans niet bij mij.

Maar snappen gaat nog wel even duren.

Liefde *zucht* en dan heb je ook nog verlangen en wat is het verschil? confused grin

Mooi zoals je het probeert te accepteren en begrijpen AC. Wat blijvende emotie betreft, dat geloof ik ook, geen enkel gevoel is voor altijd, het is iets van het moment. Ach ja, alleen als je een moker pakt haal je je wel wat op de hals erbij natuurlijk tongue

Registered: 01-04-2010 | Posts: 525
#129201 - 21-01-2012 12:41 Re: Inzicht? [Re: Archolm]
Archolm Offline
Regelmatige bezoeker
Ik weet verder ook niet meer hoe dit zit jongens. Iedereen lekker hun eigen leven en dan is toch goed zo? Ik heb mijn zegje kunnen doen, misschien met hotten en stoten van mij kant. Ja en sommige dingen ben ik nog niet uit en sommige wel, weet dat ik niemand voor de voeten wil rijden, met de een meer zal hebben dan met de ander jullie allemaal wel respecteer op mijn eigen manier... voor sommige liefde ook al zie ik er zelf niks van terug. En ook dat mag. En sommige zal ik te weinig hebben gegeven... ik weet het verder niet.

edit: weet je, misschien zijn er dingen waar je niet over kunt of wilt nadenken voor mij persoonlijk dan he.

Edited by AnotherChance (21-01-2012 12:59)

Registered: 06-01-2012 | Posts: 196
Page 8 of 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8