|
1 registered (Diamant^tje),
14
Guests and
21
Spiders online. |
|
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#45256 - 05-02-2009 17:47
Hoe maak je een zielenkoppeling?
|
Merudiaan
|
Er is al veelvuldig gesproken over de zielenkoppeling, maar nog nergens staat echt uitgelegd hoe je dit maakt. Voor de duidelijkheid, een zielenkoppeling wordt altijd tussen 2 entiteiten gemaakt (en misschien zelf wel tussen meerdere mensen dan 2, heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd) die er ook open voor staan. Je kan dus geen zielenkoppeling maken met iets dat er niet voor open staat. Een zielenkoppeling kan gevormd worden tussen 2 mensen, maar ook tussen bijvoorbeeld een mens en een geest, of een mens en een dier. Hoe maak je een zielenkoppeling? 1.) Zorg ervoor dat de beide partijen weten dat er een koppeling gemaakt wordt. Het is dan veel makkelijker om contact te krijgen als beide kanten ervoor open staan. 2.) Bepaal wie er initiatief neemt. Je kan niet tegelijkertijd een verbinding naar elkaar maken. Dan is het alsof je allebei elkaar tegelijkertijd opbelt. 3.) Probeer iets te hebben waarmee je de ander goed voor je kan zien. Het meest makkelijke is om bij elkaar in de buurt te zitten en elkaar te kunnen aankijken. Toch is dit niet direct noodzakelijk. Via een webcam of een foto is het ook mogelijk. In het moeilijkste geval, is het in gedachten nemen van iemand ook voldoende. Het gaat erom dat je een richtingspunt voor je koppeling hebt. 4.) De ontvanger moet zich ook op de zender richten, en zich voorstellen dat die iets wil ontvangen van de zender. 5.) Als iedereen er klaar voor is, begint het echte koppelen. De zender concentreert zich op zijn vleugelchakra, (tussen de schouders op de rug). 6.) De ontvanger concentreert zich ook op de vleugelchakra. 7.) Als er een druk begint te ontstaan tussen de schouderbladen bij de zender, dan concentreer je je op de ontvanger en probeert de vleugelenergie echt naar de ontvanger te sturen. Probeer soms echt te duwen in gedachten om bij de ontanger aan te komen. 8.) De ontvanger kan nu een tinteling tussen de schouders voelen en is de basis voor de koppeling gelegd. 9.) Nu kan er allerlei informatie worden doorgestuurd, of helende energie worden getransporteerd. Soms komen er beelden door, of worden er pijntjes overgenomen. Het is een kwestie van er mee spelen en te ervaren wat je ermee kunt. Ik hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is, en ik lees graag jullie ervaringen  .
|
Registered: 24-08-2003
| Posts: 11508
| Loc: Utrecht
|
|
|
#45345 - 07-02-2009 09:36
Re: Hoe maak je een zielenkoppeling?
[Re: NiMS]
|
Zeer frequente bezoeker
|
Een zielenkoppeling kan gevormd worden tussen 2 mensen dat begrijp ik. Maar tussen een mens en een geest of tussen een mens en een dier, dat begrijp ik niet. Hoe doe je dat dan? Hoe kan je weten of de geest of het dier weet wanneer je een koppeling wil maken? 
|
|
|
Registered: 31-12-2008
| Posts: 578
|
|
|
#45350 - 07-02-2009 11:44
[Re: Muin]
|
Merudiaan
|
Eigenlijk is het heel makkelijk, omdat het dan lukt  . Klinkt misschien stom, maar je moet het zeker proberen. Er gaat namelijk veel energie vanuit een zielenkoppeling, en de geest / dier zal het zeker opmerken.
|
|
|
|
#49084 - 25-03-2009 20:12
|
Dagelijkse bezoeker
|
Ik dacht altijd dat er met zielenkoppeling werd bedoelt dat je 2 zielen koppelt voor een relatie 
|
Registered: 15-03-2009
| Posts: 1164
| Loc: Rotterdam
|
|
|
#49086 - 25-03-2009 20:15
[Re: Natalie1986]
|
Regenboog
|
Ah.. Dus dit is precies een zielkoppeling. Ik heb wel eens zoiets gedaan, maar dan via een andere manier.  Maar deze lijkt me ook heel bijzonder om te ervaren.
|
Registered: 03-03-2009
| Posts: 4294
| Loc: In mijn eigen wereldje
|
|
|
#49094 - 25-03-2009 22:14
[Re: Emuca]
|
Merudiaan
|
Het is inderdaad geen relatie  . Het is meer een manier van energie overdracht. Op welke manier heb jij dit dan gedaan, emmy?
|
|
|
|
#49095 - 25-03-2009 22:18
|
Regenboog
|
Met handen, gedachten en daarmee energie overbrengen. Ik kan met mijn handen beelden doorgeven en energie, en op afstand energie en gedachten, beelden heb ik nog nooit geprobeerd op afstand.  Ik hoef me in ieder geval niet te concentreren op de vleugelchakra.
|
|
|
|
#50208 - 03-04-2009 10:20
|
Regenboog
|
Is het raar als je na een zielenkoppeling je enorm treurig voelt? Dat heb ik tenminste heel erg.
|
|
|
|
#50211 - 03-04-2009 11:14
|
Merudiaan
|
Het is niet raar als je dit leest: http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/engelmens/7_10_voelen%20zich%20alleen.htm"Een Engelmens heeft geen identiteit. Het voelt zich vaak onbegrepen en alleen. Wanneer de Engelmens een andere ziel verder helpt, wordt deze zich ook bewust van deze andere ziel. Bij het insluiten van deze ziel kan er ook een gevoel van diepe binding ontstaan. De Engelmens wordt weer herinnerd aan de individualiteit die het ooit had. Daarmee komen ook de beperkingen van de ziel weer boven en kan de Engelmens zich weer even gewoon mens voelen. Dit heeft meteen tot gevolg dat de Engelmens zich in dit gevoel kan verliezen vanwege de kracht die het heeft.
Bij het loslaten van de "geholpen" ziel, treedt er direct een gevoel van eenzaamheid op, omdat het vertrouwde gevoel van de ziel is verdwenen. Ineens draait alles weer om het grotere doel en is er geen excuus meer om je van je taak af te houden. Op die momenten beseft de engel zich, dat zij niet uniek is en er alleen maar is om te geven. Het gemis van een ziel is op die momenten duidelijk voelbaar.
Dit gemis heeft wel degelijk een functie en is een oerinstinct van de Engelmens. Het is altijd op zoek naar een nieuwe "prooi" om verder te helpen. Het is een drift die gestuurd wordt door het goddelijke plan: een gekoppeld netwerk van nieuwe zielen in een universeel netwerk. De komst van God op aarde."
|
|
|
|
#50221 - 03-04-2009 11:57
|
Dagelijkse bezoeker
|
Is het raar als je na een zielenkoppeling je enorm treurig voelt? Dat heb ik tenminste heel erg. Zo dit herken ik echt heel erg. Hebben mensen een relatie en dan zit het erweer op voor jou als helper zeg maar. Als ik terug kijk gebeurd het zovaak dan heb je elkaar op 1 of andere manier niet meer nodig ofzo. Dan hebben ze elkaar gevonden en gaan ze verder. Vroeger dacht ik altijd dat ik verkeerde dingen deed 
|
|
|
|
#50225 - 03-04-2009 12:08
|
Regenboog
|
Nou, ik heb vooral dat, als ik contact met iemand heb gemaakt, ook al is het maar 2 tellen, dat ik, zodra ik weer afkoppel, echt een huilerig gevoel krijg.
|
|
|
|
#50228 - 03-04-2009 12:55
|
Dagelijkse bezoeker
|
Volgens mij is dat heel normaal hoor. Je hoort het wel vaker tenminste van mensen die er mee bezig zijn.
|
|
|
|
#50232 - 03-04-2009 13:24
|
Merudiaan
|
Ja er zijn wel vaak na-effecten. Ik verbreek meestal de verbinding ook niet zo rigoreus, maar laat hem gewoon uitvloeien. Soms blijf ik nog dagen of soms zelfs weken verbonden en wordt het langzaam vanzelf minder. Zo is het veel minder confronterend voor mij.
|
|
|
|
#50365 - 04-04-2009 14:05
|
Regenboog
|
Ik hou ook wel een soort van contact, maar als ik 'kijk'hoe het met iemand gaat, is het contact veel dichterbij. Snapje?
|
|
|
|
#51237 - 13-04-2009 16:41
|
Dagelijkse bezoeker
|
Doe je de zielenkoppeling trouwens niet automatisch? als ik echt aan iemand denkt voelt diegene dat!
|
|
|
|
#51238 - 13-04-2009 16:44
|
Regenboog
|
Ik denk dat sommige mensen makkelijker dingen kunnen zenden en ontvangen dan de ander. En dat de ander echt niet hoeft te weten of je contact maakt.
Als de nood heel hoog is, hoor ik het geroep zelfs.
|
|
|
|
#51239 - 13-04-2009 16:46
|
Dagelijkse bezoeker
|
ja dat heb ik ook dwars door de muziek heen 
|
|
|
|
#51240 - 13-04-2009 16:47
|
Regenboog
|
Ik heb het vannacht gehad. En dan echt een roep om hulp. Geen idee meer wat het was en wat ik geantwoord heb.
|
|
|
|
#51246 - 13-04-2009 17:20
|
Dagelijkse bezoeker
|
Ja sommige roepen je gewoon wakker!! vooral geesten.
|
|
|
|
#51249 - 13-04-2009 17:26
|
Regenboog
|
Ik ben vannacht wakker geroepen door een levend mens. Het was zo duidelijk.
Als iets echt op jou gericht is, merk je het veel beter dan dat het een algemene roep om hulp is.
|
|
|
|
#51253 - 13-04-2009 18:44
|
Dagelijkse bezoeker
|
Jaa, sorry dat ik je wakker hield xD.. Al weet ik echt niet meer waarom .. Ik denk dat ik het onbewust deed. Excuses daar voor. Btw, mocht ik vaker iets doen, en je wilt het hier zeggen, mag je gerust mijn naam noemen hoor  Maar ik herken dit eigenlijk niet.. Als ik mij afkoppel van iemand, krijg ik juist een tevreden gevoel.. Vaak omdat ik ze dan een plezier gedaan heb.
|
Registered: 12-03-2009
| Posts: 1222
| Loc: Heukelum, Nederland
|
|
|
#51254 - 13-04-2009 19:33
[Re: Richie Richard]
|
Regenboog
|
Ik was toch al half wakker.  Dus geen probleem. Ik vind het denk ik gewoon veels te 'fijn' om met een ziel verbonden te zijn. Dat ik me daarom verdrietig voel bij het loskoppelen.
|
|
|
|
#60905 - 15-06-2009 23:43
|
Lid
|
Ik zou dit ook wel eens willen testen.
|
Registered: 18-08-2008
| Posts: 77
| Loc: Alkmaar
|
|
|
#60913 - 16-06-2009 07:18
[Re: Harbringer]
|
Bellefleur
Unregistered
|
Ik zou dat niet doen als test!
|
|
|
|
|
|
|
#61239 - 18-06-2009 14:10
|
Larapinta
Unregistered
|
Ik zou dit ook wel eens willen testen. Wat bedoel je met testen???? Een zielenkoppeling maken is lijkt mij een heel mooi gebaar en een mooi warm gevoel, maar heeft niets te maken met testen, of zie ik dat verkeerd?
|
|
|
|
|
|
|
#61306 - 18-06-2009 20:58
[Re: ]
|
Bart
Unregistered
|
Nee, testen is niet de goede manier om te doen. In een ver verleden heb ik dit wel eens "getest". Het was een ongevraagd bezoek van mij aan een collega toen met wie ik een goede band had. Zij stond open voor dit soort zaken en ik heb gevisualiseerd dat ik een bezoek aan haar bracht en haar een vraag zou stellen. Het was in de avond en toen ik haar "zag" lag ze in bed. Ik stelde haar toch een vraag waarvan ik dacht dat ze deze niet hoorde, maar de vraag was echt uit mijn hart.
De komende paar dagen zag ik haar niet en begon me al af te vragen.. toen ik haar de volgende dag tegenkwam, keek ze me niet aan en ze zei alleen maar nee. Ze was boos en er eigenlijk niet van gediend dat ik dit zo op deze manier heb gedaan, maar dit heeft ze nooit verder tegen me gezegd. Maar daarom: ongevraagd, nee, spontaan is wat anders.
|
|
|
|
|
|
|
#61329 - 18-06-2009 22:20
|
Lid
|
Ik bedoel testen met iemand die dat ook wilt testen, het gaat er toch om dat je elkaar kan emailen met je gedachten ofzo als ik het goed begrijp? xD
|
Registered: 18-08-2008
| Posts: 77
| Loc: Alkmaar
|
|
|
#61334 - 18-06-2009 22:58
|
Dagelijkse bezoeker
|
Ik bedoel testen met iemand die dat ook wilt testen, het gaat er toch om dat je elkaar kan emailen met je gedachten ofzo als ik het goed begrijp? xD Testen, is niet mijn idee. Ervaren is een ander. Er zijn vast mensen die met je willen testen, ik vraag me alleen of ervaar je dan ook wat het is?? En het is veeeeel meer dan in gedachten mailen.. Maar dat mag je zelf eens ervaren. Liefs Paulette
|
|
Registered: 09-12-2008
| Posts: 1079
| Loc: Friesland
|
|
|
#61345 - 18-06-2009 23:19
[Re: Hemelwandelaar]
|
Merudiaan
|
Ik heb eens getest met mijn leraar van de cursus Intuitieve en helende vaardigheden die ik toen bij hem volgde. Hij heeft mij een bezoek gebracht toen ik in bed lag. Ik kon voelen dat hij me een kus gaf en dat was nou weer niet de bedoeling....
Wat ik wil zeggen is dat je heel voorzichtig moet zijn met wie je het doet en met welke intentie. Het kan voor de ontvanger heel kwetsbaar voelen. Dat was in mijn geval tennminste wel zo.
|
|
Registered: 06-02-2008
| Posts: 2153
| Loc: Gelderland
|
|
|
#73802 - 01-10-2009 16:38
[Re: Maryssa]
|
Zeer frequente bezoeker
|
Is het de uiteindelijke bedoeling van het zielenkoppelingsproces dat "de geholpene" volledig losgelaten wordt? Dat heeft verder alleen "goede" gevolgen??
|
Registered: 31-05-2009
| Posts: 746
|
|
|
#73803 - 01-10-2009 16:43
[Re: AdraAin]
|
Bellefleur
Unregistered
|
Maryssa dat was geen zielekoppeling, hoor. Dat was zijn Dubbel.. die tot bij jou kwam.
|
|
|
|
|
|
|
#73804 - 01-10-2009 16:47
|
Regenboog
|
Dubbel?
|
|
|
|
#73931 - 02-10-2009 17:52
|
Bellefleur
Unregistered
|
energetisch dubbel. vb, jij stelt je open voor een healing en ik stel me open om een healing te geven. Vanop afstand! Vanuit deze openheid ontstaat er soort tweede zichzelf in energie. Het lijkt dan alsof je werkelijk bij elkaar bent, maar het is het energetisch dubbel. Op die manier kan er heel veel healende dingen gebeuren, oa.
|
|
|
|
|
|
|
#73932 - 02-10-2009 17:55
|
Bellefleur
Unregistered
|
wordt ook spiritueel dubbel genoemd.. wie weet worden daar nog andere namem aan gegeven.
|
|
|
|
|
|
|
#73936 - 02-10-2009 17:59
|
Zeer frequente bezoeker
|
Bellefleur hoe weet je dat je bezig bent zielenkoppeling of met een healing dmv spiritueel dubbel ?
|
Registered: 31-05-2009
| Posts: 746
|
|
|
#73939 - 02-10-2009 18:19
|
Bellefleur
Unregistered
|
Als ik een healing doe, vanop afstand, via spiritueeel Dubbel, is er geen koppeling met het andere dubbel. Das ook niet aangewezen, want er blijft anders energie plakken bij je die je dan te zuiveren hebt, en virsa versa. Ik doe niet aan zielenkoppeling.
|
|
|
|
|
|
|
#73945 - 02-10-2009 19:36
|
Merudiaan
|
Bellefleur: Maryssa dat was geen zielekoppeling, hoor. Dat was zijn Dubbel.. die tot bij jou kwam. Dat zou kunnen inderdaad dat dat zijn dubbel was. Ik ben daar nog niet zo in thuis, vind het wel interessante materie. Had nog niet eerder van het begrip dubbel gehoord.
|
|
Registered: 06-02-2008
| Posts: 2153
| Loc: Gelderland
|
|
|
#73951 - 02-10-2009 23:33
|
Merudiaan
|
Is het de uiteindelijke bedoeling van het zielenkoppelingsproces dat "de geholpene" volledig losgelaten wordt? Dat heeft verder alleen "goede" gevolgen?? Nee, in mijn ogen is het uiteindelijk de bedoeling dat iedereen met iedereen gekoppeld is, en er dus niets losgelaten hoeft te worden.
|
|
|
|
#74217 - 04-10-2009 21:50
|
Regenboog
|
Oh, dan is dat bij mij ook een soort dubbel... Denk ik.
|
|
|
|
#76016 - 20-10-2009 14:54
|
Beginner
|
wat ik mij afvraag, nu ik dit gelezen heb, ook al is er lang niet gereageerd op dit topic, waarom je een zielenverbinding tot stand zou brengen. wat is het doel. iemand helen? of liefde versturen?
|
|
|
Registered: 20-10-2009
| Posts: 17
| Loc: amsterdam
|
|
|
#76018 - 20-10-2009 14:57
[Re: gabriel]
|
Merudiaan
|
Zie: http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/gabriel/12_zielen%20koppelen.htmHet koppelen van zielen geeft ongekende krachten waarmee er een nieuwe stap in de menselijke evolutie gezet kan worden. Deze link kan goed gebruikt worden om stilstaande zielen verder te helpen. Deze link is ook bruikbaar voor een heel ander doel, namelijk "compatibel" worden met zielen met een hogere afstemmingsfrequentie. Hierdoor is "contact" met de verder geëvolueerde zielen ineens een stuk eenvoudiger geworden. Wanneer er voldoende zielen gekoppeld zijn kan zelfs de afstemmingsfrequentie van God worden bereikt. Je kunt dit de komst van God op aarde noemen.
|
|
|
|
#76200 - 21-10-2009 20:41
|
Beginner
|
ok, dat snap ik. maar hoe herken je dan de zielen met een hogere afstemmingsfrequentie?
ik merk namelijk dat ik veel van anderen voel, is dat hetzelfde?
groetjes Gabriel
|
|
|
|
|
|
#76204 - 21-10-2009 21:35
|
Merudiaan
|
Nee dat is niet hetzelfde. Heb je ooit contact gehad met een engel? Dat is de hogere afstemmingsfrequentie.
|
|
|
|
#76211 - 21-10-2009 22:41
|
Beginner
|
ja, ik heb contact met twee engelen, met de 1 meer dan de ander. heb ik mij dan op hun afgestemd of zij op mij? of wij weer op elkaar. en hoe gaat dat dan met mensen?
intrigerend onderwerp hoor Nims
|
|
|
|
|
|
#76214 - 22-10-2009 00:29
|
Merudiaan
|
Jullie hebben je op elkaar afgestemd. En met mensen gaat het op precies dezelfde manier.
|
|
|
|
#82397 - 20-01-2010 02:25
|
Bezig lid te worden
|
NiMS.. alles om elkaar heen is al met elkaar gekoppeld en alles wat is zal zijn..
NiMS.. welke bronnen vertellen dat er zielenkoppeling kan plaatsvinden.. behalve de tekst ''Engelenmensen''.
Er vindt zich namelijk altijd ''koppeling'' plaats.. Als twee ''mensen'' bij elkaar zijn en zich concentreren op de energieën van de elementen is er altijd een versterkt gevoel aanwezig.. het is niet zo dat men elkaar dan koppelt met elkaars ziel, want alles is al met elkaar verbonden.
NiMS.. het is mooi dat jullie een tekst hebben uitgebracht waardoor mensen zich verbonden kunnen voelen en eventuele bevestiging kunnen krijgen voor bepaalde gevoelens die zij in zich hebben..
Bewustwording van de energieën creëren bij mensen is licht, veroorzaken dat men gaat denken dat men invloed heeft op het zijn is donker..
De waarheid is enkel bestemd voor wie dit herkent.. hier ligt de verdienste in.. het gegeven vrije wil is het maken van keuzes in situaties die op je pad komen.. niet berust op het creëren van situaties..
oftewel eerder genoemd zielenkoppeling..
|
|
|
Registered: 17-01-2010
| Posts: 37
|
|
|
#83207 - 27-01-2010 23:20
|
Bezig lid te worden
|
NiMS.. alle teksten die op dit forum staan heb ik al bestudeerd gelezen.. dus ook jouw teksten over "Engelmensen".. lees nu ook mijn tekst goed door en kies je antwoord..
NiMS.. mijn vervolg vraag; heeft Gabriël tegen je gesproken of komt het uit andere bronnen? Zo ja.. verklaar die bronnen en toch een kleine test; verklaar de naam Enoch!
Wanneer men met valse tongen spreekt.. voorzie de gevolgen en erken dat alles wat is zal zijn..
NiMS.. dat snapt een "Engelmens" wel toch.. als je wilt voorkomen dat het overige forum deze confrontatie niet leest.. reageer prive.. je snapt wel dat het voor de rest goed zit toch.. dit enkel om een gesloten gesprek te voorkomen..
Meritium in Veritatum Discernendo
|
|
|
|
|
|
#83225 - 28-01-2010 11:15
[Re: AV999]
|
Merudiaan
|
NiMS.. alle teksten die op dit forum staan heb ik al bestudeerd gelezen.. dus ook jouw teksten over "Engelmensen".. lees nu ook mijn tekst goed door en kies je antwoord..
Kies mijn antwoord? NiMS.. mijn vervolg vraag; heeft Gabriël tegen je gesproken of komt het uit andere bronnen? Zo ja.. verklaar die bronnen en toch een kleine test; verklaar de naam Enoch!
Nee er zijn geen andere bronnen en hij heeft tot mij gesproken. Verklaar de naam Enoch? Het eerste beeld dat in mij opkomt was een groot wit paard met witte vleugels, maar geen idee wat ik daar verder mee moet. Wanneer men met valse tongen spreekt.. voorzie de gevolgen en erken dat alles wat is zal zijn..
NiMS.. dat snapt een "Engelmens" wel toch.. als je wilt voorkomen dat het overige forum deze confrontatie niet leest.. reageer prive.. je snapt wel dat het voor de rest goed zit toch.. dit enkel om een gesloten gesprek te voorkomen..
En met confrontatie bedoel je? Volgens mij ben je eerder kritisch naar de informatie die je leest en dat vind ik juist heel goed! Bekijk de informatie zoals die is en bepaal voor jezelf wat het met je doet. Reageer op inhoud en niet op de boodschapper  .
|
|
|
|
#83462 - 31-01-2010 20:39
|
Dagelijkse bezoeker
|
Moet je een zielenkoppeling maken of krijg je m wederzijds aangereikt??
|
|
|
|
|
#83491 - 31-01-2010 23:49
|
Bezig lid te worden
|
NiMS.. en hoe en wanneer heeft Gabriël dan tegen je gesproken.. en waar was Michael? Welke reden zat er achter dit bezoek.. als je dit mogelijk inmiddels al weet natuurlijk..
NiMS Kies mijn antwoord?.. Er staat kies je antwoord. Hiermee vraag ik of jij antwoord wil geven op mijn eerste tekst.
NiMS.. als "boodschapper of ontvanger van hoogste waarheid".. erken je de teksten en begrijp je deze ook toch..
NiMS.. ik zoek enkel verdieping..
Verheerlijking staat gelijk aan dwaling..
NiMS.. we zijn hier niet om elkaar de les te leren.. enkel van elkaar te leren.. toch!
Edited by Akhnookh999Adito (31-01-2010 23:57)
|
|
|
|
|
|
#83493 - 01-02-2010 01:24
|
Merudiaan
|
Moet je een zielenkoppeling maken of krijg je m wederzijds aangereikt??
Wat bedoel je precies?
|
|
|
|
#83541 - 01-02-2010 19:47
|
Dagelijkse bezoeker
|
Er is al veelvuldig gesproken over de zielenkoppeling, maar nog nergens staat echt uitgelegd hoe je dit maakt. Voor de duidelijkheid, een zielenkoppeling wordt altijd tussen 2 entiteiten gemaakt (en misschien zelf wel tussen meerdere mensen dan 2, heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd) die er ook open voor staan. Je kan dus geen zielenkoppeling maken met iets dat er niet voor open staat. Ik hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is, en ik lees graag jullie ervaringen  . Jij vraagt in mijn vorig bericht hoe ik het bedoel. Ik vraag jou namelijk of je de zielenkoppeling actief moet maken, of dat het ook anders kan. Volgens mijn gevoel is er een verschil met wat jij doet, en wat ook kan. Jij beschrijft een actieve koppeling via het vleugelchakra wat tijdelijk stand houdt. Ik ben er van overtuigd dat als de kosmos je een kado geeft een zielenkoppeling meer defintief is. En zuiverder.
|
|
|
|
|
#83594 - 01-02-2010 22:32
|
Merudiaan
|
Ah ik snap je vraag. Ik wist niet waar je aan refereerde. Om antwoord te geven moet ik inderdaad actief een koppeling maken. Als ik niets doe, wordt er niet gekoppeld. Ook niet automatisch.
Over wat jij bedoeld met een zielenkoppeling vanuit de kosmos, dat weet ik niet. Ik heb het in ieder geval ook niet meegemaakt en vraag me af of het hetzelfde is. Ik weet in ieder geval wel, dat dit absoluut niet de onbreekbare band is, die je met een tweelingziel hebt. Want ik weet ook hoe zo'n koppeling voelt. Dat is niet hetzelfde.
|
|
|
|
#83736 - 03-02-2010 17:06
|
Dagelijkse bezoeker
|
Klopt. De band met een tweelingziel is idd anders. De band vanuit de kosmos zal anders zijn dan hetgeen je via een vleugelchakra (tijdelijk)legt. Hoe lang een verbinding vanuit de kosmos standhoudt, of beter gezegd, wat deze weer wegneemt, weet ik ook niet.
|
|
|
|
|
#83840 - 04-02-2010 14:04
|
Merudiaan
|
Kan jij aangeven wat je bedoeld met een band vanuit de kosmos? Heb je hier ervaring mee?
|
|
|
|
#84516 - 11-02-2010 19:27
|
Bezig lid te worden
|
NiMS.. vergeten te antwoorden of is er geen antwoord? -------------------------------------------------------------- -20-01-2010 02:25- NiMS.. alles om elkaar heen is al met elkaar gekoppeld en alles wat is zal zijn.. NiMS.. welke bronnen vertellen dat er zielenkoppeling kan plaatsvinden.. behalve de tekst ''Engelenmensen''. Er vindt zich namelijk altijd ''koppeling'' plaats.. Als twee ''mensen'' bij elkaar zijn en zich concentreren op de energieën van de elementen is er altijd een versterkt gevoel aanwezig.. het is niet zo dat men elkaar dan koppelt met elkaars ziel, want alles is al met elkaar verbonden. NiMS.. het is mooi dat jullie een tekst hebben uitgebracht waardoor mensen zich verbonden kunnen voelen en eventuele bevestiging kunnen krijgen voor bepaalde gevoelens die zij in zich hebben.. Bewustwording van de energieën creëren bij mensen is licht, veroorzaken dat men gaat denken dat men invloed heeft op het zijn is donker.. De waarheid is enkel bestemd voor wie dit herkent.. hier ligt de verdienste in.. het gegeven vrije wil is het maken van keuzes in situaties die op je pad komen.. niet berust op het creëren van situaties.. oftewel eerder genoemd zielenkoppeling.. -------------------------------------------------------------- --27-01-2010 23:20-- NiMS.. alle teksten die op dit forum staan heb ik al bestudeerd gelezen.. dus ook jouw teksten over "Engelmensen".. lees nu ook mijn tekst goed door en kies je antwoord.. NiMS.. mijn vervolg vraag; heeft Gabriël tegen je gesproken of komt het uit andere bronnen? Zo ja.. verklaar die bronnen en toch een kleine test; verklaar de naam Enoch! Wanneer men met valse tongen spreekt.. voorzie de gevolgen en erken dat alles wat is zal zijn.. NiMS.. dat snapt een "Engelmens" wel toch.. als je wilt voorkomen dat het overige forum deze confrontatie niet leest.. reageer prive.. je snapt wel dat het voor de rest goed zit toch.. dit enkel om een gesloten gesprek te voorkomen.. Meritium in Veritatum Discernendo -------------------------------------------------------------- ---31-01-2010 23:49--- NiMS.. en hoe en wanneer heeft Gabriël dan tegen je gesproken.. en waar was Michael? Welke reden zat er achter dit bezoek.. als je dit mogelijk inmiddels al weet natuurlijk.. NiMS Kies mijn antwoord?.. Er staat kies je antwoord. Hiermee vraag ik of jij antwoord wil geven op mijn eerste tekst. NiMS.. als "boodschapper of ontvanger van hoogste waarheid".. erken je de teksten en begrijp je deze ook toch.. NiMS.. ik zoek enkel verdieping.. Verheerlijking staat gelijk aan dwaling.. NiMS.. we zijn hier niet om elkaar de les te leren.. enkel van elkaar te leren.. toch! -------------------------------------------------------------- NiMS.. ik doel op deze zin van je.. - Reageer op inhoud en niet op de boodschapper wink. NiMS.. zoals hierboven in drie blokken een reactie op de inhoud.. ik erken namelijk niet dat je een boodschapper bent gezien je reacties en overige teksten op dit forum. Je mag je wel iets bescheidener opstellen of niet! NiMS.. Is Gabriël wel tot je gekomen.. je bent niet de enige uitgever van de engelenmens teksten.. maakt niet uit.. de mens is snel verleidt om zichzelf te verheven. Als je maar enkel open en eerlijk bent naar jezelf en de Ene! Verantwoording afleggen voor je eigen woorden en daden leidt tot het Licht. NiMS.. laatste poging om tot een discussie te komen.. zie dit niet als een excuus om dan ook dit bericht te vermijden he  !
|
|
|
|
|
|
#84519 - 11-02-2010 19:52
|
Dagelijkse bezoeker
|
Beste schrijver.
What ever your name is. Je zegt het, ik denk het.Niet altijd even gemakkelijk.
|
|
|
|
|
#84521 - 11-02-2010 19:56
|
Dagelijkse bezoeker
|
Kan jij aangeven wat je bedoeld met een band vanuit de kosmos? Heb je hier ervaring mee? Ja. Ten tijde van jouw toppic voelde het niet als juist. Nu snap ik het. Ik heb een gestuurde zielenkoppel vanuit de kosmos mogen ervaren. En mocht je je afvragen, sinds vorig jaar al. Ik wil het even aanvullen. Ik zei, voelde niet juist. Wat ik daarmee bedoel is dat ik toen al het idee had dat er een gegunde manier was. En dat is gebleken.
Edited by Hemelwandelaar (11-02-2010 20:19)
|
|
|
|
|
#84527 - 11-02-2010 20:53
|
Bezig lid te worden
|
Het is niet raar als je dit leest: http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/engelmens/7_10_voelen%20zich%20alleen.htm"Een Engelmens heeft geen identiteit. Het voelt zich vaak onbegrepen en alleen. Wanneer de Engelmens een andere ziel verder helpt, wordt deze zich ook bewust van deze andere ziel. Bij het insluiten van deze ziel kan er ook een gevoel van diepe binding ontstaan. De Engelmens wordt weer herinnerd aan de individualiteit die het ooit had. Daarmee komen ook de beperkingen van de ziel weer boven en kan de Engelmens zich weer even gewoon mens voelen. Dit heeft meteen tot gevolg dat de Engelmens zich in dit gevoel kan verliezen vanwege de kracht die het heeft.
Bij het loslaten van de "geholpen" ziel, treedt er direct een gevoel van eenzaamheid op, omdat het vertrouwde gevoel van de ziel is verdwenen. Ineens draait alles weer om het grotere doel en is er geen excuus meer om je van je taak af te houden. Op die momenten beseft de engel zich, dat zij niet uniek is en er alleen maar is om te geven. Het gemis van een ziel is op die momenten duidelijk voelbaar.
Dit gemis heeft wel degelijk een functie en is een oerinstinct van de Engelmens. Het is altijd op zoek naar een nieuwe "prooi" om verder te helpen. Het is een drift die gestuurd wordt door het goddelijke plan: een gekoppeld netwerk van nieuwe zielen in een universeel netwerk. De komst van God op aarde." Het is al een oud berichtje, maar herken mezelf hierin momenteel. Het vreemde is, dat dit dus door mijn gedachten ging vandaag, en nu dit bericht toevallig lees. Heb nog nooit eerder van een Engelmens gehoord overigens, voor mij nieuw. Maar, ik dacht vanmiddag in mijzelf, dat het wel lijkt of ik enkel relaties aan ga om de ander een duwtje in de rug te geven, ergens over een onzekerheid heen te stappen, en dat ze dan vervolgens weer door gaan. Ook op dit moment heb ik dat net mee gemaakt, en heb een soort van heimwee gevoel wat ik niet echt kan plaatsen. Ook een soort van eenzaamheid, terwijl ik niet echt eenzaam ben en veel mensen om me heen heb. Nog nooit heb ik ook zoveel moeite gehad een relatie los te laten als deze, het is alsof ik uit een word getrokken. Alsof ik moeite heb om met beide benen weer op de grond te gaan staan, en mijn eigen leven weer op te pakken. We vingen elkaars gedachten op, zeiden of deden wat de ander dacht, en gaven elkaar zelfs antwoorden in onze dromen. Ik voel mij enorm thuis bij zijn ziel, en miss daarom ook de heimwee gevoel. Misschien dat iemand mij hier mee kan helpen.
|
Registered: 11-02-2010
| Posts: 27
|
|
|
#84531 - 11-02-2010 21:12
[Re: TravelinThru]
|
Dagelijkse bezoeker
|
Lieve Bianca, het heimwee dat je ervaart is de behoefte om weer te "weten"!
Laat aub de term Engelmens los. Er zijn wel kenmerken die deze anders maken dan anderen. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om je drive. Het gaat om je kracht en onvoorwaardelijkheid.
Veel plezier met je ontdekkingsreis!
Liefs Paulette
|
|
|
|
|
#84535 - 11-02-2010 21:44
|
Bezig lid te worden
|
Dank voor je reactie Paulette.
Wou mij ook niet echt op engelenmens spitsen, wil mij het liefst nergens aan vast houden dat ik iets zou zijn, zoals engelenmens.
Maar je raakt daar wel een goed punt aan, kracht en onvoorwaardelijkheid. Iets wat ik een beetje ben kwijt geraakt de laatste maanden, en zou het liefst gewoon weer gaan leven, en lachen, en lol trappen, maar ben ergens toch een beetje onzeker geworden lijkt wel.
En een ontdekkingsreis is het haha
Thanks.
|
Registered: 11-02-2010
| Posts: 27
|
|
|
#84537 - 11-02-2010 21:49
|
Bellefleur
Unregistered
|
Dit gemis heeft wel degelijk een functie en is een oerinstinct van de Engelmens. Het is altijd op zoek naar een nieuwe "prooi" om verder te helpen. Het is een drift die gestuurd wordt door het goddelijke plan: een gekoppeld netwerk van nieuwe zielen in een universeel netwerk. De komst van God op aarde." Het is al een oud berichtje, maar herken mezelf hierin momenteel. Het vreemde is, dat dit dus door mijn gedachten ging vandaag, en nu dit bericht toevallig lees. Heb nog nooit eerder van een Engelmens gehoord overigens, voor mij nieuw. Maar, ik dacht vanmiddag in mijzelf, dat het wel lijkt of ik enkel relaties aan ga om de ander een duwtje in de rug te geven, ergens over een onzekerheid heen te stappen, en dat ze dan vervolgens weer door gaan. Ook op dit moment heb ik dat net mee gemaakt, en heb een soort van heimwee gevoel wat ik niet echt kan plaatsen. Ook een soort van eenzaamheid, terwijl ik niet echt eenzaam ben en veel mensen om me heen heb. Nog nooit heb ik ook zoveel moeite gehad een relatie los te laten als deze, het is alsof ik uit een word getrokken. Alsof ik moeite heb om met beide benen weer op de grond te gaan staan, en mijn eigen leven weer op te pakken. We vingen elkaars gedachten op, zeiden of deden wat de ander dacht, en gaven elkaar zelfs antwoorden in onze dromen. Ik voel mij enorm thuis bij zijn ziel, en miss daarom ook de heimwee gevoel. Misschien dat iemand mij hier mee kan helpen. ik herken het heel zeker, die eenzaamheid. Nu heb ik die wel niet meer. En dat is ook te danken aan het feit dat ik verschillende puzzelstukjes over het Engelmens zijn heb kunnen plaatsen in m'n leven en zijn. Ik wil je helpen.. geef me even tijd, om het te doorvoelen, Je kan je foto hier plaatsen, en die laten lezen, of over je gevoel vertellen.. of wat je ervaart, er is veel hulp, TravelinThru.. die komt. Liefs van mij, Bellefleur
|
|
|
|
|
|
|
#84540 - 11-02-2010 22:16
|
Merudiaan
|
NiMS.. vergeten te antwoorden of is er geen antwoord?
Er zijn heel veel antwoorden, maar in dit geval gewoon vergeten. Ik vind het alleen lastig om te volgen welke tekst hieronder van jou is, of wat van mij is, of dat je iets vraagt. Maar ik zal mijn best ervoor doen om het te volgen. Misschien kun je de volgende keer mijn tekst "quoten" en de jouwe gewoon neerzetten? Dan is het voor mij wat makkelijker om te volgen. --------------------------------------------------------------
-20-01-2010 02:25- NiMS.. alles om elkaar heen is al met elkaar gekoppeld en alles wat is zal zijn..
En je vraag is? NiMS.. welke bronnen vertellen dat er zielenkoppeling kan plaatsvinden.. behalve de tekst ''Engelenmensen''.
Zoals ik al eerder direct in dat berichtje eronder aangaf, is dat gabriel. NiMS.. het is mooi dat jullie een tekst hebben uitgebracht waardoor mensen zich verbonden kunnen voelen en eventuele bevestiging kunnen krijgen voor bepaalde gevoelens die zij in zich hebben..
Bewustwording van de energieën creëren bij mensen is licht, veroorzaken dat men gaat denken dat men invloed heeft op het zijn is donker..
De waarheid is enkel bestemd voor wie dit herkent.. hier ligt de verdienste in.. het gegeven vrije wil is het maken van keuzes in situaties die op je pad komen.. niet berust op het creëren van situaties..
oftewel eerder genoemd zielenkoppeling..
En is hier ook nog een vraag? --------------------------------------------------------------
--27-01-2010 23:20-- NiMS.. alle teksten die op dit forum staan heb ik al bestudeerd gelezen.. dus ook jouw teksten over "Engelmensen".. lees nu ook mijn tekst goed door en kies je antwoord..
En is hier ook een vraag? NiMS.. mijn vervolg vraag; heeft Gabriël tegen je gesproken of komt het uit andere bronnen? Zo ja.. verklaar die bronnen en toch een kleine test; verklaar de naam Enoch!
Wanneer men met valse tongen spreekt.. voorzie de gevolgen en erken dat alles wat is zal zijn..
Dit had ik ook al beantwoord dus het ontgaat me wat je nu wilt. NiMS.. dat snapt een "Engelmens" wel toch.. als je wilt voorkomen dat het overige forum deze confrontatie niet leest.. reageer prive.. je snapt wel dat het voor de rest goed zit toch.. dit enkel om een gesloten gesprek te voorkomen..
Meritium in Veritatum Discernendo
--------------------------------------------------------------
---31-01-2010 23:49--- NiMS.. en hoe en wanneer heeft Gabriël dan tegen je gesproken.. en waar was Michael? Welke reden zat er achter dit bezoek.. als je dit mogelijk inmiddels al weet natuurlijk..
Gabriel heeft tegen mij gesproken in augustus 2003, dat is ook wanneer deze website is ontstaan. Hij heeft via automatisch schrift tegen mij gesproken. Michael was er toen nog niet. Die sprak pas tegen mij in augustus 2006 ook via automatisch schrift. De reden hiervan is het verspreiden van de teksten onder de lezers en het bereiken van gelijkgestemden. NiMS Kies mijn antwoord?.. Er staat kies je antwoord. Hiermee vraag ik of jij antwoord wil geven op mijn eerste tekst.
Dat heb ik gedaan, dus ik weet niet wat je nu precies wilt. NiMS.. als "boodschapper of ontvanger van hoogste waarheid".. erken je de teksten en begrijp je deze ook toch..
Ik erken en begrijp mijn teksten volledig. NiMS.. ik zoek enkel verdieping..
Verheerlijking staat gelijk aan dwaling..
Verdieping is altijd goed om na te streven. Wees duidelijk in je intenties en je zal krijgen waar je om vraagt. NiMS.. we zijn hier niet om elkaar de les te leren.. enkel van elkaar te leren.. toch!
-------------------------------------------------------------- NiMS.. ik doel op deze zin van je..
- Reageer op inhoud en niet op de boodschapper wink.
En daarmee wil je zeggen? NiMS.. zoals hierboven in drie blokken een reactie op de inhoud..
Klopt en aangezien je bevestigt wat er al staat en geen vragen stelt, is het nogal een gesloten reactie waarmee ik zelf niets kan behalve te zeggen dat ik het met je eens ben. Waarom zoek je bevestiging van de dingen die je al weet? ik erken namelijk niet dat je een boodschapper bent gezien je reacties en overige teksten op dit forum.
Dat hoef je toch ook niet te erkennen? Waarom is het voor jou belangrijk om mij als een boodschapper te zien? Laat mijn teksten gewoon eens binnenkomen en ervaar wat het met je doet. Je mag je wel iets bescheidener opstellen of niet!
Ik vind dit een vreemde vraag. Wat wordt hier in jezelf geraakt dat jij vind dat ik me niet bescheiden naar jou toe opstel? NiMS.. Is Gabriël wel tot je gekomen.. je bent niet de enige uitgever van de engelenmens teksten.. maakt niet uit.. de mens is snel verleidt om zichzelf te verheven.
Jammer dat jij vind dat als Gabriel je bezoekt je dan ook meteen verheven zou zijn. Dat is voor mij namelijk helemaal niet zo. Ik ben juist blij dat ik niet de enige uitgever van engelen teksten ben, want dat is namelijk precies waarom de teksten op zo veel plaatsen te lezen zijn. Verspreiding is veel belangrijker om het doel te bereiken. Wat roept verhevenheid voor een gevoel bij jou op? Als je maar enkel open en eerlijk bent naar jezelf en de Ene! Verantwoording afleggen voor je eigen woorden en daden leidt tot het Licht.
En leidt tot jezelf. Daar waarom wij allen hier zijn. NiMS.. laatste poging om tot een discussie te komen.. zie dit niet als een excuus om dan ook dit bericht te vermijden he  ! Is het gelukt?
|
|
|
|
#84598 - 13-02-2010 05:39
|
Bezig lid te worden
|
TravelinThru.. Ik moet dit kwijt.. teveel toevalligheden(?)
Ik was hier ingelogd om reacties te bekijken van forumberichten omstreeks 00.30 uur.. mijn vriendin kwam thuis en ik heb hier op het forum niets meer gedaan.. een paar uur verstreek, na praten etc, ook over verder verloop van onze relatie (kinderen etc), ze viel in slaap en ik begon behoorlijk na te denken over hoe nu verder... Ik liep naar de computer en wilde uitloggen en gaan slapen.
Toch ging ik zoeken en ik klikte in één keer op de engelmens-tekst(zoals jij hierboven neergezet hebt). Dit sloot precies aan in woorden wat mijn gevoel aangaf toen ik zat na te denken. Vervolgens keek ik naar reacties op mij forumberichten, zag mijn vorige "uitlating" en.. toen las ik jouw bericht.
- Jij plaatst dus diezelfde engelmens-tekst die ik eerder las en je omschrijft heel mooi en exact in jouw woorden precies wat ik voel en te vaak in relaties meegemaakt hebt... toeval?
Ik weet precies hoe je je voelt, je bent niet de enige.. en ik zou ook echt een antwoord willen hebben.. ik wil namelijk met haar verder.. samen oud worden en dan verder tot in de eeuwigheid.. ze is precies mij en toch zijn we tegenpolen in vele zaken. Het gevoel wat ze me geeft is onbeschrijfelijk.. ze lijkt op een engel en dit ziet ze ook in mij.. we zien elkaar ook in onze dromen en het is alsof we dit al hebben meegemaakt.. we voorspellen zo vaak wat er gaat gebeuren.. vaak lachen we erom, maar ook is het soms echt beangstigend.
Nog nooit in eerdere relaties heb ik dit meegemaakt, voorheen hielp ik ze en zij mij en ging ik gemakkelijk verder, vaak door invloed van studie en werk dacht ik vaak.. maar ook toch die onverklaarbare redenen wat jij en de tekst ook omschrijven..
Mijn gedachte kom nu weer naar boven, is het weer zo'n relatie of.. Ik neem onderstaande situatie als voorbeeld..
We sliepen een aantal weken geleden samen en ik werd weer eens midden in de nacht wakker na een heftige vechtdroom (vaak als engel tegen het duister) en nadat ik nog geen minuut wakker was zegt ze in haar slaap.. we moesten gewoon weer een keer samen zijn in dit leven.. ik vroeg haar wat ze daarmee bedoelde, maar ze gaf geen antwoord.. ze sliep gewoon.. toen we wakker werden zei ze dit nooit gezegd te hebben, maar vond het wel een leuke gedachte..
Ik denk dat we enkel moeten accepteren dat het zijn is zoals het is en zo moet zijn.. vele zaken hebben ook wij niet in de hand.. het "lot".. dit laat ons verder groeien in moeilijke situaties en maakt ons sterker.. maar dat ik zeker niet gemakkelijk.
Is dit voor mij (voor jou misschien) een mogelijk antwoord? Ik weet het nu nog niet, maar geeft mij wel rust en laat mij verder gaan in het dagelijks leven..
|
|
|
|
|
|
#84599 - 13-02-2010 05:47
|
Bezig lid te worden
|
NiMS.. Excuses voor de test, wilde weten of je echt was..
NiMS.. Ik zal een deze dagen tijd maken om je antwoord te geven op de vragen die je stelden..
|
|
|
|
|
|
#110922 - 09-02-2011 15:07
|
Merudiaan en medemens
|
Ik dacht dat dit een onderdeel van het Tantra was, klopt dit?
|
Registered: 09-09-2010
| Posts: 3603
|
|
|
|