|
1 registered (Diamant^tje),
14
Guests and
21
Spiders online. |
|
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#46771 - 02-03-2009 15:13
Dimensies: 3d,5d of 9d waar moet ik heen?
|
Merudiaan
|
Als je de verschillende teksten erop naleest wordt er overal gesproken over verschillende dimensies. Wij leven nu op aarde in 3d. De nieuwe aarde is al over naar de 5d en hard op weg aan het gaan naar de 9e dimensie. Als je gaat kijken naar de verschillende (engel)mensen, zijn zij heel druk bezig met hun aandacht te richten op de hogere dimensies en hebben ze het over het verlaten van de 3d en 5d. Het lijkt wel alsof men niet meer in 3d wil leven. Er wordt zelfs gesproken over een afsplitsing, natuurrampen of mensen die moeten komen te overlijden. Als ik heel eerlijk ben, komt dit op mij over als spiritueel-wegvlucht gedrag voor de realiteit. Op dit moment leven wij nog wel degelijk in een 3d wereld, met zijn 3d regels. Wie de teksten nauwkeurig leest, kan ook lezen dat er wordt gesproken over een "hemel op aarde". Loop niet met je hoofd in de wolken, maar laat de wolken neerdalen op de aarde zodat het directe contact tussen de 9d,5d en 3d wereld zijn vorm kan krijgen en de hemel ook echt op de aarde kan neerdalen. In het eeuwige nu-moment zijn alle dimensies samengekrult tot één. Alles is weer terug naar de bron. En met alles, wordt dus ook de 3e dimensie bedoeld. Er moet een balans zijn tussen 3d, 5d en 9d. Wie zich volledig richt op 5d of 9d, is daarmee in onbalans. Vlucht niet weg in een toekomst plaatje dat wordt neergezet, want met leven in het NU, wordt ook de 3d wereld op het moment bedoeld. Moeder aarde heeft ons nodig in het hier en nu, en dat is toch echt 3d. Als je echt in 5d of 9d had moeten leven, waarom ben je dan toch op deze 3d wereld geïncarneerd? Met dit bericht hoop ik moeder aarde weer een klein steuntje in de rug te geven en te laten weten, dat we haar niet zijn vergeten  . Stuur het door. http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/46771/Dimensies_3d_5d_of_9d_waar_moe.html#Post46771
|
Registered: 24-08-2003
| Posts: 11508
| Loc: Utrecht
|
|
|
#46772 - 02-03-2009 15:20
Re: Dimensies: 3d,5d of 9d waar moet ik heen?
[Re: NiMS]
|
Merudiaan
|
Lees ook het bericht van Ismael: Het is veranderingstijd dus houd je ogen en je oren open. Leef niet in je eigen gedachten omdat je dan verdwalen kunt. Sta open voor de inzichten en visies die nu doorgegeven worden uit de Hemel.(De hemel op aarde)Iedereen zal creatiever zijn en meer aan durven pakken. Iedereen zal verstaan dat er op de aarde duidelijkheid gaat komen tussen alle volkeren en dat wij met elkaar, ja, de Hemel én de aarde, samenwerken om in de toekomst gemakkelijker, liefdevoller en begrijpelijker met elkaar te leven. (3d,5d en 9d worden één)Het wordt druk vanuit de Hemel naar de aarde. Je zult dat gaan merken in het ontwikkelen van nieuwe vormen die naar de aarde komen. (5d komt naar 3d)Je zult het zien in het ontwikkelen van mensen die naar de aarde gegaan zijn om de leiding te nemen. Je zult merken dat er meer van iedereen wordt verwacht en dat het zal leiden tot een energie die niet iedereen toejuicht. Je moet maar gewoon afwachten of het jouw leven ook raakt en beïnvloed of dat je gewoon je schouders kunt laten hangen en meer kunt doen met de energie die doorgegeven wordt. http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/46764/Engel_Ismael_Maart_wordt_weer_.html#Post46764
|
|
|
|
#46775 - 02-03-2009 15:32
|
Merudiaan en medemens
|
kun je wat richtingaanwijzers neerzetten 
|
Registered: 12-09-2007
| Posts: 4590
|
|
|
#46783 - 02-03-2009 15:57
[Re: Lena]
|
Merudiaan
|
Waarom deze vraag over richtingaanwijzers met een knipoog erbij?
Was het de bedoeling om grappig te zijn, of wilde je iets vragen of wilde je iets zeggen?
|
|
|
|
#46789 - 02-03-2009 19:36
|
Merudiaan en medemens
|
vond jij het grappig? het was na aanleiding van dit stuk
Als je gaat kijken naar de verschillende (engel)mensen, zijn zij heel druk bezig met hun aandacht te richten op de hogere dimensies en hebben ze het over het verlaten van de 3d en 5d. Het lijkt wel alsof men niet meer in 3d wil leven. Er wordt zelfs gesproken over een afsplitsing, natuurrampen of mensen die moeten komen te overlijden.
Als ik heel eerlijk ben, komt dit op mij over als spiritueel-wegvlucht gedrag voor de realiteit. Op dit moment leven wij nog wel degelijk in een 3d wereld, met zijn 3d regels. Wie de teksten nauwkeurig leest, kan ook lezen dat er wordt gesproken over een "hemel op aarde".
|
|
|
|
#46792 - 02-03-2009 19:47
|
Merudiaan in hart en ziel
|
Lena, da je bij die 3d regels uit van de natuurwetten die er bestaan of van de regels/wetten die door de mens zelf verzonnen zijn? (gedragsregels enzo)
|
Registered: 18-10-2007
| Posts: 6293
| Loc: waar het schijnt
|
|
|
#46795 - 02-03-2009 20:18
[Re: gast]
|
Merudiaan en medemens
|
nee ik bedoel leven in het Nu  beide benen op de grond maar goed ik heb inderdaad wel moeite net zo als vele mensen, met verzonnen regels door de mens. wat gebeuren moet gebeurd toch wel.
Edited by Lena10 (02-03-2009 20:37)
|
|
|
|
#46797 - 02-03-2009 20:48
|
Zeer frequente bezoeker
|
wat gebeuren moet gebeurd toch wel. Ja zo zie ik het ook. Als ik in het hier en nu gelukkig kan zijn dan heb ik toch al een hemel op aarde. De hemel (4e of 9e dimensie) is dat klein stukje geluk binnen in mij en niet ergens anders. Dimensies zijn voor mij slechts “ een staat van zijn “. Een Zijnstoestand. IK BEN Moeder aarde heeft ons nodig in het hier en nu. NiMS, ik vrees dat deze planeet aarde op een dag zal opdrogen. Ik bedenk me nu opeens dat het heel erg lang geleden is dat ik op het gras heb gelegen.. Mijn contact met moeder aarde is al geruime tijd verloren gegaan. Tijd om weer terug te gaan naar waar alles is ontstaan. Liefs, Anna
|
|
|
Registered: 31-12-2008
| Posts: 578
|
|
|
#46800 - 02-03-2009 21:02
[Re: Muin]
|
Regelmatige bezoeker
|
wauw, er zit echt veel wijsheid in hetgene wat je zegt, echt prachtig! was verschoten toen ik het las, ik denk ook zo alles gebeurd gwn omdat het moet gebeuren, ik zie zelfs in de regste dingn die er gebeuren, moorden enzo, de mooiste offers, tuurlijk is dit vreselijk als je dat meemaakt in je leven, maar er zit toch zoveel meer achter, mensen die een soort nuja zielsvebrond hebben hoe moet ik het zeggen, voor ze op aarde komen en ze willen een bepaalde ervaring meemaken, niet enkel goede dingen maar ook slechte dingen op aarde beleven, en vanop aarde gezien is dit dan ook wel werkelijk slecht en vreselijk, maar als je het op zielsniveau bekijkt is er toch niets mooiers dan dat, jezelf een gehele leven wijden aan de anderen het hem bijvoorbeeld zeer moeilijk maken, een slechte opvoeding bijvoorbeeld, idd dat is hard als je dit maakt maar, maar stel dat je hierdoor weer voor jezelf leert opkomen omdat je dit in een vorig leven niet kon, ik hoop gwn dat ik niet de enige ben die zo denk, want ik zie echt in alle slechte dingen iets moois op één of andere manier, ook in dingn die ik zelf meemaak, de bedoeling telt voor mij vooral, we willen geen kwaad doen, maar goed zijn
|
|
|
Registered: 08-10-2008
| Posts: 151
|
|
|
#46803 - 02-03-2009 21:23
[Re: Begrip]
|
|
Als ik in het hier en nu gelukkig kan zijn dan heb ik toch al een hemel op aarde.
En....ben je gelukkig?
|
|
|
|
#46805 - 02-03-2009 21:49
|
Zeer frequente bezoeker
|
Op dit moment wel.. ja..ik ben op dit moment gelukkig. Maar ga zo slapen. Ook daar vind ik mijn geluk. Ik heb de laken net verschoond. Mijn beddengoed ruikt naar bloemen. Heerlijk.. Volgens mij was dat Silan.
Welterusten Gast
|
|
|
|
|
|
#46806 - 02-03-2009 21:50
|
|
Slaap zacht 
|
|
|
|
#46812 - 03-03-2009 00:21
|
Merudiaan
|
NiMS, ik vrees dat deze planeet aarde op een dag zal opdrogen. Ik bedenk me nu opeens dat het heel erg lang geleden is dat ik op het gras heb gelegen.. Mijn contact met moeder aarde is al geruime tijd verloren gegaan. Tijd om weer terug te gaan naar waar alles is ontstaan.
Liefs, Anna
Ik vrees dat niet eigenlijk. Ik heb vertrouwen in de balans tussen 3d,5d en 9d. Hulp is onderweg, je hoeft het alleen maar te accepteren.
|
|
|
|
#46814 - 03-03-2009 00:28
|
Regelmatige bezoeker
|
Ik vertrouw er simpelweg op dat ik daarheen ga waar ik behoor te zijn....
|
Registered: 14-10-2008
| Posts: 204
|
|
|
#47003 - 04-03-2009 23:35
|
Zeer frequente bezoeker
|
Sta open voor de inzichten en visies die nu doorgegeven worden uit de Hemel. De hemel? Is de hemel hetzelfde als de kosmos?
|
|
|
|
|
|
#47008 - 05-03-2009 08:59
|
Regenboog
|
*wrijft slaap uit ogen*
Ik weet niet veel over de dimensies, maar als de aarde er zelf aan toe is, en de wezens die erop leven ook, om over te gaan naar iets anders, dan zal dat toch wel gebeuren. Ze zeggen altijd dat de sluier tussen deze wereld en de geesteswereld ook steeds dunner wordt, maar ik denk niet dat hij ooit zal verdwijnen. Misschien moeten we soms juist wel even tijdelijk onze hoofd in de hemel steken, om zo meer over onszelf te leren waardoor wij het leven op aarde op een juiste weg kunnen vervolgen.
|
Registered: 03-03-2009
| Posts: 4294
| Loc: In mijn eigen wereldje
|
|
|
#47629 - 11-03-2009 23:12
[Re: Emuca]
|
Merudiaan
|
Dimensies zijn de verschillende lagen waarop je leeft. Wij leven in de derde dimesie. De geesten leven in de 5e dimensie.
|
|
|
|
#47631 - 11-03-2009 23:38
|
Merudiaan
|
Je hebt het over de 3e en 5e dimensie bestaat er dan ook een 4e dimensie en wat (welke levensvorm) is daar aanwezig?
|
|
Registered: 06-02-2008
| Posts: 2153
| Loc: Gelderland
|
|
|
#47633 - 11-03-2009 23:44
[Re: Maryssa]
|
Frequente bezoeker
|
Ja dat zou ik ook wel graag willen weten? En bestaat er dan ook de eerste dimentie en 2de dimensie? Waarschijnlijk wel. Is daar dan ook een levensvorm?
|
Registered: 18-02-2009
| Posts: 341
| Loc: De Haan, België
|
|
|
#47635 - 11-03-2009 23:49
[Re: koenewoen]
|
|
Het is meer een filmpje over quantum fysics maar hier komen de andere dimensies in voor. http://www.youtube.com/watch?v=JkxieS-6WuA
Edited by gast (11-03-2009 23:55)
|
|
|
|
#47639 - 12-03-2009 00:14
|
Frequente bezoeker
|
Vindt dit een beetje raar. Ik vindt het eigenlijk goed zoals het nu is. Ik blijf in de derde dimensie!
|
Registered: 18-02-2009
| Posts: 341
| Loc: De Haan, België
|
|
|
#47644 - 12-03-2009 07:11
[Re: koenewoen]
|
Merudiaan
|
En ik vraag me af: wat is er gebeurd met de 4e demensie? Wat is dat dan voor fase?
|
Registered: 30-12-2007
| Posts: 2810
| Loc: Veluwe
|
|
|
#47654 - 12-03-2009 09:47
[Re: Helma]
|
Merudiaan
|
Even wat wiskunde erbij om uit te leggen wat dimensies zijn.
De 1e dimensie is een rechte lijn. Stel je voor dat de lijn begint bij 0 en om de centimeter een hoger getal krijgt. Je kunt iedere punt op deze lijn aangeven met een getal bijvoorbeeld 2.
De 2e dimensie is een vierkant vlak. Hier kun je ieder punt weergeven met 2 coordinaten. Je hebt nu 2 assen waarover je iets kan aangeven (vergelijkbaar met een grafiek). Dus bijvoorbeeld 2,4 (2 naar rechts en 4 omhoog).
De 3e dimensie is een kubus. In deze kubus kun je ieder punt weergeven met 3 coordinaten. Er zijn ook 3 assen (Lengte, breedte, hoogte) waarover je een punt kunt aangeven. Bijvoorbeeld 2,4,5 (2 naar rechts, 4 omhoog en 5 naar achteren).
Dan heb je de 4e dimensie. De 4e dimensie is Tijd. Daarin wordt dus bepaald wanneer iets gebeurd. Ook dit kun je aangeven met 4 coordinaten 2,4,5,12:33 10 april 2002 . Wij leven op dit moment in de 3e dimensie omdat wij ons vrij door de ruimte kunnen bewegen. Wij kunnen dus onze 3d coordinaten aanpassen. Wij leven niet in de 4e dimensie omdat wij ons niet vrij in de 4e dimensie kunnen bewegen. Want als we dat wel zouden kunnen, dan zouden we kunnen tijdreizen.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.
|
|
|
|
#47658 - 12-03-2009 10:11
|
Regenboog
|
Dus stel; er is iemand die tijd kan reizen... Dan leeft die dus in de 4e dimensie? Maar zou die persoon dan wel zichtbaar zijn voor mensen uit de 3e en geesten uit de 5e dimensie?
|
|
|
|
#47664 - 12-03-2009 10:48
|
Hans
Unregistered
|
Ja, die is wel zichtbaar in 3D: die komt dan tevoorschijn uit het "niets" en verdwijnt in het niet.
Vergelijk het maar met een bal (3d) die dwars door een wereld van 2d beweest, een plat vlak, zoals een wateroppervlakte. De bewoners van 2d ("platlanders") zien eerst niets, dan ontstaat een punt. Dat wordt een cirkel die groeit. De groei stopt, de cirkel wordt daarna kleiner. Wordt een punt en verdwijnt compleet. Die snappen er niets van. Totdat je weet dat er een derde dimensie is.
|
|
|
|
|
|
|
#47665 - 12-03-2009 10:49
[Re: ]
|
Hans
Unregistered
|
O ja, iemand in de vijfde dimensie ziet alles wat zich in lagere dimensies afspeelt.
|
|
|
|
|
|
|
#47670 - 12-03-2009 13:13
|
Regelmatige bezoeker
|
Ik zie dimensies als een verschil in energetische trilling/een andere frequentie.
Ik denk dat er in deze wereld mensen en/of andere wezens zijn die in een andere dimensie denken. Zo zou je van een egoïst kunnen zeggen dat hij lager denkt/is in trilling. En van mensen die andere mensen helpen zonder aan eigenbelang te denken hoger zijn in trilling en daardoor anders denken. Meer geharmoniseerd. Daardoor is de een natuurlijk niet minder of meer dan de ander. Ze denken gewoon anders. (onze lichamen zijn misschien allemaal 3d maar de wezens die ze gebruiken daarom niet)
Ik geloof ook dat er geen duidelijk onderscheid is tussen naast elkaar liggende dimensies. Kijk naar een regenboog er is ook geen duidelijke barriëre tussen de kleuren onderling.
|
Registered: 03-05-2008
| Posts: 203
| Loc: belgië
|
|
|
#47674 - 12-03-2009 13:19
[Re: seppe]
|
Regenboog
|
Hmm... Ik snap wel wat je bedoeld en ik kan me er ook wel in vinden eigenlijk. Sommige mensen denken simpel en plat... Zouden die mensen dan ook in een lagere dimensie zitten?
|
|
|
|
#47676 - 12-03-2009 13:22
|
Merudiaan
|
Laten we nou niet nog meer spraakverwarring creeren door dimensies en afstemmings-frequentie door elkaar te gaan halen  .
|
|
|
|
#47731 - 12-03-2009 23:55
|
Regelmatige bezoeker
|
Wat is voor jou het verschil dan als ik vragen mag Nims ?
En om op de vraag te antwoorden;
Wat ik geleerd heb voor mezelf is dat alles wat je moet hebben/weten komt wel als de tijd er is.
Je gaat waarheen je op dat moment moet zijn.
|
|
|
|
#47747 - 13-03-2009 10:45
|
Merudiaan
|
Het verschil is als volgt: De afstemmings-frequentie is datgene waarnaar je kijkt en jezelf op afstemt. De dimensie is wat ik hierboven heb uitgelegd. Dat is dus waar je bent.
Ik leg het uit met een voorbeeld:
Een televisie heeft een platte beeldbuis. Er zit geen diepte in deze beeldbuis. Even voor het voorbeeld (want ik weet dat het niet exact klopt) is het beeldbuis dus een 2d wereld. De beeldbuis bevindt zich dus in de 2e dimensie. Alleen nu komt het mooie. De beeldbuis is prima in staat om 3d beelden weer te geven en ze te laten zien. De beeldbuis is dus afgestemd op de 3d wereld (want het kan diepte verschillen weergeven).
Dat is dus het verschil tussen beide. Wij als mensen leven in een 3d wereld, maar kunnen onszelf prima afstemmen op 5d, of zelfs 9d. Echter zijn wij nog steeds in de 3e dimensie.
Is dit wat duidelijker?
|
|
|
|
#47749 - 13-03-2009 11:27
|
Merudiaan
|
Het is wat duidelijker nu voor mij. Maar toch nog een vraag ; wat houdt afstemmingsniveau 9D in?
|
|
|
|
|
#47751 - 13-03-2009 11:58
|
Merudiaan
|
Ik ben bang dat dat niet met aardse woorden valt uit te leggen.
|
|
|
|
#47752 - 13-03-2009 13:02
|
Merudiaan
|
Hmm soms zijn er geen woorden voor inderdaad. Maar dan wordt het een kwestie van ervaren als het 9d zich aandient denk ik. Mochten de woorden die het omschrijven je toch te binnen schieten dan lees ik het graag.
|
|
|
|
|
#47756 - 13-03-2009 15:29
|
Merudiaan
|
Tja, dat zou overeenkomen alsof je iemand probeert uit te leggen hoe het voelt om verliefd te zijn, terwijl diegene dat nog nooit is geweest. Dat kun je gewoon niet onder woorden brengen.
|
|
|
|
#47758 - 13-03-2009 15:37
|
Merudiaan
|
Snap ik Nims. Dat is ook niet uit te leggen dan. Ik ga het gewoon vanzelf een keer ervaren hoop ik..
|
|
|
|
|
#47760 - 13-03-2009 16:52
|
|
Ja Nims, dat klopt. Daarom zijn alle vertellingen van mensen die het ervaren hebben geschreven in metaforen ed. Als je eenmaal die "geestelijke" taal (her)kent weet je waar het over gaat.
|
|
|
|
#48205 - 16-03-2009 18:21
|
Regelmatige bezoeker
|
- Nims; De afstemmings-frequentie is datgene waarnaar je kijkt en jezelf op afstemt. De dimensie is wat ik hierboven heb uitgelegd. Dat is dus waar je bent.
Ik kan begrijpen dat je er een verschil tussen ziet. Maar ik kan voor mij uit bovenstaande afleiden dat beidde ook gelijk zijn. Je bent tenslotte toch een groter wezen dat zich (voor even (een leven of meerdere)) heeft afgestemd op deze 3d ervaring.
Voor jou is dimensie dus de afstemmings-frequentie waar je bewust op dat moment bent.
|
|
|
|
#48227 - 17-03-2009 00:56
|
Merudiaan
|
Ja inderdaad dat is wat ik bedoel.
Uiteraard kunnen ze gelijk zijn. Neem bijvoorbeeld een puur materialistisch mens (die bestaan overigens niet hoor). Dat zou bijvoorbeeld een zombie kunnen zijn. Dat is een mens waarbij de dimensie en afstemmings-frequentie gelijk aan elkaar zijn (3d).
|
|
|
|
#98986 - 12-10-2010 07:37
|
Zeer frequente bezoeker
|
als je goed kijkt naar de maatschappij en samenleving zie je verschillende zaken die niet kloppen. ikzelf heb gezien dat er nog vele mensen zich laten leidden door tal van illusies die ze zelf hebben gecreëerd en werkelijkheid zijn geworden. alles is nep aan mensen zie ik en voel ik.. mensen laten zich de dag van vandaag teveel leidden en leidden niet hun eigen leven. ze zijn moderne slaven geworden van hunzelf en ik heb geen ekele behoefte meer om daaraan mee te doen. als je zo de maatschappij van belgië ziet dan vraag je je af waarom moet ik in godsnaam hieraan meedoen ? dan stapje per stapje wordt je belevingswereld helemaal anders en nu vandaag de dag vertroef ik in de 4de en 5 de dimensie, mensen begrijpen me meestal niet als ik daarover vertel, ik heb een verlicht gevoel maar dat heb ik voornamelijk te danken aan mezelf, ik zag op tijd en illusie in de illusies, en weet nu waarom mensen zoveel problemen hebben met hunzelf. vanaf dat punt wordt je bewust en dan ga je vanzelf naar andere dimensies dat is een normaal proces voor iedere mens die hiermee te maken krijgt.
Edited by aqua (12-10-2010 07:38)
|
Registered: 11-10-2010
| Posts: 658
| Loc: geel
|
|
|
#98987 - 12-10-2010 07:47
[Re: aquarel]
|
Zeer frequente bezoeker
|
nog iets als je in de 5de dimensie zit praat je niet meer met woorden maar geef je gevoelens door, dat weten vele mensen niet. want een gevoel zegt meer dan duizend woorden. als je graag de 5de dimensie wilt vatten in woorden dat gaat niet zo gemakkelijk maar voor de denkers onders ons, fantasie is belangrijker dan kennis want kennis is begrensd zei einstein ooit. ik wil maar aanduiden dat de 5de dimensie een samenwerking is van verschillende mensen die een éénheid vormen zowel in gevoelens als taal. stel je voor dat ik met een rus ben bevriend die ook in de 5de dimensie vertoeft dan versta ik hem als hij zijn gevoelens openzet en dan wordt taal bijzaak. eenmaal als je in de 5de vertoefd kun of kan je niet meer terug naar de 3de.. dat is normaal, een natuurlijk proces die ieder van jullie vroeg of laat doormaakt. voor de zoekers : er valt niets te zoeken want we hebben het al lange tijd reeds gevonden. voor de denkers : zo gaat het zeker niet lukken met jullie onmogelijke theorieën want het zit anders in elkaar dan jullie denken. probeer eens te voelen !
|
|
|
|
#99057 - 13-10-2010 06:46
|
Zeer frequente bezoeker
|
ik voeg er nog aan toe dat je wel naar de 3de dimensie terug kan.
|
|
|
|
#99313 - 17-10-2010 14:20
|
Zeer frequente bezoeker
|
Eerste dimensie: Het rijk van de pure mineralen als houders van bewustzijn, die echter geen eigen bewustzijn hebben en zich niet van acizelf bewust zijn. Tweede dimensie: De lagere astrale dimensies waarin het bewustzijn zich ziet als alles wat er bestaat, onbewust van de geest , zonder ziel, en helemaal op zichzelf gericht; tevens het rijk van bepaalde soorten elementalen die geen eigen bewustzijn hebben tenzij het door een of andere overheersende kracht wordt gestuurd; bevat ook onderwereld-aspecten van wat in het boeddhisme de bardo's genoemd wordt, ook wel bekend als het rijk van de Hel; het rijk van de planten soorten. Derde dimensie: De fysieke wereld en corresponderende astrale dimensies verankerd in de realiteit gebasseerd op lineaire tijd en ruimte.Alles in deze dimensie bestaat uit maximaal 9000 trillingen per seconde.Dit is de dimensie waarin het menselijk bewustzijn verblijft. Vierde dimensie: Wezens behouden bewustzijn als gevoelens en gedachten gebasseerd op gevoelens.Deze dimensie kent zowel duistere als lichte polariteiten. De lichtrijken bestaan uit de ''steden van het licht'' en degenen die een trillingniveau bereikt hebben van 9000 tot 12.000 trillingen per seconde.Hier is het bewustzijn van het eerste stadium van het Christusbewustzijn, gevolgd door ascensie.Veel gidsen, engelen en Verheven Meesters stimuleren de drie-dimensionale mensen die open staan en bereid zijn tot spirituele groei en evolutie.Mensen worden ook beinvloed door de duistere astrale tegenhanger die in deze dimensie bestaat. De duisteren zijn in staat om de lagere trillingsfrequenties van negatieve gedachten, ondeugden, onderdrukte emoties, en niet genezen of verdrongen schaduwkanten van de mensen te evenaren en zijn in staat om hen naar het duistere gedeelte te trekken, en vervolgens te overheersen en zich te voeden aan hun pijn, angst en andere dichte energieën.Als mensen eigenschappen van zijn, denken, voelen en handelen met een hogere frequentie ontwikkelen, en tevens de karmische neigingen van hun eigen schaduwzijde transcenderen, worden ze naar de vierdimensionale lichtimpulsen aangetrokken en rukken ze zich los van de duistere overheersende en parasitaire wezens.De duistere polariteit van deze dimensie is tevens de plek waar nachtmerries en astraal misbruik plaatsvinden. Vijfde dimensie: Ook deze dimensie heeft duistere en lichte polariteiten.Wezens behouden hun gecombineerde etherische vorm van de derde en vierde dimensie, maar met verfijningen en de vrijheid om deze vorm naar keuze te veranderen.De lichtaspecten van deze dimensie omvatten de meeste van de persoonlijke gidsen voor de mensen dienstbaarheidsengelen, veel van de Verheven Meesters en leden van de Grote Witte Broederschap, inwijdinsscholen van tussenniveau, de karmische raad, Schitterende Deva's en beschermengelen. Vanaf deze dimensie kun je niet meer spreken in termen van trillingen per seconde omdat ze zich buiten de beperkingen van tijd en ruimte bevindt, ofschoon er wel naar keuze een verbinding met tijd en ruimte gemaakt kan worden.Dit is ook de dimensie van het geactualiseerde Christus- en Boeddha-bewustzijn onmiddelijk na de voltooiing van de incarnatie, ascensie, en overgang door de Steden van het Licht in de vierde dimensie.Dromen waarin je kunt vliegen, en ook dromen van genezing, hogere ervaringen en leringen vinden in deze dimensie plaats. Dit is de dimensionale, causale sfeer waarin mensen tijdens de droomtijd in de lagere dimensionale werelden manifesteren en creëren.Met andere woorden, het is de plaats hun leven al dromend naar de realiteit van tijd en ruimte brengen, vervolgens wakker worden en de dromen in het leven verwerkelijken.Hier vinden hoger bewustzijn, helderen dromen en witte magie plaats.De duistere polariteit bestaat uit machtige duistere heren van zwarte magie en overheersing.Er bestaan daar duistere engelen, meesters, tovenaars en heersers over de lagere astrale dimensies en onderwerelden in dit rijk.Als personen grote psychische krachten ontwikkelen, en beheersing van de geest zonder de integriteit van het hart en het spirituele te ontwikkelen, is dit de plaats waardoor zij overheerst worden en waar ze tijdens de slaap en nadat ze hun menselijk leven verlaten hebben naartoe gaan. Zesde dimensie: Dit is de dimensie van de Hoge Raad, de aartsengelen die de verbinding met de aarde vormen, de Raad van Ouderen, en het begin van het collectief bewustzijn.Vanaf dit niveau zijn de dimensies uitsluitend van het Licht.Het collectief bewustzijn in deze dimensie is dat van zielen die opgedeeld zijn.Met andere woorden, als jouw ziel, nadat ze zich op Aarde in 1 lichaam bevond, besloot zich in twee of meer delen op te splitsen, of dat besluit nu gebasseerd was op pijn of op verlangen naar diversiteit van ervaringen, zouden op het zes-dimensional niveau alle delen weer hetzelfde Hogere Zelf delen tot ze weer in 1 lichaam herenigd zouden zijn. Vanuit deze dimensie communiceert het Hogere Zelf met ons op het niveau van de ziel en geest.Vanuit deze dimensie wordt ons hogere doel gedicteerd.Wezens in deze dimensie kunnen het verkiezen menselijke vormen te projecteren als dat ergens goed voor is, maar eigenlijk bestaan ze in pure geometrische vormen die kenmerkend voor deze dimensie zijn.In de schepping is dit het stadium waarin gedachten, kleur en geluid een geometrische vorm aannemen en een numerologische waarde. Als wezens op dit niveau met elkaar wensen te communiceren, vermengen ze eenvoudig hun energievelden en -bewustzijn.Door deze vermenging ontstaat er een uniek rooster en beide wezens ervaren de essentiële aard van de andere hoofdzakelijk door vergelijking en wat de andere te bieden heeft. Er is een gevoel dat je de ander kent zonder dat je werkelijk het gevoel hebt dat je de andere geworden bent.Het Melchizedek -bewustzijn bestaat op dit dimensionale niveau. Zevende dimensie: Het rijk van goddelijk geluid en harmonie. Alle wezens op dit niveau existeren als uitdrukking van de essentie door de harmonie van geluid, zowel individueel als collectief.De vorm kan niet langer rechtstreeks geprojecteerd worden zonder dimensionaal in frequentie te verminderen.Patronen worden door het geluid gevormd maar zijn vage stroming en van kleur en beweging.Gevarieerde spiraalpatronen zijn de enige omschrijfbare vormen die er zijn.Als wezens op dit niveau met elkaar wensen te communiceren, combineren ze gewoon hun geluiden, vermengen ze kleuren, en creeren ze nieuwe patronen.Door deze ervaring wordt van beiden het bewustzijn van energie voorzien en begrijpen ze elkaar volkomen. Er bestaat ook een diepgaander begrip, dat voorkomt uit het principe: 'Het geheel is groter dan de totale som van de delen.'Het is het volgende niveau van collectief bewustzijn, maar dit keer zowel met andere zielen als met de verschillende delen van jezelf.De wezens op dit niveau hebben letterlijk de sleutel om alle eravringen en bewustzijn te vertalen in puur geluid, dat frequenties meebrengt en stromingspatronen schept.Deze geluidsfrequenties zijn de enige gemeenschappelijke taal vanuit de zevende dimensie naar beneden.Dit is het niveau van puur Melchizedek-bewustzijn, zoals de vijfde dimensie die van het Christus-bewustzijn is.Leden met dezelfde ziele-oorsprong hebben de mogelijkheid zichzelf in deze dimensie als eemzelfde wezen te ervaren terwijl ze toch de mogelijkheid behouden tot individualisering. Achtste dimensie: Pure kleur- en stromingspatronen zijn het kenmerk van deze sfeer.De wezens in deze dimensie existeren als zelfbewust bewustzijn dat kleur, licht en beweging uitstraalt.Als ze met elkaar communiceren is dat meer een synergetische ervaring waarbij geen van beide wezens nog het verschil tussen elkaar kan aanwijzen. Hier vindt ware liefde voor vereniging en gemeenschap plaats.Doordat er hier in deze dimensie geen geluid is als individuele uitdrukkingswijze, is het ook het rijk van de leegte, waarvan het ware doel is zijn eenheid en uniek zijn als pure essentie en bewustzijn te ervaren.als er geen angst is, kan het een plaats Negende dimensie: De oorsprong van Laoesh Shekinah, de Heilige Zuil van het Vuur, of Zuil van het Licht.Dit is de laatste dimensie waarin een lichtwezen de mogelijkheid heeft om een bewustzijn te ervaren dat afgescheiden is van de totale bovenziel waar het vandaan komt en naar keuze het collectief bewustzijn van die bovenziel kan ervaren.De enige vorm die hier bestaat is die van de zuil, of paralelle draden van heel verfijnd licht.Alles ziet eruit als puur kristallijn wit licht, dat als een prisma werkt, en kleuren naar de achtste dimensie uitstraalt.Het is de dimensie van het Metraton-bewustzijn. Toen ik eens iets van deze dimensie mocht ervaren, was het enige wat ik nog buiten mijzelf kon waarnemen etherische kristallen.Ik had een verzameling kwartskristallen op de tafel liggen in de kamer waar mijn lichaam tijdens de eravring was.Ik werd me er plotseling van bewust ik de kristallennog steeds als los van mezelf kon waarnemen, hoewel het meubilair en de mensen in die kamer vo lledig in mijn bewustzijn opgenomen waren.Ik kreeg te horen dat het menselijk bewustzijn in de dimensies niet verder kan gaan zonder dat het lichaam verdampt. Tiende dimensie: Alles wat ik van deze dimensie te weten ben gekomen is dat alle leden van oorspronkelijke bovenziel-families zichzelf ervaren als volledig opgaand in 1 bewustzijn zonder zich langer bewust te zijn van hun eigen individualiteit.Verder dan hier is mij nooit iets getoond of verteld behalve dat de dertiende dimensie de plaats van voltooiing en Eenheid is waarin het zelf geabsorbeerd wordt in Al Wat Is en geen weet van afscheiding heeft. bron : http://www.rainbowshaman.com/modules/AMS/article.php?storyid=35
Edited by aquarel (17-10-2010 14:40)
|
|
|
|
#99315 - 17-10-2010 14:29
|
Karin
Unregistered
|
@ Aquarel, Deze bronvermelding is niet voldoende. Je zult de naam van de website of waar het vandaan komt er even bij moeten plakken. Daar hebben we hier al genoeg ellende mee gehad 
|
|
|
|
|
|
|
#99316 - 17-10-2010 14:39
|
Zeer frequente bezoeker
|
in orde !
Edited by aquarel (17-10-2010 14:41)
|
|
|
|
#103739 - 10-11-2010 13:44
|
Bezig lid te worden
|
De verbinding met hogere dimensies komt zeker tot stand. Om in harmonie te leven is het echter noodzakelijk dat alle dimensies op een lijn staan.
Wij hebben de neiging om onze aandacht te richten op een veld, op een dimensie, om een manier van zijn. Dit terwijl juist het contact tussen de verschillende lagen en dimensies het geheel maakt.
We zijn niet af, indien we slechts in de 5 dimensie leven, we zijn niet af indien we naar de 9de streven. We zijn slechts kompleet indien we in alle dimensies kunnen zijn.
Daarmee is het contact met de 2 dimensie ook zo belangrijk.De tweede dimensie die zich op dit moment heftig verzet. We moeten terug naar het leven met aarde, in harmonie met natuur, haar niet uitbuiten, daarmee buiten we de tweede dimensie uit. Tegelijktertijd is het belangrijk ons los te koppelen van de emotionele uitbuiting van de 2 dimensie.
"Sterven voor het vaderland". Is het land van ons of zijn wij slechts onderdeel van het grote zijn. Landsgrenzen zijn door derde dimensies bedachte lijnen, die bomen, rivieren en rotsen "doorsnijden". Men heeft ons aan de ene kant doen geloven dat we lagere dimensies mochten uitbuiten en aan de andere kant dat we slaaf zijn van die lagere dimensies. Is er ooit gesproken over harmonie?
Als we het hebben over de hogere dimensies is het belangrijk te onthouden 1. dat wij de beheerders zijn van de derde dimensie, en als taak hebben haar goed te organiseren en haar leefbaar te houden, 2. Dat we de derde dimensie nodig hebben als brug naar andere dimensies. De derde dimensie is ons "thuis" en vandaar uit kunnen we verder onderzoeken, 3. Dat de balans tussen de 9 dimensies ons uitganspunt moet zijn en niet het onderzoek, het volledige begrip of het eigenworden van een enekel dimensie. We moeten onz richten op ons totale zijn en daarmee het totale zijn van de dimensies.
|
Registered: 05-11-2010
| Posts: 36
| Loc: Bolivia
|
|
|
#110686 - 04-02-2011 18:58
[Re: Alkamari]
|
Zeer frequente bezoeker
|
Wat een mooie info vindt ik in dit topic zeg.
Ja Alkamari dat van die grenzen dat is echt iets vreemds wat een mens bedacht heeft. Er is veel ellende van gekomen zoals oorlogen en ineens waren medemensen buitenlanders en maakten we verschil in ras.
Echt het meest domme wat een mens heeft kunnen doen: grenzen maken.
|
Registered: 02-02-2011
| Posts: 546
| Loc: Amersfoort
|
|
|
#110688 - 04-02-2011 19:45
[Re: Kalilka]
|
AJÂDA
Unregistered
|
Hallo Alkamari,
Welkom op dit forum, ik hoop dat je het leuk vind en de vind en laat vinden wat er aanwezig is, mooi zegel gele ster denk ik?
liefs Ajada
|
|
|
|
|
|
|
#110692 - 04-02-2011 20:14
|
Zeer frequente bezoeker
|
|
Registered: 23-10-2010
| Posts: 803
| Loc: belgie
|
|
|
#110693 - 04-02-2011 20:22
[Re: Tinne]
|
AJÂDA
Unregistered
|
hahahahahahah ....here i come ben onderweg....
|
|
|
|
|
|
|
#110694 - 04-02-2011 20:25
|
AJÂDA
Unregistered
|
hahaha ik mooi eem welkomstwoordje schrijven naar alkamari, zie ik dat het een oude post is waarschijnlijk is Alkamari al in de 15 de dimensie pffff telaat....
|
|
|
|
|
|
|
#110695 - 04-02-2011 20:28
|
AJÂDA
Unregistered
|
Ik zoek een oud doch bruikbaar ruimte schip waarmee ik kan reizen naar de 15 dimensie...wie heeft er nog zo,n oud barreltje in de schuur staan? En doet hem weg voor weinig.
Hij hoeft alleen maar heen terug kom ik altijd wel.
|
|
|
|
|
|
|
#110698 - 04-02-2011 20:44
|
Zeer frequente bezoeker
|
deze is wel geen ruimteschip, maar je weet maar nooit he!
(foto bron : Nikon club Nederland, forum.)
Attachments
Edited by Tinne (04-02-2011 20:55) Edit Reason: bronvermelding foto.
|
Registered: 23-10-2010
| Posts: 803
| Loc: belgie
|
|
|
#110701 - 04-02-2011 21:39
|
AJÂDA
Unregistered
|
|
|
|
|
|
|
|
#110704 - 04-02-2011 22:06
|
Zeer frequente bezoeker
|
|
Registered: 02-02-2011
| Posts: 546
| Loc: Amersfoort
|
|
|
#111153 - 12-02-2011 21:10
[Re: Kalilka]
|
WhiteNight
Unregistered
|
Lieve Ajada als je echt een x naar de 15e dimensie wilt gaan kan ik je wel meenemen echter is dat niet voor iedereen weggelegd. Je lichaam kan vaak de trillingsfrequentie niet aan waardoor je eerst door de lagere dimensies heen moet en dat moet intregeren. Je kent Daniel die heb ik ook meegenomen daar naar toe echter heeft die er nog steeds moeite mee om het te intregeren.
OT Je kan dus zeker wel in meerdere dimensies tegelijk zijn echter niet in je fysieke lichaam. Je bestaat uit meerdere delen die in andere dimensies vertoeven en als alles samen komt kan je in alle dimensies komen maar niet in je fysieke lichaam met de dichtheid die wij nu hebben. Indien je met je fysieke lichaam bewust naar hogere dimensies gaat dien je dat in je bewustzijn te intregeren en daar gaan heel wat aardse tijd in zitten. Je kan echter niet in je fysieke lichaam switchen van dimensie. Dit komt omdat de trillingsfrequentie van de aarde te laag is en dus de dichtheid van je lichaam beperkt tot 3d/4d. Moeder aarde gaat zich verheffen naar de 5e dimensie en iedereen die daar klaar voor is zal met haar meegaan, echter heb je ook nieuwe zielen die op hun 1e reis in de 3e dimensie zijn en die zullen worden verplaatst. Of dit met het sterven van het lichaam gepaart zal gaan weet ik niet. Ik weet wel dat die mensen hier niet meer kunnen leven indien moeder aarde zich volledig heeft verheven naar de 5e dimensie. Dit zal niet op 21-12-2012 zijn maar ergens in 2034 de preciese datum kan ik opzoeken maar doet nu even niet ter zaken. De mensen die hun 3d reis moeten vervolgen aan de hand van hun zielenpad zullen dus incarneren en/of verplaatst worden naar een andere 3d planeet. Ik denk eerder dat het incarneren is dan verplaatst maar wil daarmee ook niet zeggen dat ze hier plotseling komen te overlijden door welke toedoen dan ook. Je verheven naar de hogere dimensies heeft op dit moment weinig zin want in je fysieke lichaam kan je er niks mee je kan je alleen voorbereiden op wat je later mee mag gaan maken indien je er klaar voor bent want anders zal je niet hoger kunnen komen dan hetgeen wat op dat/dit moment voor je weg gelegd is. Mocht je geincarneerd zijn van een hogere dimensie dan is het wel toegankelijk voor je zonder dat je er fysiek last van zult hebben, echter kan je niet iets van de ene naar de andere dimensie meenemen behalve kennis die je eigenlijk al in je hebt maar nog niet toegankelijk is voor je.
|
|
|
|
|
|
|
#111159 - 12-02-2011 22:44
|
AJÂDA
Unregistered
|
heee white Night,
ik ga graag een keer met je mee naar de 15 de dimensie als dit voor mij mogelijk zou zijn. Ben benieuwd naar de afstemming van mezelf en dit is meteen een manier om er achter te komen.
spannend
liefs Ajada
|
|
|
|
|
|
|
#133238 - 24-04-2012 20:21
|
Merudiaan
|
Ik denk dat je jezelf er niet mee bezig hoeft te houden  Het leven gaat zoals het gaat... Uiteindelijk komen we toch op de zelfde weg uit... en hebben we het zelfde doel... Maken we allemaal deel uit van dat ene grote geheel... zo denk ik erover tenminste... Misschien is het te groot om te kunnen bevatten nog (voor mij) groetjes moonflowertje
|
Registered: 21-02-2011
| Posts: 2115
| Loc: Tiel,Betuwe
|
|
|
|