Merudi Menu
Cosmic Rays
Laatste reacties
Dagtekst
by Beschermengel
Hoe de levensbloem ons leven heeft ingevuld
by MoonFlowertje
21:45
Van harte gefeliciteerd jarige!
by MoonFlowertje
21:07
Grappige filmpjes
by MoonFlowertje
21:04
Tranen van het LACHEN
by MoonFlowertje
20:48
Shout Box

Fotolezingen
Fotolezen
FOTO VAN MIJ
Share your light
Facebook Activity Feed
Today's Birthdays
No Birthdays
Who's Online
4 registered (Serenity, Beschermengel, Marije22, JustLove), 26 Guests and 19 Spiders online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
(Views)Popular Topics
Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic 6539705
Mini raadsels 1023594
Dagtekst 991481
Spirituele woordenrijger 691222
Karin - Engelenkaarten van Angela McGerr online 322998
Van harte gefeliciteerd jarige! 302259
Naar welk muziek luister jij nu naar ? 263045
Edelstenen orakel door Jorine 148748
De spirituele groei van mijn zoon S. 136452
Lichamelijke klachten na stressvolle gebeurtenis 124782
Page 1 of 4 1 2 3 4 >
Topic Options
Rate This Topic
Hop to:
#129370 - 22-01-2012 16:03 Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld
Eruanna Offline
Dagelijkse bezoeker
Vanochtend werd ik wakker met een idee in mijn hoofd. Namelijk als de dimensies zijn, en er is een vierde dimensie waar de tijd geen rol speelt, en dus eigenlijk alles tegelijk zou gebeuren. Kan de wereld niet eindigen, omdat de wereld dan helemaal niet geweest zou zijn. Met die vierde dimensie zal dus ook betekenen, dat we in feite allemaal al zijn wat we zullen worden, aangezien dat dus ook in dezelfde tijd plaatsvindt, als dat wij het meemaken. Dus eigenlijk zou de ontwikkeling van een mens al vast liggen, maar kunnen de keuzes die we maken het 'eindpunt' van de ziel maar lichtelijk beïnvloeden. Daarmee zou het dus mogelijk zijn dat alles vastligt, en de eigen keuzes al zijn ontstaan, voordat we het zelf weten.

Heeft iemand misschien een idee hierover of dit zou kunnen kloppen?

Registered: 12-12-2008 | Posts: 1005 | Loc: Op de wereld
#129371 - 22-01-2012 16:26 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Archolm Offline
Regelmatige bezoeker
Ik denk en das niet zo diep, waar een wil is is een weg.

Registered: 06-01-2012 | Posts: 196
#129373 - 22-01-2012 16:41 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
AdraAin Offline
Zeer frequente bezoeker
Origineel bericht van: Eruanna
Vanochtend werd ik wakker met een idee in mijn hoofd. Namelijk als de dimensies zijn, en er is een vierde dimensie waar de tijd geen rol speelt, en dus eigenlijk alles tegelijk zou gebeuren.

Vanuit een ander persectief gezien gebeurt alles ook tegelijk, omdat tijd alleen in 3D bestaat.

Kan de wereld niet eindigen, omdat de wereld dan helemaal niet geweest zou zijn.

Dat weet ik niet, in 3D zou dit denk ik wel kunnen.

Met die vierde dimensie zal dus ook betekenen, dat we in feite allemaal al zijn wat we zullen worden,

ja dat klopt, wij zijn al ons toekomstige of hogere zelf, alleen moeten wij ons dat nog "herinneren"

aangezien dat dus ook in dezelfde tijd plaatsvindt, als dat wij het meemaken.

daarom spreek ik over herinnering, omdat het een soort van herkenning is van wat is.

Dus eigenlijk zou de ontwikkeling van een mens al vast liggen, maar kunnen de keuzes die we maken het 'eindpunt' van de ziel maar lichtelijk beïnvloeden. Daarmee zou het dus mogelijk zijn dat alles vastligt, en de eigen keuzes al zijn ontstaan, voordat we het zelf weten.

In hele grote lijnen gezien wel denk ik, maar juist het mooie aan "ons" is onze vrije wil. Ja, dus we kunnen en zullen echt zelf onze weg moeten kiezen, alhoewel aan de andere kant het "eindpunt" van de ziel ook wel vastligd, maar die ligt nogal ver in de toekomst vanuit 3D bezien. Een paradox ?!
ofschoon 't bewijs niet daar is.

Registered: 31-05-2009 | Posts: 746
#129374 - 22-01-2012 16:45 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Archolm Offline
Regelmatige bezoeker
Dames waarom bekruipt mij nou een heel slecht gevoel?

#129375 - 22-01-2012 16:48 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Eruanna Offline
Dagelijkse bezoeker
Omdat je bang bent dat je leven vastligt nu, en er dus voor jou gevoel momenteel geen plek is voor verandering?

Another chance, reken er maar op, dat ook jij weet te veranderen, het ligt misschien wel vast, maar dat betekent niet dat er geen verandering vastligt. Ben niet bang voor de toekomst! smile

#129376 - 22-01-2012 16:54 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: AdraAin]
Eruanna Offline
Dagelijkse bezoeker
Origineel bericht van: Zilveren Spin
Vanochtend werd ik wakker met een idee in mijn hoofd. Namelijk als de dimensies zijn, en er is een vierde dimensie waar de tijd geen rol speelt, en dus eigenlijk alles tegelijk zou gebeuren.

Vanuit een ander persectief gezien gebeurt alles ook tegelijk, omdat tijd alleen in 3D bestaat.

Kan de wereld niet eindigen, omdat de wereld dan helemaal niet geweest zou zijn.

Dat weet ik niet, in 3D zou dit denk ik wel kunnen.

Dus als we doorgaan naar 5D, dan zouden we over tijd zijn, en ook over eindes als het ware?

Met die vierde dimensie zal dus ook betekenen, dat we in feite allemaal al zijn wat we zullen worden,

ja dat klopt, wij zijn al ons toekomstige of hogere zelf, alleen moeten wij ons dat nog "herinneren"

aangezien dat dus ook in dezelfde tijd plaatsvindt, als dat wij het meemaken.

daarom spreek ik over herinnering, omdat het een soort van herkenning is van wat is.
Dus je zou het kunnen zien als een herinnering uit verleden/blik in de toekomst dus gewoon een gegeven die is, maar waar je niet makkelijk bij kan.

Dus eigenlijk zou de ontwikkeling van een mens al vast liggen, maar kunnen de keuzes die we maken het 'eindpunt' van de ziel maar lichtelijk beïnvloeden. Daarmee zou het dus mogelijk zijn dat alles vastligt, en de eigen keuzes al zijn ontstaan, voordat we het zelf weten.

In hele grote lijnen gezien wel denk ik, maar juist het mooie aan "ons" is onze vrije wil. Ja, dus we kunnen en zullen echt zelf onze weg moeten kiezen, alhoewel aan de andere kant het "eindpunt" van de ziel ook wel vastligd, maar die ligt nogal ver in de toekomst vanuit 3D bezien. Een paradox ?!
Maar kunnen de keuzes die je maken gaat dan eigenlijk ook al zijn, zonder dat je nog weet dat je die keus gaat maken?

Bedankt voor je reactie in ieder geval! laugh

#129377 - 22-01-2012 16:56 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Archolm Offline
Regelmatige bezoeker
Omdat je bang bent dat je leven vastligt nu, en er dus voor jou gevoel momenteel geen plek is voor verandering?

Another chance, reken er maar op, dat ook jij weet te veranderen, het ligt misschien wel vast, maar dat betekent niet dat er geen verandering vastligt. Ben niet bang voor de toekomst! smile

Maar moet je niet forceren he..

#129380 - 22-01-2012 17:23 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
AdraAin Offline
Zeer frequente bezoeker
Ik bedoelde niet zozeer dat je "leven" vastligt, de dingen die je in je leven meemaakt, je ervaringen en je manier waarop jij groeit, enzo, maar meer uiteindelijk de bestemming van de ziel, als deze terugkeert naar de "bron", op het einde van de evolutie van de ziel, zoiets..

#129381 - 22-01-2012 17:26 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: AdraAin]
Archolm Offline
Regelmatige bezoeker
Ik bedoelde niet zozeer dat je "leven" vastligt, de dingen die je in je leven meemaakt, je ervaringen en je manier waarop jij groeit, enzo, maar meer uiteindelijk de bestemming van de ziel, als deze terugkeert naar de "bron", op het einde van de evolutie van de ziel, zoiets..

Ik weet niet of iedereen dat zo zal ervaren.

Edited by Zilveren Spin (22-01-2012 17:33)

#129383 - 22-01-2012 17:28 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Eruanna Offline
Dagelijkse bezoeker
Maar als die bestemming 'vast' zou liggen, dan kan de weg er na toe wel verschillen maar zou je dus in principe dezelfde toestand aankomen, alleen is de weg erna toe verschillend, en afhankelijk van de eigen wil. Maar zal je uiteindelijk wel de 'juiste' toestand kunnen bereiken met je keuzes, dus wanneer je luistert naar je hart zou je dus 'de weg' volgen, zoals deze vast is gelegd door je ziel, je gids en het plan. En als je afwijkt volg je de weg iets anders, maar zal het 'eindpunt' wel hetzelfde kunnen zijn, omdat in principe het 'eindpunt' al vastligt.
Al is het geen eindpunt wanneer er geen tijd is... Dan is het alleen nog zijn...

#129384 - 22-01-2012 17:32 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Archolm Offline
Regelmatige bezoeker
Maar mijn vraag is, staat dat eindpunt er goed op?

#129385 - 22-01-2012 17:34 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Archolm]
AdraAin Offline
Zeer frequente bezoeker
Origineel bericht van: AnotherChance

Ik weet niet of iedereen dat zo zal ervaren.

Waarom denk je van niet ?

#129386 - 22-01-2012 17:34 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Archolm Offline
Regelmatige bezoeker
Maar... en deze vraag wil ik een antwoord op, dachten jullie nou dat ik niet omkom gaan met schizofrene mensen? Of dat ik dat aan de wereld wou verklappen?

Je kunt ook dingen vertellen hoor. Helemaal als je 6 maanden loopt met elkaar. Of zoals aquarel al je hele leven.

#129387 - 22-01-2012 17:35 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: AdraAin]
Archolm Offline
Regelmatige bezoeker
Waarom denk je van niet ?

Omdat ik die mensen beter ken.

#129388 - 22-01-2012 17:37 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Eruanna Offline
Dagelijkse bezoeker
Ik snap je laatste vraag niet helemaal geloof ik. Ik volg het niet helemaal.

Wat betreft je voorgaande vraag over het eindpunt, is mijn gevoel dat als er geen tijd bestaat, dat dan het eindpunt idd vaststaat, maar ik weet niet in hoeverre dat waar is, omdat de realiteit daarvan ook weer moeilijk te bekijken is.

#129389 - 22-01-2012 17:37 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Archolm Offline
Regelmatige bezoeker
Ik snap je laatste vraag niet helemaal geloof ik. Ik volg het niet helemaal.

Wat betreft je voorgaande vraag over het eindpunt, is mijn gevoel dat als er geen tijd bestaat, dat dan het eindpunt idd vaststaat, maar ik weet niet in hoeverre dat waar is, omdat de realiteit daarvan ook weer moeilijk te bekijken is.

Waarom heb niemand een linkje voor me dan? Mag ik ze zelf toch ook wel zien?

#129390 - 22-01-2012 17:40 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Archolm Offline
Regelmatige bezoeker
Ik snap het doel er gewoon niet zo goed van. Wat schiet je hiermee op? Wat voor reactie dacht je dat dit zou geven?

#129391 - 22-01-2012 17:42 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Eruanna Offline
Dagelijkse bezoeker
Ik weet het ook niet, maar het was iets wat me vandaag bezig hielt, en ik ben er benieuwd naar hoe de dimensies 'werken'. Tijd is voor mij iets heel apparts, en ik ben dus benieuwd of er meer visies zijn hierover.

Wat voor linkje wil je dan?

#129392 - 22-01-2012 17:43 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Archolm Offline
Regelmatige bezoeker
Weet je laat me eerst eens een foto zien voor ik me ook maar een seconde opwind.

#129393 - 22-01-2012 17:45 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Eruanna Offline
Dagelijkse bezoeker
Een foto waarvan? Ik snap het nu even helemaal niet meer...

#129394 - 22-01-2012 17:46 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Archolm Offline
Regelmatige bezoeker
Das snel.

#129395 - 22-01-2012 17:54 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
AdraAin Offline
Zeer frequente bezoeker
Maar als die bestemming 'vast' zou liggen, dan kan de weg er na toe wel verschillen maar zou je dus in principe dezelfde toestand aankomen, alleen is de weg erna toe verschillend, en afhankelijk van de eigen wil. Maar zal je uiteindelijk wel de 'juiste' toestand kunnen bereiken met je keuzes, dus wanneer je luistert naar je hart zou je dus 'de weg' volgen, zoals deze vast is gelegd door je ziel, je gids en het plan. En als je afwijkt volg je de weg iets anders, maar zal het 'eindpunt' wel hetzelfde kunnen zijn, omdat in principe het 'eindpunt' al vastligt.
Al is het geen eindpunt wanneer er geen tijd is... Dan is het alleen nog zijn...

Ja precies, het is inderdaad geen eindpunt maar alleen vanuit onze 3D ervaring lijkt dat zo

#129396 - 22-01-2012 17:55 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Archolm Offline
Regelmatige bezoeker
Nou ik vind dit echt flauw... jammer. Gemiste kans.

#129397 - 22-01-2012 17:56 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Archolm]
AdraAin Offline
Zeer frequente bezoeker
Das snel.

? die vat ik niet..

#129398 - 22-01-2012 17:58 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: AdraAin]
Archolm Offline
Regelmatige bezoeker
Das snel.

? die vat ik niet..

Omdat je niet zo snel bent.

Maar heeft iedereen zon hekel hier aan mij dan? Waar komt dat uit voort?

Ik bedoel ik gedraagde me voor de rest toch netjes? Ik deed mee met discussie en dergelijk... wtf? Waarvoor die vijandigheid? Als iemand niet erkend dat ie ziek is, op wat voor manier, hoe weet ik dan dat je ietsje special met die personen om moet gaan?

Edited by AnotherChance (22-01-2012 18:00)

#129399 - 22-01-2012 18:03 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Archolm Offline
Regelmatige bezoeker
Kijk en ook dit snap ik weer niet... dan kom ik hier... je en in het begin WHAAA maar dan zien jullie dat ik ook normaal kan doen... ik begrijp hier echt niks van. Ik dacht dat dit een help forum was.

Hoe ik normaal ben is dat wel normaal dan? Had ik niet hele hoop kwaadheid in me? En kom je hier en iedereen doet over het algemeen aardig... en ik had gevoel dat beter met me ging...

Ik sta hier echt van te kijken. Wat gemenen mensen zijn jullie dan. En niemand hier die me ooit zei iets zei over dat soort mensen... Want ik herken er hier een heleboel! En ik dacht die mensen zoeken ook iets van herkening...

Edited by AnotherChance (22-01-2012 18:07)

#129400 - 22-01-2012 18:06 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Eruanna Offline
Dagelijkse bezoeker
Ik vind dat je normaal reageerde, maar nu begrijp ik de samenhang van alles niet helemaal. Ik heb het idee dat het momenteel niet helemaal meer over het oorspronkelijke onderwerp gaat, want ik snap de samenhang met schizofrenie niet helemaal.

Ik heb in ieder geval geen hekel aan je, aan niemand niet. En ik heb ook niet het idee dat zilveren spin vijandig reageert.

#129401 - 22-01-2012 18:09 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Archolm Offline
Regelmatige bezoeker
Nou iedereen net een bepaald stukje van een vraag van mij niet snappen gaat wel naar de gemene kant.

En dan zat ik eerst ook nog echt serieus te denken aan Dinie... jullie spelen met levens op deze manier.

En ik dreigde. Maar ik heb nog nooit een foto op het inet gegooid.

#129402 - 22-01-2012 18:10 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Archolm Offline
Regelmatige bezoeker
Mag je serieus van me weten Eruanna... ik zit hier echt van te trillen. Want mankeert jullie mensen? Iemand zo op te fokken? Ik vroeg toch om hulp?

Ik had Dinie een berichtje gestuurd dat ik haar verkeerd behandelt had!! En dat ik niet netjes naar haar toe was geweest, en voor een enkele seconde dacht ik er serieus over naar.

Maar eerlijkheid kennen jullie helemaal niet. Man man... ik vind dit zo hypocriet.

Wie heb ik nou ooit bij jullie in de familie echt serieus wat aangedaan? Ja ik schreeuwde wel maar niet bijten he?

En loop je verdomme 6 maanden met een meisje, eerste meisje die je ook maar meer dan de rug gunt. En die gaat vreemd! En als je ergens mee opgevoed bent dan is het JE MAG NIET VREEMDGAAN!!

Ik vind dit zo zwak.

Edited by AnotherChance (22-01-2012 18:14)

#129404 - 22-01-2012 18:12 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Archolm]
AdraAin Offline
Zeer frequente bezoeker
Das snel.

? die vat ik niet..

Omdat je niet zo snel bent.

haha, dan ligt dat vast aan mij wink

Maar heeft iedereen zon hekel hier aan mij dan? Waar komt dat uit voort?

wat bedoel je ?

Ik bedoel ik gedraagde me voor de rest toch netjes? Ik deed mee met discussie en dergelijk... wtf? Waarvoor die vijandigheid? Als iemand niet erkend dat ie ziek is, op wat voor manier, hoe weet ik dan dat je ietsje special met die personen om moet gaan?

#129405 - 22-01-2012 18:13 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Eruanna Offline
Dagelijkse bezoeker
Momenteel zit ik hier ook te trillen omdat het helemaal niet mijn intentie is om mensen te beschadigen in wat voor manier dan ook.
Dit topic begon met een voor mij onschuldig idee wat ik had toen ik vanochtend wakker werd.
Vervolgens begrijp ik een stukje niet, en krijg ik naar mijn hoofd dat het gemeen is. Maar ik begrijp de hele situatie momenteel niet, want ik ken jou niet, ik ken niemand niet op dit forum.
Probeer rustig te blijven, ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie en niet kan vinden.

#129406 - 22-01-2012 18:15 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Beschermengel Online   content
Merudiaan en medemens

Wat wil je nu AnotherChance??? wij begrijpen jou niet...en jij ons niet...
Wijsheid zal ik je schenken,
als je je ervoor openstelt.
Harmonie kan ik je geven,
als je bereid bent te luisteren.

Registered: 31-08-2007 | Posts: 4373 | Loc: Nederland
#129407 - 22-01-2012 18:15 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Archolm Offline
Regelmatige bezoeker
Ja jij kent mij wel. Misschien nog nooit ook maar 1 keer echt met mij gepraat he? Of wel? Hypocrieten.

Ik heb laaste paar dagen met me ouders over hoop gelegen!! Ik heb gejanked dat ik niet meer wist, en ik kwam er niet uit.

En zit hier een groep met "zieken" mensen - want hoop van jullie zijn zieker in je ziel dan in jullie geest.

#129408 - 22-01-2012 18:16 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Merudiaan en medemens

Kun je het misschien iets beter uitleggen??? AnotherChance

#129409 - 22-01-2012 18:17 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Eruanna Offline
Dagelijkse bezoeker
AnotherChance, ik heb het idee dat jij mij verwart met iemand anders.

#129410 - 22-01-2012 18:17 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Archolm Offline
Regelmatige bezoeker
Jullie hebben alleen maar gevoel naar diegene die mij eronder door wouden halen OMDAT ZE GVD NOOIT EENS EERLIJK ZIJN! Hoe weet ik nou van hoe of wat? Want in het gedrag kan je het niet merken hoor!

Ja moe. Welk persoon is tegenwoordig niet moe.

#129411 - 22-01-2012 18:18 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Archolm Offline
Regelmatige bezoeker
Val kapot allemaal hier. Stik in jullie "club" ellende.

#129412 - 22-01-2012 18:22 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Merudiaan en medemens

Jouw club ellende AnotherChance ...

#129413 - 22-01-2012 18:29 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Archolm]
Petra Offline
Zeer frequente bezoeker
Jullie hebben alleen maar gevoel naar diegene die mij eronder door wouden halen OMDAT ZE GVD NOOIT EENS EERLIJK ZIJN! Hoe weet ik nou van hoe of wat? Want in het gedrag kan je het niet merken hoor!

Ja moe. Welk persoon is tegenwoordig niet moe.

Ik voel me niet moe, jij wel?

Ja jij kent mij wel. Misschien nog nooit ook maar 1 keer echt met mij gepraat he? Of wel? Hypocrieten.

Ik heb laaste paar dagen met me ouders over hoop gelegen!! Ik heb gejanked dat ik niet meer wist, en ik kwam er niet uit.

En zit hier een groep met "zieken" mensen - want hoop van jullie zijn zieker in je ziel dan in jullie geest.

Heb je zo'n moeite met jezelf AC?

Edited by Petra (22-01-2012 23:34)

Registered: 01-04-2010 | Posts: 525
#129419 - 22-01-2012 20:16 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
amor Offline
Regelmatige bezoeker
Even on topic, want de rest snap ik niet.
Vanochtend werd ik wakker met een idee in mijn hoofd. Namelijk als de dimensies zijn, en er is een vierde dimensie waar de tijd geen rol speelt, en dus eigenlijk alles tegelijk zou gebeuren. Kan de wereld niet eindigen, omdat de wereld dan helemaal niet geweest zou zijn. Met die vierde dimensie zal dus ook betekenen, dat we in feite allemaal al zijn wat we zullen worden, aangezien dat dus ook in dezelfde tijd plaatsvindt, als dat wij het meemaken. Dus eigenlijk zou de ontwikkeling van een mens al vast liggen, maar kunnen de keuzes die we maken het 'eindpunt' van de ziel maar lichtelijk beïnvloeden. Daarmee zou het dus mogelijk zijn dat alles vastligt, en de eigen keuzes al zijn ontstaan, voordat we het zelf weten.

Ik heb hier ook wel eens over nagedacht, hoewel ik geen antwoord heb gekregen tongue. Mijn visie hierop is: In de zielenwereld is geen tijd. Dus eigenlijk is in de aardse wereld ook geen tijd. Dat is ook de rede dat er in de toekomst gekeken kan worden, want alles gebeurt nu er is geen verleden of toekomst, alles is heden. Hoewel ik nog niet helemaal begrijp hoe dat kan, denk ik dat dat wel idd zo is. Als je ook bijvoorbeeld aan je gids een vraag stelt en je krijgt een boodschap terug, dan begint het antwoord altijd met: Zoals de ontwikkeling nu gaat, kan je dit en dit verwachten. Net als met pendelen, als je antwoord krijgt, dan is dat voor hoe het er nu voor staat. Maar wij hebben zelf de mogelijkheid om ons anders te ontwikkelen. Met bepaalde keuzes is volgens mij de "toekomst"te veranderen. Dus doordat we alleen in het nu leven, staat wat er gaat gebeuren vast, maar toch hebben we er nog invloed op. Ik denk dat in de 4e dimensie tijd alleen geen rol meer gaat spelen, omdat wij gaan beseffen dat tijd maar een aards begrip is. Ik denk dat door de ontwikkeling die we door gaan maken, afstand gaan doen van veel aardse dingen en weer terug gaan naar de waarheid. De aarde maakt net als onze zielen een ontwikkeling door en wij hebben daar invloed op. Ik denk niet dat de aarde vergaat, omdat er geen komen en gaan is. Alles wat leeft, leeft voor altijd, ik geloof wel dat onze zielen in andere dieren moeten gaan reïncarneren, omdat de lichamen van de mens bijvoorbeeld dan niet meer op aarde kunnen leven. Het kan natuurlijk ook dat er nog veel meer aardse werelden zijn, wat volgens mij inderdaad zo is, alleen wat ik heb begrepen is dat die werelden verder zijn dat de zielen hier op aarde, daarom kunnen wij daar nog niet naar toe. Maar mocht de aarde geen plek meer bieden voor onze zielen, zal het universum er wel iets op verzinnen. Het klinkt misschien een beetje vaag, maar ik vraag mijzelf af of de wereld wel is zoals wij vinden wat de wereld is. Bijvoorbeeld in de zielenhemel, daar is alles gebaseerd op voorstelling, wat je wilt dat is er. Hier op aarde hebben we spullen die we kopen, die we produceren en die afgebroken moeten worden. Wij hebben hier op aarde een hele vaag droom waar we in leven. Idealen die je moet leren, omdat het niet meer vanuit het hart komt. Normen en waarden, die niet meer van deze tijd zijn. Regels die onze zielen afbreken. En dat allemaal om in een droom te leven, waar 90% van de aardse bevolking zich niet geheel thuis voelt. Maar ik twijfel soms of het er echt is. Of ik nu op mijn laptop type, of dat ik nu op mijn verbeelding typ. Ik hoop dat je me nog kan volgen tongue.
Groetjes,
Amor

Registered: 14-12-2011 | Posts: 166 | Loc: zuid holland
#129422 - 22-01-2012 20:32 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Eruanna Offline
Dagelijkse bezoeker
Ik volg je hoor geloof ik, ik ken dat idee wel, het idee dat je het niet werkelijk typt en het recht vanuit je hoofd uit je vingers vloeit, maar zonder bewust te typen, of hoe je dat ook zeggen wil.

Als ik het zo lees over de verschillende werelden, dan zal je denken dat dat dus met onze trillingsfrequentie te maken heeft, of dat dat een mogelijkheid is dan in ieder geval. smile

Wel interessant wat je zegt over de pendel en/of gids, zo had ik er nog niet over nagedacht.

Bedankt voor het delen van jou visie, ik vind het interessant die te lezen. smile

#129424 - 22-01-2012 20:36 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Petra Offline
Zeer frequente bezoeker

Het is een soort matrix, een nulpunt wat jij beschrijft Eruanna. Ik heb dit wel eens meegemaakt toen ik door een tunnel of meer wormgat in het 'niets' uitkwam. Ik was flabberguested door de complexiteit en grootsheid van het universum. Wij weten zo veel al en ook zo weinig nog!

Eigenlijk is alles een soort blauwprint, we groeien volgens een bepaald patroon en dat patroon heeft uitkomst in allerlei bewustzijnsnivo's (of dimensies zoals jij weergeeft) die met elkaar in verbinding staan. Zoals de herhalende patronen in deze 'bloemkool'. Het is een patroon in een patroon of ook wel een patroon dat overgaat in een volgend patroon en niet over kan gaan als dat eerste patroon er niet is.

In zekere zin is alles gebaseerd op bepaalde trillingen en ritmen. Het is verbazingwekkend hoe onze schepping in elkaar zit, zo ingenieus, het is nauwelijks te bevatten en iets om je over te blijven verwonderen, ik denk dat jouw spontane idee dat ook aangeeft. Ik kan me indenken dat heilige goniometrie je wel iets zegt?

Edited by Petra (22-01-2012 20:39)

#129427 - 22-01-2012 21:29 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Eruanna Offline
Dagelijkse bezoeker
Heilige goniometrie is een term die me bekent voor komt, maar waar ik bar weinig van weet, het enige dat ik erover weet is dat alles vanuit een zelfde soort code is ontstaan, en vanuit die 'code' ontwikkeld. Vind het filmpje wel fascinerend, heel erg mooi!

hmm er is dus ook een 0punt als het ware, waar niks is, is daar dan wel energie? Of is het daar leeg omdat er juist zoveel energie is?

Ik vind de opbouw wel bijzonder, ook vanuit het oogpunt vanuit mijn studie, dat eigenlijk wanneer je met een verkeerde opbouw begint (voeding/leefstijl) je dus eigenlijk al een uitkomst hebt, die door voorgaande gebeurtenissen defect kan zijn, waardoor de groei belemmerd. Eigenlijk is dat dus ook een reden om geen genetisch gemanipuleerde producten te willen eten omdat daar dus eigenlijk de basis niet volgens de blauwprint is van het leven. En daardoor zou je dus kunnen zeggen dat het lichaam misschien ook niet tot het volgende niveau kan groeien.

Dus eigenlijk staat alles met elkaar in verbinding, is er geen tijd, wel ruimte, maar beweegt alles zich tegelijk, en is het dus niet te bevatten hoeveel er in werkelijkheid is, en zal het onmogelijk zijn de volledige realiteit onder ogen te zien, omdat die zo groot is, en zo complex, dat het menselijk brein alleen de code volgt, zonder het volledig te kunnen omvatten.

#129429 - 22-01-2012 23:00 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Daecca Offline
Bijna Lid
Dimensies in tijd en ruimte. Zeer interessant als je het mij vraagt.

Ik geloof persoonlijk niet in de vierde dimensie als zijnde dat er daar geen tijd is. Ik denk alleen dat de tijd in de vierde dimensie niet lineair waarneembaar is. Zoals wij de tijd hier waarnemen gaat het altijd van punt A naar punt B. Maar ik denk persoonlijk dat de tijd in de vierde dimensie een ander verloop heeft. Bijvoorbeeld van punt A naar punt Z naar Punt B naar punt G. Of iets dergelijks.

Ook is er natuurlijk de mogelijkheid dat het wel Lineair loopt maar dat wij als hoofdzakelijk corporele wezens ons niet "vast" genoeg kunnen maken in de vierde dimensie om zelf te kunnen kiezen waar wij heen gaan.

Ik denk bij verschillende dimensies ook eerder aan de keuze. Iedere keus brengt een nieuwe dimensie. Bijvoorbeeld. De keus om de fiets te pakken en niet met de bus te gaan geeft een heel ander verloop van je dag of misschien zelfs jaar. Misschien had je op de bus wel iemand ontmoet of had je de trein gemist doordat de bus een vertraging opliep.

Dit betekend dus dat er oneindig veel werelden zijn.

En ja, dan gaat dat dus zover als een wereld waar bijvoorbeeld Adolf Hitler gewonnen heeft. Of waar bijvoorbeeld Adolf Hitler overleden is bij geboorte. Dit geeft weer hele andere mogelijkheden. Nu zijn er werelden met hele kleine verschillen van die wij hier waarnemen. Maar ook werelden waar de mens aan het begin van de Evolutie een andere weg insloeg en we nog veel dichter bij de aap of zelfs de koudbloedigen staan. Of waar we als mensen anders zijn ge-evolueerd en we er alleen nog bestaan als alleen maar etherische wezens. Dus wezens uit pure energie.

Ook zal er een wereld hebben bestaan waar de koude oorlog niet bij dreigen bleef. Die wereld. Denk ik haast, heeft geen leven meer. Of is zelfs helemaal niet meer aanwezig.

Tussen deze dimensies/werelden denk ik dat er een leegte is. Zoals de donkere plekken tussen binnen en buitenmuur van een huis.

Hier is het donker. Maar dat betekend niet dat er niks leeft. deze "poortwachters" zoals ik ze noem. Zijn misschien heel verschikkelijke wezens. Of misschien zijn het de etherische mensen. Ookwel bekend als Engelen. Die daar zorgen dat er zich niks overlapt.

Maargoed, dat is puur en alleen wat ik denk en geloof. Veelal uit meditatie, boeken en tv-series.

Ik geloof dat schrijvers, tenminste sommige schrijvers, een opening hebben naar andere werelden, Dat sommige werelden waar wij over lezen, waarheid zijn. Maar alleen stukken en delen. Dat in principe de fantasie van die personen niet meer is als informatie van reizende etheriërs. Die hun verhaal vertellen.

Maargoed. Nogmaals. Mijn denkwijze.

Lange dagen en aangename nachten.

Daecca

Registered: 19-01-2012 | Posts: 43
#129431 - 22-01-2012 23:11 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Hemelwandelaar Offline
Dagelijkse bezoeker

Alles is wat je met gedachten creëer

Geen vraagtekens, maar dat is zo.

Iedereen, niet in de chaos meegaan. Hou alles bij jezelf.
Volg je weg van moeiteloosheid.

Het beste van mij!

Als je me inademt,
heb je me van top tot teen.

Registered: 09-12-2008 | Posts: 1079 | Loc: Friesland
#129450 - 23-01-2012 00:34 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Petra Offline
Zeer frequente bezoeker
Heilige goniometrie is een term die me bekent voor komt, maar waar ik bar weinig van weet, het enige dat ik erover weet is dat alles vanuit een zelfde soort code is ontstaan, en vanuit die 'code' ontwikkeld. Vind het filmpje wel fascinerend, heel erg mooi!

hmm er is dus ook een 0punt als het ware, waar niks is, is daar dan wel energie? Of is het daar leeg omdat er juist zoveel energie is?

Ik vind de opbouw wel bijzonder, ook vanuit het oogpunt vanuit mijn studie, dat eigenlijk wanneer je met een verkeerde opbouw begint (voeding/leefstijl) je dus eigenlijk al een uitkomst hebt, die door voorgaande gebeurtenissen defect kan zijn, waardoor de groei belemmerd. Eigenlijk is dat dus ook een reden om geen genetisch gemanipuleerde producten te willen eten omdat daar dus eigenlijk de basis niet volgens de blauwprint is van het leven. En daardoor zou je dus kunnen zeggen dat het lichaam misschien ook niet tot het volgende niveau kan groeien.

Dus eigenlijk staat alles met elkaar in verbinding, is er geen tijd, wel ruimte, maar beweegt alles zich tegelijk, en is het dus niet te bevatten hoeveel er in werkelijkheid is, en zal het onmogelijk zijn de volledige realiteit onder ogen te zien, omdat die zo groot is, en zo complex, dat het menselijk brein alleen de code volgt, zonder het volledig te kunnen omvatten.

Ik herken je vragen maar al te goed. Wat zou het geweldig zijn een duidelijk antwoord te vinden of kunnen geven, maar dat gaat helaas niet. Ook goniometrie is maar een deel van het geheel. Er zijn zoveel antwoorden die weer zoveel vragen oproepen. Ik volg de ontwikkelingen op dit gebied maar laat ze ook vaak weer los.

Na de ervaring die ik beschreef kreeg een tipje van de sluier te zien, maar zelfs dat stukje kon ik nauwelijks bevatten. Het universum is zo groot, alles zit zo ingenieus in elkaar, het is geweldig als daar logica in zit, maar het is net zo geweldig om je er intussen over te kunnen verwonderen. Er is veel wat wij kunnen bevatten, maar heel veel ook niet, soms krijgen we een stukje te zien, dat stukje dat wij kunnen bevatten. Ik denk dat dat zal blijven, het universum, die creatie, het programma, de oorsprong, het totaal, is echt té groot voor ons menselijk redeneringsvermogen.

Vaak weet ons innerlijk wel de juiste koers, zoals bijvoorbeeld met genetisch gemanipuleerd voedsel. Diep van binnen 'weten' we allemaal dat dit niet goed is (naar mijn idee dan).

smile

#129453 - 23-01-2012 03:25 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
MoonFlowertje Offline

Merudiaan

http://users.telenet.be/freesoaring_eagle/CFharmonicsNL.htm

hier gaan ze tot de 13de dimensie
Ik dacht dat het er maar 12 waren ?

Of heeft dat weer te maken met die 13de kristal-schedel die gevonden is?

naja ik ga er ff over slapen wink
groetjes moonflowertje
...En bereikt het onmogelijke.

Registered: 21-02-2011 | Posts: 2111 | Loc: Tiel,Betuwe
#129467 - 23-01-2012 09:29 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: MoonFlowertje]
Petra Offline
Zeer frequente bezoeker
Moonflower, en lekker geslapen? grin
De dimensies gaan nog véél verder, ik ben zelf na de 53 ooit opgehouden met tellen en maar weer terug gekomen (anders had ik daar namelijk geen zin meer in :)). Maar ik wist dat het op dát punt nog véél en veel verder ging. Er wordt zoveel zin en onzin geschreven over dimensies op het internet. Ik denk dat mensen het willen kaderen om te kunnen bevatten, alsof dingen een eindigheid moeten hebben, maar dat is er niet. Ik maak me er ook wel eens schuldig aan, maar de schepping is oneindig, er is altijd een nieuw, het gaat altijd verder. En als we goed naar onze eigen levenservaring kijken zien we dat daar ook in terug.

Houdt altijd in gedachten dat mensen alleen kunnen delen tot waar hun eigen reikwijdte is, maar dat wil niet zeggen dat het daar voor een ander stopt. Zoals ik het ervaar, zou je dimensies meer kunnen zien als bewustzijnsnivo's en binnen die nivo's kunnen we bijvoorbeeld ook 'reizen'. Die astrale vorm van reizen is zeer echt omdat ze toegang geeft in andere realiteiten te kijken en feitelijke gebeurtenissen kan weergeven. Mediums en trance-reizigers zijn hier bekend mee, maar ook mensen die bewust dromen . Ik denk dat vooral de mate waaraan je jezelf er aan durft over te geven belangrijk is = vertrouwen.

Wat ik trouwens erg leuk vind aan de link die je plaatste, zijn de trillingen (ook wel tonen) die worden benoemd. Ken je deze frequentie tonen? Wat merk je wel/niet?

#129469 - 23-01-2012 09:31 Re: Tijd, dimensies, en het eind? van de wereld [Re: Eruanna]
Petra Offline
Zeer frequente bezoeker
P.s. dit heeft trouwens veel weg van de (helende)trillingen die ook door klankschalen soms bereikt worden.

Page 1 of 4 1 2 3 4 >