Merudi Menu
Cosmic Rays
Laatste reacties
kaartlegging
by MoonFlowertje
0 seconden geleden
De Lente
by MoonFlowertje
29 minuten 48 seconden geleden
Kaartlegging mbt de liefde
by Pablo
Gisteren om 23:59
Hoe kom je erachter tot welke groep je hoort?
by NiMS
Gisteren om 23:46
Hallo allemaal
by Novi
Gisteren om 22:56
Shout Box

Fotolezingen
Fotolezen
FOTO VAN MIJ
Share your light
Facebook Activity Feed
Today's Birthdays
No Birthdays
Who's Online
2 registered (MoonFlowertje, Pablo), 14 Guests and 23 Spiders online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
(Views)Popular Topics
Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic 6548010
Mini raadsels 1024529
Dagtekst 992870
Spirituele woordenrijger 691702
Karin - Engelenkaarten van Angela McGerr online 323271
Van harte gefeliciteerd jarige! 302654
Naar welk muziek luister jij nu naar ? 263269
Edelstenen orakel door Jorine 148993
De spirituele groei van mijn zoon S. 136593
Lichamelijke klachten na stressvolle gebeurtenis 124882
Topic Options
Rate This Topic
Hop to:
#130370 - 02-02-2012 10:01 Zoek je antwoord op een vraag?
Petra Offline
Zeer frequente bezoeker
Dit stukje had ik vandaag op FB geplaatst, voor wie het aanspreekt ook maar hier geplaatst. Liefs, Petra.

In de loop van de jaren heb ik vaker mensen gesproken over hun dromen, de overledenen waar zij contact mee wilden of levensvragen die daaruit zijn voortgekomen. Er wordt wel eens gevraagd: 'Hoe weet je dat?' Maar blijf niet hangen in het wonder, want waarom zouden we het niet weten? Wanneer we naar onszelf luisteren, wérkelijk luisteren, dan verstaan we ook de ander, niet de gecreëerde gedachten, maar de kern. Je bent niet je huis, je bent niet de persoonlijkheid die je rond jezelf gecreëerd hebt, je bent niet je emoties of situaties die dat voortbrengt, maar je bent die innerlijke stem. Een boodschap die daaruit voortkomt geeft vaak rust, maar is ook ongrijpbaar. Toch hoeft dat helemaal niet zo te zijn, iedereen draagt dit in zich en weet van nature hoe dit werkt. Ik las onlangs een interview met Michael Beckwith en hij vat precies de kern van die boodschap samen:

'..De meeste mensen richten zich op overleven zodra ze wakker zijn, je moet naar je werk, naar school, je hebt je gezin, noem maar op. Dan is er weinig tijd om je innerlijke stem te horen. Daarom spreekt ons innerlijke zelf ons vaak toe in onze dromen. Als je dromen regelmatig opschrijft, een schrift naast je bed legt en je dromen bijhoudt, zul je ze steeds beter gaan begrijpen. dat kan helpen om je bewust te worden van een innerlijke stem die je leid..'

'..Ik kijk wel eens om me heen en dan zie ik mensen over straat lopen. Zij denken dat ze wakker zijn, omdat zij die ochtend zijn opgestaan. Maar mensen worden beheerst dun hun gedachten waarmee ze allemaal realiteiten en emoties creëren die hen dol maken. Het is als slaapwandelen. Pas als je droomt of mediteert, de rust in jezelf vind ben je in staat je eigen innerlijke stem te horen..'

Registered: 01-04-2010 | Posts: 525
#130372 - 02-02-2012 10:24 Re: Zoek je antwoord op een vraag? [Re: Petra]
Marije22 Offline
Frequente bezoeker
Wat een goede quotes, Petra.

De laatste tijd droom ik heel veel, maar ik kan er (bijna) niets van onthouden.. Misschien dan toch maar snel opschrijven bij het wakker worden (ook al is het midden in de nacht, en wil ik heeel graag weer verder slapen ;)).

Het lastige van dromen is al die symboliek.. je kan er vaak alle kanten mee op. En als je een reële droom hebt, dan kan er een waarschuwing of les in verborgen zijn of kan de droom juist helemaal losstaan van de werkelijkheid. Dat maakt het zo moeilijk.. zie je 'innerlijke stem' er maar eens uit te halen wink

Maar vind je stukje erg mooi.

Liefs, Marije

Registered: 08-01-2012 | Posts: 445
#130375 - 02-02-2012 10:44 Re: Zoek je antwoord op een vraag? [Re: Petra]
MoonFlowertje Online   content

Merudiaan
Prachtig plaatje erbij ook smile

Je innerlijke stem is er altijd, zelfs onderweg wink
Als je een druk bestaan hebt, met elke dag een hoop mensen om je heen... met allemaal energieën...En een hoop tegen je vertellen, wil het nog wel eens druk worden in je hoofd...
Hiervoor zou je kunnen mediteren... elke dag... zodat je toch weer rust creeërd in jezelf...
En je weer open staat voor je innerlijke stem, en die van je gids...

groetjes moonflowertje wink
...En bereikt het onmogelijke.

Registered: 21-02-2011 | Posts: 2115 | Loc: Tiel,Betuwe
#130376 - 02-02-2012 10:48 Re: Zoek je antwoord op een vraag? [Re: Petra]
Petra Offline
Zeer frequente bezoeker
Een heerlijk gevoel he Moonflower.
Wat rest mij anders dan je ene dikke knuffel te geven? Bij deze!
Delen is zoiets moois, dank je.
Liefs, petra

#130377 - 02-02-2012 10:50 Re: Zoek je antwoord op een vraag? [Re: Marije22]
Petra Offline
Zeer frequente bezoeker
Origineel bericht van: Marije22
Wat een goede quotes, Petra.

De laatste tijd droom ik heel veel, maar ik kan er (bijna) niets van onthouden.. Misschien dan toch maar snel opschrijven bij het wakker worden (ook al is het midden in de nacht, en wil ik heeel graag weer verder slapen ;)).

Het lastige van dromen is al die symboliek.. je kan er vaak alle kanten mee op. En als je een reële droom hebt, dan kan er een waarschuwing of les in verborgen zijn of kan de droom juist helemaal losstaan van de werkelijkheid. Dat maakt het zo moeilijk.. zie je 'innerlijke stem' er maar eens uit te halen wink

Maar vind je stukje erg mooi.

Liefs, Marije

Maak je over de symboliek geen zorgen, er zijn allerlei mensen hier die je daar heel goed bij kunnen helpen. Meteen opschrijven en hier neerzetten dus.. grin

Jij ook een dikke knuffel engel!

Petra

#130379 - 02-02-2012 11:00 Re: Zoek je antwoord op een vraag? [Re: Petra]
MoonFlowertje Online   content

Merudiaan
Whehe thanks smile
...En bereikt het onmogelijke.

Registered: 21-02-2011 | Posts: 2115 | Loc: Tiel,Betuwe
#130380 - 02-02-2012 11:10 Re: Zoek je antwoord op een vraag? [Re: Petra]
Marije22 Offline
Frequente bezoeker
laugh wat lief zeg!

En zo raak ik altijd weer geïnspireerd door dit forum he wink
Ik ga een dromenboekje naast mijn bed leggen.. en aan de slag vannacht/morgenochtend!

Ben ook al begonnen met mediteren, en ik word er erg rustig van smile maar mijn innerlijke stem is nog wat verdwaald geloof ik haha. Maar ik geef niet op..

Veel liefs aan jullie!

Attachments
love-2.jpg

Registered: 08-01-2012 | Posts: 445
#130388 - 02-02-2012 15:08 Re: Zoek je antwoord op een vraag? [Re: Petra]
Petra Offline
Zeer frequente bezoeker
Ik ben benieuwd welke dromen naar voren komen! grin

#132608 - 02-04-2012 15:56 Re: Zoek je antwoord op een vraag? [Re: Petra]
Novi Offline
Regelmatige bezoeker
Hoi Petra,
Mooie stukjes tekst. Vind je het goed als ik er een paar 'leen'?

Registered: 31-03-2012 | Posts: 158 | Loc: Brabant