|
1 registered (Diamant^tje),
14
Guests and
21
Spiders online. |
|
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#47745 - 13-03-2009 09:26
Re: Dagtekst

[Re: Beschermengel]
|
Merudiaan en medemens
|
Dagtekst van 13/03/2009. "Omwille van ellendige geldkwesties zie je dat intelligente, ontwikkelde, gevoelige, zelfs idealistische mensen ertoe komen familieleden voor het gerecht te slepen. Konden zij daar niet een beetje boven staan? Waarom moet men zich altijd vastklampen aan zijn belangen, zijn bezit? Mijn God, als elke partij slechts een gebaar zou maken, zou deze zich vrijer voelen! In het begin zal het natuurlijk pijn doen om dit gebaar te maken. Maar als het lukt, zal hij of zij nieuwe gebieden in zichzelf ontdekken, een nieuw licht, en niemand zal trotser of gelukkiger zijn, omdat je iets zeer moeilijks verwezenlijkt zult hebben: het overwinnen van je lagere natuur. Juist hun lagere natuur raadt de mens onophoudelijk aan zich egoïstisch, jaloers en wraakzuchtig te tonen. En vervolgens denkt hij in staat te zijn een spiritueel onderricht te volgen! Nee hoor! Wie zich waardig wil tonen voor het licht van een spiritueel Onderricht, is het niet meer toegestaan te handelen zoals mensen gewoonlijk doen." Omraam Mikhaël Aïvanhov
Je hart zal ik openen, als je me toelaat. Je weg zal ik verlichten, als je mij er om vraagt. Wijsheid zal ik je schenken, als je je ervoor openstelt. Harmonie kan ik je geven, als je bereid bent te luisteren.
|
|
|
Registered: 31-08-2007
| Posts: 4373
| Loc: Nederland
|
|
|
#48005 - 15-03-2009 09:56
|
Merudiaan en medemens
|
Dagtekst van 14/03/2009. "Elke dag worden wij gesteund door welwillende entiteiten uit de onzichtbare wereld. Dat we kunnen blijven ademen, eten, lopen en werken, komt door deze steun die we elke dag ontvangen; we worden gedragen, geholpen en geïnspireerd om scheppers te worden. Van onze kant, steunen wij ook bepaalde wezens die, op het moment dat ze die hulp ontvangen, niet weten waar die vandaan komt. Elk levend wezen zendt golven uit, en door ons te voeden met lichtende gedachten, warme gevoelens, door te bidden en te mediteren, zenden we heilzame golven uit, dankzij dewelke we schepselen troosten die in moeilijkheden verkeren. Waarom zou je daar geen voldoening en levensvreugde in vinden? Wat een aanmoediging voor ons om te weten dat we door talloze geëvolueerde entiteiten worden gesteund, en dat wij ook andere schepselen kunnen steunen! " Omraam Mikhaël Aïvanhov Dagtekst van 15/03/2009. "Ook al zeggen ze steeds, dat geld niet gelukkig maakt, toch rekenen de mensen te veel op materiële verworvenheden om gelukkig te zijn: een nieuw huis, een nieuwe auto, een beter betaalde baan, een post als minister of president. De eerste dag genieten zij er natuurlijk van. Maar na een tijdje moeten ze wel toegeven dat ze het minder leuk vinden, en dat ze opnieuw iets anders nodig hebben. Alleen komen auto's, huizen en erebaantjes niet uit de hemel vallen, en ze voelen zich dus altijd ontevreden. tot de dag waarop ze begrijpen dat de ware vreugde, het ware geluk te vinden is in de aanwinsten van de ziel en van de geest. De verworvenheden van de ziel en de geest zijn echter van een andere aard. Je gaat wandelen en geniet van de schoonheid van de natuur, de zon, de sterren en de bergen. Zij behoren jou niet toe, maar ze inspireren je tot gevoelens, gedachten en emoties. En dat zijn nu de enige ware rijkdommen die je onophoudelijk zullen vervullen: de openbaringen die je hart en je ziel komen verlichten." Omraam Mikhaël Aïvanhov
Je hart zal ik openen, als je me toelaat. Je weg zal ik verlichten, als je mij er om vraagt. Wijsheid zal ik je schenken, als je je ervoor openstelt. Harmonie kan ik je geven, als je bereid bent te luisteren.
|
|
|
|
|
|
#48006 - 15-03-2009 10:00
|
Dagelijkse bezoeker
|
De verworvenheden van de ziel en de geest zijn echter van een andere aard. Je gaat wandelen en geniet van de schoonheid van de natuur, de zon, de sterren en de bergen. Zij behoren jou niet toe, maar ze inspireren je tot gevoelens, gedachten en emoties. En dat zijn nu de enige ware rijkdommen die je onophoudelijk zullen vervullen: de openbaringen die je hart en je ziel komen verlichten."
Juist!
|
|
Registered: 09-12-2008
| Posts: 1079
| Loc: Friesland
|
|
|
#48237 - 17-03-2009 09:48
[Re: Hemelwandelaar]
|
Merudiaan en medemens
|
Dagtekst van 16/03/2009. "Je hebt een waarheid ontdekt, een goddelijk idee. Beschouw het als zaad dat je in de aarde kunt stoppen. Zodra het in jouw aarde is gezaaid, met andere woorden, in je hart en ziel, kijk je hoe het groeit: je zult voelen hoe het leven wordt geboren en zich ontwikkelt in jezelf en in het hele universum. Waarom is voor veel gelovigen de godsdienst een zinledige praktijk geworden? Omdat zij niet weten hoe te werken met de waarheden die ze bevat. En daar is slechts één methode voor: ze te zaaien zoals je zaden zaait; inderdaad, zaai ze in je innerlijke aarde, en verzorg ze elke dag, geef ze water, hou ze warm, verwijder het omringende onkruid dat hen dreigt te verstikken, en verwijder ook de insecten die klaar staan om aan ze te knagen. Wat betekent dit? Als wij waarheden in onszelf willen kweken die we in onze spirituele grond hebben geplant, dienen we ze te voeden, maar ook te voorkomen dat lagere gedachten en gevoelens ze komen aanvallen zoals parasieten. Ikzelf heb veel van die zaden gezaaid die Jezus ons in de Evangeliën heeft nagelaten; ik geef ze water, ik bewaak ze, en ze groeien." Dagtekst van 17/03/2009. "De materie is zo rijk en zo divers, dat het natuurlijk is dat we door haar worden aangetrokken en gefascineerd. Wat is er niet te wensen, te bezitten! En daar zit hem de kneep. Je verheugt je erop een of ander voorwerp te bemachtigen. Maar vanaf de dag dat je het hebt, ben je er niet meer zo blij mee. Je zou het bijna moeten verliezen om er weer het belang van in te zien. Zo zit de mens in elkaar: hij wenst, verlangt, heeft er behoefte aan om dingen te bezitten, maar na verloop van tijd neemt zijn interesse af, en zijn verlangen gaat uit naar een ander voorwerp, en daarna weer naar een ander. Vandaar dat zij, die de mogelijkheid hebben om zich veel dingen te veroorloven, moeten oppassen, want niets zal hen ooit volledig vervullen, en ze zullen in een spiraal terecht komen die gevaarlijk is zowel voor henzelf als voor anderen, die zij aan hun hebzucht zullen opofferen. De materie is een afgrond, die al diegenen opslokt, die erop uit zijn haar te veroveren zonder eerst heel stevige banden te hebben aangeknoopt met de spirituele wereld. " Omraam Mikhaël Aïvanhov
|
|
|
|
|
|
#48440 - 18-03-2009 08:37
|
Merudiaan en medemens
|
Dagtekst van 18/03/2009. "De duisternis, die je op iemands gezicht kunt waarnemen, betekent niet per se dat deze persoon door kwaadaardige gevoelens of bedoelingen wordt bezield. Als je onvoldoende kennis hebt om te oordelen, kun je je vergissen. Het kan voorkomen dat iemand anders een schaduw op het gelaat van die persoon werpt, en dat niet hijzelf in duisternis verkeert. Het kan ook een voorbijgaande wolk zijn, of een voorwerp dat als scherm fungeert. En als het zo is dat je licht op een gezicht ziet, kan het ook zijn dat iemand anders, die met spiegels speelt, licht projecteert. De mens zelf is niet altijd de oorzaak van het licht dat je bij hem ziet: een entiteit kan even gekomen zijn om zo maar met dit gelaat te spelen, en als dit wezen weggaat, verdwijnt het licht; hoezeer je ook je best doet, je zult het niet meer terugvinden. Om je over verschillende gelaatsuitdrukkingen te kunnen uitspreken, dien je in staat te zijn ver voorbij de uiterlijke verschijning te kijken en te voelen." Omraam Mikhaël Aïvanhov
|
|
|
|
|
|
#48674 - 20-03-2009 09:02
|
Merudiaan en medemens
|
Dagtekst van 19/03/2009. "Wil je weten wat de ware spiritualiteit is? Sla het boek open van de natuur; die zal het je het duidelijkst vertellen. Als de winter komt, wordt de aarde minder beschenen door de zon en groeit er niets. De rivieren zijn bevroren. Het leven gaat traag. Maar in de lente, als de aarde langer aan het licht en de warmte van de zon wordt blootgesteld, groeit alles, wordt alles mooi, rijk, overvloedig en stroomt overal het leven. Welnu, de spiritualiteit kan worden vergeleken met de inwerking van de zon op de aarde. Wanneer onze geest begint te stralen, met zijn liefde en licht alle cellen van ons organisme begint te doordringen om ze te harmoniseren en ze in eenklank te laten zingen, ja, dan leven wij echt het spirituele leven. De ware spiritualiteit, dat is de zon die inwerkt op de aarde, de geest die ons lichaam levend maakt en bezielt totdat het licht, de vrede en de volheid in ons komen wonen." Omraam Mikhaël Aïvanhov Dagtekst van 20/03/2009. "Wat zijn de meditatie, de contemplatie, het gebed? Eenvoudig manieren om jezelf te voeden. Dankzij hen smaken wij een hemels voedsel, het ambrozijn, het voedsel van de onsterfelijkheid. Het is een immateriële voeding, maar het heeft ook verwantschap met het fysieke vlak. De alchemisten hebben dit het elixer van het onsterfelijke leven genoemd. Dit elixer is verspreid over heel de natuur, en het wordt door de zon uitgedeeld. Als wij in de lente en de zomer elke ochtend de zonsopgang bijwonen, doen we dat om juist van deze kwintessens van het leven te drinken, die de zon in het universum verspreidt, en waarvan de rotsen, de planten, de dieren en de mensen deeltjes opvangen. Alle levende wezens vangen deze deeltjes onbewust op, maar de mens kan leren ze bewust op te vangen in dit fluïdum, het zonlicht." Omraam Mikhaël Aïvanhov
|
|
|
|
|
|
#48678 - 20-03-2009 09:17
|
Dagelijkse bezoeker
|
Wow wat een mooie teksten joh!
Hoe kom je eraan als ik vragen mag?
|
Registered: 15-03-2009
| Posts: 1164
| Loc: Rotterdam
|
|
|
#48725 - 21-03-2009 09:39
[Re: Natalie1986]
|
Merudiaan en medemens
|
Ja zijn mooi he..  ik heb ze hier gevonden www.prosveta.com en dan naar dagteksten zoeken. Hier de volgende Dagtekst van 21/03/2009. "Voor wie zich bewust wordt van het bestaan van zijn innerlijke wereld en zich erop toelegt daar met precisie en helderheid aan te werken, gebruikmakend van de mooiste kleuren en vormen, telt de maatschappelijke erkenning niet meer zozeer. Hij of zij weet en voelt dat het werk vanbinnen te doen is, en zo iemand kan niet ontmoedigd raken of twijfelen. Je bent schilder, beeldhouwer, architect en je leeft te midden van je scheppingen. Je zult zeggen: 'Dat is allemaal mooi en aardig, maar niemand ziet die scheppingen!' O, maar je schept niet voor mensen, maar voor andere entiteiten in de onzichtbare wereld. Die komen een kijkje nemen en vervolgens nemen zij een besluit, ze 'kopen'. en hij of zij wordt een beroemd kunstenaar . daarboven! En als op een dag deze entiteiten beslissen hem of haar hier op aarde beroemd te maken, is dat heel gemakkelijk voor hen. Maar op dat soort glorie moet je niet uit zijn; tracht de hemelse entiteiten tevreden te stellen en in verrukking te brengen door elke dag te zeggen: 'Wel, wat vindt u vandaag van mijn werk?' " Omraam Mikhaël Aïvanhov
|
|
|
|
|
|
#48766 - 22-03-2009 09:52
|
Merudiaan en medemens
|
Dagtekst van 22/03/2009. "De schoonheid behoort in wezen niet tot de fysieke wereld, daarom hebben wij er geen vat op, en kunnen we haar nog minder bezitten. Zodra je haar benadert om haar te beroeren, ontsnapt ze je. De schoonheid is een wereld die uitsluitend voor de ogen gemaakt is; ze is bedoeld voor mond noch handen. Zij houdt ervan te worden bekeken, maar verdraagt het niet te worden aangeraakt. Let daar dus altijd goed op als je wezens ontmoet die mooi zijn. Degene die niet de juiste houding heeft, kan de hemelse entiteiten verjagen die in deze mensen wonen, en die hun deze schoonheid geven. En als deze entiteiten zich verwijderen, zal diegene ook lijden, want hij of zij zal dit ongrijpbare element verliezen dat tegelijk zijn eigen leven mooi maakte. Onze vreugde en inspiratie hangen dus af van de eerbied die wij voor de schoonheid aan de dag leggen. Door te leren deze elke dag aandachtig te bekijken, proeven we het ware leven." Omraam Mikhaël Aïvanhov
|
|
|
|
|
|
#48833 - 23-03-2009 10:37
|
Merudiaan en medemens
|
.. Dagtekst van 23/03/2009. "Je dient het licht op de eerste plaats te zetten. Want het licht is in alle dingen aanwezig. Wanneer je van deze waarheid doordrongen zult zijn, zal je hele leven worden getransformeerd. Als je je tijdens het eten ervan bewust bent dat het voedsel, -fruit, groenten -een condensatie is van de zonnestralen die het heeft ontvangen, schep je betere fysiologische voorwaarden zodat deze stralen door je organisme goed worden opgenomen en verdeeld. Als je ademt met de overtuiging dat je daardoor in jezelf licht kunt aantrekken, breng je jezelf in een toestand om het hemels licht, de geest van God, te ontvangen. Want dit licht dat je ziet, het licht dat van de zon komt, is daar slechts de meest stoffelijke vorm van. Achter dit licht bestaan er andere, subtielere vormen van licht; en als je weet hoe daarmee in contact te komen, hoe je ermee te voeden, zullen zij je het eeuwige leven brengen." Omraam Mikhaël Aïvanhov
|
|
|
|
|
|
#48938 - 24-03-2009 09:28
|
Merudiaan en medemens
|
Dagtekst van 24/03/2009. "Zich in het spirituele leven wagen vraagt om inspanningen waar je misschien helemaal geen zin in hebt, dat is duidelijk. Maar probeer toch ten minste met je verstand de voordelen in te zien van een dergelijk leven te leiden. Als je dat eenmaal hebt begrepen, zul je de inspanningen gemakkelijker leveren om je er voor in te zetten. Laten we een voorbeeld nemen: je moet naar de tandarts, en daar zie je tegenop, dat is normaal: je bent bang voor de pijn, maar je besluit het toch te doen; je verstand heeft begrepen dat het beter is, en dat aanvaard je. Wel, waarom doe je niet hetzelfde op spiritueel gebied? Zeg tegen jezelf: 'Oké, ik zal lijden, maar het is voor mijn bestwil; en vervolgens, hoeveel problemen zal ik erdoor kunnen oplossen!' En zo is het, je gaat naar de 'tandarts'! Je moet dus eerst de voordelen van het spirituele leven inzien, vervolgens probeer je geregeld bepaalde mensen te bezoeken die dit leven leiden, en tenslotte doe je de oefeningen alsof je de smaak van dergelijke activiteiten al te pakken hebt. Zeg tegen jezelf: 'Het bevalt me wel niet zo, maar toch ga ik mijn best doen om te bidden, te mediteren, oefeningen te doen en ik zal ook naar de zonsopgang gaan.' En als je dit oprecht in praktijk brengt, doet enige tijd later vanzelf de smaak, de behoefte aan het spirituele leven bij jou zijn intrede." Omraam Mikhaël Aïvanhov
|
|
|
|
|
|
#48978 - 24-03-2009 16:29
|
Merudiaan en medemens
|
laat ik nu net vandaag naar de tandarts zijn geweest 
|
Registered: 12-09-2007
| Posts: 4590
|
|
|
#48979 - 24-03-2009 16:33
[Re: Lena]
|
Merudiaan en medemens
|
haha.. 
|
|
|
|
|
|
#49025 - 25-03-2009 07:25
|
Merudiaan en medemens
|
Dagtekst van 25/03/2009. "Er is één ding dat gelovigen van alle godsdiensten maar moeilijk kunnen toegeven, namelijk dat God, die almachtig is, niet tenslotte besluit de demonen te vernietigen die hen komen verzoeken. Inderdaad, die geesten hebben ook het recht te leven; het is aan de mens om niet in hun vallen te trappen. God zal nooit de duivel ervoor straffen dat hij hen komt beproeven: zij moeten ervoor zorgen helderder en sterker te zijn, ze moeten zelf begrijpen wat voor hun bestwil is, beseffen waarom ze beter niet deze kant, maar wel die kant op kunnen gaan en de wilskracht moeten hebben die richting ook in te slaan. Daar moeten zij voor honderd procent van overtuigd zijn. Zou het werkelijk gunstig zijn voor de mens om tegen zijn wil te worden gedwongen de weg te gaan van de goedheid en het licht, behoed voor verleidingen en vergissingen, ongeacht wat hij deed? De Schepper en de hemelse geesten laten hem zijn weg vinden, zodat hij zijn bewustzijn ontwikkelt en leert verantwoordelijkheid te dragen voor zijn keuzen." Omraam Mikhaël Aïvanhov
|
|
|
|
|
|
#49103 - 26-03-2009 09:20
|
Merudiaan en medemens
|
Dagtekst van 26/03/2009. "Het menselijk wezen, dat geschapen is naar Gods evenbeeld, is in essentie een zuivere geest. Waarom is het dan op aarde neergedaald? Om de materie te bestuderen, te onderzoeken, en zo alle mogelijkheden van zijn hersenen te ontwikkelen. Tijdens deze afdaling werden zijn vijf zintuigen, die bemiddelen tussen geest en materie, dermate belangrijk, dat dit wezen uiteindelijk zijn bewustzijn van de goddelijke wereld verloor; het heeft zijn band daarmee verbroken, en voelde zelfs zijn aanwezigheid niet meer, wat natuurlijk een grote verarming was. Toch zal het contact met de materie een buitengewone aanwinst voor de mensheid blijven. Het maakt deel uit van de plannen van de kosmische Intelligentie om het menselijk wezen tot de volmaaktheid te leiden. Als het door de ondoorzichtigheid van de materie zal zijn gegaan, door ziekte en dood, zal het, hierdoor gesterkt, terugkeren naar het ware leven, naar het licht, naar de vrijheid, en dan zal het zijn Schepper volledig kennen." Omraam Mikhaël Aïvanhov
|
|
|
|
|
|
|