|
1 registered (Diamant^tje),
14
Guests and
21
Spiders online. |
|
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#89409 - 18-04-2010 23:13
Het Runen Orakel
|
Regelmatige bezoeker
|
Een aantal mensen weten wat Runen zijn heb ik al begrepen. Toch weet ik dat het voor de meesten onbekend terrein is. Vandaar dit Topic. Ik zie wel of het blijft staan of niet.
Ik zal hier later algemene informatie geven over de Runen, waar ze vandaan komen, de achtergrond en wat ze kunnen doen. Wie weet is er interesse hiervoor of kunnen andere leden hier ook hun informatie en kennis delen.
|
|
|
Registered: 15-04-2010
| Posts: 124
|
|
|
#89412 - 18-04-2010 23:52
Re: Het Runen Orakel
[Re: HarryS]
|
Bellefleur
Unregistered
|
|
|
|
|
|
|
|
#89457 - 19-04-2010 20:26
[Re: Cialara]
|
Regelmatige bezoeker
|
Wat zijn Runen:
Deze zeer oude methode van orakel raadplegen neemt de laatste tijd opnieuw een vlucht. Het wordt weer meer bekend en mensen worden er weer nieuwsgierig naar.
De runen zijn ongeveer 200 jaar voor onze jaartelling ontstaan en in gebruik gebleven tot in de late Middeleeuwen. Ze werden onder andere gebruikt als alfabet. Daarnaast hadden ze volgens de mythe een magische werking en werden dan ook als magische objecten gebruikt. Er kan hier gedacht worden aan de vrouwen van Vikingen die met de runen een gezonde terugkomst van hun mannen wilden bewerkstelligen.
Het woord stamt af van het woord Runa, wat fluistering, geheim of mysterie betekend. Precies de runen, geheimzinnig, mysterieus!
Volgens de mythe van de Runen zijn de stenen ontdekt door Odin, die daarvoor 9 dagen op de kop aan een boom gehangen heeft. Dit was de Wereldboom Yggdrasil.
|
|
|
|
|
|
#90298 - 05-05-2010 14:29
|
Tinne
Unregistered
|
Je topic heb ik over Runen snel gevonden, Harry !  Ik vind het heel boeiend...
|
|
|
|
|
|
|
#90318 - 05-05-2010 20:22
[Re: ]
|
Regelmatige bezoeker
|
Het is ook een zeer boeiend onderwerp.
Ook hier kijken mensen er verschillend tegenaan zoals bij alle diciplines het geval is denk ik. Ik ben altijd bereid om mensen antwoord te geven op hun vragen, misschien zelfs een beetje 'op te leiden' in de runen, maar ik zal nooit beweren dat mijn manier DE manier is zoals het moet. Ik werk met de runen puur en alleen vanuit mijn gevoel. De runen sturen MIJ zeg ik altijd, niet andersom.
Daarom ben ik ook overtuigd dat ze werken als amulet. Met de juiste bedoelingen kunnen ze zeer veel voor iemand betekenen.
|
|
|
|
|
|
#90326 - 05-05-2010 21:10
|
Regelmatige bezoeker
|
Ik zou graag in de forumlijst ook het topic runen terug zien komen. Er is al kaartleggen, waarom dan geen runen? Ik weet dat het een onderwerp is waar de meeste mensen zich niet aan wagen, maar toch.....
|
|
|
|
|
|
#90330 - 05-05-2010 21:18
|
Merudiaan
|
Je mag altijd onder het kaartleggingen forum een runen topic beginnen waarbij jij voor anderen runen legt. Omdat er namelijk veel meer mensen kaartleggingen doen dan runen leggen is er daarom een eigen forum voor ontstaan. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er ook andere disciplines mee vermengd mogen worden (graag zelfs!). Mochten er nu ineens een heleboel runen leggers naar Merudi komen en een heleboel aanvragen komen, dan kan er uiteraard een eigen forum voor komen.
|
Registered: 24-08-2003
| Posts: 11508
| Loc: Utrecht
|
|
|
#90335 - 05-05-2010 21:29
[Re: NiMS]
|
Regelmatige bezoeker
|
ok, dat gaan we proberen
|
|
|
|
|
|
#90356 - 06-05-2010 00:07
|
Regelmatige bezoeker
|
De runen zelf worden het meeste gemaakt van hout of steen. Natuurlijke materialen. Hierin worden figuren gesneden/gebrand/gekerfd. Deze figuren hebben allemaal hun eigen betekenis. Ik zelf werk met het oude furhark van 24 stenen. Futhark is het runen alfabet, en heet zo omdat het genoemd is naar de eerste letters van de eerste 6 runestenen, Fehu, Uruz, Thurisaz (voor de th), Ansuz, Raido en Kenaz.
|
|
|
|
|
|
#90386 - 06-05-2010 21:16
|
Regelmatige bezoeker
|
Dagrune: Algiz. Bescherming, verdediging. Connectie met een hogere macht. Het is tijd om een spirituele keuze te maken en daar voor te gaan. Voorspoed komt van buitenaf maar ook van binnenuit. Wees dankbaar voor alles wat je tot nu toe gekregen hebt. Volg je intuïtie, het is het moment om risiko's te nemen
|
|
|
|
|
|
#90810 - 12-05-2010 23:33
|
Regelmatige bezoeker
|
Is er belangstelling voor een workshop?
|
|
|
|
|
|
#91305 - 17-05-2010 21:48
|
Regelmatige bezoeker
|
Geen belangstelling voor een workshop dus, oke. De foto die ik nu op profiel heb staan, is een amulet met de rune Uruz. Deze staat voor kracht en spirituele groei 
|
|
|
|
|
|
#91306 - 17-05-2010 21:54
|
Bea
Unregistered
|
Leuk Harry de Runen, ik heb er wel eens iets over gelezen en vond de betekenissen best veel inhoud hebben. Heb het zelf ook wel eens geprobeerd maar ben er niet mee door gegaan. Je mag voor mij wel eens een keer kijken wat er uitkomt als je dat zelf ook wil.
groetjes van Bea
|
|
|
|
|
|
|
#91308 - 17-05-2010 22:06
|
Regelmatige bezoeker
|
Leuk Harry de Runen, ik heb er wel eens iets over gelezen en vond de betekenissen best veel inhoud hebben. Heb het zelf ook wel eens geprobeerd maar ben er niet mee door gegaan. Je mag voor mij wel eens een keer kijken wat er uitkomt als je dat zelf ook wil.
groetjes van Bea Ik zal in de loop van de week even voor je kijken. Waarom niet mee door gegaan? Dingen onduidelijk misschien? Vragen staat vrij hoor 
|
|
|
|
|
|
#91309 - 17-05-2010 22:14
|
nougnag
Unregistered
|
Harry zoals het een boogschutter betaamd,hahaha,vind ik je een beetje ongeduldig overkomen. Naar mijn idee wil je ietwat te snel resultaat. Er zijn hier mensen die misschien eens per week,eens per maand of zo nu en dan op Merudi komen neuzen. Dan nog zijn er mensen die op andere "dingen"komen kijken en daarna jouw "dingetje"de runen pas vinden. Mijn advies daarom,doe het rustig aan,het gaat heus komen,geef mensen de tijd enz enz. Weet je wel. liefs Anuschka
|
|
|
|
|
|
|
#91311 - 17-05-2010 22:18
|
Regelmatige bezoeker
|
Hoezo ongeduldig? Ik wil nu eenmaal mensen niet te lang laten wachten, das alles  Lijkt me ook niks als ze een legging vragen en dan ergens volgende week een keertje antwoord krijgen toch? En als het antwoord er staat, kunnen ze wanneer ze dan ook maar weer komen kijken het vinden. Maar ik wil anderen zeker niet opjagen hoor  Als ik die indruk wek, mijn excuses, is zeker niet de bedoeling
|
|
|
|
|
|
#91312 - 17-05-2010 22:29
|
Bea
Unregistered
|
Nou eerlijk gezegd was er een tijd geleden een jaar of zestien denk ik nu, toen ik tot de ontdekking kwam dat het voor mij balast werd. Ik heb daarna alles overboord gegooid en ben alleen met de dingen die er van binnen kwamen doorgegaan. Dus niks meer vanuit boekjes alleen op eigen ingevingen leeg en zonder gedachten van mezelf. Hoewel ik het wel erg mooi vond toen de uitleg ervan.
groetjes van Bea
|
|
|
|
|
|
|
#91314 - 17-05-2010 22:31
|
nougnag
Unregistered
|
Jawel in het leggen van de runen van jou voor hen,dat is dat een directe vraag van hen aan jou. Daarin ben jij zo vriendelijk dat dan ook zo snel te beantwoorden. Neem me niet kwalijk als dit niet vriendelijk overkomt (en anders maar wel),maar dat doe jij omdat dat is wat jij leuk vind. Hoezo is het een must van hen aan jou om net zo snel te reageren als jij........
|
|
|
|
|
|
|
#91315 - 17-05-2010 22:33
|
nougnag
Unregistered
|
mijn pardon Harry die laatste regel heb ik gemist,excuus hiervoor
|
|
|
|
|
|
|
#91317 - 17-05-2010 22:42
|
Regelmatige bezoeker
|
Nou eerlijk gezegd was er een tijd geleden een jaar of zestien denk ik nu, toen ik tot de ontdekking kwam dat het voor mij balast werd. Ik heb daarna alles overboord gegooid en ben alleen met de dingen die er van binnen kwamen doorgegaan. Dus niks meer vanuit boekjes alleen op eigen ingevingen leeg en zonder gedachten van mezelf. Hoewel ik het wel erg mooi vond toen de uitleg ervan.
groetjes van Bea Ik snap het Bea  Gelukkig kunnen we allemaal doen wat we zelf prettiger vinden 
|
|
|
|
|
|
#91320 - 17-05-2010 22:45
|
Regelmatige bezoeker
|
Jawel in het leggen van de runen van jou voor hen,dat is dat een directe vraag van hen aan jou. Daarin ben jij zo vriendelijk dat dan ook zo snel te beantwoorden. Neem me niet kwalijk als dit niet vriendelijk overkomt (en anders maar wel),maar dat doe jij omdat dat is wat jij leuk vind. Hoezo is het een must van hen aan jou om net zo snel te reageren als jij........ Men hoeft niet zo snel te reageren hoor, ik wil alleen idd wel graag snel antwoord geven  En opbouwende kritiek is altijd zeer welkom 
|
|
|
|
|
|
#91330 - 17-05-2010 23:08
|
nougnag
Unregistered
|
Euh Ik neem zo maar aan dat je mijn commentaar aanneemt als opbouwende kritiek, dankjewel en you're welcom.
|
|
|
|
|
|
|
#91641 - 24-05-2010 11:01
|
Regelmatige bezoeker
|
was het niet zo bedoeld dan?
|
|
|
|
|
|
#91648 - 24-05-2010 17:32
|
nougnag
Unregistered
|
|
|
|
|
|
|
|
#91650 - 24-05-2010 18:50
|
Regelmatige bezoeker
|
gelukkig 
|
|
|
|
|
|
#91652 - 24-05-2010 19:31
|
Karin
Unregistered
|
Mag ik zeggen dat ik je onderschrift een beetje vreemd vind? Het lijkt me namelijk heel gezond om met beide beentjes op de grond te staan. Van zweverig zijn groeit een mens niet mijns inziens  en ben je zeker niet lekker ge-aard.
|
|
|
|
|
|
|
#91654 - 24-05-2010 19:35
|
Merudiaan in hart en ziel
|
Toch zit er wel wat in, want om een stap te kunnen zetten moet je toch echt een voet optillen 
|
Registered: 18-10-2007
| Posts: 6293
| Loc: waar het schijnt
|
|
|
#91655 - 24-05-2010 19:46
[Re: gast]
|
Karin
Unregistered
|
|
|
|
|
|
|
|
#91657 - 24-05-2010 20:05
|
Tinne
Unregistered
|
wat een mooie tong Karin hahaha!!
|
|
|
|
|
|
|
#91678 - 25-05-2010 20:32
|
Regelmatige bezoeker
|
Mag ik zeggen dat ik je onderschrift een beetje vreemd vind? Het lijkt me namelijk heel gezond om met beide beentjes op de grond te staan. Van zweverig zijn groeit een mens niet mijns inziens  en ben je zeker niet lekker ge-aard. Maar als jij je voeten allebei op de grond houd, zou je niet op dit forum zitten, en inderdaad niet verder komen dan waar je nu zit. Tenzij je je in een rolstoel verplaatst natuurlijk. Maar als er behoefte aan is, wil ik het best verder uitleggen hoor 
|
|
|
|
|
|
#91726 - 26-05-2010 15:35
|
Merudiaan en medemens
|
doe eens een poging 
|
Registered: 12-09-2007
| Posts: 4590
|
|
|
#91734 - 26-05-2010 20:01
[Re: Lena]
|
Regelmatige bezoeker
|
Oke, een korte poging. Figuurlijk: Dit forum gaat over paranormale dingen. De doorsnee mens beschouwd dat als 'zweverig'en 'niet helemaal van deze wereld'. Laten we wel zijn, als je je bezig houd met de dingen tussen hemel en aarde, kun je je niet alleen op de aarde concentreren toch? En het letterlijke lijkt me nogal voor de hand liggen.Als je je benen steeds naast elkaar laat staan, kom je letterlijk nooit een stap vooruit. En nu komen natuurlijk de bijdehante opmerkingen van: wel als je springt / hopt etc. Dan snap je het dus echt niet. Maar hebben jullie liever dat ik hem verander in bijvoorbeeld "zelfs de langste reis begint met één enkele stap" ? Toch apart dat een onderschrift een discussie op kan roepen. Misschien iets voor een nieuw topic? 
|
|
|
|
|
|
#91788 - 27-05-2010 20:29
|
Bea
Unregistered
|
Lieve Harry ik klop bel en rammel even aan je deur..... Gelukkig hoor je het wel denk ik hihihi, daarom vraag ik je zeer beleefd doch wel dringend(grapje hoor) Of je me niet bent vergeten  liefs van Bea
|
|
|
|
|
|
|
#91790 - 27-05-2010 20:47
|
Karin
Unregistered
|
Mag ik zeggen dat ik je onderschrift een beetje vreemd vind? Het lijkt me namelijk heel gezond om met beide beentjes op de grond te staan. Van zweverig zijn groeit een mens niet mijns inziens  en ben je zeker niet lekker ge-aard. Maar als jij je voeten allebei op de grond houd, zou je niet op dit forum zitten, en inderdaad niet verder komen dan waar je nu zit. Tenzij je je in een rolstoel verplaatst natuurlijk. Maar als er behoefte aan is, wil ik het best verder uitleggen hoor Nee Harry, goddank zit ik niet in een rolstoel. Juist omdat ik met beide voetjes wel stevig op de grond sta ben ik hier gekomen  Ik heb een allergie voor zweverige mensen, slechte ervaringen uit het verleden. Ik denk zelf dat mijn nuchterheid hier wel gewaardeerd word, tenminste zo is het in het verleden wel gebleken uit reacties van anderen. Juist door stevig geaard te zijn kom ik wel verder, zou ik zweven kwam ik nergens, maar dat geldt voor mij persoonlijk, dat zal voor anderen beslist anders zijn. Ik begrijp uit je reactie dat je je onderschrift anders bedoelt dan dat ik het oppak, een van mijn handicaps, ik ben kampioen verkeerd begrijpen 
|
|
|
|
|
|
|
#91796 - 27-05-2010 23:04
|
Regelmatige bezoeker
|
Lieve Harry ik klop bel en rammel even aan je deur..... Gelukkig hoor je het wel denk ik hihihi, daarom vraag ik je zeer beleefd doch wel dringend(grapje hoor) Of je me niet bent vergeten  liefs van Bea had ik je nog geen legging gegeven dan?
|
|
|
|
|
|
#91797 - 27-05-2010 23:46
|
Merudiaan in hart en ziel
|
Karin, je kunt niet nuchter genoeg zijn, ondanks dat men probeerd te beweren dat dronken mensen de waarheid spreken. Blijf vooral jezelf.......
|
Registered: 18-10-2007
| Posts: 6293
| Loc: waar het schijnt
|
|
|
#91970 - 31-05-2010 20:44
|
Bea
Unregistered
|
Hoi Harry,
Nee je had nog geen legging gedaan zover ik weet, of heb ik hem dan over het hoofd gezien en staat hij ergens anders? dat kan ook natuurlijk.
liefs van Bea
|
|
|
|
|
|
|
#91977 - 31-05-2010 21:34
|
Regelmatige bezoeker
|
Oke, hier ga je dan Bea  Ingwaz, teken van een nieuwe start en voltooiing van een periode. Een omgekeerde Uruz geeft aan dat er mooie kansen voor je liggen, maar je grijpt ze nog niet echt aan? Er is durf voor nodig en zelfvertrouwen om nieuwe uitdagingen op te pakken. Laat je niet te snel ompraten. Isa geeft aan dat je hier wel even de tijd voor moet nemen. Leer jezelf opnieuw kennen in deze nieuwe situatie. Geef je zelf de tijd om te wennen en ga er dan weer helemaal voor. Zoals ingwaz in het begin zei, er zijn hele mooie nieuwe kansen voor je, grijp ze ook 
|
|
|
|
|
|
#92021 - 01-06-2010 18:44
|
Bea
Unregistered
|
Hallo Harry bedankt voor de runen legging, ik denk dat ik het wel kan plaatsen. Er zijn net nogal wat veranderingen gaande. Met name in de werksfeer. Maar ik ben ook aan het kijken wat ik nog meer kan gaan doen op spiritueel gebied, zelf denk ik aan de Universal white time healing.
Ik ieder geval heel hartelijk dank voor de legging en ik neem hem mee in mijn beslissingen.
liefs van Bea
|
|
|
|
|
|
|
#92027 - 01-06-2010 20:31
|
Regelmatige bezoeker
|
Graag gedaan. Als er meer vragen zijn dan hoor ik het wel? 
|
|
|
|
|
|
#92031 - 01-06-2010 20:57
|
Kind van de zon
|
Hoi HarryS,
Als je tijd hebt zou je dan voor mij ook een keertje het Runen Orakel willen raadplegen?
Liefs Jorine
|
|
|
Registered: 08-03-2009
| Posts: 3818
| Loc: Voorhout
|
|
|
#92032 - 01-06-2010 20:57
|
Tinne
Unregistered
|
Als je wil.. voor mij, thema is werk..werk en geld verdienen. Gek.. voor mezelf, want ik ben daar normaal niet mee bezig, toch wordt ik in die richting geduwd om daar over na te denken, en daar iets mee te doen, daar beslissingen in te nemen, en werk te zoeken. Help je me even op weg met enkele runetekens voor me te leggen, als leiddraad?
|
|
|
|
|
|
|
#92034 - 01-06-2010 21:00
|
Tinne
Unregistered
|
Hahahaha.. Jorine, bijna tegelijkertijd hahaha
|
|
|
|
|
|
|
#92035 - 01-06-2010 21:03
|
Kind van de zon
|
Ja, inderdaad, we lopen weer eens synchroon he  hi hi hi alleen voor mij is het een 'we zien wel, wat er uit komt' ... 
|
|
|
|
|
|
#92037 - 01-06-2010 21:11
|
Tinne
Unregistered
|
En Harry is snel..dus die is al bezig!! 
|
|
|
|
|
|
|
#92041 - 01-06-2010 21:34
|
Regelmatige bezoeker
|
ben wel snel, maar zo snel.... 
|
|
|
|
|
|
#92044 - 01-06-2010 21:59
|
Regelmatige bezoeker
|
Hoi HarryS,
Als je tijd hebt zou je dan voor mij ook een keertje het Runen Orakel willen raadplegen?
Liefs Jorine Hier is ie dan: Perthro omgekeerd. Het recente verleden. Duidt vaak op 'duistere' geheimen, en ongeluk in het spel. Ook in de liefde kan een probleem opdoemen, maar dat is met veel praten op te lossen. Mannaz omgekeerd. Heden. Voel je je alleen of eenzaam op dit moment? Of ben je kortgeleden verhuisd en nog niet helemaal gesetteld? Laat iedereen in zijn waarde en schaam je niet voor anderen. Ansuz geeft aan dat er best wat meer gesproken mag worden, misschien ook een hint naar het 'alleen' zijn?
|
|
|
|
|
|
#92050 - 01-06-2010 22:23
|
Regelmatige bezoeker
|
Als je wil.. voor mij, thema is werk..werk en geld verdienen. Gek.. voor mezelf, want ik ben daar normaal niet mee bezig, toch wordt ik in die richting geduwd om daar over na te denken, en daar iets mee te doen, daar beslissingen in te nemen, en werk te zoeken. Help je me even op weg met enkele runetekens voor me te leggen, als leiddraad? Iets voor jezelf vragen is helemaal niet gek hoor  Als eerste Othala omgekeerd. Een door jou opgesteld schema klopt niet of het loopt niet zoals je gepland had. Gaan de dingen niet snel genoeg waardoor je nu naar andere oplossingen kijkt? Ook de omgekeerde Raido laat plannen zien die in de war gegooid zijn of worden. Dit kan ook zijn doordat er bijvoorbeeld onverwachts voor een ziek familielid gezorgd moest worden. In elk geval weer iets wat voor oponthoud zorgt. Ingwaz laat eindelijk iets positiefs zien. Naast het aandringen op het uitzoeken waar het allemaal fout is gegaan en ervan leren, geeft het ook een nieuwe periode aan.Misschien heb je een tijdje geleden met een goed idee rond gelopen? De tijd kan rijp zijn er nu iets mee te gaan doen. Vergeet jezelf echter niet. Cijfer je niet weg voor anderen. Het nieuwe begin moet wel een tijdperk worden waarin je zelf centraal staat....
|
|
|
|
|
|
#92052 - 01-06-2010 22:35
|
Kind van de zon
|
Hoi HarryS,
Liefs Jorine Hier is ie dan: Perthro omgekeerd. Het recente verleden. Duidt vaak op 'duistere' geheimen, en ongeluk in het spel. Ook in de liefde kan een probleem opdoemen, maar dat is met veel praten op te lossen. Mannaz omgekeerd. Heden. Voel je je alleen of eenzaam op dit moment? Of ben je kortgeleden verhuisd en nog niet helemaal gesetteld? Laat iedereen in zijn waarde en schaam je niet voor anderen. Ansuz geeft aan dat er best wat meer gesproken mag worden, misschien ook een hint naar het 'alleen' zijn? Dank je Harry, Ik denk dat er wel een kern van waarheid inzit, al voel ik het op dit moment niet zo sterk... Liefs Jorine
|
|
|
|
|
|
#92054 - 01-06-2010 22:55
|
Regelmatige bezoeker
|
Dank je Harry, Ik denk dat er wel een kern van waarheid inzit, al voel ik het op dit moment niet zo sterk... Liefs Jorine Ben je misschien heel druk met iets bezig waardoor je nu minder kontakt met anderen hebt als normaal? Als dat zo is, hou dan in de gaten dat je jezelf niet in een isolement zet. En luister goed naar advies wat iemand in je omgeving geeft of gaat geven, maar neem het niet zomaar aan/over
|
|
|
|
|
|
#92062 - 02-06-2010 06:49
|
Tinne
Unregistered
|
Als je wil.. voor mij, thema is werk..werk en geld verdienen. Gek.. voor mezelf, want ik ben daar normaal niet mee bezig, toch wordt ik in die richting geduwd om daar over na te denken, en daar iets mee te doen, daar beslissingen in te nemen, en werk te zoeken. Help je me even op weg met enkele runetekens voor me te leggen, als leiddraad? Iets voor jezelf vragen is helemaal niet gek hoor  Als eerste Othala omgekeerd. Een door jou opgesteld schema klopt niet of het loopt niet zoals je gepland had. Gaan de dingen niet snel genoeg waardoor je nu naar andere oplossingen kijkt? Ook de omgekeerde Raido laat plannen zien die in de war gegooid zijn of worden. Dit kan ook zijn doordat er bijvoorbeeld onverwachts voor een ziek familielid gezorgd moest worden. In elk geval weer iets wat voor oponthoud zorgt. Ingwaz laat eindelijk iets positiefs zien. Naast het aandringen op het uitzoeken waar het allemaal fout is gegaan en ervan leren, geeft het ook een nieuwe periode aan.Misschien heb je een tijdje geleden met een goed idee rond gelopen? De tijd kan rijp zijn er nu iets mee te gaan doen. Vergeet jezelf echter niet. Cijfer je niet weg voor anderen. Het nieuwe begin moet wel een tijdperk worden waarin je zelf centraal staat.... Die laatste zin.. das een prachtige zin, die zet ik voorop! en wat je schreef klopt allemaal, behalve dat een ziek familielid volgens mij een verziekte toestand is, ipv een persoon.
|
|
|
|
|
|
|
#92066 - 02-06-2010 10:45
|
Kind van de zon
|
Dank je Harry, Ik denk dat er wel een kern van waarheid inzit, al voel ik het op dit moment niet zo sterk... Liefs Jorine Ben je misschien heel druk met iets bezig waardoor je nu minder kontakt met anderen hebt als normaal? Als dat zo is, hou dan in de gaten dat je jezelf niet in een isolement zet. En luister goed naar advies wat iemand in je omgeving geeft of gaat geven, maar neem het niet zomaar aan/over Dit heb je denk ik heel goed gezien, daar moet ik inderdaad voor waken  Dank je voor deze toevoeging. Liefs Jorine
|
|
|
|
|
|
#92078 - 02-06-2010 19:38
|
Regelmatige bezoeker
|
Die laatste zin.. das een prachtige zin, die zet ik voorop! en wat je schreef klopt allemaal, behalve dat een ziek familielid volgens mij een verziekte toestand is, ipv een persoon. Ook dat is mogelijk. Ik hoop dat het je iets verder op weg heeft geholpen.
|
|
|
|
|
|
#92079 - 02-06-2010 19:46
|
Tinne
Unregistered
|
Die laatste zin.. das een prachtige zin, die zet ik voorop! en wat je schreef klopt allemaal, behalve dat een ziek familielid volgens mij een verziekte toestand is, ipv een persoon. Ook dat is mogelijk. Ik hoop dat het je iets verder op weg heeft geholpen. ja gevoelsmatig heel zeker.. toch zit ik te denken wat zou dit kunnen zijn.. " Misschien heb je een tijdje geleden met een goed idee rond gelopen? De tijd kan rijp zijn er nu iets mee te gaan doen. " Ik heb zovééééél goeie idee's! 
|
|
|
|
|
|
|
#92090 - 02-06-2010 23:17
|
Regelmatige bezoeker
|
[quote=Tinne][quote=HarryS][quote=Tinne] ja gevoelsmatig heel zeker.. toch zit ik te denken wat zou dit kunnen zijn.. " Misschien heb je een tijdje geleden met een goed idee rond gelopen? De tijd kan rijp zijn er nu iets mee te gaan doen. " Ik heb zovééééél goeie idee's! Tja geen idee....eigen praktijk misschien? Kan van alles zijn. Iets waar je heel sterk aan gedacht hebt in elk geval, en kan best zo zijn dat het nu niet naar boven komt hoor.
|
|
|
|
|
|
#92106 - 03-06-2010 18:48
|
Karin
Unregistered
|
Zou je als je zin en tijd hebt ook voor mij de runen een keer kunnen laten spreken?
|
|
|
|
|
|
|
#92116 - 03-06-2010 20:41
|
Regelmatige bezoeker
|
Zou je als je zin en tijd hebt ook voor mij de runen een keer kunnen laten spreken? Sowilo. Dit is een periode van kracht voor jou. Je hebt net iets achter de rug, een taak volbracht en dat heb je met veel kracht en inzet gedaan. Nu is het tijd om daar even van te genieten en jezelf weer op te laden voor een nieuwe uitdaging. Want die staat alweer voor de deur. Een nieuw begin, nieuwe kansen. Een nieuwe 'dag' zoals dagaz aangeeft. Misschien heeft het nieuwe begin wel te maken met je relatie? Een nieuwe of hernieuwde relatie. Kenaz laat weten dat een man een geschenk aan je kan geven. Dat kan je partner zijn, maar ook je baas,collega. Verder komt er een periode van creativiteit voor je. Als je die al niet had  Tot slot geven alle 3 de stenen aan dat het met je gezondheid wel goed zit. Je zit lekker in je vel en je sterke karakter brengt je overal.
|
|
|
|
|
|
#92150 - 04-06-2010 07:27
|
Karin
Unregistered
|
Een nieuw begin..ik heb geen relatie, maar wie weet wat er in de toekomst ligt. Een periode van creativiteit..nou dat mag want ik ben mijn inspiratie al heel lang kwijt, hoeft toch geen knutselcreativiteit te zijn Harry? Ehm lekker in mijn vel dat is niet helemaal waar, maar dat zal beslist gauw goed komen. Dank voor je tijd en moeite Harry 
|
|
|
|
|
|
|
#92157 - 04-06-2010 14:45
|
Merudiaan
|
Hallo Harry,
mocht je tijd hebben, zou je voor mij dan ook de runen willen leggen? Dank je wel voor de moeite.
|
Registered: 30-12-2007
| Posts: 2810
| Loc: Veluwe
|
|
|
#92161 - 04-06-2010 18:55
|
Tinne
Unregistered
|
[quote=Tinne][quote=HarryS][quote=Tinne] ja gevoelsmatig heel zeker.. toch zit ik te denken wat zou dit kunnen zijn.. " Misschien heb je een tijdje geleden met een goed idee rond gelopen? De tijd kan rijp zijn er nu iets mee te gaan doen. " Ik heb zovééééél goeie idee's! Tja geen idee....eigen praktijk misschien? Kan van alles zijn. Iets waar je heel sterk aan gedacht hebt in elk geval, en kan best zo zijn dat het nu niet naar boven komt hoor. Ik weet het weer!! haha.. we gaan een huis "kopen"  dat wil ik al meer dan 20 jaar.. en die plannen kunnen NU van start gaan, schitterend en bedankt Harry voor dat zetje in de goeie richting. 
|
|
|
|
|
|
|
#92162 - 04-06-2010 18:56
|
Regelmatige bezoeker
|
Een nieuw begin..ik heb geen relatie, maar wie weet wat er in de toekomst ligt. Een periode van creativiteit..nou dat mag want ik ben mijn inspiratie al heel lang kwijt, hoeft toch geen knutselcreativiteit te zijn Harry? Ehm lekker in mijn vel dat is niet helemaal waar, maar dat zal beslist gauw goed komen. Dank voor je tijd en moeite Harry Creativiteit kan alles zijn he, hoeft niet met de handjes hoor  nieuwe ideeen of iets dergelijks kan ook. 
|
|
|
|
|
|
#92166 - 04-06-2010 21:03
[Re: Helma]
|
Regelmatige bezoeker
|
Hallo Harry,
mocht je tijd hebben, zou je voor mij dan ook de runen willen leggen? Dank je wel voor de moeite. Beste Helma, Voor jou als eerste Kenaz. Rune van kennis, gezondheid en creativiteit. Waar je nu bent is ontstaan door je eigen kennis en creatieve uitingen. Hou die uitingen vast, want het werkt ook andersom. Door creatief bezig te zijn, vergaar je weer meer kennis. De omgekeerde Thurisaz wil vertellen dat je misschien iets teveel in jezelf gekeerd bent? Niet altijd naar het advies van een ander luisterd. Misschien bestaat er een angst bij je dat een 'leerling' of kind ergens niet goed mee voor de dag komt, en ze jou erop aankijken? Heb je voor jezelf een 'muur ter bescherming' opgeworpen waardoor communiceren met anderen moeizamer gaat? Kijk eens naar de reden waarom dat gebeurt is en leer ervan. Breek die muur weer stukje voor stukje af. Eiwaz als laatste is een hele mooie rune. Deze kan ook niet omgekeerd liggen en betekend steeds hetzelfde. Eiwaz laat zien dat je die eigen muur rustig wat kunt laten zakken. Eiwaz staat voor bescherming. Als de grote 'levensboom' Yggdrasil kun je niet meer bescherming verwachten. De taxus boom is zeer flexibel, en jij zult deze eigenschap ook moeten toepassen om lekker in je ritme door te gaan. Ook voor het opstarten of ontwikkelen van projecten. Soms is er een lange adem nodig.
|
|
|
|
|
|
#92180 - 05-06-2010 10:00
|
Merudiaan
|
Hallo Harry,
mocht je tijd hebben, zou je voor mij dan ook de runen willen leggen? Dank je wel voor de moeite. Beste Helma, Voor jou als eerste Kenaz. Rune van kennis, gezondheid en creativiteit. Waar je nu bent is ontstaan door je eigen kennis en creatieve uitingen. Hou die uitingen vast, want het werkt ook andersom. Door creatief bezig te zijn, vergaar je weer meer kennis. Mijn creativiteit ligt momenteel wel wat stil, al kan ik wel zeggen dat ik merk dat ik op mijn werk toch vaak benaderd wordt, omdat 'Helma het wel zal weten', en vaak werkt dat ook zo. Maar echt crea met mijn handen, dat zit er momenteel niet zo in. De omgekeerde Thurisaz wil vertellen dat je misschien iets teveel in jezelf gekeerd bent? Niet altijd naar het advies van een ander luisterd. Misschien bestaat er een angst bij je dat een 'leerling' of kind ergens niet goed mee voor de dag komt, en ze jou erop aankijken? Heb je voor jezelf een 'muur ter bescherming' opgeworpen waardoor communiceren met anderen moeizamer gaat? Kijk eens naar de reden waarom dat gebeurt is en leer ervan. Breek die muur weer stukje voor stukje af. Klopt helemaal. Zeg maar gerust twee kinderen. Voor de rest doet de omgeving er niet meer toe, en contact hoeft momenteel voor mij absoluut niet. Het bevalt heel goed. Maar heb ook sterk het gevoel dat ik ook niet meer aankan dan mijn eigen kleine kringetje. Dus helaas voor mijn omgeving, maar alles en iedereen is geparkeerd tot een nader te bepalen datum. Ik heb een sabatical en ik heb geen idee hoe lang deze duurt. Eiwaz als laatste is een hele mooie rune. Deze kan ook niet omgekeerd liggen en betekend steeds hetzelfde. Eiwaz laat zien dat je die eigen muur rustig wat kunt laten zakken. Eiwaz staat voor bescherming. Als de grote 'levensboom' Yggdrasil kun je niet meer bescherming verwachten. De taxus boom is zeer flexibel, en jij zult deze eigenschap ook moeten toepassen om lekker in je ritme door te gaan. Ook voor het opstarten of ontwikkelen van projecten. Soms is er een lange adem nodig. Ja, dat van de lange adem herken ik zeker. Het duurt me vaak te lang allemaal. En het ontbreekt me behoorlijk aan flexibiliteit, de boel zit 'muur'vast, zeg maar. Zelfs mijn rug, hihihi. Ik vind je legging echt bijzonder en heel toepasselijk allemaal. Dank je wel voor je moeite!
groet, Helma.
Edited by Helma (05-06-2010 10:02)
|
|
|
|
#92183 - 05-06-2010 11:48
|
Regelmatige bezoeker
|
Graag gedaan. 
|
|
|
|
|
|
#92630 - 15-06-2010 20:28
|
Regelmatige bezoeker
|
Ja, dat van de lange adem herken ik zeker. Het duurt me vaak te lang allemaal. En het ontbreekt me behoorlijk aan flexibiliteit, de boel zit 'muur'vast, zeg maar. Zelfs mijn rug, hihihi. Ik vind je legging echt bijzonder en heel toepasselijk allemaal. Dank je wel voor je moeite!
groet, Helma.
Hoe gaat het nu met de rug dan?
|
|
|
|
|
|
#92710 - 17-06-2010 07:11
|
Merudiaan
|
Het is behoorlijk pijnlijk op het moment, vooral de rechterkant, de hele omgeving van de onderste ribben, dus niet één specifiek plekje. Het voelt alsof al die ribben gekneusd zijn. En bij iedere diepe ademhaling voel ik het, dus dan haal ik maar niet diep adem 
|
|
|
|
#92762 - 17-06-2010 22:08
|
Regelmatige bezoeker
|
Het is behoorlijk pijnlijk op het moment, vooral de rechterkant, de hele omgeving van de onderste ribben, dus niet één specifiek plekje. Het voelt alsof al die ribben gekneusd zijn. En bij iedere diepe ademhaling voel ik het, dus dan haal ik maar niet diep adem Kan ook wel eens te maken hebben met TE krampachtig je eigen omgeving beschermen. Lees je eigen site nog eens door, probeer weer een nieuwe weg van vertrouwen te vinden 
|
|
|
|
|
|
#129835 - 25-01-2012 17:43
|
Regelmatige bezoeker
|
Ik vrees dat dit topic levensloos is? Wel interessant om meer over te weten.
|
|
|
Registered: 14-12-2011
| Posts: 160
|
|
|
#129836 - 25-01-2012 18:13
|
Merudiaan
|
Ik heb een leuke site wolfke, om online Rune te doen... http://www.orakels.org/php/?m=wo_ronlinePersoonlijk heb ik niet zo veel met Runen omdat ik me er misschien nog nooit in heb verdiept  groetjes moonflowertje 
|
Registered: 21-02-2011
| Posts: 2115
| Loc: Tiel,Betuwe
|
|
|
#129972 - 26-01-2012 16:06
|
Regelmatige bezoeker
|
Bedankt MoonFlowertje! Ik ken de volgende site: http://www.orakelkaarten.nl/runen.htmlJa, ik heb me er ook nog niet echt in verdiept  . Groetjes.
|
|
|
Registered: 14-12-2011
| Posts: 160
|
|
|
|