Ik vind ergens tussen de rommel oude dia's van mijn (overleden) grootvader. Maar ze zijn van een formaat dat ik niet ken. Ik vraag me af of ik ze kan projecteren. Ik hou een dia tegen het licht en zie alleen maar wit. Overbelicht? Of sneeuw? Of, nee, dan zie ik dat er tussen het wit wat strepen zijn. Masten en zeilen denk ik eerst. Of bomen in de sneeuw? De dia krijgt steeds meer details en dan zie ik dat het boomhutjes zijn, op hele lange palen tussen de bomen op een besneeuwde berg.
Dag floere,
Je intro van je droom geeft een prachtig beeld van wat
'focussen' in een droom inhoud. Je zet het droombeeld op 'scherp', wat de vorm van een dia heeft. Het tegen het licht houden is de uitdrukking van 'iets'(herinnering/gebeurtenis) tegen het licht houden of nog beter uitgedrukt, 'iets' moet in het licht gezet worden. Dit geeft altijd in een droom een signaal af dat iets wat 'opgeborgen/ verborgen' is, aandacht nodig heeft.
Boomhutjes op palen in de sneeuw, hoe mooi valt deze droomsymboliek te spiegelen als hemels 'landschap'. Dit stelt tevens een verbindingslijn voor tussen je overleden Opa (zijn symbolische woonplaats) en jij (nu).
Het bewegende deel van de droom is het onderwerp wat 'belicht' moet worden. De olifant uitgedrukt in een natuurlijke staat (haag) geeft de 'actie/beweging' (trein) aan. En wat zou jouw Opa je willen vertellen, duidelijk maken? Wel, de olifant stelt de 'geluksmomenten' voor, wat je opa in zijn leven ervaren heeft. Hij wil met jou dit gevoel delen. Het kan ook zijn dat je misschien met je Opa ooit op vakantie bent geweest en hij je alsnog in herinnering wilt brengen dat het een bijzondere ervaring (geluksmoment) voor hem geweest is.
De woorden CAP is numerologisch een 11 en dat getal is kabbalistisch bekeken een aanwijzing dat je in je dromen je bewust aan het worden ben dat je de mogelijkheid hebt om 'contact' met een andere dimensie (boomhutjes op lange palen etc.) op welke manier dan ook te maken.
Mooie droom floere!
Dank je wel voor het delen van je droom.
Droomgroet