ik er helemaal niks meer van begreep.
Ik schaam me er niet voor om toe te geven dat ik dat ook niet wist Enigma. Ik dacht iedere keer dat ik wist hoe mensen waren en telkens kwam ik nieuwe laag uit en ging ik in mee... ik ben al best lang opzoek naar wat ik wil... en misschien dat ik daardoor wel een beetje me eigen ik kwijt geraakt.
En ik kan nu inzien dat met iemand zoals ik was, of in ieder geval niet meer wil zijn het erg moeilijk is een dialoog aan te gaan. Daarom wil ik ook niet doorslaan daar in maar echt gaan leren van websites en boeken om opzoek te gaan naar hoe je die kern stabiel maakt. Ik denk dat ik sommige dingen opgeef al heel goed bezig ben.
er iets negatiefs gebeurd je een soort van inzicht krijgt.
Ik denk als ik geen hamer heb dat ik me voorhoofd gebruik...
om je hierover uit te spreken en te excuseren op je eigen manier. Je gaat obstakels niet uit de weg maar probeert ze steeds op te lossen.
Ik wist echt niet waarin ik hier kwam Enigma. Alleen kun jij je ook voorstellen als nooit iemand over zoiets begint, echt nooit, dat ik daar dan ook compleet anders tegen over sta?
Maar dan lees ik dingen als, zielloos, en ervaar ik dan zo als vals en gemeen, want dat ben ik toch niet?!
En ik denk ook dat dat niet op mij van toepassing is maar misschien dat je ziel gefragmenteerd raakt op een gegeven moment dat kan heel goed. En ik kan zien dat dat klopt en niet om hoe het gelopen is ofzo, maar ik voel dat gewoon. Toen ik 16 wist wist ik heel goed wat ik wou!
Bij jezelf blijven.
Mensen gaan te vaak mee in het negatieve van een ander.
Daar word je heel moe van en kom je in een neerwaartse spiraal.
Probeer niet op het negatieve te reageren al is dat af en toe best moeilijk.
Ophouden met het spel van een ander mee te spelen. Mijn eigen spel. Of niet spel, maar doel misschien wel. Wat is mijn doel? Hoe bereik ik dat? En met bepaalde dingen jaag ik nu al zo lang dat me soms erg moe maakt.
En dan had ik iets, en werd ik in me kop helemaal uitgeput door dat iets.
En ik liet dat toe. En daar zit een grote fout van mijzelf in.
Bij jezelf blijven.
Mensen gaan te vaak mee in het negatieve van een ander.
Daar word je heel moe van en kom je in een neerwaartse spiraal.
Probeer niet op het negatieve te reageren al is dat af en toe best moeilijk.
Ik word er beter in Enigma. Daarom vond ik dat forum plaatje zo leuk, Pinky and the Brain omdat het alle twee wel beetje in mij zit. "Tonight we take over the world Pinky!"
Ik hoop niet dat ik te belerend overkom.
Ik ben hier om iets van elkaar te leren.
En dus ook van jou AC

.
Tot forums en lieve groetjes
Nee hier kan ik wel wat mee. Misschien beter om te zeggen nu kan ik er wat mee. Geloof is mooi, en geloof is leuk... maar het is zo moeilijk te bevatten. En ik heb wel eens geprobeerd in de bijbel te lezen maar... en het idee van een soort boeddhistische monnik die dan zichzelf kalmeert maar wel alert blijft spreekt mij erg aan. Bewaar dat vuur. Bewaar die losse schoten en zet het om in een kanon. Maar alleen als dat nodig zou moeten zijn.