|
2 registered (MoonFlowertje, Pablo),
17
Guests and
22
Spiders online. |
|
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#130961 - 12-02-2012 22:38
Merudi 3.0 Wat vinden jullie?
|
Merudiaan
|
Ik heb na het afronden van mijn tekst over de stralen nagedacht over hoe ik het geheel kan integreren in een vernieuwd Merudi. Graag wil ik jullie het resultaat delen van hoe ik het idee heb hoe de nieuwe Merudi er gaat uitzien. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of het duidelijk genoeg is, en of er dingen ontbreken, of onhandig zijn. In ieder geval wil ik het Nederlandse en Engelse forum gaan samenvoegen, zodat er in ieder geval maar 1x geregistreerd hoeft te worden. Wel zal ieder forum in zijn eigen taal zijn. Er komen dus een heleboel Engelse fora bij. In ieder geval. Nu zijn het nog een heleboel plaatjes uit mijn tekenprogramma. Ze geven je een beeld van wat de bedoeling is. Linksboven is het forum menu, dat op iedere pagina altijd zichtbaar is. Hierin heb ik de meest gebruikte forum-opties in opgenomen. In het midden is de tekst, en in de derde balk, komen gerelateerde onderwerpen per straal. Helemaal rechts kun je de straal kiezen. Bovenaan heb je nog de mogelijkheid om te zoeken (via google en dus niet meer zo onhandig via dit forum), in te loggen / te registreren, en wat mooie social icoontjes. Ook komen daar RSS feeds en favorieten te staan. Oh ja, en er zijn verschillende kleurtjes. Afhankelijk van wat je kiest, veranderd de kleur mee. Het forum kan je zelf van kleur kiezen, en dan blijft het hele forum in die kleur  . Ik ben erg benieuwd naar jullie mening! Om de plaatjes in het groot te zien, klik dan hier: http://nlforum.merudi.nl/ubbthreads.php/...n_Text_Blue.pnghttp://nlforum.merudi.nl/ubbthreads.php/..._Text_Green.pnghttp://nlforum.merudi.nl/ubbthreads.php/...n_Text_Grey.pnghttp://nlforum.merudi.nl/ubbthreads.php/...Text_Orange.pnghttp://nlforum.merudi.nl/ubbthreads.php/...Text_Purple.pnghttp://nlforum.merudi.nl/ubbthreads.php/...n_Forum_Red.pnghttp://nlforum.merudi.nl/ubbthreads.php/...orum_Yellow.png
Attachments

Edited by NiMS (12-02-2012 22:42)
|
Registered: 24-08-2003
| Posts: 11508
| Loc: Utrecht
|
|
|
#130971 - 13-02-2012 08:48
Re: Merudi 3.0 Wat vinden jullie?
[Re: NiMS]
|
Dagelijkse bezoeker
|
Ik vind het mooi, vrolijk en overzichtelijk.  Heel erg leuk om met verschillende kleuren te werken. Ik vind het ook een leuk idee om het engelse gedeelte en nederlandse gedeelte een soort van samen te voegen, dan is het misschien ook internationaal gezien aantrekkelijker. 
|
Registered: 12-12-2008
| Posts: 1005
| Loc: Op de wereld
|
|
|
#130972 - 13-02-2012 08:58
|
Regelmatige bezoeker
|
WOOW...wat mooi zeg !!! Ik ben het helemaal met Eruanna eens. Het ziet er goed uit en het is duidelijker  .
|
|
|
Registered: 03-01-2012
| Posts: 200
| Loc: Nederland
|
|
|
#130973 - 13-02-2012 09:15
|
Kind van de zon
|
Ziet er heel erg mooi uit.
Ik snap alleen niet goed wat je met die stralen aan de zijkant wilt. Zijn dat dan ook topics? Of is dat gewoon voor het mooie? Wat wil je daar precies mee NiMS?
|
|
|
Registered: 08-03-2009
| Posts: 3818
| Loc: Voorhout
|
|
|
#130975 - 13-02-2012 09:46
|
Merudiaan en medemens
|
Ja hartstikke leuk! 
Je hart zal ik openen, als je me toelaat. Je weg zal ik verlichten, als je mij er om vraagt. Wijsheid zal ik je schenken, als je je ervoor openstelt. Harmonie kan ik je geven, als je bereid bent te luisteren.
|
|
|
Registered: 31-08-2007
| Posts: 4373
|
|
|
#130977 - 13-02-2012 10:32
|
Merudiaan
|
of zijn het catagorieën? En een beetje kleur kan nooit kwaad dacht ik zo  maar de shoutbox enzo blijft toch? Ik vind het net zo gezellig  groetjes
|
Registered: 21-02-2011
| Posts: 2115
| Loc: Tiel,Betuwe
|
|
|
#130978 - 13-02-2012 10:33
|
Frequente bezoeker
|
De vormgeving is in ieder geval al een dikke tien! Erg overzichtelijk, en kleurrijk. Goed dat je aan de kleuren heel gemakkelijk ziet bij welk onderwerp (straal) je bent. Ik ben ook een groot fan van de zoek-optie! Nu kan ik vaak bepaalde forumgesprekken niet terugvinden, omdat ik soms vergeet onder welk deelonderwerp het ook alweer te vinden was  De integratie van Nederlands en Engels is natuurlijk super, zo bereik je een veel groter publiek. Nu vraag ik me nog een paar dingen af: - De onderwerp-indeling zal per straal zijn.. waar zijn de forumonderwerpen zoals die nu online staan dan te vinden? Of worden die dan ook gerangschikt (dus opgedeeld) per straal? - Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat te vinden is onder het kopje 'Merudians'(rechtsonder), een overzicht van iedereen die geregistreerd staat? Ik denk dat de nieuwe indeling in stralen voor iedereen wel even wennen zijn (ik heb geen flauw idee wat een arctuarian is :P), maar dat komt allemaal vanzelf. Eindconclusie: overzichtelijk, vernieuwend, aantrekkelijk. Een grote vooruitgang! Ik kan me voorstellen dat je hier wel al even mee bezig bent geweest, dus een dikke pluim voor jou. Liefs, Marije 
|
Registered: 08-01-2012
| Posts: 445
|
|
|
#130980 - 13-02-2012 13:51
|
Regelmatige bezoeker
|
Ja, ziet er goed uit. Even wennen weer maar dat is een kwestie van tijd!
|
Registered: 05-09-2011
| Posts: 221
| Loc: mijn eigen hutje op de hei
|
|
|
#130993 - 13-02-2012 20:17
|
Regelmatige bezoeker
|
@Moonflowertje: we mogen op onze beide oren slapen, de shoutbox zie ik op de laatste twee printscreens  . Het ziet er idd leuk uit, wel anders dus idd ook even wennen. Persoonlijk zou ik een donkere achtergrond verkiezen maar over smaken valt niet te twisten hé  .
|
|
|
Registered: 14-12-2011
| Posts: 160
|
|
|
#130994 - 13-02-2012 20:34
|
Merudiaan
|
Hey dank je wel voor jullie feedback. Even wat vraagjes beantwoorden die ik hierboven zie staan.
-Ik snap alleen niet goed wat je met die stralen aan de zijkant wilt. Zijn dat dan ook topics? Of is dat gewoon voor het mooie? Wat wil je daar precies mee NiMS?
Die stralen aan de zijkant biedt informatie als je erop klikt. Je komt dan op een text pagina die gaat over de straal. In de 3e verticale balk, komt dan een overzicht / lijst met artikelen / onderwerpen die gaan over dat topic. Zo krijg je een soort index pagina die een springplank is gerelateerd aan die straal.
-maar de shoutbox enzo blijft toch? Jazeker blijft die. Alles wat je gewend bent van het forum blijft gewoon. Misschien dat wat dingetjes verplaats worden om het wat gebruiksvriendelijker te maken, maar dat is het dan ook. Wel heb ik het idee om de shoutbox zelf als losse pagina te maken, zodat je hem ook in het groot en meer als chat kunt gebruiken. Maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Vooralsnog blijft hij in ieder geval in de zijbalk van het forum.
- De onderwerp-indeling zal per straal zijn.. waar zijn de forumonderwerpen zoals die nu online staan dan te vinden? Of worden die dan ook gerangschikt (dus opgedeeld) per straal?
Nee dat zullen ze niet worden. Daarvoor is het laatste kopje, Merudianen. Hier vind je eigenlijk de forum onderdelen terug die er nu ook zijn zoals foto-lezen, channelings etc. Omdat dit niet echt onder een specifieke straal valt, neem ik deze dus samen onder het kopje Merudianen.
|
|
|
|
#131038 - 14-02-2012 16:13
|
Frequente bezoeker
|
heel mooi op deze manier. ben benieuwd. 
|
Registered: 23-12-2010
| Posts: 398
|
|
|
#131045 - 14-02-2012 17:28
|
Lid
|
Ik vind het er super mooi en overzichtelijk uitzien!
|
|
|
Registered: 23-10-2011
| Posts: 52
|
|
|
#131096 - 15-02-2012 15:27
|
Regenboog
|
Grafisch zeurder Emmy gaat even kijken naar de vormgeving.. haha... Nee hoor, ik ga niet klagen, ik vind het er leuk en kleurrijk uitzien. Toch heb ik wat puntjes waar misschien naar gekeken kan worden. * De icoontjes. Misschien is het leuker om de icoontjes van de socialmedia meer in een merudistijl te maken. Hierdoor past het misschien meer bij het geheel, blijven ze toch goed zicht en herkenbaar. Eventueel bied ik me wel aan om dit te maken als je wilt. * Voor de icoontjes links in het menu geldt eigenlijk hetzelfde. Ik vind het er nu een beetje 'e-mail programma' uitzien... Dit maakt het niet helemaal een geheel met de rest van de vormgeving, die speelser is en bij elkaar past. * wordt de breedte van de content (tekst in het midden) (automatisch) aangepast aan de breedte van je browser/scherm of niet? Persoonlijk vind ik het fijner als het namelijk redelijk breed is. * Kan je de kleuren die je kiest helemaal zelf beslissen of zijn ze vooraf bepaald? 
|
Registered: 03-03-2009
| Posts: 4294
| Loc: In mijn eigen wereldje
|
|
|
#131097 - 15-02-2012 15:49
|
Merudiaan
|
Hey Emmy, Als je wilt dan mag je zeker icoontjes aanleveren die passen bij Merudi  . Graag zelfs! Ik ben nu bezig met het maken van de vormgeving, dus als je de icoontjes wilt aanpassen, graag. Let wel dat de icoontjes passen bij de verschillende achtergrond kleuren, en dat er geen icoontje per kleur is, maar dat een icoontje op alle kleuren worden getoond. In de zip die als bestand is bijgevoegd, de huidige icoontjes. Graag weer in hetzelfde formaat en met dezelfde dimensies en transparantie van de rand, aanleveren zodat het meteen past. En de kleuren zijn vooraf bepaald wat betreft de algemene teksten. De kleur van alle forum-onderwerpen en topics, zal in één kleur zijn. Maar die kleur kan je in je profiel kiezen en via een drop-down, onderaan. P.s, hieronder zie je twee dingen. De zip zijn de grote iconen bovenaan, en het plaatje dat je meteen ziet, zijn de icoontjes links. Dus allebei openen  p.s.2: Ja de content in het midden wordt automatisch aangepast aan de breedte van je scherm. Dus hoe breder, hoe meer tekst er in het midden staat  .
Attachments
social_icons.zip (3 downloads)
Edited by NiMS (15-02-2012 15:53)
|
|
|
|
#131098 - 15-02-2012 15:51
|
Regenboog
|
Awesome. Met een beetje mazzel kan ik er morgen, na rijles, naar kijken. 
|
|
|
|
#131166 - 16-02-2012 13:36
|
Merudiaan
|
Ik ben benieuwd  .
|
|
|
|
#131215 - 17-02-2012 12:39
|
Merudiaan
|
Leuk! Is het mogelijk om ze even snel in de screenshot van de rest te plaatsen, zodat ik kan zien hoe het in het geheel past?
|
|
|
|
#131380 - 19-02-2012 22:47
|
Regenboog
|
Jawel, zal ik morgen even doen.. vind het nu te laat om nog aan photoshop te gaan zitten, want moet nog dingen scannen 
|
|
|
|
#131670 - 24-02-2012 20:17
|
Merudiaan
|
Dank je voor het erinstoppen. Ik vind ze nu niet meer zo opvallen en eigenlijk wegvallen. Ook vind ik ze niet meer dezelfde vorm hebben, waardoor het ook weer wat rommeliger wordt. Is het mogelijk om dit nog wat aan te passen?
|
|
|
|
#131726 - 25-02-2012 21:31
|
Regenboog
|
Ze zouden een rand kunnen krijgen, waardoor ze juist wel weer opvallen... Maar ik ben pas maandagavond weer thuis, dus dan kan ik het pas maken.
|
|
|
|
#131813 - 27-02-2012 14:21
|
Merudiaan
|
Ok thx. Overigens ben ik al rustig aan begonnen met het implementeren. Het engelse gedeelte is bijna klaar, dus kan ik nu beginnen met de Nederlandse. Als leuke toevoeging voor jullie allemaal. Wist je dat je al de forum in de nieuwe kleuren kunt zetten? Onderaan iedere pagina vind je balkje, met Markeer alles als gelezen. Daarnaast vind je een boxje, waarop je de kleur van het forum kunt wijzigen  .
|
|
|
|
#131818 - 27-02-2012 15:03
|
Zeer frequente bezoeker
|
Complimenten Nims, het ziet er goed uit. Ik ben blij met je toevoegingen rechtsboven. Dank! Liefs, Petra
|
Registered: 01-04-2010
| Posts: 525
|
|
|
#131819 - 27-02-2012 15:14
|
Merudiaan en medemens
|
Leuk zeg!..ik heb purple als kleur genomen! wat een vrolijkheid is er nu  zooooooooo mooi! 
Edited by Beschermengel (27-02-2012 15:15) Edit Reason: tikfout
Je hart zal ik openen, als je me toelaat. Je weg zal ik verlichten, als je mij er om vraagt. Wijsheid zal ik je schenken, als je je ervoor openstelt. Harmonie kan ik je geven, als je bereid bent te luisteren.
|
|
|
|
|
|
#131827 - 27-02-2012 16:44
|
Merudiaan
|
Zo ik ben langzaam aan, dingen aan het overzetten  . Maar de meeste dingen zijn in ieder geval al visueel aangepast  . Vertalingen komen daarna, dus nog even geduld hiermee. Links op de site verwijzen nu vooral nog naar de engelse pagina's, maar dat komt vanzelf goed. Ik hoor graaf of er nog feedback is over de transformatie  . Zoals je kunt merken is het een "work in progress".
|
|
|
|
#131828 - 27-02-2012 17:02
|
Zeer frequente bezoeker
|
Je bent er druk mee Nims  Ik vind het forum enorm overzichtelijk en de kleur is ook heel prettig. Wat misschien een fijne optie zou kunnen zijn 'ongelezen berichten sinds je laatste bezoek' op de begin pagina ergens in de buurt van het inlog scherm bovenaan, maar ik weet natuurlijk niet of dit frame die optie heeft.
|
|
|
|
#131829 - 27-02-2012 17:16
|
Merudiaan
|
"'ongelezen berichten sinds je laatste bezoek" Waar kan ik nu die optie vinden? Ik kan er dan links in het menu, een linkje naar maken.
|
|
|
|
#131831 - 27-02-2012 19:42
|
Regelmatige bezoeker
|
Wooow...het ziet er nu echt overzichtelijk en kleurrijk uit  . Ik vind het wennen ook erg mee vallen  . Kan alles goed vinden en dat wil veel zeggen...over MIJ dan heh...!!!  Enigma
|
|
|
Registered: 03-01-2012
| Posts: 200
|
|
|
#131832 - 27-02-2012 20:13
|
Regelmatige bezoeker
|
ik krijg alleen alles in het Engels. Ook al tik ik op "Engelen" krijg ik alles over "Angels" Doe ik iets vaut  ?
|
|
|
|
#131837 - 27-02-2012 21:24
|
Zeer frequente bezoeker
|
Staat de taal in je profiel wel op nederlands? Ik krijg alles in het Nederlands namelijk.
Mooi gedaan zo allemaal.
|
Registered: 02-02-2011
| Posts: 546
| Loc: Amersfoort
|
|
|
#131845 - 27-02-2012 22:58
|
Regelmatige bezoeker
|
Ja, taal staat op NL. Vanaf Engelen krijg ik de tekst in het Engels.
|
|
|
|
#131848 - 27-02-2012 23:18
|
Merudiaan
|
Klopt helemaal  . Zoals ik al zei ben ik nog bezig met vertalen  . Dus het is nog wel eventjes engels allemaal, maar wordt aan gewerkt.
|
|
|
|
#131856 - 28-02-2012 01:06
|
Merudiaan
|
Zo alle menu's zijn aangepast  . Het klikken werkt dus nu nog wel. Alleen de tekst over de stralen is nog Engels. Dat ga ik nog vertalen, maar is een stuk meer werk. Dus daar moet je nog even geduld voor hebben. Mocht je iets tegenkomen wat niet werkt, of je liever anders zou zien. Laat het me vooral weten!
|
|
|
|
#131857 - 28-02-2012 07:56
|
Zeer frequente bezoeker
|
Heej dat is leuk: zelfs de app is aangepast aan de nieuwe instellingen. Meestal verschillen apps van de site.
Edited by Kalilka (28-02-2012 09:17)
|
|
|
|
#131875 - 28-02-2012 10:49
|
Merudiaan
|
Klopt, de app is ook aangepast  . En ik heb een "chat" optie toegevoegd aan de linkerkant. Het is de shoutbox, maar dan in het groot en je ziet meteen wie er online is  .
|
|
|
|
#131878 - 28-02-2012 12:11
|
Merudiaan en medemens
|
Ziet er goed uit Nims!
|
Registered: 09-09-2010
| Posts: 3603
|
|
|
#131880 - 28-02-2012 12:50
|
Merudiaan
|
Ik probeer overigens ook nog de site te laten werken op de iphone en android, door wat met de stijlen te doen, zodat het ook op een kleiner scherm past. Maar dat is even wat dingen uitproberen  .
|
|
|
|
#131882 - 28-02-2012 13:05
|
Zeer frequente bezoeker
|
Ik zag dat laatste reacties al links stonden. Dank je voor je aanpassingen Nims, super!
|
|
|
|
#131886 - 28-02-2012 13:17
|
Regelmatige bezoeker
|
De site ziet er goed uit, ook wel een overzichtelijker geworden. Leuk dat je de kleur naar je eigen smaak kan aanpassen. Het scheelt ook dat ik die tekst al heb gelezen, anders zou het misschien wat lastiger zijn om er achter te komen waar je moet zijn en wat waar onder valt. nou heb ik een visuele beperking dus let ik daar goed op. Wat me verder nog op valt en wat vervelend is in mijn optiek: - is dat de letters vrij klein geworden zijn en het contrast en minder goed. nou heb ik zelf mijn tekengrote nog wat groter moeten zetten, waardoor het de overzichtelijheid weer verdwijnt en ook een deel van middenframe lijkt te verdwijnen. Nog even uitzoeken of dat aan ik er hier iets mee kan. want krijg dus ook geen schuifbalk als ik dat doe. - Ook valt alles in de bovenste balk weg, ik bedoel de balk waarin ook de icoontje van facebook e.d. staat, ik weet wat er staat maar je kan het nauwelijks lezen, maakt niet uit welke kleur je gebruikt. - vind de rechterkant behoorlijk druk in vergelijking met de linker kant. aangezien de uitklapmenu's vrij minimaal zijn, zou ik een deel van wat rechts staat verplaatsen naar links. hoef je ook minder te scrollen. ik bedoel dan in het forum gedeelte, waar ik toch het meeste ben. dit is wat mijn in eerste instantie zo opvalt, maar heb geen uitgebreide analyse gedaan ofzo, al heb ik dat tijdens mijn studie vaak genoeg moeten doen  ben zelf nu wat druk, maar elke keer als ik vluchtig een kijkje neem is er weer wat veranderd haha. 
Edited by Solaria (28-02-2012 13:28)
|
|
|
Registered: 04-01-2012
| Posts: 169
|
|
|
#131906 - 28-02-2012 22:36
|
Regelmatige bezoeker
|
het zal beslist wel aan mij liggen, maar ik kan niet meer vinden waar ik wijzigingen in mijn profiel kan aanbrengen.................
|
|
|
|
#131907 - 29-02-2012 00:03
|
Zeer frequente bezoeker
|
Kan ik me indenken  De titel is er niet helemaal naar. Links in de balk staat "wijzig forumtaal" Daar moet je opklikken heb ik ontdekt. Misschien handig als het een andere benaming krijgt.
|
|
|
|
#131911 - 29-02-2012 09:26
|
Frequente bezoeker
|
Ik begin het een beetje te snappen het nieuwe systeem  Het ziet er erg mooi uit moet ik zeggen, al is het af en toe nog even zoeken. Eerst werkte de app bij mij precies zoals de site als je die op internet opent, maar nu jammer genoeg niet meer.. verandert dat nog? Op de app kan ik nu niet meer persoonlijke berichten lezen/chatten, dat vond ik nou juist zo leuk  Verder is het misschien handig de zinnen helemaal links in het menu niet op te splitsen, want daar wordt het wat onoverzichtelijk van. Bijvoorbeeld 'Spirituele' en 'Agenda' lijken op het eerste gezicht twee verschillende categorieën. Maar echt top hoor, wat een werk moet hiervoor zijn verzet! Schouderklopje voor degenen die hier zo intensief mee bezig zijn geweest (in ieder geval NiMS en Emuca  )
|
Registered: 08-01-2012
| Posts: 445
|
|
|
#131921 - 29-02-2012 14:10
|
Regelmatige bezoeker
|
@Kalilka: weet niet zeker of jij nou reageerde op mijn berichtje......maar bij "wijzig forumtaal" zie ik verder geen gegevens die ik kan wijzigen voor mijn profiel (bijvoorbeeld de afbeelding, het wachtwoord en zo). Zo gek, ik heb gistermiddag nog geprobeerd mijn afbeelding te wijzigen, dat lukte niet (waarschijnlijk was de afbeelding te groot hoor!). Maar nu kan ik hem helemaal niet meer vinden. Daarom denk ik dat ik er gewoon overheen kijk............
|
|
|
|
#131922 - 29-02-2012 15:25
|
Zeer frequente bezoeker
|
Ja ik had het inderdaad tegen jou. Daar heb ik nog niet naar gezocht inderdaad.
|
|
|
|
#131923 - 29-02-2012 16:22
|
Merudiaan
|
Om je afbeelding te wijzigen klik bovenaan onder: "Mijn Instellingen / Berichten" en dan op "Edit profile". Maar misschien is het handiger om de link linke "Mijn Profiel" te wijzigen, naar de link dat je het meteen kunt aanpassen?
|
|
|
|
#131924 - 29-02-2012 16:25
|
Regelmatige bezoeker
|
Owowow, voel me dom maar,.,,,,................ik zie nergens meer "mijn instellingen/berichten" staan. Voorheen stond dit er inderdaad ................
|
|
|
|
#131930 - 29-02-2012 17:49
|
Zeer frequente bezoeker
|
Bovenaan de balk .
|
|
|
|
#131931 - 29-02-2012 18:28
|
Regelmatige bezoeker
|
Dat zie ik inmiddels ook niet meer hoor, maar nu staat links in het menu 'wijzigen forum taal' onder 'Mijn profiel'. waarschijnlijk kan je het daar wijzigen. want zie nu ook niet meer waar je profiel kan wijzigen etc.
|
|
|
|
|
|
#131932 - 29-02-2012 18:39
|
Regelmatige bezoeker
|
Klopt Solaria, zo staat het bij mij ook.
|
|
|
|
#131952 - 01-03-2012 11:50
|
Regelmatige bezoeker
|
wat me ook opvalt is dat je geen melding krijgt of ziet op de site als je een pb'tje hebt ontvangen
|
|
|
|
|
|
#131956 - 01-03-2012 13:27
[Re: Solaria]
|
Merudiaan
|
Dat zie ik inmiddels ook niet meer hoor, maar nu staat links in het menu 'wijzigen forum taal' onder 'Mijn profiel'. waarschijnlijk kan je het daar wijzigen. want zie nu ook niet meer waar je profiel kan wijzigen etc. Hey dat is raar. Die balk hoort er wel te staan en zie ik ook. Bij mij staat er: "Beheren Forumlijst Mijn Instellingen / Berichten Gebruikerslijst Kalender Actieve Onderwerpen Zoeken FAQ" En ook een knipperend icoontje. Ow, misschien dat het te maken heeft met de aanpassingen die ik heb gemaakt om de site ook geschikt te maken voor de android telefoon. Ik zal eens even met Internet explorer kijken. Ik denk dat het daaraan ligt.
|
|
|
|
#131957 - 01-03-2012 13:32
|
Merudiaan
|
Welke versie van Internet explorer heb je, en hoe zit het met de skin (kleur) die je gekozen hebt? Ik heb nu een aanpassing gemaakt, die het waarschijnlijk oplost.
|
|
|
|
#131958 - 01-03-2012 13:51
|
Zeer frequente bezoeker
|
Ik heb firefox en daar klopt alles. Dus misschien ligt het inderdaad aan explorer
|
|
|
|
#131959 - 01-03-2012 14:08
|
Regelmatige bezoeker
|
Forum Forum Inhoud Laatste Reacties Mijn Reacties Inbox Mijn Profiel Wijzig forumtaal Wie is online? Chat MerudiGastenboek Neem contact met ons op Spirituele Agenda Kinderen van nu Laat je foto lezen Bovenstaande zie ik aan de linkerkant.Nieuwe Reactie Onderwerp opties Stem op dit onderwerp Spring naar: Dit in de bovenbalk.Als kleur heb ik groen gekozen. Zal hem terugzetten in het originele en kijken of dit er mee te maken kan hebben. Trouwens bedankt voor alle hulp die ik krijg! 
|
|
|
|
#131960 - 01-03-2012 14:12
|
Regelmatige bezoeker
|
Met de originele versie maakt het geen verschil in de zichtbare opties.
Zoals ik al zei, ik heb nog mijn profiel proberen te bewerken maar dat lukte niet. Een half uurtje later kon ik hem helemaal niet meer vinden.
|
|
|
|
#131962 - 01-03-2012 14:25
|
Dagelijkse bezoeker
|
Ik vind het even wennen (waar staat alles) Maar wel knettermooi eruit zien! 
|
Registered: 12-12-2008
| Posts: 1005
| Loc: Op de wereld
|
|
|
#131963 - 01-03-2012 14:26
|
Regelmatige bezoeker
|
Dit is eigenlijk alles wat ik zie. Verder geen verschil na ctrl/f5Forum Forum Inhoud Laatste Reacties Mijn Reacties Inbox Mijn Profiel Wijzig forumtaal Wie is online? Chat MerudiGastenboek Neem contact met ons op Spirituele Agenda Kinderen van nu Laat je foto lezen Welkom Papillon-Blanc. [Uitloggen] ↓ Terug naar Merudi.net » Forums » NL-De site en hun leden » Over de site / het forum » Merudi 3.0 Wat vinden jullie? Pagina 4 van 4 < 1 2 3 4 Nieuwe Reactie Onderwerp opties Stem op dit onderwerp Spring naar: #131922 - Gisteren om 15:25 Re: Merudi 3.0 Wat vinden jullie?
|
|
|
|
#131964 - 01-03-2012 14:31
|
Regelmatige bezoeker
|
ik gebruik al een tijdje google chrome, werkt deze site net wat sneller in dan in explorer heb het ook een tijdje firefox gebruikt. en van allemaal gebruik ik de laatste versie. Ik gebruik blauw. maar die hele rij is heb ik een tijdje gemist. het was raar want toen ik mijn eerste reactie over de site poste toen stond het er nog wel, de volgende dag niet meer en nu is het net weer terug. haha. zal inderdaad met de aanpassingen te maken hebben. want eerst zag ik ook nog in de alle bovenste balk een grote zoeken, dat is nu ook niet meer nu is er weer de gewone zoeken. Ik vind het denk het meest overzichtelijk als die onderwerpen gewoon links in het menu komen, en deel wat bij instelilngen staat staal ook al links in het menu, dan heb je alles bij elkaar. en als je inbox dan vet wordt of knippert of het envelopje er naast verschijnt... maar dat ben ik 
|
|
|
|
|
|
#131966 - 01-03-2012 15:31
[Re: Papillon-Blanc]
|
Merudiaan
|
Dit is eigenlijk alles wat ik zie. Verder geen verschil na ctrl/f5Forum Forum Inhoud Laatste Reacties Mijn Reacties Inbox Mijn Profiel Wijzig forumtaal Wie is online? Chat MerudiGastenboek Neem contact met ons op Spirituele Agenda Kinderen van nu Laat je foto lezen Welkom Papillon-Blanc. [Uitloggen] ↓ Terug naar Merudi.net » Forums » NL-De site en hun leden » Over de site / het forum » Merudi 3.0 Wat vinden jullie? Pagina 4 van 4 < 1 2 3 4 Nieuwe Reactie Onderwerp opties Stem op dit onderwerp Spring naar: #131922 - Gisteren om 15:25 Re: Merudi 3.0 Wat vinden jullie? Welke browser en versie gebruik je?
|
|
|
|
#131967 - 01-03-2012 15:33
[Re: Solaria]
|
Merudiaan
|
ik gebruik al een tijdje google chrome, werkt deze site net wat sneller in dan in explorer heb het ook een tijdje firefox gebruikt. en van allemaal gebruik ik de laatste versie. Ik gebruik blauw. maar die hele rij is heb ik een tijdje gemist. het was raar want toen ik mijn eerste reactie over de site poste toen stond het er nog wel, de volgende dag niet meer en nu is het net weer terug. haha. zal inderdaad met de aanpassingen te maken hebben. want eerst zag ik ook nog in de alle bovenste balk een grote zoeken, dat is nu ook niet meer nu is er weer de gewone zoeken. Ik vind het denk het meest overzichtelijk als die onderwerpen gewoon links in het menu komen, en deel wat bij instelilngen staat staal ook al links in het menu, dan heb je alles bij elkaar. en als je inbox dan vet wordt of knippert of het envelopje er naast verschijnt... maar dat ben ik Chrome heb ik inderdaad niet geprobeerd, maar het lijkt erop dat chrome de instelling voor mobiele browsers (met kleine schermen pakt). Ik ga even met chrome proberen wat ik zie. Want het heeft duidelijk met de browser te maken.
|
|
|
|
#131968 - 01-03-2012 15:38
|
Merudiaan
|
Inderdaad het is een chroom probleem. Die gaat niet goed om met de style sheets.
|
|
|
|
#131969 - 01-03-2012 16:03
|
Regelmatige bezoeker
|
heb inderdaad ook Google Chrome!
Edited by Papillon-Blanc (01-03-2012 16:03)
|
|
|
|
#131970 - 01-03-2012 16:26
|
Merudiaan
|
De balk is met chroom nu in ieder geval terug, maar er gaat nog wel meer mis. Ik ga kijken of ik iets kan doen zodat chroom er ook geen last meer van heeft.
|
|
|
|
#131972 - 01-03-2012 16:36
|
Regelmatige bezoeker
|
Ik ga het even kijken wat doet in firefox of explorer. maar ik heb het meestal al weer terug wat er eerst niet meer was. op het grote zoek venster na.
Btw. welkom, staat er nu 2x misschien is 1x voldoende en dat allemaal in de bovenste frame komt.
|
|
|
|
|
|
#131973 - 01-03-2012 16:40
|
Merudiaan
|
Chroom heb ik weer opgelost, met wat truukjes. Nu doet het het allemaal in FFOX, Internet explorer, chroom en de mobiele browsers zoals de iphone en de android  .
|
|
|
|
#131976 - 01-03-2012 17:29
|
Zeer frequente bezoeker
|
Je bent er maar druk mee hihi
|
|
|
|
#131978 - 01-03-2012 17:39
|
Regelmatige bezoeker
|
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa  Hij doet het weer bij mij! Heel erg bedankt voor het oplossen! Je hebt het er inderdaad maar druk mee! Het is vandaag complimentendag dus: 
|
|
|
|
#131979 - 01-03-2012 17:45
|
Merudiaan
|
Dank je  . Als er nog meer niet werkt, let me know  .
|
|
|
|
#131984 - 01-03-2012 21:10
|
Merudiaan en medemens
|
Ja! ik kan niet meer previewen reactie en de gebruikscode is alleen UBBCode eerst kon ik kiezen tussen 3 verschillende misschien dat het daar mee te maken heeft. Ik vindt het wel jammer dat ik niet meer kan zien wat ik getypt heb ...kun je dat veranderen Nims? of ligt het aan mijn pc?
|
|
|
|
|
|
#131986 - 01-03-2012 21:19
|
Merudiaan en medemens
|
En mijn pc loopt steeds vast als ik inlog en dat heb ik alleen als ik inlog bij Merudi  na 5 pogingen lukt het soms...oww waar ligt dit aan 
|
|
|
|
|
|
#132010 - 02-03-2012 13:17
[Re: Beschermengel]
|
Merudiaan
|
Ja! ik kan niet meer previewen reactie
Werkt bij mij prima. Welke versie en welke browser gebruik je? Dat ligt waarschijnlijk aan je computer. en de gebruikscode is alleen UBBCode eerst kon ik kiezen tussen 3 verschillende misschien dat het daar mee te maken heeft.
Nee dat staat er los van. Overigens is die optie alleen voor Moderators beschikbaar ;), maar ik heb het weer aangezet dus nu kan je in ieder geval de opmaak kiezen. Ik vindt het wel jammer dat ik niet meer kan zien wat ik getypt heb ...kun je dat veranderen Nims? of ligt het aan mijn pc?
Ik denk dat dit aan je PC ligt. Net zoals je niet kunt inloggen en 5 minuten moet wachten. Controleer even je PC op virussen of gebruik een andere browser zoals bijvoorbeeld firefox.
|
|
|
|
#132016 - 02-03-2012 17:16
|
Merudiaan en medemens
|
Oke ik ga er naar kijken, hij heeft het wel altijd gedaan het previewen alleen nu Merudi vernieuwd is niet meer. Ik heb Norton voor mijn virussen. Het inloggen gaat nu beter! en de opmaak kiezen gaat nu ook! ...blijft alleen de preview nog over ...jammer want dat gebruik ik best vaak vooral met plaatjes. 
|
|
|
|
|
|
#132019 - 02-03-2012 17:44
|
Zeer frequente bezoeker
|
Ik heb norton eraf gegooid omdat het teveel virussen door liet. Ik gebruik nu avg.
|
|
|
|
#132020 - 02-03-2012 17:47
|
Merudiaan
|
daar heb ik ook last van, Beschermengel... Ik kan ook niet previewen... Dus het ligt niet aan jou!... whaha ik heb vanmiddag iets van 18.000 problemen en fouten gerepareerd met avg... En ik moet zeggen... mijn computer is weer een stuk sneller  groetjes moonflowertje 
|
Registered: 21-02-2011
| Posts: 2115
| Loc: Tiel,Betuwe
|
|
|
#132029 - 03-03-2012 00:28
|
Merudiaan
|
Als je niet kunt pre-viewen laat dan even weten welke browser en welke versie je gebruikt. Anders kan ik er niet naar kijken.
|
|
|
|
#132036 - 03-03-2012 14:35
|
Merudiaan en medemens
|
Volgens mij heb ik Internet Explorer 8 ...is dat wat je bedoelt? eerlijk gezegd heb ik niet zo heel veel verstand daarvan, iemand anders heeft dit toen der tijd geinstaleerd voor mij. Toch fijn dat ik niet de enige ben Moonflowertje 
|
|
|
|
|
|
#132039 - 03-03-2012 14:46
|
Merudiaan
|
Dat is inderdaad wat ik bedoel. Ik heb zelf internet explorer 9, maar daarmee gaat het goed. Kun je proberen of het met Firefox of chroom ook gebeurd? En zijn er anderen met Internet explorer 8, met wie het niet werkt? Uiteraard kan je ook upgraden naar Internet explorer 9. Hij is gratis en kan je gewoon installeren via de microsoft website.
|
|
|
|
#132226 - 10-03-2012 11:00
|
Merudiaan en medemens
|
Ik heb nu ook 9  ...jippie het is gelukt! en kan ook weer previewen! Dankje Nims  Klein vraagje nog, ik had altijd links bovenin favorieten staan maar kan hem nu niet meer vinden  het is nu natuurlijk allemaal veranderd, waar moet ik kijken???
|
|
|
|
|
|
#132252 - 11-03-2012 20:40
|
Merudiaan
|
Rechts onder het afsluitknopje staat een gele ster. Klik erop en je bent bij je favorites.
|
|
|
|
#132258 - 12-03-2012 07:40
|
Merudiaan en medemens
|
Ja! ik had het al gevonden hij staat bij mij alleen rechts bovenin  ..het is gewoon effies zoeken
|
|
|
|
|
|
|