Merudi Menu
Cosmic Rays
Laatste reacties
kaartlegging
by MoonFlowertje
49 minutes 49 seconds ago
De Lente
by MoonFlowertje
Today at 00:46
Kaartlegging mbt de liefde
by Pablo
Yesterday at 23:59
Hoe kom je erachter tot welke groep je hoort?
by NiMS
Yesterday at 23:46
Hallo allemaal
by Novi
Yesterday at 22:56
Shout Box

Fotolezingen
Fotolezen
FOTO VAN MIJ
Share your light
Facebook Activity Feed
Today's Birthdays
No Birthdays
Who's Online
1 registered (Diamant^tje), 14 Guests and 21 Spiders online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
(Views)Popular Topics
Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic 6548062
Mini raadsels 1024529
Dagtekst 992876
Spirituele woordenrijger 691702
Karin - Engelenkaarten van Angela McGerr online 323271
Van harte gefeliciteerd jarige! 302654
Naar welk muziek luister jij nu naar ? 263270
Edelstenen orakel door Jorine 148995
De spirituele groei van mijn zoon S. 136593
Lichamelijke klachten na stressvolle gebeurtenis 124883
Topic Options
Rate This Topic
Hop to:
#8500 - 06-07-2006 11:32 Lees dit eerst: Over het dromendagboek
NiMS Offline

Merudiaan
Dit forum heb ik gemaakt omdat ik het idee heb gekregen dat de laatste tijd er veel informatie zal worden doorgegeven via de dromen. Ik heb het idee dat er veel overeenkomstige dingen gedroomd zullen worden bij verschillende mensen. Ik hoop daarom ook, dat iedereen een dromendagboekje wil bijhouden, en de droom in dit forum plaatst. Geef het onderwerp wel een passende naam waarin je iets over de droom zegt, anders wordt het lastig terugvinden.

Ik ben erg benieuwd of ik patronen erin kan herkennen. Daarnaast kan je misschien ook droomuitleg krijgen, zeker nu de oude methode van droomverklaring niet meer werkt!

Hier enkele tips:
1. Leer de gewoonte aan om je dromen op te schrijven.
2. Leg een schrijfblok / schrift naast je bed klaar.
3. Het is aan te raden om de dag en datum alvast op te schrijven. Hiermee geef je aan te willen dromen. Plus je kan meteen beginnen met schrijven.
4. Schrijf altijd in de tegenwoordige tijd, dus niet "Ik liep....". Wanneer je dit doet, wordt de droom levendiger tijdens het opschrijven, en zal je het ook beter kunnen herrinneren.
5. Probeer zoveel mogelijk details op te schrijven die je herrinnert. Was de auto rood? Schrijf het op. Welke richting ging het op? Was de persoon aantrekkelijk of niet?
6. Bekijk meerdere dromen samen. Het kan best zijn dat een boodschap over meerdere dromen is verspreid, of dat ze elkaar aanvullen. Zoek verbanden. Als je een vorige droom fout interpreteert, is de kans groot dat de volgende droom deze fout hersteld.

Registered: 24-08-2003 | Posts: 11508 | Loc: Utrecht
#111099 - 11-02-2011 23:09 Re: Lees dit eerst: Over het dromendagboek [Re: NiMS]
ferrero Offline
Net lid
Hallo,

Ik droomde dat ik een heftige ruzie had met mijn zusje die ik in geen jaren gezien of gehoord heb. Tijdens de ruzie zaag ik me zelf in die droom. NA deze heftige ruzie kreeg ik een hartaanval, wat zou dit betekenen. Of moet ik nou wel heel erg op letten op mijn gezondheid. Wie kan mij helpen..... dit baat mij wel enige zorgen. Ik wens u allen een goede nachtrust toe....

Registered: 13-01-2011 | Posts: 6
#112178 - 02-03-2011 16:42 Re: Lees dit eerst: Over het dromendagboek [Re: ferrero]
anastasia Offline
Net lid
hallo allemaal,
Ik droomde dat ik naar een heel mooi imposant groot paard aan t kijken was t paard stond in n wei achter n hek. Toen t paard mij opmerkte kwam ie heel voorzichtig naar me toe, we maakten oogcontact.....mooie diepbruine ogen keken in de mijne t was doodstil...totdat er twee mannen op ons af liepen die t paard wilden vangen!! T paard rende schichtig alle kanten op en werd vreselijk bang en angstaanjagend!!! Ik was ook erg bang en verstopte mij ergens om n hoekje en probeerde heel stilletjes af te wachten in twijfel dat wel... ik zou m moeten helpen dacht ik maar ik was ook erg bang voor die mannen die schreeuwend bezig waren......wie heeft n idee wat t te betekenen zou kunnen hebben??? ik ben dankbaar voor uw uitleg!! Namaste

anastasia

Registered: 10-01-2011 | Posts: 1
#116099 - 25-04-2011 04:23 Re: Lees dit eerst: Over het dromendagboek [Re: anastasia]
MoonFlowertje Offline

Merudiaan
...En bereikt het onmogelijke.

Registered: 21-02-2011 | Posts: 2115 | Loc: Tiel,Betuwe
#116593 - 30-04-2011 14:54 Re: Lees dit eerst: Over het dromendagboek [Re: MoonFlowertje]
isa 1982 Offline
Net lid
ik heb vannacht mijn overleden vader zien liggen in een ziekenhuis samen met mijn zus (Die leeft maar ik geen contact mee heb) Ze lagen beide in de zelfde zieken huis kamer en ik stond op de gang en zag ook dat mijn nicht, in een bruidsjurk bij hun staan en ze waren met een dansje bezig handen op het hoofd of zoiets en toen liep ik naar binnen en ik negeerde mijn zus en vroeg aan een andere zus op welke kamer mijn zoontje lag want ik was verdwaald in het ziekenhuis , heeeel bizar !!! want mijn zus was half kaal en had vlechten

Registered: 30-04-2011 | Posts: 9
#117643 - 14-05-2011 21:59 Re: Lees dit eerst: Over het dromendagboek [Re: isa 1982]
juniors mom Offline
Lid
ik heb ook zo telkens dezefde droom, al enkele jaren nu.
ik heb me zo een droomboek gekocht en daar stond ook in leg een schrift naast je en schrijf het op.
nu raar maar waar als ik mijn schrift op mijn nachtkastje heb liggen droom ik niet!!
dan neem ik het terug mee naar beneden en enige tijd (soms weken laten maar soms ook maanden later) krijg ik die droom opnieuw!
kan ik hier iets aan doen?

Registered: 14-05-2011 | Posts: 54 | Loc: niel
#118173 - 20-05-2011 13:03 vliegtuig [Re: NiMS]
melissa1983 Offline
Net lid
Ik droom al zeker 10 jaar lang dezelfde droom. zeker 1x per maand. soms vaker
Ik stap in een vliegtuig en wil op vakantie gaan, alleen kom ik nooit aan omdat het vliegtuig elke keer neer stort of in de lucht in brand vliegt.
Dan word ik met een schok wakker altijd. Omdat ik deze droom al zolang heb en het steeds weer terug komt wil ik heel erg graag weten wat het betekent.

liefs melissa

Registered: 16-05-2011 | Posts: 5 | Loc: hoensbroek
#125369 - 20-10-2011 15:47 deja-vu in droom [Re: NiMS]
HeiligHart Offline
Regelmatige bezoeker
zou iemand kunnen vertellen wat het in inhoud als je een deja-vu in een droom hebt.???

Registered: 19-10-2011 | Posts: 240
#125370 - 20-10-2011 17:46 Re: deja-vu in droom [Re: HeiligHart]
Papillon-Blanc Offline
Regelmatige bezoeker
Droom van afgelopen nacht, 20 okt.2011

Ik droom dat ik met een roltrap naar beneden wil. Naar de kapper.
Halverwege gaat die roltrap ineens terug naar boven, dus tegen de richting in. Mijn verklaring: ik probeer vooruit te komen op diverse gebieden maar "iets" stagneert me
Weer terug boven besluit ik de technische dienst dit mede te delen.
Een man zegt: goed dat u dit meldt. Het wordt genoteerd en ik moet een handtekening plaatsen. Maar verbaas mij als ik dit moet doen op een soort plastic plaatje (iets groter dan een bankkaart). Het schrijft heel moeilijk en mijn handtekening lijkt nergens op.Mijn verklaring: ik moet voorzichtig zijn met ergens mijn handtekening onder te zetten, zeker zonder het te (kunnen) lezen
Dan ineens staat de kapper voor m'n neus maar ik bezin mij dat ik pas (echt) vorige week naar de kapper ben geweest en hij dus waarschijnlijk mijn haren veel te kort zal knippen......terwijl hij knipt word ik wakkerEr gebeurd weer iets tegen mijn zin EN......ik laat het weer gebeuren!.

Registered: 05-09-2011 | Posts: 221 | Loc: mijn eigen hutje op de hei
#125373 - 20-10-2011 18:18 Re: deja-vu in droom [Re: HeiligHart]
MoonFlowertje Offline

Merudiaan
Origineel bericht van: kim maria
zou iemand kunnen vertellen wat het in inhoud als je een deja-vu in een droom hebt.???

Als je in je droom ineens jezelf bewust wordt, dat je het eerder hebt gedroomt/ of meegemaakt...
Eigenlijk het zelfde als een "wakkere" Dejavu...

groetjes moonflowertje wink
...En bereikt het onmogelijke.

Registered: 21-02-2011 | Posts: 2115 | Loc: Tiel,Betuwe